Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Geen seks meer sinds geboorte kinderen

Hoi,

Mijn situatie: 13 jaar lang samen, 2 jaar gelukkig getrouwd, 2 lieve dochters, alles goed! 

Zou je zeggen, maar ondanks alle liefde die mijn vrouw en ik naar elkaar hebben (veel knuffelen, interesse, klein kusje als de ander slaapt, etc..)
is er eigenlijk geen seks meer.

Ik weet niet hoe het komt, want ik vind mijn vrouw nog steeds de meeste aantrekkelijke vrouw van de wereld en seks met haar is heerlijk! Maar sinds de geboorte van de kinderen vind mijn vrouw seks niks meer. We doen het dus eigenlijk nooit meer, hooguit 1 keer per jaar. En dan mag ik letterlijk van haar: een keer er snel overheen!

Ik weet niet hoe dat komt. Nogmaals als ik haar naakt zie, wordt ik al opgewonden!  Misschien ligt het ook ergens aan mij, al ben ik lichamelijk vrijwel hetzelfde gebleven (niet dik geworden ofzo). Maar ik vraag mij af of meer vrouwen ditzelfde gevoel hebben? Dat ik het kan begrijpen en vooral, dat het niet aan mij ligt? De liefde is er volop tussen ons, veel knuffels, kusjes, etc. Alleen de seks, die mis ik (waarschijnlijk alleen ik)..


Ik kan me voorstellen dat dat rot voor je is. Wat zegt je vrouw er zelf over? Was ze vroeger wel iemand die van seks hield? Nam ze ook wel zelf initiatief, ging het op een manier dat zij ook klaarkwam en op een tempo en met de aandacht die zij wilde? 

Het er snel overheen mogen is een grote rode vlag. Jouw vrouw geniet blijkbaar niet (meer) van vrijen. Tenminste wel van liefkozen maar ze wil geen penetratie? Hoe praten jullie hierover? 
Hoe kijkt zij naar seks met jou? 
Wat windt haar op? 

Hoe hebben jullie de anticonceptie geregeld behalve geen seks hebben?
De pil heeft libido verlies als bekende bijwerking.

Hier hadden de afgelopen jaren al lang gesprekken over gevoerd moeten worden. Hoe was jullie seksleven eerder? En ga met haar (herhaaldelijk) in gesprek over dit onderwerp. Wat maakt dat zij dit niet meer wil? Schaamte voor haar lijf, pijn door de bevallingen? te druk in het dagelijks leven en oververmoeid? Hormonen (pil, spiraal etc) zijn ook libido killers.

Een afwezig of zeer slecht seksleven is uiteindelijk de doodsteek voor een relatie. Het zorgt voor frustraties en vergroot de kans op affaires of scheidingen. Alle reden om dit serieus aan te pakken. Laat je daarbij niet afschepen met "geen zin meer" of "daar wil ik niet over praten". Het is een serieus relatieprobleem waar van alles aan te doen is. Maar je moet het wel serieus aanpakken van beide kanten. 

En laat je ook niet afschepen met dat dit jouw probleem zou zijn. Als jij er een probleem mee hebt, is het automatisch een relatieprobleem, dus een probleem voor jullie beiden. Zoals Izza zegt is geen seksleven, als dat voor een van beide partners een probleem is, uiteindelijk vaak de aanleiding voor een breuk. Ik neem aan dat je vrouw dat ook niet wil. Dan zal ze dus mee moeten werken aan een oplossing. Bespreken bij de huisarts is dan de eerste stap.

Eriveen

Eriveen

11-07-2024 om 01:57 Topicstarter

Lexus schreef op 08-07-2024 om 11:04:

Ik kan me voorstellen dat dat rot voor je is. Wat zegt je vrouw er zelf over? Was ze vroeger wel iemand die van seks hield? Nam ze ook wel zelf initiatief, ging het op een manier dat zij ook klaarkwam en op een tempo en met de aandacht die zij wilde?

Mijn vrouw is eigenlijk niet meer zo in to sex, zegt ze zelf ook. Vroeger wel, konden we er beide geen genoeg van krijgen en nam ze zelf ook vaak initiatief, als ik bijvoorbeeld aan het gamen was en zij naakt naast mij kwam zitten, om mijn aandacht te trekken.

