Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Geen seks meer sinds geboorte kinderen


Bgdrrejnxs53226 schreef op 11-07-2024 om 09:08:

[..]

Als ik dit soort dingen lees denk ik altijd: Deze vrouw faked en haar man trapt er in.
Er zijn vrouwen die klaarkomen door penetratie, maar de meeste vrouwen niet. Daar is veel over geschreven. Tegelijkertijd klaarkomen is volgens mij een unicum, het komt niet vaak voor, het klinkt meer als een aansporing van haar om te zorgen dat hij sneller komt zodat ze er snel vanaf is. Als het fake is, vind ik het veelzeggend dat TO en zijn vrouw tijdens seks blijkbaar zo weinig emotioneel in contact staan met elkaar dat hij het verschil tussen echt en fake niet merkt. Dat zou weleens een (van de) oorzaak(en) kunnen zijn voor de afwezigheid van een seksleven. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer lezers hier zijn die wat TO schrijft ook zo interpreteren.

Helemaal mee eens.
Ik dacht ook meteen: dit fakete je vrouw waarschijnlijk om in het begin jou een plezier te doen en later om er snel vanaf te zijn.
Been there, done that.

En jouw verhaal dat jullie veel moeite hebben moeten doen zodat zij zwanger raakte dus veel seks 'moesten' hebben, is ook echt een libidokiller. 
Maar het vermoedelijk faken door haar is het grootste probleem. Vermoedelijk heeft ze er dus helemaal niet altijd zo van genoten als jij dacht. 
Waarschijnlijk een shock om te lezen, maar ze is beslist niet de enige vrouw die dat doet.
Wel iets om met haar te bespreken, hoe ingewikkeld het ook is. 
Hopelijk kan je er met haar over praten, hoe moeilijk dat misschien ook is.
Laat je anders echt door een seksuoloog helpen. Zo zonde dat ze geen zin in seks heeft, vooral zonde voor haarzelf, maar ook voor jou.

Als ze inderdaad altijd of vaak gefaket heeft, verklaart dat ook waarom ze er nu (met vermoedelijk veel moeheid met kleine kinderen) echt geen zin meer in heeft. Dan is trouwens 'hooguit 1x per jaar' wel heel weinig!

Eriveen

Eriveen

11-07-2024 om 23:06 Topicstarter


Bgdrrejnxs53226 schreef op 11-07-2024 om 09:08:

[..]

Als ik dit soort dingen lees denk ik altijd: Deze vrouw faked en haar man trapt er in.
Er zijn vrouwen die klaarkomen door penetratie, maar de meeste vrouwen niet. Daar is veel over geschreven. Tegelijkertijd klaarkomen is volgens mij een unicum, het komt niet vaak voor, het klinkt meer als een aansporing van haar om te zorgen dat hij sneller komt zodat ze er snel vanaf is. Als het fake is, vind ik het veelzeggend dat TO en zijn vrouw tijdens seks blijkbaar zo weinig emotioneel in contact staan met elkaar dat hij het verschil tussen echt en fake niet merkt. Dat zou weleens een (van de) oorzaak(en) kunnen zijn voor de afwezigheid van een seksleven. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer lezers hier zijn die wat TO schrijft ook zo interpreteren.

Ik wilde eigenlijk na deze reactie, dit hele topic sluiten.. Niet echt fijn en hulpvaardig om te lezen !

Maar ben er toch eens over gaan nadenken..

Ben ook wel benieuwd na reacties na jouw laatste zin!

Eriveen schreef op 11-07-2024 om 23:06:


[..]

Ik wilde eigenlijk na deze reactie, dit hele topic sluiten.. Niet echt fijn en hulpvaardig om te lezen !

Maar ben er toch eens over gaan nadenken..

Ben ook wel benieuwd na reacties na jouw laatste zin!

