Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Toosje

Toosje

28-01-2011 om 09:41

Bdsm


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

01-03-2011 om 17:02

Sceptica

Nee, imho gaf Vlammetje niet aan dat 'het' binnen haar referentiekader valt, maar zij sleepte dat referentiekader erbij om haar verontwaardiging te overgieten met een moralistisch sausje.
Verder sluit ik me aan bij Robijntjes posting.

over leven

over leven

01-03-2011 om 17:40

Moeder e.a.

Waarom wordt Toosje uitgemaakt voor slechte moeder? Gaat dit om de twee avonden cursus en een sportavond? Gaat het om het fulltime werken? Of gaat het om de buitenechtelijke sex? Volgens mij maken geen van 3 je een slechte moeder. Hoewel je natuurlijk best je mening kan geven als je vind dat een moeder meer thuis hoort te zijn maar wel met argumenten. Dat Toosje zo wordt aangevallen als moeder begrijp ik niet.

En dan ook nog eens schelden. De reacties zijn wel heel heftig.

Wat betreft het vreemdgaan Toostje. Uit ervaring ( de andere kant) kan ik je vertellen dat het heel pijnlijk is als je er achter komt dat je partner is vreemdgegaan. Maar ik moet ook eerlijk zijn dat voor mij puur de sex met de ander niet het ergste was. Erger was dat hij verliefd was geworden. Heel erg in de war was en niet kon kiezen. Maar een ander punt wat ik heel erg vond was dat hij tegen me gelogen had. Ik ben het dan ook met de meeste anderen eens dat het niet eerlijk naar je man toe is dat je niet verteld hoe dit voor jou werkt. Dat hij het niet begrijpt betekend niet dat hij geen recht heeft dit te weten.

Over Bdsm zelf weet ik niet zo veel. Dus daarop geen antwoord van mij.

Fiorucci

Fiorucci

01-03-2011 om 18:08

Scepticus

Nee hoor, ze sleepte zelf haar werk erbij om kennelijk te willen overtuigen dat ze vanuit dat werk meent te mogen oordelen. En dat kadertje, dat bedoel ik neerbuigend, zondermeer. Maar dat is geen uitschelden.
Maar ik kan slecht tegen mensen die iemand menen te mogen uitschelden omdat ze hun leven anders leiden dan zij zelf zouden doen.

scepticus

scepticus

01-03-2011 om 18:11

Zeden (met naschrift Forumbeheer)

Forumbeheer blijft het woord wat gebruikt werd tegen Toosje weghalen, ook al staat het nu in een andere context in een andere posting, het is nog steeds een verwijzing naar de posting waar deze heibel mee begon.

Naar aanleiding van het draadje over geheime sms´jes aan een andere vrouw bij de rubriek ´Relaties´ heb ik ook nog maar even opgezocht wat het woord ´snol´ nu eigenlijk betekent. Van Dale schrijft: ´hoer, lichtekooi´. Bij het woord hoer kon ik me wel iets voorstellen, maar zo´n woord als ´lichtekooi´; ik heb mij niet kunnen bedwingen om ook daar de betekenis even van op te zoeken. En waar stuitte ik op? Alweer: ´ontuchtige vrouw´ (d.w.z. ´*piep*´), en daarnaast: ´vrouw van losse zeden´. Nu vraag ik jullie opnieuw: hoe zit dat nou met die ´zeden´, anno 2011?

Fiorucci

Fiorucci

01-03-2011 om 18:18

Lezen

Je mist het punt. Het gaat mij om het feit dat dit als scheldwoord werd gebruikt.

dc

dc

01-03-2011 om 18:21

Zeden 2011 in het westen

We kunnen ons leven leiden zoals we willen, en worden niet gestenigd, gekruisigd, onthoofd na marteling omdat we niet ons leven leiden zoals anderen dat graag zou zien.

En daar ben ik heel erg dankbaar voor en ik ben bereid om dat met mijn leven te verdedigen. Zelfs als ik het dus niet eens ben met de levensstijl in kwestie.

