Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Soa


Suikermuis schreef op 30-07-2024 om 14:22:

Wat ik mij afvraag, jouw man beweert dus (huilend) dat hij niet is vreemdgegaan. Stel hij is niet vreemdgegaan, dan moet het dus van jou komen. Denkt hij dan dat jij bent vreemdgegaan? Of beschuldigt hij jou niet en verdedigt hij alleen zichzelf?

Twee rode vlaggen: hij huilt en hij beschuldigd haar niet. 
Dat is naar mijn mening geen reactie die past bij iemand die onschuldig is. 

Nogmaals: je kunt ervoor kiezen je man en Google/forums te geloven ook al zegt de huisarts dat je gonorroe alleen van seksueel contact kunt krijgen. Dan houdt je je gezin compleet. Eigenlijk is de vraag niet: Is mijn man onbeschermd vreemdgegaan waardoor hij mij een soa heeft bezorgd en waarover hij tegen mij liegt? De vraag is : Wil ik hoe dan ook samen blijven? 


Annaniem2023 schreef op 31-07-2024 om 07:31:

[..]

Er staat “als ze zelf niet is vreemdgegaan”, niet “omdat ze”. Maar gaan we er op het forum niet van uit dat mensen de waarheid spreken als ze een vraag stellen?
Ik weet weinig van soa’s maar zou hij besmet kunnen zijn en de soa doorgegeven hebben zonder er zelf symptomen van te krijgen?


Al dat gespeculeer hier is interessant maar ze kan naar de huisarts voor uitleg en behandeling.

TO is al naar de huisarts gegaan dacht ik? Waar ze te horen kreeg dat gonorroe alleen via seksueel contact overdraagbaar is. Of heb ik dat verkeerd gelezen? 

Margaretha2024 schreef op 31-07-2024 om 10:45:

[..]

TO is al naar de huisarts gegaan dacht ik? Waar ze te horen kreeg dat gonorroe alleen via seksueel contact overdraagbaar is. Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Dat heb je goed gelezen. Maar blijkbaar gelooft ze hem/haar niet ofzo.

Marianne76 schreef op 28-07-2024 om 20:06:

Overigens, dat je man vreemdgaat is een ding, dat hij dat onveilig doet én dan jou besmet, vind ik persoonlijk veel erger.

Ik blijf hierbij. 

Wil je samen zijn met een man die jouw belangen en zelfs jouw gezondheid onderaan zijn prioriteitenlijst heeft staan?

Marianne76 schreef op 31-07-2024 om 11:12:

[..]

Ik blijf hierbij.

Wil je samen zijn met een man die jouw belangen en zelfs jouw gezondheid onderaan zijn prioriteitenlijst heeft staan?

Als TO haar man dit gewoon zou toegeven heeft ze inderdaad weinig keus meer dan te scheiden als je je zelfrespect tenminste wilt behouden. Echter hij geeft niet toe en TO is in verwarring gebracht door de tegenstrijdige informatie op internet. In haar ogen is er misschien toch een kleine kans dat hij de waarheid en spreekt en daarom wil ze niet degene zijn die haar gezin uit elkaar haalt. Het is wel doortrapt van hem natuurlijk. Op deze manier ontloopt hij verantwoordelijkheid en behoudt hij lekker zijn veilig basis en kan hij TO de schuld geven als ze toch besluit de stekker eruit te trekken. 

Hoe dan ook gaat ze, als ze er voor kiest om bij hem te blijven, waarschijnlijk een nare tijd tegemoet met controle, achterdocht, verdriet en gebrek aan vertrouwen. Want er is natuurlijk echt wel iets aan de hand. 

Tsja, hoe duidelijk wil je het hebben, denk ik dan. Jouw vriend wordt geconfronteerd met een SOA, hij zegt dat hij het niet gedaan heeft, maar stelt verder geen vragen.
Jullie hebben dus jonge kinderen. Ik zal je de kost geven hoeveel mannen hun vertier buiten de deur zoeken tijdens deze tropenjaren. Anders is het leven niet vol te houden, was het excuus van mijn exemplaar.