Maar toen we eenmaal aan kinderen begonnen, werd het wel anders, meer functioneel. Hebben ook een beetje moeite gehad om kinderen te krijgen en dan moet je seksen op momenten dat het moet.

Eenmaal 2 kinderen lag er bij mij een knoopje in en probeerde ik het nog wel een paar keer, maar werd het vanuit haar meer iets om mij te behagen.

Terugkomend op jouw vraag of ze wel klaarkwam en welk tempo en aandacht: goede vraag!

Ja, ze kwam bijna altijd klaar! Vaak door penetratie, maar ook wel als ik haar verwende. Maar eerlijk, ik kwam alleen maar klaar door penetratie, dat was het fijnste voor ons beide. Zij verwende mij nooit alleen, zeg maar! Wat ik ook prima vond hoor, tegelijkertijd klaarkomen was altijd het fijnste!

Eriveen

Eriveen

11-07-2024 om 02:01 Topicstarter

Izza schreef op 09-07-2024 om 10:06:

Hier hadden de afgelopen jaren al lang gesprekken over gevoerd moeten worden. Hoe was jullie seksleven eerder? En ga met haar (herhaaldelijk) in gesprek over dit onderwerp. Wat maakt dat zij dit niet meer wil? Schaamte voor haar lijf, pijn door de bevallingen? te druk in het dagelijks leven en oververmoeid? Hormonen (pil, spiraal etc) zijn ook libido killers.

Een afwezig of zeer slecht seksleven is uiteindelijk de doodsteek voor een relatie. Het zorgt voor frustraties en vergroot de kans op affaires of scheidingen. Alle reden om dit serieus aan te pakken. Laat je daarbij niet afschepen met "geen zin meer" of "daar wil ik niet over praten". Het is een serieus relatieprobleem waar van alles aan te doen is. Maar je moet het wel serieus aanpakken van beide kanten.

Dankjewel voor jouw reactie! 

Ik denk dat je ergens heel erg gelijk hebt! Waarschijnlijk klopt ook alles wat je zegt, maar moet ik voor mijzelf even beseffen dat dit allemaal klopt (wat ik waarschijnlijk al langer weet, maar in mijn hoofd/gevoel wegstop)

Eriveen

Eriveen

11-07-2024 om 02:08 Topicstarter

Engeltje schreef op 09-07-2024 om 11:01:

En laat je ook niet afschepen met dat dit jouw probleem zou zijn. Als jij er een probleem mee hebt, is het automatisch een relatieprobleem, dus een probleem voor jullie beiden. Zoals Izza zegt is geen seksleven, als dat voor een van beide partners een probleem is, uiteindelijk vaak de aanleiding voor een breuk. Ik neem aan dat je vrouw dat ook niet wil. Dan zal ze dus mee moeten werken aan een oplossing. Bespreken bij de huisarts is dan de eerste stap.

Ook dank! Zoals ik ook naar Izza schreef, ik moet het voor mijzelf misschien even beseffen dat het niet klopt.

Maar blijft wel moeilijk om dit bespreekbaar te maken!

Eriveen

Eriveen

11-07-2024 om 02:09 Topicstarter

Ysenda schreef op 08-07-2024 om 15:15:

Hoe hebben jullie de anticonceptie geregeld behalve geen seks hebben?
De pil heeft libido verlies als bekende bijwerking.

Ik heb er een jaar geleden een knip in gezet!

De eerste stap is dit bespreekbaar maken. Rustig moment kiezen en echt doorvragen. Hoe is haar beleving? Waar komt het door volgens haar. En wil ze dit nog veranderen? Wees zelf ook open en eerlijk. Ook als dit haar misschien kwetst. Niets achterhouden omdat het vervelend is. En geef ook aan dat jullie een probleem hebben en dat het met 1 gesprek niet klaar is. 

Stel dat ze echt niet meer wil dan kan je spreken over hoe verder. Wellicht is openen van de relatie een optie. Of therapie etc. Want dit kan niet onderdrukt worden. Het is een normale en levensbehoefte. Dat negeren zorgt echt voor problemen. 

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

11-07-2024 om 09:08

Eriveen schreef op 11-07-2024 om 01:57:

[..]