Je hebt inmiddels toch al een paar meer bevestigende reacties gelezen, TO? Inderdaad niet leuk voor jou om te lezen. De waarheid is soms hard.
Maar als je ons gelooft, ben je denk ik al op weg om een betere relatie met je vrouw te krijgen.
Verwijt het haar niet. Dus als je met haar in gesprek gaat en vragen stelt, stel dat dan uit oprechte interesse hoe het zit.
Haar iets verwijten op dat vlak gaat niet helpen.

Zelfreflectie dat je het destijds misschien wel had kunnen weten dat ze helemaal niet zo makkelijk klaar kwam, kan helpen, maar zoals iemand schreef, de vraag is of de partner het doorheeft als een vrouw goed faket. Dus verwijt ook jezelf maar niets als je terugkijkend niet dingen kunt herinneren, waardoor je het wel had kunnen weten.

Kijk vooral vooruit. Hoe kan je met je vrouw praten, wat kunnen jullie doen (hulp zoeken van seksuoloog) om jullie relatie te verbeteren en misschien toch weer ooit (kan misschien lang duren?) wel iets van seks kunnen hebben waardoor zij kan genieten en jij ook.

Eriveen

Eriveen

11-07-2024 om 23:15 Topicstarter

ArianneH schreef op 11-07-2024 om 23:05:

[..]

Helemaal mee eens.
Ik dacht ook meteen: dit fakete je vrouw waarschijnlijk om in het begin jou een plezier te doen en later om er snel vanaf te zijn.
Been there, done that.

En jouw verhaal dat jullie veel moeite hebben moeten doen zodat zij zwanger raakte dus veel seks 'moesten' hebben, is ook echt een libidokiller.
Maar het vermoedelijk faken door haar is het grootste probleem. Vermoedelijk heeft ze er dus helemaal niet altijd zo van genoten als jij dacht.
Waarschijnlijk een shock om te lezen, maar ze is beslist niet de enige vrouw die dat doet.
Wel iets om met haar te bespreken, hoe ingewikkeld het ook is.
Hopelijk kan je er met haar over praten, hoe moeilijk dat misschien ook is.
Laat je anders echt door een seksuoloog helpen. Zo zonde dat ze geen zin in seks heeft, vooral zonde voor haarzelf, maar ook voor jou.

Als ze inderdaad altijd of vaak gefaket heeft, verklaart dat ook waarom ze er nu (met vermoedelijk veel moeheid met kleine kinderen) echt geen zin meer in heeft. Dan is trouwens 'hooguit 1x per jaar' wel heel weinig!

Tja, ik kan nu heel overtuigd als stoere man zeggen, dat ze nooit gefaket heeft!

Ergens weet ik zeker dat ze dat nooit heeft gedaan, ook omdat ze soms ook weleens niet klaar kwam en het dan eerlijk zei.

Maar goed, ten eerste wil ik jullie echt bedanken voor jullie reacties. Geeft mij inzichten, maar maakt mij ook wel weer onzeker.. 

Eriveen

Eriveen

11-07-2024 om 23:50 Topicstarter

Even los van dit alles, wat betekent TO of staat de afkorting TO voor?
#durftevragen

Eriveen

Eriveen

11-07-2024 om 23:53 Topicstarter

-

ArianneH schreef op 11-07-2024 om 23:12:

[..]

Je hebt inmiddels toch al een paar meer bevestigende reacties gelezen, TO? Inderdaad niet leuk voor jou om te lezen. De waarheid is soms hard.
Maar als je ons gelooft, ben je denk ik al op weg om een betere relatie met je vrouw te krijgen.
Verwijt het haar niet. Dus als je met haar in gesprek gaat en vragen stelt, stel dat dan uit oprechte interesse hoe het zit.
Haar iets verwijten op dat vlak gaat niet helpen.

Zelfreflectie dat je het destijds misschien wel had kunnen weten dat ze helemaal niet zo makkelijk klaar kwam, kan helpen, maar zoals iemand schreef, de vraag is of de partner het doorheeft als een vrouw goed faket. Dus verwijt ook jezelf maar niets als je terugkijkend niet dingen kunt herinneren, waardoor je het wel had kunnen weten.