Uitschelden is gewoon een zwaktebod als je niet meer met argumenten kunt komen om je punt te maken. Zegt meer over degene die scheld dan degene die uitgescholden wordt. Daar kun je het woordenboek bijhalen, maar dat maakt het echt niet minder een scheldwoord hoor.

scepticus

scepticus

01-03-2011 om 18:35

Toosje

¨Zegt meer over degene die scheld dan degene die uitgescholden wordt.¨

Zou Toosje dit niet ook kunnen bedenken?
Vanwaar die bevoogdende houding naar haar en Vlam?
En is het niet wat theatraal om de discussie bij wijze van spreken mondiale proporties te geven? Op leven en dood?

vlam

vlam

01-03-2011 om 18:54

Djeezes

wat een heibel omdat ik een samenvattend woord gebruik, alles mag op tafel geworpen worden, sex buitenhuis,vreemdgaan, sm en nog véél véél meer, allemaal 'moet kunnen'-woorden; Maar een samenvattend woordje, daar worden alle zonden van de wereld aan vastgeknoopt,
OK ik zei het misschien heftig 'vlam erop' maar het is en blijft een spiegel-woord in deze context,
enfin, ik ga met m'n kindertjes een lekker tasje chocolademelk drinken,

dc

dc

01-03-2011 om 19:00

Theatraal

"En is het niet wat theatraal om de discussie bij wijze van spreken mondiale proporties te geven? Op leven en dood? "

En is het niet een beetje theatraal om iemand compleet de grond in te boren, zowel als vrouw en als moeder, op basis van een paar verhaaltjes die hier gepost worden?

"Zou Toosje dit niet ook kunnen bedenken? "
Ja, en? Maakt dat het ok om iemand uit te schelden?

"Vanwaar die bevoogdende houding naar haar en Vlam?
Lees het gedicht van Niemöller eens.
http://en.wikiquote.org/wiki/Martin_Niemoller

Sancy

Sancy

01-03-2011 om 19:04

Nee vlammetje

Je gebruikte geen samenvattend woord maar een scheldwoord. Dat is een woord dat een belediging beoogt van de persoon tegen wie het geuit wordt of naar wie het verwijst. En dat doen we dus niet op dit forum, zoals forumbeheer heeft duidelijk gemaakt.
"alles mag op tafel geworpen worden, sex buitenhuis,vreemdgaan, sm en nog véél véél meer, allemaal \'moet kunnen\'-woorden"
Inderdaad. Over alles mag hier gepost worden. Zolang je maar niet scheldt, dus.
Waarom heb jij zo'n moeite met iemand die niet dezelfde waarden en normen heeft als jij?

Fiorucci

Fiorucci

01-03-2011 om 19:10

Vlam

Er mag hier veel, maar schelden niet.

Fiorucci

Fiorucci

01-03-2011 om 19:11

Scepticus

En is het niet wat theatraal om de discussie bij wijze van spreken mondiale proporties te geven? Op leven en dood?
Mondiale proporties? Leven en dood? Wie is hier nu theatraal???

dc

dc

01-03-2011 om 19:16

Uh fioruci

Het is een reactie op mijn post, misschien inderdaad ietwat theatraal

vlam

vlam

01-03-2011 om 19:16

Sancy

zoals ik al gezegd heb kom ik op mijn werk vaker bepaalde 'normen en waarden' tegen welke nadelig zijn voor de kinderen en voor een ter goeder trouwe partner welke dan op een bepaald moment van het geniepig gedoe op de hoogte moet komen. Dit hoeft niet rozer voorgesteld te worden als dat het is, het is geweten dat zoiets heel kwetsend kan zijn voor de omgeving Er zijn culturen waar harems bestaan, mogelijks zijn daar deze waarden en normen beter/anders ingeburgerd, en hebben de kinderen daar dan ook minder onder te lijden zoals dat hier voor hen uiteindelijk meestal wel het geval is
Ik neem het op voor de waarden en normen waar de kinderen -op termijn- het minste onder te lijden hebben en niet van moeten afzien
als jullie het egocentrisme een grotere waarde vinden, dan is dat aan jullie

