Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Geen seks meer sinds geboorte kinderen


Eriveen schreef op 13-07-2024 om 00:53:

[..]

Goed verhaal, lekker kort ook en goede bronvermelding, lekker on topic...

dank je

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

13-07-2024 om 09:52

Eriveen schreef op 13-07-2024 om 00:47:

[..]

@ Trijsje: jij ook bedankt voor de reactie! Hier heb ik wel iets aan. Zoals je aangeeft had jij ook weinig zin, vooral na jonge kinderen.

Mijn vrouw had dat de eerste 2 jaar na de geboorte van onze 1e dochter ook. Veel over gepraat, omdat we beiden de wens hadden voor een 2e. En toen ineens na 2 jaar was het er weer (zoals ze zelf zei). En dat was heerlijk! En na de geboorte van onze 2e, hoop ik dat ergens dat weer terug komt!

Wat tekenend dat je zo positief reageert op die ene forummer die een reactie geeft die precies in jouw straatje past. Je put hoop uit wat deze forummer schreef omdat jouw vrouw ook weer zin kreeg toen ze een tweede kind wilde. Ik vind het eerder een rode vlag, die blijkbaar tijdelijke opleving. Natuurlijk is er weer seks als er een kinderwens is, maar dat wil niet zeggen dat er bij je vrouw daardoor iets is veranderd in haar beleving. Blijkbaar niet want je zit nu met een probleem. Geeft verder niks hoor, ik snap best dat de andere informatie die je kreeg een schok voor je is en niet bepaald leuk om te horen. Maar afgaan op deze ene reactie en gaan zitten wachten en hopen tot ‘het’ bij jou vrouw ‘weer terug komt’ gaat je niet helpen. Beter kun je je goed gaan inlezen in de vrouwelijke seksualiteit en het gesprek aangaan zoals Izza je adviseert, daarbij zou ik het gesprek over faken (op een begripvolle, geïnteresseerde manier) ook niet uit de weg gaan, als je je vrouw echt wilt begrijpen, nader tot elkaar wilt komen en verandering teweeg wilt brengen.

Bgdrrejnxs53226 schreef op 13-07-2024 om 09:52:

[..]

Wat tekenend dat je zo positief reageert op die ene forummer die een reactie geeft die precies in jouw straatje past. Je put hoop uit wat deze forummer schreef omdat jouw vrouw ook weer zin kreeg toen ze een tweede kind wilde. Ik vind het eerder een rode vlag, die blijkbaar tijdelijke opleving. Natuurlijk is er weer seks als er een kinderwens is, maar dat wil niet zeggen dat er bij je vrouw daardoor iets is veranderd in haar beleving. Blijkbaar niet want je zit nu met een probleem. Geeft verder niks hoor, ik snap best dat de andere informatie die je kreeg een schok voor je is en niet bepaald leuk om te horen. Maar afgaan op deze ene reactie en gaan zitten wachten en hopen tot ‘het’ bij jou vrouw ‘weer terug komt’ gaat je niet helpen. Beter kun je je goed gaan inlezen in de vrouwelijke seksualiteit en het gesprek aangaan zoals Izza je adviseert, daarbij zou ik het gesprek over faken (op een begripvolle, geïnteresseerde manier) ook niet uit de weg gaan, als je je vrouw echt wilt begrijpen, nader tot elkaar wilt komen en verandering teweeg wilt brengen.

Zo'n gesprek is natuurlijk heel kwetsbaar voor beiden: stel zij had gefaket: dat is rot om toe te geven want dan heb je een soort van gelogen jarenlang. En dan zal ze ook bang zijn dat hij gekwetst is. (begrijpelijk overigens) Maar als hij het vraagt en ze heeft niet gefaket dan zal ze misschien ook diep beledigd zijn. Met andere woorden: het is een catch 22 als je dat gesprek onderling aangaat.

Zou het niet beter zijn haar voor te stellen naar een seksuoloog te gaan? Misschien eerst apart naar dezelfde. Met een derde erbij die de boel wat kan verzachten gaat het misschien beter. Bovendien loop je dan minder de kans dat de 'onderhandelingen' vastlopen op dit ene punt maar dat het meer gaat over jullie algehele intieme omgang. 

Overigens zou ik het tamelijk pittig spelen: de geen sekshebbende partij wil vaak ook niet naar een seksuoloog. Maar dat kan je niet maken vind ik. Je kan niet iemand maar laten bungelen in een relatie zonder intimiteit. Dus iets van: ik houd van je, ik wil hier graag aan werken met je, maar als je dat niet wil moeten we het anders op gaan lossen. 