Kijk vooral vooruit. Hoe kan je met je vrouw praten, wat kunnen jullie doen (hulp zoeken van seksuoloog) om jullie relatie te verbeteren en misschien toch weer ooit (kan misschien lang duren?) wel iets van seks kunnen hebben waardoor zij kan genieten en jij ook.

Ik zal mijn vrouw dit nooit verwijten!

Wat dat betreft hebben we zoveel liefde en nemen wel elkaar zoals we zijn (niet nemen op de manier zoals ik wil ... ) en proberen we elkaar niet te veranderen!

Eriveen

Eriveen

11-07-2024 om 23:59 Topicstarter

Izza schreef op 11-07-2024 om 09:08:

De eerste stap is dit bespreekbaar maken. Rustig moment kiezen en echt doorvragen. Hoe is haar beleving? Waar komt het door volgens haar. En wil ze dit nog veranderen? Wees zelf ook open en eerlijk. Ook als dit haar misschien kwetst. Niets achterhouden omdat het vervelend is. En geef ook aan dat jullie een probleem hebben en dat het met 1 gesprek niet klaar is.

Stel dat ze echt niet meer wil dan kan je spreken over hoe verder. Wellicht is openen van de relatie een optie. Of therapie etc. Want dit kan niet onderdrukt worden. Het is een normale en levensbehoefte. Dat negeren zorgt echt voor problemen.

Bedankt, fijne reactie !

Misschien precies wat je zegt, doorvragen en ook zelf open en eerlijk zijn! En misschien hebben we ook wel een probleem en als we het goed bespreken, kunnen we er iets aan gaan doen!

Open relatie zie ik niet zo zitten! Maar wat je zegt, je kan de behoefte niet opdrukken

Eriveen

Eriveen

12-07-2024 om 00:05 Topicstarter

Bgdrrejnxs53226 schreef op 11-07-2024 om 11:38:

Wat ook mee zou kunnen spelen : Geen energie meer over om TO ook nog eens actief fysieke aandacht te kunnen geven. Je moet ruimte hebben in je hoofd om in te tunen op de ander maar dat heb je de hele dag al gedaan op je werk en met je kinderen. De kinderen voortdurend aan je hoofd en aan je lijf. Aan knuffelbehoefte wordt meer dan genoeg voldaan door de kinderen. Geen energie voor lastige gesprekken over seks, makkelijker om het zoveel mogelijk te ontwijken.

TO, Game je nog vaak sinds de kinderen er zijn ? En hoelang duurt zo’n game sessie dan ?

Ervan uitgaande dat ik TO ben... Nope, ik game eigenlijk nooit meer! 

Eriveen schreef op 11-07-2024 om 23:06:


[..]

Ik wilde eigenlijk na deze reactie, dit hele topic sluiten.. Niet echt fijn en hulpvaardig om te lezen !

Maar ben er toch eens over gaan nadenken..

Ben ook wel benieuwd na reacties na jouw laatste zin!

Tja, ik heb geen idee van percentages maar ik kom zelf meestal klaar door penetratie. Er zijn ook periodes in mijn huwelijk geweest dat ik lang heel weinig zin had (vooral in de jaren met jonge kinderen) maar dat had hier dus niks mee te maken en ik heb nog nooit gefaked.

Dus wat hier gesuggereerd wordt, hoeft niet te kloppen.

Eriveen schreef op 11-07-2024 om 23:59:

[..]

Bedankt, fijne reactie !

Misschien precies wat je zegt, doorvragen en ook zelf open en eerlijk zijn! En misschien hebben we ook wel een probleem en als we het goed bespreken, kunnen we er iets aan gaan doen!

Open relatie zie ik niet zo zitten! Maar wat je zegt, je kan de behoefte niet opdrukken

To is de topic opener (jij dus). 

