Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Geen seks meer sinds geboorte kinderen


Lexus schreef op 15-07-2024 om 21:08:

[..]

mwaoh ik weet niet hoor, als je een man of vrouw bent in de kracht van je leven met leuk werkend libido dan kan het best eenzaam voelen als je partner daar geen trek meer in heeft. Ik heb het ook meegemaakt, hield zo van de ander dat ik dat gemis niet tussen wilde laten komen, maar mén, ik heb daar echt wel om geleden hoor. Het is ook gewoon een heel fijn verbindingsmiddel, intimiteit. Je bent geen broer en zus. Of broer en broer of zus en zus.

Waarom kun je het niet leuk hebben zonder s*ks

Waarom betekent geen s*ks direct eenzaam

Ik heb het nog nooit gedaan en ben het ook NOOIT van plan alleen het idee al geeft me de kriebels als in hell no vies goor moet er niet aan denken

Annaniem2023 schreef op 15-07-2024 om 21:13:

[..]

probeer eens gewoon het woord seks op te schrijven. we zijn hier niet in puriteins Amerika.

Nee Dankje daar voel ik me niet fijn bij

lovessss schreef op 15-07-2024 om 21:14:

[..]

1Daar hoef je niet alleen maar broer of zus of zus zus broer broer

2Op deze manier lijkt het gewoon op dat het altijd maar om s*ks draait


Als je daar om geeft wel

3Mij niet 0 nada noppes

hm rare reactie maar ik doe nog een poging

1? Wat bedoel je nou?

2 ? Wat bedoel je nou? Ik leg net uit dat ik een relatie had waarbij ik het gemis aan seks  naast me neerlegde omdat ik zo van die ander hield. En volgens mij houdt TO ook van zijn vrouw maar ik snap zijn behoefte aan seks. 

3. Okay, voor jou niet. Dat kan. Maar wat vindt je partner daarvan?

lovessss schreef op 15-07-2024 om 21:17:

[..]

Waarom kun je het niet leuk hebben zonder s*ks

Waarom betekent geen s*ks direct eenzaam

Ik heb het nog nooit gedaan en ben het ook NOOIT van plan alleen het idee al geeft me de kriebels als in hell no vies goor moet er niet aan denken

okay, dan doe je het toch niet. Klinkt aseksueel. Dat bestaat en is okay. Maar oordeel niet over anderen. Seksualiteit is een gezonde normale vorm van interactie die bij het leven hoort voor de meesten. Niet nodig om daar zo walgend over te doen. Tenzij je slechter ervaringen hebt natuurlijk, maar dat zou ik toch echt in therapie gaan. 

ennuh je klinkt een beetje als een Noorse dwerg, figuurlijk gesproken dan, dus op mij hoef je ook niet meer te antwoorden. fijne avond

Lexus schreef op 15-07-2024 om 21:19:

[..]

hm rare reactie maar ik doe nog een pogingen

1? Wat bedoel je nou?

2 ? Wat bedoel je nou? Ik leg net uit dat ik een relatie had waarbij ik het gemis aan seks naast me neerlegde omdat ik zo van die ander hield. En volgens mij houdt TO ook van zijn vrouw maar ik snap zijn behoefte aan seks.

3. Okay, voor jou niet. Dat kan. Maar wat vindt je partner daarvan?

.

Wat ik bedoel?? Dat ik me afvraag waarom het altijd maar om s*ks moet gaan

1 Wat ik bedoelde dat jij zei dat als je als partners geen s*ks hebt je dat direct meer like een broer zus doet lijken

2 Dat op de manier hoe jij het zei en ander in dit topic dat het lijkt asof een relatie puur en alleen altijd maar om s*ks moet draaien 

Daar draait het toch altijd op uit


3 heb geen partner geen behoefte aan gaat toch op bepaald punt om s*ks

Zou liever een maatje hebben om leuke dingen mee te doen af en toe gewoon een knuffel (zonder dat soort gedachtes) en dat is voor mij prima

masr jammer genoeg lijkt dat niet mogelijk omdat het altijd terugkomt/gaat om s*ks

jammer genoeg zie je niet veel(lees nog nooit meegemaakt) die niet om s*ks draaien mensen die een relatie hebben maatjes zijn ZONDER s*ks

lovessss schreef op 15-07-2024 om 21:28:

[..]