Ja, ze kwam bijna altijd klaar! Vaak door penetratie, tegelijkertijd klaarkomen was altijd het fijnste!

Als ik dit soort dingen lees denk ik altijd: Deze vrouw faked en haar man trapt er in. 
Er zijn vrouwen die klaarkomen door penetratie, maar de meeste vrouwen niet. Daar is veel over geschreven. Tegelijkertijd klaarkomen is volgens mij een unicum, het komt niet vaak voor, het klinkt meer als een aansporing van haar om te zorgen dat hij sneller komt zodat ze er snel vanaf is. Als het fake is, vind ik het veelzeggend dat TO en zijn vrouw tijdens seks blijkbaar zo weinig emotioneel in contact staan met elkaar dat hij het verschil tussen echt en fake niet merkt. Dat zou weleens een (van de) oorzaak(en) kunnen zijn voor de afwezigheid van een seksleven. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer lezers hier zijn die wat TO schrijft ook zo interpreteren. 

Klaarkomen puur door penetratie komt maar bij 30% voor heb ik eens gelezen. En gelijktijdig gaan is nog lastiger. Dan moet je volledige connectie hebben en heel goed in je beleving en lichaam zitten. Dat is een zeldzaamheid bij vrouwen to. De kans dat er regelmatig gefaked wordt is aanwezig omdat je toch je partner wilt plezieren. Een goede seksuoloog kan daarbij helpen. 

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

11-07-2024 om 10:09

Izza schreef op 11-07-2024 om 09:15:

Klaarkomen puur door penetratie komt maar bij 30% voor heb ik eens gelezen. En gelijktijdig gaan is nog lastiger. Dan moet je volledige connectie hebben en heel goed in je beleving en lichaam zitten. Dat is een zeldzaamheid bij vrouwen to. De kans dat er regelmatig gefaked wordt is aanwezig omdat je toch je partner wilt plezieren. Een goede seksuoloog kan daarbij helpen.

Dit. Plus dat het heel lastig is om überhaupt heel goed contact met je beleving en lichaam te hebben tijdens de tropenjaren met (kleine) kinderen. 

Bgdrrejnxs53226 schreef op 11-07-2024 om 09:08:

[..]

Als ik dit soort dingen lees denk ik altijd: Deze vrouw faked en haar man trapt er in.
Er zijn vrouwen die klaarkomen door penetratie, maar de meeste vrouwen niet. Daar is veel over geschreven. Tegelijkertijd klaarkomen is volgens mij een unicum, het komt niet vaak voor, het klinkt meer als een aansporing van haar om te zorgen dat hij sneller komt zodat ze er snel vanaf is.
Als het fake is, vind ik het veelzeggend dat TO en zijn vrouw tijdens seks blijkbaar zo weinig emotioneel in contact staan met elkaar dat hij het verschil tussen echt en fake niet merkt. Dat zou weleens een (van de) oorzaak(en) kunnen zijn voor de afwezigheid van een seksleven. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer lezers hier zijn die wat TO schrijft ook zo interpreteren.

Dat was ook mijn eerste gedachte. En 30 % van de vrouwen zou klaarkomen door penetratie? Lijkt me ook een heel hoog getal eerlijk gezegd. Ik leef al lang, en heb veel vriendinnen altijd gehad en nog nooit kwam een van hen klaar door penetratie. 

Ik denk trouwens dat het verschil tussen echt en fake klaarkomen nauwelijks te merken is. Zeker niet als je zelf in je hoogtepunt zit. 

TO: kan je eens je vrouw vragen of ze fakete en zou ze dan wel eerlijk antwoord geven?

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

11-07-2024 om 11:38

Wat ook mee zou kunnen spelen : Geen energie meer over om TO ook nog eens actief fysieke aandacht te kunnen geven. Je moet ruimte hebben in je hoofd om in te tunen op de ander maar dat heb je de hele dag al gedaan op je werk en met je kinderen. De kinderen voortdurend aan je hoofd en aan je lijf. Aan knuffelbehoefte wordt meer dan genoeg voldaan door de kinderen. Geen energie voor lastige gesprekken over seks, makkelijker om het zoveel mogelijk te ontwijken. 

TO, Game je nog vaak sinds de kinderen er zijn ? En hoelang duurt zo’n game sessie dan ? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.