Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8

Max88 schreef op 28-10-2024 om 20:19:

[..]

Blijf jezelf, maak desnoods aantekeningen waar je op kunt terugvallen, communiceer via e-mail en blijf jezelf; ze "graaft haar eigen graf". Laat je niet gekmaken, manipuleren en chanteren. Ze probeert ze te brainwashen, zo lijkt het, blijf de stabiele rustige vader. Het spijt me dat je dat moet meemaken, ook vooral je kinderen. Je doet het goed.

Ik heb het meeste allemaal wel goed voor de bril qua wat er gezegd is, aantekeningen en dingen op whatsapp staan. Dus dat komt wel goed.

Ik blijf inderdaad stabiel. Er komt vanzelf een moment dat ze ofwel gaat inzien wat ze allemaal gedaan heeft of dat ze er nog meer last van krijgt m.b.t. de kinderen. Die zijn niet super jong meer, zeker zoon niet. Die is bijna 11. En die zullen echt wel zien wat hier gebeurd. Ze graaft inderdaad haar eigen graf. Ik vind het zo iets bijzonders, met iemand die je net een paar maanden kent. Gek hoeveel vertrouwen je kunt leggen in iemand. 

Dank voor de mooie woorden.

Afijn, als het goed is gaat vrouwlief om 14:00 tekenen voor het ouderschapsplan en het convenant. Ik morgen om 09:00. Dus laten we maar stellen, vanaf vanmiddag 14:00 zijn in die zin alle zaken rond. Ik verwacht niet, gezien de situatie dat ze z.s.m. een woning kopen willen, dat vrouw er nog tegenin gaat. 

De ex van mijn man is destijds met de kinderen 180 km verder gaan wonen en maakte hun vader zwart. Ze waren heel klein nog. Mijn man heeft zich daar nooit laten in meeslepen, zich nooit negatief over hun moeder uitgelaten, blijven doen wat hij moest doen als vader, reed wekelijks meerdere keren 180 km heen en weer (om hen op te halen, naar schoolfeesten te gaan en sportwedstrijden te gaan kijken, oudercontacten …) en wij boden hen in het weekend en de vakanties een rustige stabiele omgeving. Op hun 18e zijn ze alletwee bij ons komen wonen om hogere studies te doen. Uit zichzelf. 

Ik heb veel berichtjes moeten inhalen en wou nog even terugkomen op het onderwerp “privacy”. 
Controle uitoefenen via App’s of wat dan ook geeft inderdaad geen fijn gevoel, noch voor de een noch voor de ander. Maar! In de maanden na het bedrog is dat wel een goed hulpmiddel om het vertrouwen weer op te bouwen. Privacy is dan niet aan de orde. Mijn man zei dat het hem zelf ook hielp om weg te blijven van zijn verslaving omdat afkicken van een verslaving nu eenmaal enorm lastig is. 
Nu, na al die jaren heb ik in principe nog steeds toegang tot zijn PC, telefoon en dergelijke en heb ik nog steeds alle codes (hij heeft die van mij altijd al gehad, I really don’t care) maar ik heb na al die jaren absoluut geen behoefte meer om hem te checken. In het begin was dit voor beiden echter een enorm hulpmiddel. Maar dat gaat natuurlijk alleen op als de vreemdganger het serieus meent met het herstel en zelf bereid is volledige openheid te geven. 
En ik ben het eens met GekkeHenky dat privacy helemaal niet hetzelfde is als (fundamentele) geheimen hebben voor elkaar. 

Elpisto schreef op 29-10-2024 om 09:43:

Afijn, als het goed is gaat vrouwlief om 14:00 tekenen voor het ouderschapsplan en het convenant. Ik morgen om 09:00. Dus laten we maar stellen, vanaf vanmiddag 14:00 zijn in die zin alle zaken rond. Ik verwacht niet, gezien de situatie dat ze z.s.m. een woning kopen willen, dat vrouw er nog tegenin gaat.

Is alles goed verlopen?

Theekannetje schreef op 29-10-2024 om 16:33:

[..]

Is alles goed verlopen?

Geen idee, er is praktisch geen contact meer tussen ons. Maar ga er maar vanuit dat ze getekend hebben. Ze zijn aan het kijken naar een woning, dus ze zal wel z.s.m. haar geld willen hebben.

Ik twijfel zelf de laatste tijd heel erg aan mijn man. Voor zover ik weet is er geen ander, maar ik ervaar wel eenzelfde soort afstand als toen. Met dit verschil dat hij nu af en toe behoorlijk naar doet tegen mij, wat hij eerder eigenlijk nooit deed. We hebben heel zware tijden, met overlijden en ziekte van onze ouders en nare dingen op het werk. We moeten hard lopen om alles rond te krijgen en dat is niet leuk. Maar hij maakt het allemaal nog erger met naar gedrag waar ook niet over te praten valt. Ik heb geen idee waar dit vandaan komt, waarom hij zo doet. Ik heb heel veel van hem gepikt door de jaren heen, waaronder zijn escapades met iemand anders, maar nu begin ik me voor het eerst af te vragen of ik nog wel van hem hou. Ik voel dezelfde afstand als toen, een soort vervreemding van ik ken deze man niet. Maar ik ervaar ook een grens bij mezelf. Als dit het is, dan hoeft het voor mij niet meer.