Wat ik bedoel?? Dat ik me afvraag waarom het altijd maar om s*ks moet gaan

1 Wat ik bedoelde dat jij zei dat als je als partners geen s*ks hebt je dat direct meer like een broer zus doet lijken

2 Dat op de manier hoe jij het zei en ander in dit topic dat het lijkt asof een relatie puur en alleen altijd maar om s*ks moet draaien

Daar draait het toch altijd op uit


3 heb geen partner geen behoefte aan gaat toch op bepaald punt om s*ks

Zou liever een maatje hebben om leuke dingen mee te doen af en toe gewoon een knuffel (zonder dat soort gedachtes) en dat is voor mij prima

masr jammer genoeg lijkt dat niet mogelijk omdat het altijd terugkomt/gaat om s*ks

jammer genoeg zie je niet veel(lees nog nooit meegemaakt) die niet om s*ks draaien mensen die een relatie hebben maatjes zijn ZONDER s*ks

https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=4845.0

En succes verder

Lexus schreef op 15-07-2024 om 21:22:

[..]

okay, dan doe je het toch niet. Klinkt aseksueel. Dat bestaat en is okay. Maar oordeel niet over anderen. Seksualiteit is een gezonde normale vorm van interactie die bij het leven hoort voor de meesten. Niet nodig om daar zo walgend over te doen. Tenzij je slechter ervaringen hebt natuurlijk, maar dat zou ik toch echt in therapie gaan.

ennuh je klinkt een beetje als een Noorse dwerg, figuurlijk gesproken dan, dus op mij hoef je ook niet meer te antwoorden. fijne avond

Dat doe ik ook niet geen haar op m'n hoofd

Ben er nooit officieel mee gediagnosticeerd maar ja denk het idd wel zou me er eens in moeten verdiepen(al zou het feit dat ik autisme heb er ook wel mee te maken )

Dat snap ik en bedoel het ook niet oordelen en het spijt me als het zo overkomt maar ben gewoon oprecht benieuwd naar waarom ik wil het begrijpen

Sorry ik kan het niet helpen gaat bij mij gewoon automatisch dat walgende er over denken en zeggen doen

Geen slechte ervaringen tenminste niet ik zelf jammer genoeg lees ik en krijg wel genoeg slechte ervaringen mee van anderen war ook niet helpend is voor mijn denkwijze en ja dan word ik soms een beetje getriggerd door dingen en zoals nu dan door dit topic

Was gewoon op recht benieuwd over to en z'n vrouw 

En vandaar ook dat ik vragen stelde zoals wat nou als z'n vrouw het gevoel/zin nooit meer heeft niet meer wil wat dan?

Dat hoeft dan toch niet perse iets slechts te zijn? Of het einde te betekenen?

Wat/hoe bedoel je dat dat ik overkom als Noorse dwerg?

Waarom niet? We hebben gewoon een gesprek/discussie toch? Ik bedoel het niet slecht/verkeerd

Lexus schreef op 15-07-2024 om 21:32:

[..]

https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=4845.0

En succes verder

Dankje voor de link 

Maar niks voor mij want ben niet opzoek 

Heb leuke vriendinnen/mensen om me heen om leuke dingen mee te doen en idem dito voor knuffels genoeg mensjes om me heen die ik een knuffel/knuffels kan geven zo noemen me niet voor niks een knuffelkont en ben helemaal tevreden zoals het nu is 


Overigens heb ik de link wel aangeklikt en las toen bijna direct dit stukje wat iemand had geplaatst 

Een eerlijk gezegd vind ik het wel heel typisch en dat ik ook direct dacht van zie je wel precies dat daar komt het altijd weer op terug. 

Dit was het stukje

"Mijn ervaring is dat dat gewoon erg moeilijk is. Ik sta nog wel op een 'gewone' datingsite, maar als het niet de reisafstand is de bij voorbaat alles al onmogelijk maakt )(dat is in mijn geval echt een punt), DAN IS SEKS BIJ VOORBAAT HET BREEKPUNT. Daar heb ik reacties op gehad van 'niets meer laten horen', via een stapel vooroordelen als seksueel misbruik of dat ik een ijskouwe, onaaraakbare koelkast zou zijn (is me letterlijk zo gezegd), tot expres toch gaan seksmailen"

lovessss schreef op 15-07-2024 om 21:28:

[..]