Sancy

Sancy

01-03-2011 om 19:33

Vlammetje

"oals ik al gezegd heb kom ik op mijn werk vaker bepaalde \'normen en waarden\' tegen welke nadelig zijn voor de kinderen"
Niet normen en waarden, maar daden en reacties bepalen of iets mogelijkerwijze schadelijk is of niet.
"Dit hoeft niet rozer voorgesteld te worden als dat het is, het is geweten dat zoiets heel kwetsend kan zijn voor de omgeving"
Het is ook 'geweten' (Vlaams vlammetje zeker?) dat juist die moralistische toon en het veroordelen van anderen die niet aan jouw maatstaven voldoen, schadelijk kan zijn.
"Er zijn culturen waar harems bestaan"
Ja. En?
"mogelijks zijn daar deze waarden en normen beter/anders ingeburgerd"
Hiermee zeg je dat alleen 'deze' (welke dat ook mogen zijn) de juiste zijn. Volgens jou dan.
"Ik neem het op voor de waarden en normen waar de kinderen -op termijn- het minste onder te lijden hebben en niet van moeten afzien"
Opnieuw, je legt alles langs je persoonlijke meetlat.
Je betoog hangt van vooringenomenheid, tunnelvisie en drogredenen aan elkaar.

dc

dc

01-03-2011 om 20:43

Normen bepalen het trauma

"zoals ik al gezegd heb kom ik op mijn werk vaker bepaalde 'normen en waarden' tegen welke nadelig zijn voor de kinderen"

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik heel jong was (mijn vader sekste er ook op los). Ik vond het geen enkel probleem BEHALVE als er weer eens een bemoeiende ouder of schoolmedewerker was die door ging vragen over hoe erg het wel niet voor me was. Wat voelde ik me zielig na die gesprekken. Met andere woorden, als zij er normaal over hadden gedaan, had ik geen enkel probleem. Het feit dat Toosje seks heeft met andere mannen, moet los kunnen staan van haar rol als moeder. Het is uiteindelijk iets tussen haar en haar partner.

Als die erachter komt en een scheiding wil, tja, ze zijn niet het eerste paar, noch het laatste dat om die reden uit elkaar gaat. Wil je daarom het scheiden maar verbieden, omdat dat een nadelige invloed heeft op de kinderen? Of vreemdgaan streng bestraffen?

Ik hoop trouwens echt dat je niet in de jeugdzorg ofzo werkt, of dat je je dan in elk geval neutraler en professioneler kunt opstellen. Ik vind het gewoon eng dat je denkt Toosje als moeder te kunnen beoordelen, enkel op het feit dat ze zegt veel vreemd te gaan.

Toosje

Toosje

01-03-2011 om 21:13

Poeh poeh

Kom ik thuis na een dag werken, eet mijn avondmaaltijd met mijn 3 mannen, stoei wat met de jongste, lees hem voor en stop hem in, strijk wat overhemden weg, doe een spelletje met de oudste, zet mijn computer aan en word ik voor *piep* uitgemaakt! Ik weet niet wat er op de plaats van *piep* heeft gestaan, maar ik verwacht dat het een woord is dat begint met een s. Sorry Vlam, ik heb er alleen maar hartelijk om gelachen. Laat mijn BDSM-minnaar mij nou zo noemen! Ik kan er niet mee zitten. Maargoed, dit is wel een heel andere setting.

Vlam, ik kan er maar 1 ding over kwijt. Jij ziet vast ernstige dingen in jouw werk, maar geloof me, dat is in ons gezin niet aan de orde. Wij maken gebruik van buitenschoolse opvang, maar niet de hele week. Voor het grootste deel van de tijd is er een ouder thuis voor onze kinderen. Zij krijgen genoeg liefde. Jij draaft door en vergelijkt veel werken en andere bezigheden buitenshuis (wat ouders daar doen, doet eigenlijk niet ter zake) met kindermishandeling. In mijn ogen sla jij de plank nu finaal mis.

Dat jij mijn levensstijl veroordeeld, is natuurlijk jouw goed recht. Net zoals het ieder anders goed recht is dit te doen. En geloof me, ik heb een olifantenhuid gekweekt hier op Ouders Online, dus ik weet waar ik het over heb.

Maar Vlam, ik heb me alleen enorm verbaasd dat er echt vrouwen bestaan die zo denken als jij. Die denken dat kinderen alleen op kunnen groeien tot evenwichtige volwassenen als hun moeder dagelijks klaarzit met een kopje thee (of tasje chocolade in jouw geval). Die zegt dat ik van geluk mag spreken dat mijn man mij niet ziet als profiteur. Doen mannen van thuisblijfmoeders dat dan wel? Nee toch?