Hoe het ook was, of ze nu wel of niet gefaket heeft, je kan inderdaad bijna geen gesprek daarover aangaan, Lexus geeft het goed aan. Of ze durft het niet toe te geven, of ze heeft nooit gefaket en is beledigd dat je het aankaart dus wat dat betreft kaart het niet aan. En het is ook verleden tijd, het gaat om het nu en de toekomst.
Eriveen, iedereen die hier reageert heeft denk ik het beste met je voor en probeert je/jullie te helpen. Het klinkt misschien rot dat we over dat faken zijn begonnen maar het komt gewoon veel voor, hoe stom dat ook is om te horen maar het kan een uitleg/oorzaak zijn dat ze nu niet zoveel zin meer heeft in sex. Wellicht voelt ze de noodzaak niet meer, jullie hebben twee kinderen, zijn hoogstwaarschijnlijk op dit moment meer gezinsmanagers dan een koppel, het is ook echt een pittige tijd met jonge kinderen.
Regel regelmatig een goede vaste oppas zodat je vrouw zich niet ongemakkelijk voelt als ze niet bij de kinderen is en probeer regelmatig tijd vrij te plannen samen, wordt weer een koppel, ga iets nieuws leren samen, stijldansen, kookcursus, hiken, muurklimmen, kies vooral iets waar je bij samen moet werken is het leukste, hierdoor komt er misschien meer aantrekkingskracht en zin om te vrijen, hoe dan ook, je moet het hier echt met elkaar overleggen en oplossen, het is ook haar probleem namelijk, ook al vindt ze blijkbaar van niet.

Izza schreef op 11-07-2024 om 09:15:

Klaarkomen puur door penetratie komt maar bij 30% voor heb ik eens gelezen. En gelijktijdig gaan is nog lastiger. Dan moet je volledige connectie hebben en heel goed in je beleving en lichaam zitten. Dat is een zeldzaamheid bij vrouwen to. De kans dat er regelmatig gefaked wordt is aanwezig omdat je toch je partner wilt plezieren. Een goede seksuoloog kan daarbij helpen.

Maar 30% vindje weinig? Dat is bijna 1 op 3. Dus kan het makkelijk bij de vrouw van TO. Waarom zeggen jullie meteen dat ze net doet alsof? Mij lukt het ook altijd en gelijktijdig vaak, maar niet altijd. 

Eriveen

Eriveen

15-07-2024 om 00:39 Topicstarter

Bgdrrejnxs53226 schreef op 13-07-2024 om 09:52:

[..]

Wat tekenend dat je zo positief reageert op die ene forummer die een reactie geeft die precies in jouw straatje past. Je put hoop uit wat deze forummer schreef omdat jouw vrouw ook weer zin kreeg toen ze een tweede kind wilde. Ik vind het eerder een rode vlag, die blijkbaar tijdelijke opleving. Natuurlijk is er weer seks als er een kinderwens is, maar dat wil niet zeggen dat er bij je vrouw daardoor iets is veranderd in haar beleving. Blijkbaar niet want je zit nu met een probleem. Geeft verder niks hoor, ik snap best dat de andere informatie die je kreeg een schok voor je is en niet bepaald leuk om te horen. Maar afgaan op deze ene reactie en gaan zitten wachten en hopen tot ‘het’ bij jou vrouw ‘weer terug komt’ gaat je niet helpen. Beter kun je je goed gaan inlezen in de vrouwelijke seksualiteit en het gesprek aangaan zoals Izza je adviseert, daarbij zou ik het gesprek over faken (op een begripvolle, geïnteresseerde manier) ook niet uit de weg gaan, als je je vrouw echt wilt begrijpen, nader tot elkaar wilt komen en verandering teweeg wilt brengen.

Wat mijn positieve reactie tekent, is een antwoord op mijn letterlijke vraag: Maar ik vraag mij af of meer vrouwen ditzelfde gevoel hebben?

Van een paar vrouwen heb ik daar een serieus antwoord op gekregen, waar ik ook echt iets aan hebt. Een ander deel denkt na mijn verhaal van maximaal 20 zinnen (correctie, maximaal 10 zinnen) dat mijn vrouw altijd gefaket heeft en alleen maar kinderen wil. Iets met lezen en je eigen hersenspinsel eraan geven..

Eriveen

Eriveen

15-07-2024 om 00:54 Topicstarter

Annaniem2023 schreef op 15-07-2024 om 00:20:

[..]

Maar 30% vindje weinig? Dat is bijna 1 op 3. Dus kan het makkelijk bij de vrouw van TO. Waarom zeggen jullie meteen dat ze net doet alsof? Mij lukt het ook altijd en gelijktijdig vaak, maar niet altijd.

Ik durf bijna geen bedankt te zeggen, maar stiekem heel erg bedankt voor jouw reactie!

Wederom: je bent alleen maar blij als mensen jouw verhaal ondersteunen. Op de rest reageer je als door een wesp gestoken, gaat in de slachtofferrol of probeert je gram te halen met niet al te creatief sarcasme. Dat geeft enigszins te denken over een fijne, open communicatie bij jou thuis. 

