Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Euthanasie uitleggen aan kind van negen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

07-12-2010 om 19:17

Rodebeuk

Gecondoleerd met het verlies van je moeder. Wat een warmte heeft zij op het laatst om zich heen gehad.

Ik hoop dat je gauw een beetje bij kan slapen.

Sterkte!

Lieve Rode beuk, in jouw schrijven over je moeder, hoe het allemaal is gegaan, lees ik zoveel liefde en warmte, dat moet ze hebben gevoeld en ervaren.

Wat geweldig dat je er zo voor haar kon zijn! Veel liefs en sterkte gewenst met alle regeldingen en het definitieve afscheid..en vooral ook voor de tijd erna..

Rodebeuk....

Gecondoleerd. Je hebt het goed gedaan. Ik hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht, wat zal het allemaal onwezenlijk aanvoelen....

Welterusten....

Ingrid

krin

krin

07-12-2010 om 21:09

Rodebeuk

Wat zal jij moe zijn. Veel kracht voor de komende dagen en daarna gewenst.

Asa Torell

Asa Torell

07-12-2010 om 22:06

Lieve rodebeuk

Heel veel sterkte voor jullie allemaal, wat zullen jullie haar ontzettend gaan missen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

07-12-2010 om 23:13

Rodebeuk

Ik had al een paar keer gekeken of je iets had geschreven in het draadje - en nu zie ik dat het is verplaatst. Vandaar.
Wat fijn dat jullie erbij waren toen je moeder stierf. Ze heeft jullie liefde en aandacht vast gevoeld, dat moet haast wel. Verdrietig dat ze er niet meer is, maar ik kan mij voorstellen dat het ook een opluchting is. Wat ik uit jouw berichtjes begrijp, heeft ze lang genoeg geleden en heeft ze nu de rust die ze verdient.
Meid, sterkte voor jou en je familie, ik hoop dat jullie hier straks toch met een goed gevoel op kunnen terugkijken.

Lieve rodebeuk

Sterkte, meid, je moeder verliezen, echt verdrietig! Ik ben erg onder de indruk van hoe je het allemaal beleefd hebt en wat je allemaal geschreven hebt hier, wat fijn dat we een klein beetje konden meeleven met je.
Wat een prachtig verhaal.... ik ga dat boek zeker lezen! Wat mooi ook dat je haar dat stuk hebt kunnen voorlezen.... hoe is het nu met je vader? En je lieve kinderen, pfff wat komt er nog veel op jullie af.... sterkte met alles ik leef met je mee xx
Geerke

Bellefleur

Bellefleur

08-12-2010 om 10:04

Rode beuk,

Je schrijft in dit draadje ergens over blijdschap bij sterven en rouw bij geboorte. Ik wil je condoleren om het verlies van je moeder. En ik wens je toe dat je blijdschap kunt voelen voor haar, dat het voor haar voorbij is. En blijdschap voor jezelf, omdat jullie haar met zoveel liefde hebben omringd. Je hebt het goed gedaan.

Rembrand

Rembrand

08-12-2010 om 14:10

Rode beuk.

Ik weet niet goed wat te zeggen...........
Een hele dikke knuffel en een warme omhelzing.
Het is voorbij.........
M.

Sterkte rode beuk

Wat een achtbaan voor jullie.

Veel sterkte gewenst, en rust.

Lfs, Moppeke

Petr@

Petr@

08-12-2010 om 14:40

Rodebeuk

Gecondoleerd en veel kracht toegewenst...

liefs,
Petr@

Rode beuk gecondoleerd

Ik kijk niet elke dag hier en zie dit berichtje nu. Ik wens je heel veel sterkte. Je moeder verliezen valt niet mee! Fijn dat je kinderen ook bij je moeder zijn geweest en het niet eng vonden.

Fiorucci

Fiorucci

08-12-2010 om 15:20

Rode beuk

Wat hebben jullie je moeder mooi uitgeleide gedaan, met verhalen en zingen...sterkte voor de komende tijd.
liefs, Fiorucci

Puck

Puck

08-12-2010 om 15:51

Lieve rodebeuk

Wat een mooi afscheid hebben jullie samen beleefd. Veel sterkte en kracht gewenst.

m ik

m ik

08-12-2010 om 16:28

Rode beuk

sterkte met het verlies van je moeder. Fijn dat jullie nog een mooi afscheid hebben gehad

tonny

tonny

08-12-2010 om 17:09

Rodebeuk

ik leef met je mee.

Alle goeds gewenst in deze kostbare dagen.

Hartelijke groet!

Annet

Annet

08-12-2010 om 21:24

Sterkte

Veel meer kan ik niet uitbrengen. Ik zit alleen met ogen vol tranen als ik jouw berichtjes lees.

Vera*

Vera*

08-12-2010 om 22:04

Rodebeuk

Gecondoleerd en veel sterkte voor de komende tijd.

Vera

Kobalt

Kobalt

08-12-2010 om 22:06

Rodebeuk

De posts die jij op dit forum over je moeder hebt geschreven, hebben veel indruk op me gemaakt.
Veel sterkte en gecondoleerd.

Kobalt

Lieve rodebeuk

Veel kracht om deze tijd door te komen. Ik wens jullie toe dat jullie een mooi afscheid van haar kunnen nemen.

rodebeuk

rodebeuk

09-12-2010 om 09:29 Topicstarter

Ik voel me gedragen

..door jullie steun.