Ook wil ik nog wel even duidelijk maken dat ik mijn man niet alleen waardeer voor zijn bijdrage aan ons huishouden. Gelukkig heeft hij nog veel meer goede eigenschappen. Ik ben dan ook van mening dat ik me niet negatief over hem heb uitgelaten. Wat Vlam voor het gemak vergeet, is dat ook mijn man jaren geleden heeft gekozen voor de kinderen door te gaan met ons huwelijk. En hij vindt het ook prettig dat hij in een duur huis kan wonen met 2 auto's voor de deur, minimaal 2 keer per jaar op vakantie kan en dat hij het huishouden aan een huishoudelijke hulp kan overlaten. En dat allemaal omdat zijn vrouw zo'n streber is en veel geld binnenbrengt. Dus ik profiteer niet alleen van zijn goedheid, hij profiteert net zo goed van mijn carrière.

Nog een nabrander voordat ik me weer op mijn werk stort: die harems zijn zo gek nog niet. Maar ook daar zal de emancipatie z'n intrede moeten doen. Dus als er een try-out is voor harems waar een vrouw zich mag ontfermen over meerdere mannen, sta ik vooraan in de rij!

Groetjes,
Toosje

dc

dc

01-03-2011 om 21:21

Profiteur - ondertussen aardig ot

"Die zegt dat ik van geluk mag spreken dat mijn man mij niet ziet als profiteur. Doen mannen van thuisblijfmoeders dat dan wel? Nee toch?"

Ik ben nu (na jaren werken) "thuisblijfmoeder" en ik voel me regelmatig een grote profiteur. Ik denk echt niet dat een kind zoveel slechter af is bij een opvang. Na een koekje en wat te drinken zie ik de kinderen bijna niet meer tot het avondeten, want die zijn veel te druk met spelen. Ik ben dus ook duidelijk thuis voor MIJ, niet voor de kinderen, en het voelt als een supergrote vakantie

Nu vraag ik me wel eens af of de thuisblijfmoeders nu allemaal het echt druk hebben, of met z'n allen doen alsof, om uit een moraal oogpunt zich te kunnen veroorloven thuis te blijven. Ik heb eerlijk gezegd meer respect voor werkende vrouwen! Zeker omdat die niet zo vaak moralistisch uithalen naar vrouwen die het anders doen dan zij!

Fiorucci

Fiorucci

01-03-2011 om 21:39

Dc?

Ik heb het jaren als thuisblijvende ouder erg druk gehad, ja. En sorry, maar ik voldoe niet aan jou stereotype van een thuisblijvende ouder, sorry dat ik je hypothese onderuit moet halen.

Fiorucci

Fiorucci

01-03-2011 om 21:40

Toosje

Ik zou ophouden met jezelf te verdedigen hoor, je hoeft je niet te verantwoorden naar wildvreemden die veilig achter een nick ineens van alles durven te brullen. Men haalt uit je postings wat men wil lezen en vergeet de rest voor het gemak.

Redhead

Redhead

01-03-2011 om 21:47

Oh jee

ik ben regelmatig overdag dan wel 's avonds weg om te dansen (repetities, optredens... grote hobby van mij). Nou maar hopen dat de kinderbescherming er niet achterkomt!

Ik maak verder wel andere keuzes dan Toosje (parttime werken bijvoorbeeld) maar om nou zo kwaad op haar te worden... Het zou bijna grappig zijn - als 't niet zo genant was. En schelden, inderdaad, is echt een zwaktebod.

Ik ben ook weleens vreemd gegaan - pre-huwelijk, en met toestemming van mijn partner. Ik zat in het buitenland en kon geen half jaar zonder (fysieke) aandacht, dat had hij al zo ingeschat. Intussen zijn we getrouwd, en hebben een kind. Sinds ik terug ben uit het buitenland geen behoefte meer gehad. Maarrr wel enige ervaring met bondage. Dat kan inderdaad heel spannend zijn, zelfs allesoverheersend. Mijn vraag is daarom: waarom wil je dat? Bij mij was het nieuwsgierigheid, maar als ik het zo lees, lijkt het bij Toosje meer op vluchten voor de realiteit. Snap ik ook wel, hoor - als ik dans, vergeet ik eventjes alles! Ook de hypotheek, het kind, en mijn fantastische man. En dat is best HEERLIJK. Voor even.

