Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Toosje

Toosje

28-01-2011 om 09:41

Bdsm


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fladder

O ja, er wordt hevig veel buiten de deur gedineerd, gesoupeerd en geluncht. Maar dat doet niets af aan het feit dat *ik* vind dat het stiekeme eraan behoorlijk laakbaar is. Als mijn man/vriend me zou belazeren op die manier, zou ik goed nijdig zijn en hij mag van mij ook verwachten dat ik het niet stiekem doe. Dat hadden we namelijk expliciet afgesproken.

over leven

over leven

02-03-2011 om 15:07

Ouder

Ja, het stiekeme was ook 1 van de dingen waar ik het meest boos over was bij mijn vreemdgaande man. Bozer dan de sex zelf. Maar ik heb nooit gevonden dat mijn man een slechte vader is omdat hij vreemd ging. Ik vind ook niet dat hij een slecht mens is omdat hij vreemd ging. Wel dat hij een foute beslissing heeft gemaakt ten koste van mij. Maar een mens bestaat uit veel meer dan dat alleen.

Overigens ben ik met Fladder eens dat het heel veel gebeurd. Voor mij is de afgelopen tijd ook een wereld open gegaan. Gelukkig betekend dat niet dat het allemaal slechte ouders zijn.

Over leven

Noch Fladder, noch ik rept over een verband tussen vreemdgaan en het al dan niet een goede of slechte ouder zijn. Niemand, geloof ik.

Marieke

Marieke

02-03-2011 om 16:54

Hoer of moeder

Ik heb met toenemende verbijstering dit draadje zitten lezen. Iemand een slechte moeder noemen vanwege incourante vrijetijds besteding vind ik ongekend lomp. Ik verdenk dergelijke fatsoensrakkers er meteen van zelf de kat in het donker te knijpen.
Maar nu komt Nono met de stelling dat Toosje een slechte moeder is omdat zij haar vrije tijd niet gebruikt om een betere moeder te worden. Zijn we in een keer terug in de middeleeuwen! Vrouwen zijn hoer of moeder en als zij het laatste willen zijn mogen zij nooit met iets anders bezig zijn en zeker niet met sex, dat is louter huwelijkse plicht die zij lijdzaam ondergaat. Gatver, ik zou er spontaan van gaan BDSM-en met mijn fysio! (als ik die had)

dc

dc

02-03-2011 om 18:26

Lol marieke

"Gatver, ik zou er spontaan van gaan BDSM-en met mijn fysio! (als ik die had)"

De koffie kwam zo'n beetje m'n neus uit!

Ik ben het trouwens helemaal met je eens.

wendelien

wendelien

02-03-2011 om 19:12

Ochoch

De meeste bijdragen hierboven heb ik maar overgeslagen: een overduidelijk geval van Toosje-bashing, ws. ingegeven door de angst van de gangbang dat Toosje weleens met hun partner aan de zwier zou kunnen zijn/zijn geweest of gaan. Ik deel Toosjes levensstijl niet (word al moe bij de gedachte), maar heb grote bewondering voor haar openheid en het respect waarmee ze tot dusver heeft gereageerd. Ik zou het ontzettend jammer vinden als Toosje zich genoodzaakt zou zien onder te duiken. Ik doe dan ook een klemmend beroep op eenieder zich te bezinnen en te matigen qua toon. Wat er zich tussen de lakens - of waar dan ook - afspeelt, staat volkomen los van de manier waarop iemand als ouder fungeert, om maar iets te noemen. Als je er niet tegen kunt: lees het dan niet. Laten we alsjeblieft niet terugkeren naar de middeleeuwen, het Victoriaanse tijdperk of zelfs maar de jaren vijftig. Vrouwen en seks: het blijft blijkbaar een heikel thema. Ik ben echt verbaasd.