Mensen proberen mee te denken. Ook al delen ze een mening die jou niet welgevallig is: ze doen dat niet om je af te fakkelen maar om te helpen. En ook al is het je mening niet, je kunt ze sws voor het meedenken op zijn minst erkentelijk zijn. 
En ja voor degenen die veel vrouwen kennen(ik oa) is het opmerkelijk als een vrouw alleen door penetratie klaarkomt en nog wel gelijktijdig met haar man en dan ineens geen zin meer heeft. Heb ik gedacht aan faken? Ja zeker. Heb ik de mogelijkheid geopperd dat zij ook tot degenen kan horen die wel vaginaal klaar komt? Ook zeker. 
Hoe het ook zit: blijft dat maar blijven hopen door jou dat het beter zal worden, niet opschiet. Er zal iets moeten gebeuren anders zit je over tien jaar nog zonder seks. Dus: wat vind je van naar een therapeut gaan? En wat vindt je vrouw ervan?

to ben je intussen het gesprek al aangegaan met je vrouw?

Annaniem2023 schreef op 15-07-2024 om 00:20:

[..]

Maar 30% vindje weinig? Dat is bijna 1 op 3. Dus kan het makkelijk bij de vrouw van TO. Waarom zeggen jullie meteen dat ze net doet alsof? Mij lukt het ook altijd en gelijktijdig vaak, maar niet altijd.

Ja dat is zeker weinig. 70% komt er namelijk niet door klaar. Tegenover bijna 100% van de mannen. Dat noemt men de orgasmekloof. Ik zeg trouwens nergens dat dit de vrouw van to betreft. Alleen dat vrouwelijke seksualiteit totaal anders werkt dan bij mannen en dat de meeste mannen daar onbekend mee zijn (veel vrouwen zelf ook trouwens). 

Izza schreef op 15-07-2024 om 11:22:

[..]

Ja dat is zeker weinig. 70% komt er namelijk niet door klaar. Tegenover bijna 100% van de mannen. Dat noemt men de orgasmekloof. Ik zeg trouwens nergens dat dit de vrouw van to betreft. Alleen dat vrouwelijke seksualiteit totaal anders werkt dan bij mannen en dat de meeste mannen daar onbekend mee zijn (veel vrouwen zelf ook trouwens).

Off topic (want het hoeft inderdaad niet te gaan over de vrouw van TO) zoals ik al eerder zei: van die 30% procent (in het onderzoek was het 36%) zeiden veel vrouwen dat ze klaarkomen tijdens penetratie maar wel door stimulatie van de clitoris. Overigens is de orgasmekloof een breder begrip dan alleen het feit dat weinig vrouwen door penetratie klaarkomen. Het gaat oa ook over het feit dat veel mannen niet denken aan het orgasme van de vrouw of dat de vrijpartij klaar is als hij is klaargekomen. En dat vrouwen blijkbaar niet voor zichzelf opkomen hierin

Waarom moet het altijd gaan over S*ks waarom kun je geen relatie hebben zonder snap het echt oprecht niet

Waarom is het direct een relatie probleem of de oorzaak van een mogelijke breuk?

Ik snap dat dus echt niet
En wat als het gevoel/zin nou nooit meer terugkomt bij de vrouw van TO would that really be such a bad thing er is nog genoeg behalve s*ks

lovessss schreef op 15-07-2024 om 21:04:

Waarom moet het altijd gaan over S*ks waarom kun je geen relatie hebben zonder snap het echt oprecht niet

Waarom is het direct een relatie probleem of de oorzaak van een mogelijke breuk?

Ik snap dat dus echt niet
En wat als het gevoel/zin nou nooit meer terugkomt bij de vrouw van TO would that really be such a bad thing er is nog genoeg behalve s*ks

mwaoh ik weet niet hoor, als je een man of vrouw bent in de kracht van je leven met leuk werkend libido dan kan het best eenzaam voelen als je partner daar geen trek meer in heeft. Ik heb het ook meegemaakt, hield zo van de ander dat ik dat gemis niet tussen wilde laten komen, maar mén, ik heb daar echt wel om geleden hoor. Het is ook gewoon een heel fijn verbindingsmiddel, intimiteit. Je bent geen broer en zus. Of broer en broer of zus en zus. 

lovessss schreef op 15-07-2024 om 21:04:

Waarom moet het altijd gaan over S*ks waarom kun je geen relatie hebben zonder snap het echt oprecht niet

Waarom is het direct een relatie probleem of de oorzaak van een mogelijke breuk?

Ik snap dat dus echt niet
En wat als het gevoel/zin nou nooit meer terugkomt bij de vrouw van TO would that really be such a bad thing er is nog genoeg behalve s*ks

probeer eens gewoon het woord seks op te schrijven. we zijn hier niet in puriteins Amerika. 

Lexus schreef op 15-07-2024 om 21:08:

[..]

mwaoh ik weet niet hoor, als je een man of vrouw bent in de kracht van je leven met leuk werkend libido dan kan het best eenzaam voelen als je partner daar geen trek meer in heeft. Ik heb het ook meegemaakt, hield zo van de ander dat ik dat gemis niet tussen wilde laten komen, maar mén, ik heb daar echt wel om geleden hoor. Het is ook gewoon een heel fijn verbindingsmiddel, intimiteit. Je bent geen broer en zus. Of broer en broer of zus en zus.

Daar hoef je niet alleen maar broer of zus of zus zus broer broer

Op deze manier lijkt het gewoon op dat het altijd maar om s*ks draait


Als je daar om geeft wel

Mij niet 0 nada noppes

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.