Maar het dansen komt niet in de plaats van de intieme liefde die mijn man en ik delen. En dat vind ik nou zo jammer - voor Toosje's man, maar ook voor Toosje zelf. Je huwelijk verdient het om ALLES samen te delen, denk ik.

Valkyre

Valkyre

01-03-2011 om 21:51

Ik krijg, als mijn zoon thuis is, bijna niks gedaan thuis. Nu werk ik veel thuis, dus gooi ik ook nog wel regelmatig tussendoor een wasje in de machine, maar ik zou niet weten hoe ik 't zou moeten bijbenen als ik thuis was met twee (of meer!) kinderen onder de vier..

dc

dc

02-03-2011 om 08:45

Hmm - ot

Ik denk dat ik de huishoudlat gewoon erg laag heb liggen.

(of mijn kinderen schaamteloos verwaarloos, laat de kinderbescherming maar niet horen dat ik niet met ze speel)

Fiorucci

Fiorucci

02-03-2011 om 10:13

Of gewoon rare vooroordelen over thuisblijvende ouders.

dc

dc

02-03-2011 om 10:43

ik ben er dus zelf één hè! Zo'n thuisblijfmoeder. Ik heb dus gewoon harde vooroordelen over mezelf!

Toosje

Zo'n andersomharem noemen wij al jaren een hemmem

scepticus

scepticus

02-03-2011 om 11:20

Waanvoorstelling

Toosje bedriegt niet alleen haar man door vreemd te gaan. Met haar suggestie dat haar vreemdgaan past in deze moderne tijd, roept zij een bedrieglijk beeld in het leven; of te wel een drogbeeld/waanvoorstelling.

Vreemdgaan is zo oud als de weg naar Rome, en is ook nooit voorbehouden geweest aan slechts mannen.

Modern aan haar situatie is dat zij minder te vrezen lijkt te hebben voor de gevolgen. Hoe verraderlijk!

Het is te vergelijken met het gebruiken van cocaïne door rijke mensen.

fladder

fladder

02-03-2011 om 12:11

Je kan er lang of kort over praten...

...feit is dat er meer buiten de deur wordt gerommeld dan veel mensen denken. En of dat in de vorm is van een vluggertje op de achterbank na werktijd (ik heb vlakbij een bos en een bedrijventerrein gewoond ) of in de vorm van BDSM, ik ben na mijn scheiding erachter gekomen dat er heel wat katjes in het donker worden geknepen.
Toen ik weer ging daten (een periode die ik inmiddels weer heb afgesloten wegens "'t was leuk, maar ik ben er klaar mee") ging er echt een verbijsterende wereld voor me open. Vriendinnen (tegen wie ik open was geweest over mijn dates) die me in vertrouwen namen over stiekeme escapades, mannen die bekenden dat ze "een discrete relatie" zochten, mannen die dat niet deden maar opmerkelijk vaak alleen maar tijdens kantooruren konden daten en alleen 's avonds laat op msn kwamen (meestal is er dan een onwetende partner)...
Ik weet absoluut zeker dat niet iedereen zo leeft. Maar de illusie dat "scheve schaatsen" uitzonderingen zijn, ben ik de afgelopen paar jaar heel erg kwijtgeraakt.
Ik begrijp dat veel mensen "foei" roepen en gillen over normen en waarden. Maar geloof me... Het gebeurt vaker dan je denkt. Wat Toosje doet zal ik niet graag na willen doen, ik heb mijn grenzen. In mijn date-tijd heb ik nóóit een man willen zien waarvan ik wist dat die getrouwd was. Maar het komt veel vaker voor dan je denkt, heb ik geleerd. Zowel bij mannen als bij vrouwen. En weet je... Ook bij mensen die hardop roepen dat het schánde is...!

scepticus

scepticus

02-03-2011 om 12:31

Daarom zeg ik ook altijd: "Zeg nooit nooit"!

Nono

Nono

02-03-2011 om 13:39

Toosje

Wat je ook mag zeggen, ik ben geen slechte moeder.

Dat ben je in mijn ogen dus wel. Ik ben ook niet perfect maar in mijn vrije tijd die ik kan gebruiken om een betere moeder te zijn lijkt sport of hobby mij effectiever voor het welzijn van mijn gezin en mezelf minder schadelijk dan er in het geheim rap wisselende lovers of sterrenbonkende sado fysio's op na te houden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.