Winona Ryder

Winona Ryder

02-03-2011 om 19:25

Dus als ik het goed begrijp

Ga je eerst iemand voor rotte vis uitmaken en daarna pak je chocolademelk of thee en ga je vol trots bij je kinderen zitten en jezelf prijzen wat voor goede moeder je bent?!?!?! Haha dat vind ik nou humor!
En het is andersom ook niet goed hoor. Ik krijg heel vaak commentaar dat ik veels te preuts bent, want ik houd van "recht toe, recht aan" sex. Ik "moet" vrezen voor mijn huwelijk als ik zo doorgaat, en mijn man is zoooo zielig Dus het maakt nou niet veel uit of je het nu veel/heftig/buitendedeur/niet/preuts bent of doet, commentaar is er altijd.

+ Brunette +

+ Brunette +

02-03-2011 om 20:39

Ik begin toosje steeds meer te mogen.

Tja, het stiekeme seksgedoe blijft een zwak punt maar wie van ons doet alles perfect? Zelf zou ik liever een gezellige vreemdganger als partner hebben dan een rechtlijnige moralist. Ik zou niet blij zijn als ik erachter zou komen dat mijn partner buitenechtelijke seks had maar er zijn ergere dingen. In mijn ogen dan. Heb al het een en ander meegemaakt op relatiegebied en vreemdgaan (mits niet verliefd) staat vrij laag op mijn lijstje.

Hyacinth Bucket

Hyacinth Bucket

02-03-2011 om 21:18

Winona ryder?

you? prudisch? I'm sure the mean somewhone else dear! I think you are very sexually excited and voluptuous, dear!

Toosje

Toosje

02-03-2011 om 21:26

Korte noot

Even iets nuanceren. Ja, ik houd van seks. En ja, dat doe ik zowel binnen als buiten mijn huwelijk. Maar ik krijg nu sterk de indruk dat men denkt dat ik iedere week een aantal minnaars "afwerk". Dat is niet zo. Er zijn periodes geweest in mijn leven dat minnaars elkaar vrij snel opvolgden. Daar zaten ook one-night-stands bij. De frequentie van het vreemdgaan neemt af. Het is dus niet zo dat ik avonden van huis ben om seks te hebben met andere mannen, zoals hierboven een aantal keren is gesuggereerd! Seksuele handelingen kunnen zich namelijk ook tijdens werktijd verricht worden, daar lijden de mannen thuis niet onder. Oké, niet direct in ieder geval.

Ik begon dit draadje, omdat mijn BDSM-gevoelens nieuw voor mij waren. Mijn fysio is mijn eerste minnaar na een langere periode (bijna half jaar) zonder minnaars te hebben geleefd. Omdat het leven soms zo loopt. Ik had het te druk met andere dingen en moest mijn plek binnen het nieuwe organisatiedeel waar ik werk, eerst zien te vinden.

Om dus terug te komen ON TOPIC: ik heb inmiddels na een aantal weken het contact met de fysio hersteld (mijn knie ging tegensputteren, die had weer dringend een behandeling nodig . Spannend blijft het wel, en ik vind die balans heerlijk. Thuis moederen en me voor een ander toch helemaal vrouw (nouja, in deze relatie iets minder natuurlijk) voelen. Nee, dit is geen propaganda VOOR vreemdgaan. Het is gewoon ervaringen uitwisselen op een forum met gelijk-gestemden. Of niet. Laten we er niet de rest van de wereld bij halen. Zoals de kinderen.

Groetjes,
Toosje

+ Brunette +

+ Brunette +

02-03-2011 om 21:36

Wat ik me zojuist nog afvroeg...

Hoe zou dit topic zich hebben ontwikkeld als je in plaats van "Toosje" tijdelijk een andere nick zou hebben genomen? Je bent wel erg eerlijk voor een vreemdgangster

Winona Ryder

Winona Ryder

02-03-2011 om 21:38

Lovely hyacinth (heavy ot)

Only when I'm incognito

Toosje

Toosje

02-03-2011 om 21:55

Brunette

Altijd lastig, die nicks. Ik heb mijn vaste nick (bekend bij bekenden) voor algemene topics in vakantietijd, gezellug en nog meer van dat soort rubrieken. Ik heb een nick die niemand weet, behalve mijn man, en die weet ook dat ik die dingen post. En tja, Toosje is voor die onderwerpen die ik in het echte leven niet wil delen. En al werd ik ooit op een chatsite herkend (terwijl ik daar een andere nick hanteerde, riep hij ineens: ha Toosje!), ik heb niet het idee dat anderen in mijn omgeving weten wie ik ben. Of het anders goed voor zich kunnen houden.

