Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tegeltje

Tegeltje

11-12-2014 om 13:40

Hoogte bijstand 2015


Angela67

Angela67

15-12-2014 om 12:31

als hij meer kon lenen

Als hij meer studiefinanciering zou kunnen lenen, zou hij dat waarschijnlijk wel doen neem ik aan. Dus wellicht kun je de Belastingdienst-situatie zo zien dat je - waarschijnlijk - leent van de overheid en dat hij dat later terugbetaalt (daar zijn dan ook weer regelingen voor).
Kijk, feitelijk maakt het natuurlijk niet uit, het blijft 'fout', maar hé waarom zou je altijd Roomser dan de Paus zijn en nu acuut alles netjes in orde maken zodat je per 1-1-15 het juiste (lagere) bedrag krijgt?

Tevens zou dit misschien nog een politiek staartje kunnen krijgen, als er meer mensen tot dezelfde conclusie komen en men zou het evt. willen repareren; dan heb jij al gehandeld en ben je tekort gekomen terwijl dat achteraf dan niet hoefde.
Ik zou dus wachten tot de Belastingdienst ermee komt.
gr Angela

Graag

Angela, dat wil ik ook graag, wachten tot de belastingdienst ermee komt. Maar dat kan ook morgen al zijn.
Ik realiseer me dat het bijzondere is, dat er tien jaar leeftijdsverschil zit tussen de oudste en de jongste; en dat de oudste nog thuis woont (als hij zou werken en inkomen had zou er ook veel veranderen). En dan van sommige dingen net teveel hebben en van andere dingen net te weinig, nou ja, we puzzelen nog even door.

Tsjor

Ik snap je nog steeds niet Tsjor

"Ik heb nog een dochter van 17. En die is niet zijn kind."

Dat snap ik. Maar de vraag van de belastingdienst is hoeveel kinderen heeft u en hoeveel kinderen heeft uw toeslagpartner. Jouw kind hoeft niet automatisch ook het kind van je toeslagpartner te zijn.

Heeft het hebben van je inkomensloze zoon als toeslagpartner gevolgen voor het kindgebonden budget ten bate van je 17-jarige dochter? Voor je 27-jarige krijg je het sowieso niet, omdat hij te oud is.

skik

Niet tegengekomen

Deze vraag ben ik niet tegengekomen: 'Maar de vraag van de belastingdienst is hoeveel kinderen heeft u en hoeveel kinderen heeft uw toeslagpartner.' Ik snap hem wel hoor, maar de formulering in de proefberekening vind ik ongelukkig. Op een andere plek staat het wat duidelijker, iets zin de zin van: is er een kind onder de 18 van u of uw toeslagpartner, zoiets.

'Heeft het hebben van je inkomensloze zoon als toeslagpartner gevolgen voor het kindgebonden budget ten bate van je 17-jarige dochter? Ja. Als ik alleenstaande ouder zonder toeslagpartner ben zou ik 258 euro krijgen, als ik een (inkomensloze) toeslagpartner ben krijg ik 8 euro.

Tsjor

Ben=heb

typedyslectie, bestaat dat ook? Tsjor

Druk

Ik ben er druk mee, maar ik ben wel blij met dit draadje, want daardoor ben ik wel op de problemen gestuit. Liever vooraf dan achteraf.

Tsjor

Barvaux

Barvaux

15-12-2014 om 13:34

kaaskopje

Ik denk dat de gevolgen groter zijn als tsjorzoon niet voor september zijn diploma haalt dus ik denk dat werken nu ook niet handig is.

Tjsor ik zou het dus achteraf laten betalen en zoon duidelijk maken dat hij nu niet moet gaan werken maar wel meteen zodra hij zijn laatste dingetje voor zijn diploma heeft gedaan. Dan kunnen jullie sparen om jouw probleem op te vangen voor juni 2016.

Kan

Als het probleem zich zo lang wil laten uitstellen is dat een goede mogelijkheid. Tsjor

Angela67

Angela67

15-12-2014 om 13:57

laat t even weten

als de belastingdienst nou toch eerder komt, laat het weten. Ik leen het jullie graag tegen een 'kostendekkend' rentetarief .
gr Angela

Kaaskopje

Kaaskopje

15-12-2014 om 23:26

Tsjor

Ik begrijp de situatie helemaal. Doorbijten met de middelen die mogelijk zijn tot hij klaar is dus.

Ja, kaaskopje

Nog 8 maanden te gaan. Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.