Wat ik bedoel?? Dat ik me afvraag waarom het altijd maar om s*ks moet gaan

1 Wat ik bedoelde dat jij zei dat als je als partners geen s*ks hebt je dat direct meer like een broer zus doet lijken

2 Dat op de manier hoe jij het zei en ander in dit topic dat het lijkt asof een relatie puur en alleen altijd maar om s*ks moet draaien

Daar draait het toch altijd op uit


3 heb geen partner geen behoefte aan gaat toch op bepaald punt om s*ks

Zou liever een maatje hebben om leuke dingen mee te doen af en toe gewoon een knuffel (zonder dat soort gedachtes) en dat is voor mij prima

masr jammer genoeg lijkt dat niet mogelijk omdat het altijd terugkomt/gaat om s*ks

jammer genoeg zie je niet veel(lees nog nooit meegemaakt) die niet om s*ks draaien mensen die een relatie hebben maatjes zijn ZONDER s*ks

Even hier op terug komen heb het niet helemaal goed gezegd want opzich heb ik al wel vriendinnen en zo omdat mee te doen wat ik zei 

Natuurlijk kun je prima een relatie hebben zonder seks. Dat heet vriendschap

lovess ik begrijp dat jij autisme hebt? En wellicht ook aseksueel bent. Daar is natuurlijk niets verkeerds aan. Je mag zijn wie je bent. En als jij absoluut geen seks wilt moet je dat niet tegen je zin doen. Dat horen anderen te respecteren. Maar stel jij zou een relatie aangaan dan weten jullie dat beiden vanaf het begin. Maar besef wel dat jij een uitzondering bent. De meeste mensen (waaronder to) zien seksualiteit als essentieel onderdeel van een relatie. Zonder dat onderdeel is er sprake van een goede vriendschap. In het geval van to zijn beiden de relatie ingestapt met seksualiteit als uitgangspunt. Als dat opeens vanuit 1 partij wordt gewijzigd heeft de ander wel een probleem. En binnen een relatie moet je daarover in gesprek. Want de voorwaarden en uitgangspunten van een relatie zijn opeens anders. 

Voor mij zijn intimiteit en seksualiteit vast onderdeel van een relatie. Als iemand dat niet wil is dat prima maar dan ga ik daar geen relatie (meer) mee aan. Dat is vanaf het begin ook duidelijk. 

Izza schreef op 15-07-2024 om 22:55:

lovess ik begrijp dat jij autisme hebt? En wellicht ook aseksueel bent. Daar is natuurlijk niets verkeerds aan. Je mag zijn wie je bent. En als jij absoluut geen seks wilt moet je dat niet tegen je zin doen. Dat horen anderen te respecteren. Maar stel jij zou een relatie aangaan dan weten jullie dat beiden vanaf het begin. Maar besef wel dat jij een uitzondering bent. De meeste mensen (waaronder to) zien seksualiteit als essentieel onderdeel van een relatie. Zonder dat onderdeel is er sprake van een goede vriendschap. In het geval van to zijn beiden de relatie ingestapt met seksualiteit als uitgangspunt. Als dat opeens vanuit 1 partij wordt gewijzigd heeft de ander wel een probleem. En binnen een relatie moet je daarover in gesprek. Want de voorwaarden en uitgangspunten van een relatie zijn opeens anders.

Voor mij zijn intimiteit en seksualiteit vast onderdeel van een relatie. Als iemand dat niet wil is dat prima maar dan ga ik daar geen relatie (meer) mee aan. Dat is vanaf het begin ook duidelijk.

Ja dat klopt heb autisme wellicht wel ja het is nooit officieel vastgesteld maar voelt wel zo en denk het ook wel

Heel erg Dankjewel voor je reactie ik snap het nu beter 

Ik begreep het eerst gewoon echt oprecht niet en vandaar ook eerst die vraag (heb er nooit iets slechts mee bedoeld)

Nu begrijp ik het beter

lovessss schreef op 16-07-2024 om 17:16:

[..]

Ja dat klopt heb autisme wellicht wel ja het is nooit officieel vastgesteld maar voelt wel zo en denk het ook wel

Heel erg Dankjewel voor je reactie ik snap het nu beter

Ik begreep het eerst gewoon echt oprecht niet en vandaar ook eerst die vraag (heb er nooit iets slechts mee bedoeld)

Nu begrijp ik het beter

Fijn dat je wat aan de uitleg van Izza hebt gehad.

Eriveen

Eriveen

21-07-2024 om 00:10 Topicstarter

Well that escalated quickly...

lovessss schreef op 16-07-2024 om 17:16:

[..]

Ja dat klopt heb autisme wellicht wel ja het is nooit officieel vastgesteld maar voelt wel zo en denk het ook wel

Heel erg Dankjewel voor je reactie ik snap het nu beter

Ik begreep het eerst gewoon echt oprecht niet en vandaar ook eerst die vraag (heb er nooit iets slechts mee bedoeld)

Nu begrijp ik het beter

Lovess mischien je eigen topic erover openen? Want je reacties voegen niet echt iets toe voor to denk ik

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.