Ik heb even getwijfeld om nóg een andere nick aan te maken voor dit draadje, maar omdat het om een extreem onderwerp ging (BDSM is tenslotte vrij extreem), leek Toosje het meest passend. Helaas is dat een slechte keuze geweest, anders waren er niet zoveel "bijzaken" bij gehaald. Maar ach, ik vind dat toch ook wel weer de charme van dit forum. Dat discussies alle kanten uit kunnen gaan.

Groetjes,
Toosje

Voor mij werkte het niet meer

Volgens mij heb ik dit al een keer gezegd, ik begrijp jou Toosje. Je hang naar mannelijke aandacht en hoe je je op en top vrouw voelt tijdens zo'n affaire, vooral in het begin. Ik was dan wel al "netjes" weg bij mijn man toen ik toegaf aan het verlangen en ik heb een tijd heel erg genoten. Maar steeds meer kwam ik in een innerlijk conflict. Mijn kinderen worden ouder en gaan mij naast moeder ook steeds meer als persoon zien. Daarenboven heb ik een puberdochter en dat confronteert behoorlijk. Ik werd onrustig van die tweedeling vrouw-moeder. Omdat ik altijd mijn mobiel bij me heb, ben ik een keer tijdens een intiem samenzijn door een van mijn kinderen gebeld met een dringend probleem. De twee levens werden genadeloos met elkaar verweven. Het een paste totaal niet bij het ander. Geleidelijk heb ik afscheid genomen van de verslaving naar aandacht. Het deed me steeds minder. Nu ben ik zielsgelukkig met een lieve man, die langzaam maar zeker geintegreerd wordt in mijn leven met mijn kinderen en mijn rol als moeder. Wat een rust en tevredenheid dat geeft kan ik niet onder woorden brengen. Ik ben ik, als de kinderen bij hun vader zijn ben ik de verliefde tiener, maar ook moeder omdat hij mij ook zo kent. Als ze nu bellen terwijl ik bij hem ben hoef ik niet om te schakelen van vrouw naar moederfiguur.

Fély

jojo

jojo

03-03-2011 om 07:52

Tja

Het gaat mij veel te ver om Toosje uit te schelden, en om haar voor slechte moeder uit te maken is compleet belachelijk maar..... stel nou dat Toosje een man was, dan zou ze hier door letterlijk iedereen worden uitgekotst, daar ben ik heel zeker van, terwijl ze nu als vrouw flink wat 'aanhangers' heeft. Dat vind ik wel hypocriet.

dc

dc

03-03-2011 om 08:24

Jojo?

"terwijl ze nu als vrouw flink wat \'aanhangers\' heeft. Dat vind ik wel hypocriet."

Wie zijn die aanhangers? Ik heb ze niet gevonden in dit draadje hoor.

krin

krin

03-03-2011 om 09:32

En toch, hè

En toch vind ik Toosje soms een exhibitionist die ervan schrikt als mensen ook echt naar zijn piemel gaan staan kijken.

scepticus

scepticus

03-03-2011 om 09:55

Bingo, krin

Wat een rake vergelijking.

+ Brunette +

+ Brunette +

03-03-2011 om 10:25

Jojo en dc

Aanhangers staat tussen haakjes, dus ik neem aan dat Jojo bedoelt dat er ook mensen zijn die Toosje niet meteen als mens veroordelen op grond van onethisch/relatieriskant/maatschappelijk ongeaccepteerd gedrag. Hiertoe reken ik mijzelf en als ik daardoor volgens sommigen bij het 'foute kamp' hoor dan ga ik echt niet terugkrabbelen. Mijn mening over mannelijke vreemdgangers is even hard/mild als over vrouwelijke, moge dat duidelijk zijn.