Het is voor het eerst dat ik zo'n situatie zo uitgebreid hier met jullie deel.. soms nog met schroom..

Maar heel erg bedankt voor alle goede wensen. We zijn nu erg druk met regelwerk. Het gezin staat op scherp, het lijkt wel een hogedruktank. Het helpt enorm om af en toe even bij te tanken op Ouders Online.

Het liefst zat ik de hele dag bij mijn moeder. Dat lukt niet, maar ik ben wel gisteren nog geweest in het hospice. Het was heel bijzonder en heel voedend. Ik wilde blijven tot het genoeg was en dat was het ook wel een beetje.

Ook iedereen bedankt die via mail heeft gereageerd!

rodebeuk

rodebeuk

09-12-2010 om 09:46 Topicstarter

Rouwpost (voer voor tnt-discussie)

Wisten jullie dat rouwpost naar het buitenland niet door de vakbonden is uitgezonderd? Alleen binnenlandse. Als iemand betrekkelijk jong overlijdt zoals mijn moeder, iemand die ook veel bezig was en veel contacten had, dan ben je dus de sjaak.

Moeten nu 80 mensen gaan bellen of emailen omdat er van de mensen die we tot nu hebben gesproken veel meer willen komen dan we hadden gedacht. De post naar het buitenland is zelfs nog dringender omdat die mensen plannen moeten maken om hier te komen.

En voordat je daar achter bent (dat buitenlandse rouwpost niet gegarandeerd is) ben je dus een uur geinternet, gebel en doorverwijzingen verder.

Hoe doet ze het, doodgaan exact de dag voor de staking.

Asa Torell

Asa Torell

09-12-2010 om 10:16

Wat een ellende

zulke stomme praktische sores.
Al moet ik wel zeggen dat ik er zowiezo niet op zou vertrouwen, ook niet zonder staking. Toen een oom van man overleed was de rouwkaart uit Duitsland 3 weken onderweg!

Rodebeuk

Gecondoleerd met het verlies van je moeder!

Ik lees je draadje nu pas, ben al in geen weken op het forum geweest en heb achter elkaar door zitten lezen. Ik ben erg onder de indruk van hoe je dit gedaan hebt voor je moeder... In alle ellende die ze had en die jullie aan hebben moeten zien zeg ik toch: wat mooi. Ik was er helemaal stil van.

Ja en nu deze dagen. Je wordt geleefd en dan komt daar dat stomme TNT-gedoe nog eens bij ook. Dat kun je nu eigenlijk nét niet hebben, midden in die hogedrukpan (hoe herkenbaar...). Heel erg veel sterkte daarmee, en kom hier maar flink stoom afblazen!

Ik hoop dat jullie er een mooi afscheid van kunnen maken, in de geest van je moeder. Sterkte meis,

Liefs, Mick

Gerdina

Gerdina

09-12-2010 om 10:33

Rodebeuk

Gecondoleerd met het verlies van je bijzondere moeder. En jij bent een bijzondere dochter voor haar geweest.
Heel veel sterkte gewenst ook met al die praktische dingen en alles wat er bij komt.
Een goed afscheid gewenst!

Rodebeuk

ik wens jullie gezin veel sterkte in deze moeilijke tijd. Een overlijden van een dierbaar iemand als je moeder toont hoe kwestbaar het leven is. Het lijkt me wel mooi dat jullie toch uitgebreid afscheid hebben kunnen nemen van je moeder.

Rodebeuk

veel sterkte en volg je gevoel. Deze periode is er maar één keer. Je doet het hartstikke goed, meid!

Kus van Purk

rodebeuk

rodebeuk

09-12-2010 om 11:37 Topicstarter

Pelle

he lekker, we gaan off topic... mijn favo speelterrein. Weet je, natuurlijk wordt er ook familie rechtstreeks benaderd. Maar de laatste tijd gaat priority post van hier naar daar echt keurig in 2 dagen. We wilden dus met de wat verdere familie en vrienden vertrouwen op de post, ook omdat er een week tijd is tot de uitvaart (wachtlijsten bij crematoria, ander onderwerp). En we kunnen gewoon niet tachtig mensen gaan bellen.

Ik heb, en dat is dan weer off off topic, aan mijn neefjes nog een Sinterklaaspakje gestuurd in opdracht van mijn moeder. Wel op brievenbusformaat gehouden. Mijn moeder heeft zelf nog aangegeven wat voor kinderboekjes ze erin wilde hebben. Misschien 10 dagen voor haar dood, niet meer.
Was er mooi wel binnen 3 dagen (week voor Sinterklaas opgestuurd).

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen we met de sneeuwbalmethode kunnen pakken. Er circuleert nu dus een mailtje, aan een man of 20 verstuurd, eens kijken hoe breed dat kan uitwaaieren als ze verder sturen. Maar er zijn ook mensen die 'los' mama kenden.

Guinevere

Guinevere

09-12-2010 om 12:28

Veel sterkte

Rodebeuk, ik wens jullie allemaal veel sterkte.
Al die praktische regeldingen houden je in elk geval wel bezig, hoe vervelend het ook is dat je niet op die buitenlandse posterijen kunt vertrouwen. Het helpt je wellicht om in de eerste dagen die vreselijke leegte door te komen. En hopelijk hebben jullie nu allemaal een keer rustig geslapen.

Gecondoleerd

Met dit verlies.
Muizemeis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.