Margaretha2024 schreef op 31-07-2024 om 11:51:

[..]

Als TO haar man dit gewoon zou toegeven heeft ze inderdaad weinig keus meer dan te scheiden als je je zelfrespect tenminste wilt behouden. Echter hij geeft niet toe en TO is in verwarring gebracht door de tegenstrijdige informatie op internet. In haar ogen is er misschien toch een kleine kans dat hij de waarheid en spreekt en daarom wil ze niet degene zijn die haar gezin uit elkaar haalt. Het is wel doortrapt van hem natuurlijk. Op deze manier ontloopt hij verantwoordelijkheid en behoudt hij lekker zijn veilig basis en kan hij TO de schuld geven als ze toch besluit de stekker eruit te trekken.

Hoe dan ook gaat ze, als ze er voor kiest om bij hem te blijven, waarschijnlijk een nare tijd tegemoet met controle, achterdocht, verdriet en gebrek aan vertrouwen. Want er is natuurlijk echt wel iets aan de hand.

Hoezo zou je je eigenwaarde verliezen als je besluit te blijven?  Dat het botst met je morele kompas, dat zal zeker zo zijn ja. Maar ik kan me best voorstellen dat TO in deze fase van haar leven er helemaal niet op zit te wachten om nu een eigen bestaan op te bouwen. 

Als hij nu alsnog het boetekleed aan trekt en er heel erg hard zijn best voor doet, zou er best nog wat te redden kunnen zijn. 



Haaika schreef op 31-07-2024 om 12:07:

Tsja, hoe duidelijk wil je het hebben, denk ik dan. Jouw vriend wordt geconfronteerd met een SOA, hij zegt dat hij het niet gedaan heeft, maar stelt verder geen vragen.
Jullie hebben dus jonge kinderen. Ik zal je de kost geven hoeveel mannen hun vertier buiten de deur zoeken tijdens deze tropenjaren. Anders is het leven niet vol te houden, was het excuus van mijn exemplaar.

Het exemplaar van TO gaat nog wel een paar stappen verder: hij doet het onveilig, vertelt dat niet aan zijn vrouw, en besmet haar dan met 1 of 2 soa's.

Mijn exemplaar ging vreemd, maar dat bekende gelukkig op tijd en daarom hebben wij een halfjaar condooms gebruikt (destijds moest je zo lang wachten voordat je een hiv-test kon doen). Hij had in elk geval wel mijn gezondheid op zijn netvlies staan, waardoor mijn vertrouwen in hem niet meteen 100% weg was. Later wel, want hij bleek nog veel meer te flikken. Hij kon ook heel geloofwaardig ontkennen, huilen en al. Tranen zeggen helemaal niets!

Met zelfrespect bedoel ik dat het slopend is om in een relatie te zitten waarin je vermoed dat je door je man bedrogen bent/wordt maar dat je denkt dat je het niet hard kan maken omdat hij blijft ontkennen, al slaat het bewijs je keihard in je gezicht. Het hebben van een gezin met kleine kinderen is natuurlijk ook een factor, dat zet je niet zomaar op het spel. Echter haar man heeft dat wel zomaar gedaan, ook al wil ze het liever niet geloven. Je zelfrespect gaat eraan als je langdurig in zo’n situatie zit. 


Als hij toegeeft komt er lucht in de situatie en is er inderdaad een kans dat je er samen aan kan werken. 

Haaika schreef op 31-07-2024 om 12:18:

[..

Als hij nu alsnog het boetekleed aan trekt en er heel erg hard zijn best voor doet, zou er best nog wat te redden kunnen zijn.

Dit kan TO tegen haar man zeggen.

Want hij ontkent natuurlijk omdat hij bang is op straat gezet te worden. Maar hij kan beter toegeven, dan is er nog een kans dat er iets te redden valt.

Margaretha2024 schreef op 31-07-2024 om 10:45:

[..]