Is het niet eens tijd om on-topic te gaan? BDSM is een interessante manier van vreemdgaan omdat je naast je genot gestraft kunt worden voor je zondige gedrag (uitschelden, afranselen) en dat lucht op, maar tegelijkertijd kan de geestelijke band daardoor gevaarlijk intensief worden. Gelukkig ziet Toosje de fysio niet al te vaak en vermoedelijk bloedt het contact dood als ze geen behandelingen meer nodig heeft, hoewel ze natuurlijk altijd klachten kan veinzen. Op dat moment betaalt ze voor seks en dat vind ik dan wel weer heel modern. Ik herinner me opeens een serieuze, informatieve BDSM-website http://www.wanderingspirits.nl. En nu maar hopen dat Toosjeman haar betrapt als ze daarop zit te neuzen, wie weet wat voor boeiende(!) gevolgen dat nog krijgt

Fiorucci

Fiorucci

03-03-2011 om 14:48

Eens met brunette

Haar eerste alinea kan ik letterlijk kopieren,dat geldt ook voor mij. Ongeacht iemands acties, uitschelden kleineren en lacherig over doen vind ik flauw.

scepticus

scepticus

03-03-2011 om 16:07

Toelichting

De negatieve reacties die Toosje hier van mij krijgt, zijn functioneel ´vernederend´. Ze hebben niet tot doel Toosje onderuit te halen, maar zijn bedoeld om haar op een ander been te zetten; anders tegen haar gedrag aan te kijken. Deelnemers kunnen wel doen alsof meedoen aan een forum als dit strikt vrijblijvend is (of dat zou moeten zijn), maar sociale verhoudingen zijn per definitie niet vrijblijvend. Ik vind het maar flauw om ´ons´ te verbieden sociale druk uit te oefenen op iemand die ostentatief grenzen opzoekt, probeert te verschuiven en/of er er dik overheen gaat.

over leven

over leven

03-03-2011 om 17:23

Eens met brunette en fiorucci

De eerste alinea van Brunette geld ook voor mij.
Daarmee verbied ik overigens niemand om sociale druk uit te oefenen. Ik geloof alleen niet in een ander uitschelden, of vernederen, functioneel of niet.

Fiorucci

Fiorucci

03-03-2011 om 18:42

Scepticus

Dan moet je je posting tot Toosje richten, maar niet rondroepen: volgens mij is Toosje zus, en kan Toosje beter zo. Want dan is het gewoon roddelen en stemmingmakerij. Wat jij doet, heeft niks te maken met je direct tot iemand richten in de hoop dat je er iets goeds mee bereikt.

scepticus

scepticus

03-03-2011 om 20:10

Wie

"Wie ben jij dan om Toosje op het rechte pad te willen brengen"?
Een medemens (in het algemeen) en (in het bijzonder) iemand die van nabij heeft meegemaakt hoe (zelf)destructief het gedrag van vrouwen als Toosje kan zijn.

Eerder heb ik spottenderwijs de schuilnaam 'egoïst' gebruikt, met de bedoeling duidelijk te maken dat het juist bepaald on-egoïstisch is om zo om te gaan met je lijf en leden als Toosje doet.

In de veronderstelling dat een gewaarschuwd mens voor twee zou tellen, schreef ik het volgende.

"Alles welbeschouwd is overspel een vorm van risicogedrag. Sta maar eens stil bij de schade en het verlies dat het teweeg kan brengen, mede vanwege het heimelijke karakter ervan.

* risico van verslechtering van de relatie met de vaste partner en/of die met andere naasten, of zelfs verlies ervan;

* risico van het (vrijwillig of onvrijwillig) verrichten van grensoverschrijdende sexuele handelingen (al dan niet met ongewenste zwangerschap tot gevolg);

* risico van lichamelijk en/of emotioneel te worden mishandeld (al dan niet met ziekte of de dood tot gevolg).