Anna Cara

Anna Cara

30-10-2024 om 05:14 Topicstarter

Ondertussen weet ik dat we onze intuïtie niet moeten onderschatten. Als jouw man weer naar doet en je hebt een deja vu, neem het dan serieus. Toen mijn man (weer) naar gedrag ging vertonen bleek overigens wel dat er weer contact was tegen de afspraken in. 

En natuurlijk vind jij die man niet leuk en vraag je je af hou ik nog wel van hem. Naar gedrag is onaatrekkelijk. Ik vroeg mij af wanneer is houden niet meer genoeg. En het is terecht dat we grenzen stellen. Een relatie is een keuze, ook wij kunnen ervoor kiezen om weg te stappen van een naar gedrag vertonende  partner. Wat ook steeds duidelijker wordt is welk gedrag we vertonen in zwaar weer. Je schrijft dat jullie zware tijden hebben. Niks makkelijker dan afreageren op je naaste. 

Zou het helpen om het bespreekbaar te maken? En wil je dat eigenlijk nog wel?

Xxx

Afijn, gisteren ook zelf getekend dus in principe is nu alles officieel. Begreep van de advocaat dat ex direct de vraag neer gelegd had of ik nu de hypotheek kon regelen. 

Haha, die wil heel graag der centjes voor een nieuwe woning met haar vriendje.

Zoon gaat gelukkig weer wat beter. Knapt echt op van die week bij mij heb ik het idee. Hij negeert zijn moeder wel een beetje dus ik probeer zo goed als het kan hem duidelijk te maken dat zijn moeder van hem houd, net zoals papa en dat die met respect zijn moeder moet behandelen. 

Ex kan nog rustig even wachten. Eerst moet jullie scheiding behandeld worden bij de rechtbank, dan ingeschreven bij de gemeente. En pas daarna komt het traject bij de hypotheekverstrekker en de notaris....

Izza schreef op 31-10-2024 om 11:51:

Ex kan nog rustig even wachten. Eerst moet jullie scheiding behandeld worden bij de rechtbank, dan ingeschreven bij de gemeente. En pas daarna komt het traject bij de hypotheekverstrekker en de notaris....

Ja i know. Dat had ik der ook al een paar keer medegedeeld. Maar goed, vriendlief is niet al te snugger en zal wel zitten pushen. 

We gaan het zien. 

In ander nieuws, totaal onverwachts, ben ik een hele leuke dame tegen gekomen

Elpisto schreef op 31-10-2024 om 12:50:

[..]
In ander nieuws, totaal onverwachts, ben ik een hele leuke dame tegen gekomen

Is toch heerlijk gevoel om te ervaren dat je nog steeds in de markt ligt.
Maar eerlijk gezegd blijf eens minimaal een half/ 1 jaar vrijgezel. Je was ook al jong samen. Ervaar de stilte, het alleen wonen, verwerk je trauma en ga dan eens denken wat wil ik niet meer in een relatie. Zeker ook voor je kinderen een rustpunt zijn. Zo belangrijk.

Renate46 schreef op 31-10-2024 om 15:57:

[..]

Maar eerlijk gezegd blijf eens minimaal een half/ 1 jaar vrijgezel. Je was ook al jong samen. Ervaar de stilte, het alleen wonen, verwerk je trauma en ga dan eens denken wat wil ik niet meer in een relatie. Zeker ook voor je kinderen een rustpunt zijn. Zo belangrijk.

Dat zal sowieso wel blijven. Er komt in elk geval de komende jaren in mijn huis niemand meer in, in die zin. En ook met de kinderen zal ik ten alle tijden voorzichtig zijn. 

Ik kan namelijk zelf wel prima mijn verstand er bij houden, ondanks dat ik eventueel verliefd zou worden. We gaan het zien. Ik ben er niet naar op zoek in elk geval.  

Renate46 schreef op 31-10-2024 om 15:57:

[..]

Nou, die vlieger gaat niet voor iedereen op. Ik kwam ook een leukert tegen en dacht, eerst in je eentje gelukkig worden. Wilde hij niet op wachten en ik kwam er achter dat ik toch echt andere mensen nodig heb om me heen. 😑

Anna Cara

Anna Cara

31-10-2024 om 21:41 Topicstarter

Elpisto schreef op 31-10-2024 om 16:06:

[..]

Dat zal sowieso wel blijven. Er komt in elk geval de komende jaren in mijn huis niemand meer in, in die zin. En ook met de kinderen zal ik ten alle tijden voorzichtig zijn.

Ik kan namelijk zelf wel prima mijn verstand er bij houden, ondanks dat ik eventueel verliefd zou worden. We gaan het zien. Ik ben er niet naar op zoek in elk geval.

Ik doe een voorzichtige voorspelling. Als je verliefd wordt - je bent tenslotte vrijgezel straks - en een nieuwe vrouw verovert je hart ... dan zijn de stellige uitspraken van 'jaren niemand in je huis' ineens niet meer passend. En dat is ook prima. Jou is alle liefs en goeds gegund. En hoe mooi zou het zijn als je straks happier dan ooit bent. Kom je het dan hier een keer vertellen? 

Xxx

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.