TO is al naar de huisarts gegaan dacht ik? Waar ze te horen kreeg dat gonorroe alleen via seksueel contact overdraagbaar is. Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Nee, maar hetzelfde geldt voor chlamydia. Ook dat moet door seksueel kontakt dan zijn overgedragen en dus moet TO wel vreemd zijn gegaan, korter dan 10 jaar geleden. Als ze dat ontkent liegt ze (in jullie redeneertrant) en moet je je serieus afvragen of zij wel de moeite waard is om een relatie mee te blijven onderhouden.

Dus als zij dit nou maar wil toegeven, dan komt er lucht in en kan de relatie eventueel nog wel blijven voortbestaan.

Och nee, zij ontkent natuurlijk omdat ze bang is zijn inkomen te verliezen en op straat te staan met de kindjes. Ze kan het maar beter toegeven.

Tsjor

tsjor schreef op 31-07-2024 om 14:36:

[..]

Nee, maar hetzelfde geldt voor chlamydia. Ook dat moet door seksueel kontakt dan zijn overgedragen en dus moet TO wel vreemd zijn gegaan, korter dan 10 jaar geleden. Als ze dat ontkent liegt ze (in jullie redeneertrant) en moet je je serieus afvragen of zij wel de moeite waard is om een relatie mee te blijven onderhouden.

Dus als zij dit nou maar wil toegeven, dan komt er lucht in en kan de relatie eventueel nog wel blijven voortbestaan.

Och nee, zij ontkent natuurlijk omdat ze bang is zijn inkomen te verliezen en op straat te staan met de kindjes. Ze kan het maar beter toegeven.

Tsjor

Doorgaans waardeer ik je bijdragen Tsjor. Maar ik geloof dat je plank nu misslaat. Wat wil je hier nu mee zeggen?  

Als To de schuldige is wat voor zin heeft het dan om hier een dergelijk topic te openen?

Eerst maar eens beide genezen van de soa's. Ook eventuele derden graag waarschuwen zodat het over en weer besmetten stopt en die eventuele derden het ook niet verder verspreiden. Dat gesprek komt wel, al is het om herhaling te voorkomen. Eerst de schrik en ongeloof verwerken. 
Ruzie leidt tot niets, er zijn ook 2 kleine kinderen bij betrokken. Als er wordt gelogen komt dat vanzelf boven tafel, is het niet nu dan op een later moment. 

tsjor schreef op 31-07-2024 om 14:36:

[..]

Nee, maar hetzelfde geldt voor chlamydia. Ook dat moet door seksueel kontakt dan zijn overgedragen en dus moet TO wel vreemd zijn gegaan, korter dan 10 jaar geleden. Als ze dat ontkent liegt ze (in jullie redeneertrant) en moet je je serieus afvragen of zij wel de moeite waard is om een relatie mee te blijven onderhouden.

Dus als zij dit nou maar wil toegeven, dan komt er lucht in en kan de relatie eventueel nog wel blijven voortbestaan.

Och nee, zij ontkent natuurlijk omdat ze bang is zijn inkomen te verliezen en op straat te staan met de kindjes. Ze kan het maar beter toegeven.

Tsjor

Wauw Tsjor. Meestal probeer je objectief te blijven lijkt het, maar dit vind ik een ongelofelijk gemene en (ver)oordelende post. Vooral je laatste alinea, compleet overbodig en erg kwetsend indien TO onschuldig is. 
Het kan toch zijn dat bij man de chlamydia infectie al vanzelf is genezen? 

Ik heb jarenlang als preventie verpleegkundige SOI gewerkt en als jij niet bent vreemd gegaan, dan is je man vreemd gegaan. Al de rest is larie en apenkool. Hij heeft waarschijnlijk ook Chlamydia gehad of hij heeft een vals negatieve test (heel waarschijnlijk) of jij hebt een vals positieve test (heel onwaarschijnlijk gezien de positieve gono, Chlamydia en gono gaan dikwijls samen). De gono is overduidelijk… dat komt van recente seks met een ander. Dit verhaal dat jij hier brengt hebben ikzelf en mijn collega’s -tig keer gehoord… je man liegt gewoon. 
Het spijt me echt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.