Vooral voor rijke mensen lijkt het mij verstandig om voor ogen te houden dat overspel een chantabele daad is."

Het is mij niet ontgaan dat deze woorden, zoals wel meer van mijn woorden, aan dovemansoren gericht bleken. Ik vrees dan ook dat al mijn moeite verspilde moeite zal blijken te zijn geweest. Rest mij te hopen dat de schade uiteindelijk meevalt.

Kate

Kate

03-03-2011 om 20:16

Scepticus

Haha jij bent zeker nieuw hier op dit forum? Anders had je kunnen weten dat Toosje dovemansoren heeft. Dan had je je de moeite kunnen besparen om te reageren

scepticus

scepticus

03-03-2011 om 22:44

Daarom

Het gaat me ook niet om Toosje alleen (reden waarom ik me niet altijd persoonlijk tot haar heb gericht). Mijn waarschuwingen zijn gericht aan een ieder die zich een dergelijke situatie bevindt en zich naief opstelt.

Met recht hechten de meeste vrouwen en mannen veel waarde aan sexueel genot. Het is evenwel van fundamenteel belang dat de voorwaarden waaronder je sex hebt gunstig zijn.

Zoals bekend zijn boven- en onderwereld met elkaar verweven. Een fysiotherapeut kan naast zijn werk als fysiotherapeut ook actief zijn als wapen-, drugs- of vrouwenhandelaar; om maar een voorbeeld (uit de praktijk) te noemen.

BDSM kan heerlijk zijn. Maar het spreekt voor zich dat je het eigenlijk alleen maar zou moeten doen met iemand die je beter kent en kunt vertrouwen. Daar hebben ook anderen op dit forum niet voor niets op gewezen.

Lees de krant en je stuit op voorbeelden van hoe mis het kan gaan met personen die "op het verkeerde moment op de verkeerde plek waren". En denk/stel nu niet dat ik het ernstiger voorstel dan het is.

+ Brunette +

+ Brunette +

04-03-2011 om 00:00

Dovemansoren

Volgens mij leest Toosje alles aandachtig en is ze zich wel degelijk bewust van de risico's die ze neemt. Waarschuwingen en kritiek (mits genuanceerd gebracht, dus ook die van scepticus, nu die heeft uitgelegd dat diens reacties bewust gechargeerd zijn) kunnen nuttig zijn in verband met haken en ogen die Toosje over het hoofd ziet of bagatelliseert.

Wat betreft financiële positie en overspel wil ik erop wijzen dat rijke mensen zich er door de eeuwen heen altijd onbeschaamder aan hebben overgegeven dan de lagere klassen, in adellijke kringen was vreemdgaan van oudsher schering en inslag. De kama sutra - bekend van de ingewikkelde standjes - kent uitgebreide instructies over hoe je het moet aanpakken.

scepticus

scepticus

04-03-2011 om 12:12

Geld

Tja, geld maakt niet gelukkig ...

Fiorucci

Fiorucci

04-03-2011 om 14:16

Ik denk...

Ik denk dat rijkeren gewoon meer tijd hadden, ik bedoel,als je niet hoeft te werken voor brood op de plank heb je tijd over.

Vlam

Vlam

04-03-2011 om 14:47

Kinderforum

hoog libido of niet, mij ging het erom dat je in de periode wanneer je kinderen nog jong en thuis zijn, je hoort tijd te maken voor hen, en dat enkele uurtjes in de week daarvoor niet voldoende is,
als je liever tijd maakt voor sex en sm buiten de deur, en daarbovenop overuren en avondcursussen niet uit weg gaat, Dan maak je verkeerde tijdsindeling, als je voor kinderen gaat en hen een waardevolle opvoeding wilt geven gaan zij een periode voor op je eigen egocentrisme, als je wilt kunnen spreken van een kwalitatieve opvoeding (ja, in kwaliteit steekt ook tijd, kwantiteit, als je het daar niet mee eens bent kan je dat ook aan je werkgever vertellen, en hem minder uren aanbieden)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.