En dit is een probleem dat aangepakt kan worden. En ook moet worden. Dat begint bij een gesprek. Jij wilt haar niet kwetsen maar daarmee los je het niet op. Wat jij wilt (een fijn seksleven) is een doodnormale en wenselijke behoefte. Jullie zijn immers partners en geen goede vrienden of huisgenoten. Je kunt alle andere zaken in het leven met anderen doen. Maar intimiteit en seksualiteit is voor de meeste mensen verbonden aan 1 persoon. Ken je de podcast lust? Daar zijn diverse afleveringen over vrouwelijke seksualiteit ook met deskundigen. En afleveringen over relatietherapie en seksualiteit vanuit vrouwelijk oogpunt. Ook voor mannen erg leerzaam. 

Communicatie is hierin essentieel en een goede partner zal dit samen met jou oppakken. Het is Jullie probleem. Niet Jouw probleem. En onderdrukking van deze behoefte legt voor de meeste mensen de bom onder de relatie. Dat is echt zonde!

Ja hier ook iemand die vroeger fakete. Het is niet onmogelijk maar ik ken het uit mijn vriendinnenkring ook niet dat een vrouw door alleen penetratie klaar komt en al helemaal zelden tegelijktijdig. Ik fakete vroeger toen ik nog jong was omdat niet gebeurde wat ik aldoor op televisie of in films zag. Vrouwen die bij een eerste aanraking al in extase waren en de snelheid waarmee het ook allemaal ging, ja dat had ik gewoon niet. Dus ging ik maar doen alsof omdat ik dacht dat het hoorde en het dus aan mij lag dat het niet lukte op die manier. Pas toen ik ouder werd durfde ik daar met mijn partner over te praten en ook met mijn vriendinnen, pas toen iedereen wat ouder werd kwam er openheid in de gesprekken over ons sexleven. En echt mijn partner had beslist niet door dat het nep was, faken was erg makkelijk om te doen. En om inderdaad dan ook wel eens niet klaar te komen, want altijd heel snel klaarkomen is dan ook weer fake.
Gelukkig is dat verleden tijd en heb ik als vrouw ook plezier in sex in plaats van dat het een 'moetje' wordt waarbij de man het fijn heeft en jij eigenlijk alleen maar wacht tot het voorbij is (ja ik had dus vroeger ook nooit zin, alleen het eerste jaar, toen we nog in de verliefde fase waren, maar zodra er kinderen zijn was ik alleen maar moe en wilde ik direct slapen zodra ik mijn bed zag)
En Eriveen, je zegt dat je vrouw nooit fakete, dat kan natuurlijk hoor, maar hoe dan ook, als je nu al geen sex meer wil in je relatie, dan is er iets echt niet in orde en moeten jullie samen aan de slag.

Trijsje schreef op 12-07-2024 om 01:02:

[..]

Tja, ik heb geen idee van percentages maar ik kom zelf meestal klaar door penetratie. Er zijn ook periodes in mijn huwelijk geweest dat ik lang heel weinig zin had (vooral in de jaren met jonge kinderen) maar dat had hier dus niks mee te maken en ik heb nog nooit gefaked.

Dus wat hier gesuggereerd wordt, hoeft niet te kloppen.

1 Dat is super voor je en er zullen heel veel vrouwen jaloers op je zijn

2 Nee zeker hoor, het hoeft niet te kloppen dat de vrouw van TO fakete. Maar voor velen klinkt het dus wat onfloofwaardig dat ze vroeger spontaan gelijktijdig met haar man een orgasme bereikte en nu niet meer taalt naar seks. Maar je hebt gelijk, zij kan, net als jij tot de uitzonderingen behoren. 

Hoe dan ook, is het advies van Izza prima: ga de communicatie aan. 

