Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Soa


Wat ik mij afvraag, jouw man beweert dus (huilend) dat hij niet is vreemdgegaan. Stel hij is niet vreemdgegaan, dan moet het dus van jou komen. Denkt hij dan dat jij bent vreemdgegaan? Of beschuldigt hij jou niet en verdedigt hij alleen zichzelf?

Goed punt Suikermuis! Wat zegt man hierover. Het komt niet van hem dus hoe kom jij dan aan 2! Verschillende soa's? Ook via een zogenaamde vieze wc bril of zoenen van 10 jaar terug. Of wil hij het er verder niet meer over hebben? 

Hoe is jullie relatie verder? Zijn er problemen, sleur, slechte seks of vermoedens van een affaire? Mag je bijvoorbeeld openlijk in zijn telefoon? Ik zou in ieder geval eens goed nadenken en op onderzoek gaan. 

Kimberly123

Kimberly123

30-07-2024 om 15:20 Topicstarter

Suikermuis schreef op 30-07-2024 om 14:22:

Wat ik mij afvraag, jouw man beweert dus (huilend) dat hij niet is vreemdgegaan. Stel hij is niet vreemdgegaan, dan moet het dus van jou komen. Denkt hij dan dat jij bent vreemdgegaan? Of beschuldigt hij jou niet en verdedigt hij alleen zichzelf?

Dat vindt ik juist het vreemdste , hij heeft mij niet beschuldigd als ik vraag waarom niet zegt die dat die denkt dat ik het niet zou doen 

Ik ben (bijna) altijd thuis met ons jongste zoontje van pas 1 jaar , als de oudste op school is hij verwacht niet dat ik hem dan mee zal nemen is zijn reden hiervoor

Pinokkio schreef op 30-07-2024 om 13:28:

Ik weet niet hoe je een link plakt maar op site van fonkelzorg (een zorgaanbieder) staat gewoon dat het mogelijk is. (en dat de kans heel klein is)

Het is niet mogelijk van een vies glas of een wc bril, waarschijnlijk bedoelen ze dat er wel seks heeft plaatsgevonden zonder penetratie maar door wederzijds masturberen er mogelijk een hele kleine kans bestaat dat... 

Pinokkio schreef op 30-07-2024 om 13:28:

Ik weet niet hoe je een link plakt maar op site van fonkelzorg (een zorgaanbieder) staat gewoon dat het mogelijk is. (en dat de kans heel klein is)

Daar, dus op de site van Fonkelzorg, staat dat herpes via n glas kan worden doorgegeven (maar daar gaat 't hier niet over). En via de kleding / handdoek van iemand die besmet is of door dicht tegen iemand aan te liggen; dit geldt voor genitale wratten en schaamluis.

TineWinkel schreef op 30-07-2024 om 19:46:

[..]

Daar, dus op de site van Fonkelzorg, staat dat herpes via n glas kan worden doorgegeven (maar daar gaat 't hier niet over). En via de kleding / handdoek van iemand die besmet is of door dicht tegen iemand aan te liggen; dit geldt voor genitale wratten en schaamluis.

Maar het gaat in dit topic toch niet over de overdracht van soa’s in het algemeen? De diagnoses van TO zijn gonorroe en chlamydia. Laat het daar dan over gaan. 
Informatie delen over andere soa’s werkt alleen maar verwarring in de hand. 

Margaretha2024 schreef op 30-07-2024 om 20:19:

[..]

Maar het gaat in dit topic toch niet over de overdracht van soa’s in het algemeen? De diagnoses van TO zijn gonorroe en chlamydia. Laat het daar dan over gaan.
Informatie delen over andere soa’s werkt alleen maar verwarring in de hand.

Daar ging t mij ook om. Mensen die websites onjuist citeren, vind ik altijd onhandig in dit soort discussies.  Vandaar mijn bericht. 

Marianne76 schreef op 30-07-2024 om 12:09:

[..]

Nog afgezien daarvan, wat vind je zelf nou van die gonorroe? Dat komt echt niet van een glas of een wc-bril (maar als je toch twijfelt, vraag je huisarts). Van een glas zou je bovendien een infectie in je keel krijgen, niet beneden. Dus wat voor conclusies trek je daar uit?

Wat vind je nou van de gonorroe, Kimberly? Want volgens mij hou je je met randzaken bezig, terwijl je je op de kern zou moeten concentreren.

Marianne76 schreef op 30-07-2024 om 21:07:

[..]

Wat vind je nou van de gonorroe, Kimberly? Want volgens mij hou je je met randzaken bezig, terwijl je je op de kern zou moeten concentreren.


En wat vind je van die chlamydia?

Volgens mij is er niet zoveel van te vinden, behalve dat het naar is en raar als je niet weet hoe je het hebt opgelopen.

Tsjor

tsjor schreef op 30-07-2024 om 22:13:

[..]


En wat vind je van die chlamydia?

Volgens mij is er niet zoveel van te vinden, behalve dat het naar is en raar als je niet weet hoe je het hebt opgelopen.

Tsjor

Als ze zelf niet is vreemdgegaan, dan weet ze toch wel hoe ze eraan komt? 

TineWinkel schreef op 30-07-2024 om 19:46:

[..]

Daar, dus op de site van Fonkelzorg, staat dat herpes via n glas kan worden doorgegeven (maar daar gaat 't hier niet over). En via de kleding / handdoek van iemand die besmet is of door dicht tegen iemand aan te liggen; dit geldt voor genitale wratten en schaamluis.

Ja, maar daar heb ik het toch niet over? (Natuurlijk 🙃)

Lastig dat ik geen link kan plaatsen, maar op hun pagina ‘kan je een soa krijgen zonder seks’ staat het. En nogmaals: er staat ook bij dat de kans heel klein is. Dat geldt vziw niet voor bijv herpes, dat is gewoon heel besmettelijk. 

Annaniem2023 schreef op 30-07-2024 om 23:51:

[..]

Als ze zelf niet is vreemdgegaan, dan weet ze toch wel hoe ze eraan komt?

Nee. Waarom zou haar ontkenning beter zijn dan zijn ontkenning? En waarom heeft ze dan een andere soa?

Tsjor

Pinokkio schreef op 31-07-2024 om 00:00:

[..]

Ja, maar daar heb ik het toch niet over? (Natuurlijk 🙃)

Lastig dat ik geen link kan plaatsen, maar op hun pagina ‘kan je een soa krijgen zonder seks’ staat het. En nogmaals: er staat ook bij dat de kans heel klein is. Dat geldt vziw niet voor bijv herpes, dat is gewoon heel besmettelijk.

OT Pinokkio, ik had n andere pagina van Fonkelzorg voor me, excuus. T staat er idd. 

tsjor schreef op 31-07-2024 om 01:14:

[..]

Nee. Waarom zou haar ontkenning beter zijn dan zijn ontkenning? En waarom heeft ze dan een andere soa?

Tsjor

Er staat “als ze zelf niet is vreemdgegaan”, niet “omdat ze”. Maar gaan we er op het forum niet van uit dat mensen de waarheid spreken als ze een vraag stellen? 
Ik weet weinig van soa’s maar zou hij besmet kunnen zijn en de soa doorgegeven hebben zonder er zelf symptomen van te krijgen? 


Al dat gespeculeer hier is interessant maar ze kan naar de huisarts voor uitleg en behandeling. 

Op Nu.nl zag ik vanmorgen onder het kopje : ‘uit andere media’ een artikel in de Volkskrant (achter betaalmuur) dat gonorroe op het moment flink in opmars is.
De kans dat je het oploopt door wisselende contacten wordt dus groter. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.