Ik heb even op orgasmekloof gezocht en vond het volgende over die 30 procent van de vrouwen die wel klaar zou komen van penetratie. Dat bleek hoger (36) maar... "Veel van hen benadrukken dat hun clitoris dan wel tegelijkertijd gestimuleerd moet worden. Alleen penetratie is voor de meeste vrouwen niet bevredigend. De vagina is een geboortekanaal en dus, in tegenstelling tot de clitoris, geen supergevoelig seksueel orgaan."

(bron https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/opiniepanel/alle-uitslagen/item/orgasmekloof-onder-jongeren-vrouwen-komen-veel-minder-vaak-klaar-dan-mannen-behalve-bij-soloseks/)

Ja okay, maar die vrouwen komen dus niet klaar door de penetratie maar door stimulering van de clitoris  tijdens de penetratie.   Dus die procenten liggen in werkelijkheid veel lager. 

Eriveen

Eriveen

13-07-2024 om 00:37 Topicstarter

Oke, heel fijn dat de hele discussie nu gaat over of mijn vrouw nu wel of niet een orgasme fakte.. En vooral de conclusies hieruit! Maar dat was niet mijn eigenlijke vraag!

Nogmaals bedankt allemaal voor de reacties, maar ik laat het hier maar bij!

@Izza: warme dank naar jou, met echt advies en waar ik iets aan had! Of we eruit komen weet ik niet, maar nogmaals dank!

Eriveen

Eriveen

13-07-2024 om 00:47 Topicstarter

Trijsje schreef op 12-07-2024 om 01:02:

[..]

Tja, ik heb geen idee van percentages maar ik kom zelf meestal klaar door penetratie. Er zijn ook periodes in mijn huwelijk geweest dat ik lang heel weinig zin had (vooral in de jaren met jonge kinderen) maar dat had hier dus niks mee te maken en ik heb nog nooit gefaked.

Dus wat hier gesuggereerd wordt, hoeft niet te kloppen.

@ Trijsje: jij ook bedankt voor de reactie! Hier heb ik wel iets aan. Zoals je aangeeft had jij ook weinig zin, vooral na jonge kinderen.

Mijn vrouw had dat de eerste 2 jaar na de geboorte van onze 1e dochter ook. Veel over gepraat, omdat we beiden de wens hadden voor een 2e. En toen ineens na 2 jaar was het er weer (zoals ze zelf zei). En dat was heerlijk! En na de geboorte van onze 2e, hoop ik dat ergens dat weer terug komt!

Eriveen

Eriveen

13-07-2024 om 00:53 Topicstarter

Lexus schreef op 12-07-2024 om 11:33:

[..]

1 Dat is super voor je en er zullen heel veel vrouwen jaloers op je zijn

2 Nee zeker hoor, het hoeft niet te kloppen dat de vrouw van TO fakete. Maar voor velen klinkt het dus wat onfloofwaardig dat ze vroeger spontaan gelijktijdig met haar man een orgasme bereikte en nu niet meer taalt naar seks. Maar je hebt gelijk, zij kan, net als jij tot de uitzonderingen behoren.

Hoe dan ook, is het advies van Izza prima: ga de communicatie aan.

Ik heb even op orgasmekloof gezocht en vond het volgende over die 30 procent van de vrouwen die wel klaar zou komen van penetratie. Dat bleek hoger (36) maar... "Veel van hen benadrukken dat hun clitoris dan wel tegelijkertijd gestimuleerd moet worden. Alleen penetratie is voor de meeste vrouwen niet bevredigend. De vagina is een geboortekanaal en dus, in tegenstelling tot de clitoris, geen supergevoelig seksueel orgaan."

(bron https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/opiniepanel/alle-uitslagen/item/orgasmekloof-onder-jongeren-vrouwen-komen-veel-minder-vaak-klaar-dan-mannen-behalve-bij-soloseks/)

Ja okay, maar die vrouwen komen dus niet klaar door de penetratie maar door stimulering van de clitoris tijdens de penetratie. Dus die procenten liggen in werkelijkheid veel lager.

Goed verhaal, lekker kort ook en goede bronvermelding, lekker on topic...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.