Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Ruud1971! schreef op 09-06-2023 om 07:59:

[..]

De dominantie blijft je parten spelen. Een typische Viva forum lid. Ik sta best open voor discussie maar ik word soms een beetje melaats van hoe jij reageert. Ben echt niet de enige die jou dominante reacties ziet plaatsen en heb zelfs pb berichten van forumleden die dit ook vinden. Dus nee ik ben niet de enige met dit gevoel.

Weet ook echt dat je goede intenties hebt om mensen een spiegel voor te houden. Dus misschien moeten we beide eens in de spiegel kijken en voortaan andere woordkeuzes gebruiken.

Hmm, mijn ervaring is juist dat jij niet open staat voor discussie maar regelmatig nogal vrouwonvriendelijk uit de hoek komt (en dan voor het gemak alle vrouwen over een kam scheert).

Dat de toon van een bericht soms niet goed overkomt is inherent aan een forum. Dan kun je nog eens uitleggen hoe je iets bedoelt, of agree to disagree, maar dit bericht is echt wel zwaar over de grens van fatsoen. Ik moet bekennen dat ik eerst net als Flanagan een like had gegeven omdat ik blij was dat je voorstelde iets aan je woordkeuze te doen. Maar er stond teveel in je post dat ik echt niet kan laten gaan, dus weer ingetrokken.

Ik vind het, als een van de starters van deze draadjes, heel triest dat deze fantastische plek om je hart te luchten, steun en advies te krijgen en soms de nodige schop onder je kont, spiegel of die enigszins pijnlijke maar nodige reactie, nu door 1 persoon zo vervuild wordt. Ik hoop dat het toch lukt om deze plek in stand te houden. Het heeft al voor heel veel mensen een toevlucht gevormd en dat zou het moeten blijven.

@MRI, ik behoor niet tot degene die een pb  over RV heeft uitgestuurd. Ik heb mij juist buiten dat gekaats gehouden omdat ik er niet in betrokken wilde worden.

MRI

MRI

09-06-2023 om 15:33

Flanagan schreef op 09-06-2023 om 15:31:

@MRI, ik behoor niet tot degene die een pb over RV heeft uitgestuurd. Ik heb mij juist buiten dat gekaats gehouden omdat ik er niet in betrokken wilde worden.

Hi Flanagan, fijn dat je het even aangeeft.

MRI schreef op 09-06-2023 om 15:20:

[..]

Ja komt het door het haantjesgedrag? Dat zou Elpisto medeplichtig maken. Voor mij persoonlijk komt het meer door achterbaks RV aanvallen, blijkbaar in PB's over die persoon praten en vervolgens de aanvalspost liken. Het haantjesgedrag was er maar daar haal ik gewoon mijn schouders over op. Die zoeken het maar uit.




 - knip - 


Flanagan schreef op 09-06-2023 om 13:46:


We hebben verschillende ervaringen, we zijn verschillende karakters en we hebben verschillende meningen. Maar we hoeven elkaar niet een mening op te leggen als de ander dat anders ziet. Puur delen van standpunten anders jagen we de forummer die hier om raad komt vragen, nog weg.


Ik stel voor dat iedereen de goede raad van Flanagan ter harte neemt.

Vanaf nu dus graag weer On Topic!

Geheel mee eens.

laat ik dan nog toevoegen dat het niet mijn bedoeling was om er een haantjes gevecht van te maken. Mijn excuses als dat wel zo is over gekomen. 

Persephone schreef op 09-06-2023 om 15:56:

[..]

- knip -


Ik vind dit ook wat minder chique hoor. 

MRI

MRI

11-06-2023 om 11:13

https://partnerbetrayaltrauma.org/partner-betrayal-trauma-tests/

Hier heeft iemand misschien wat aan: testen waar aan je kunt zien op welk gebied je je het meest gekwetst voelt door het vreemdgaan. 

Anna Cara

Anna Cara

13-06-2023 om 09:03 Topicstarter

MRI schreef op 11-06-2023 om 11:13:

https://partnerbetrayaltrauma.org/partner-betrayal-trauma-tests/

Hier heeft iemand misschien wat aan: testen waar aan je kunt zien op welk gebied je je het meest gekwetst voelt door het vreemdgaan.

Dank, test gedaan. Uitkomst was eigenlijk 1 zin; dat ik mij vast heel gekwetst voel. Goh 😀. En tip om (hun) boek en dvd te kopen voor alle extra hulp haha. 

Het beantwoorden van de vragen maakte wel dat ik nadacht, is het verleden en nu niet meer. Of heden, nu ook? Wat raakt mij als ik met ja vaak antwoordde? Zo deed ik eigenlijk een klein zelfonderzoek. 

Anna Cara schreef op 13-06-2023 om 09:03:

[..]

Dank, test gedaan. Uitkomst was eigenlijk 1 zin; dat ik mij vast heel gekwetst voel. Goh 😀. En tip om (hun) boek en dvd te kopen voor alle extra hulp haha.

Het beantwoorden van de vragen maakte wel dat ik nadacht, is het verleden en nu niet meer. Of heden, nu ook? Wat raakt mij als ik met ja vaak antwoordde? Zo deed ik eigenlijk een klein zelfonderzoek.

😁 

Ik maakte de test en had het idee dat er veel vragen waren ik waar een positief (= niet gekwetst) antwoord op kon geven. Riep in mij op dat wij ondanks de affaire het best goed hadden samen. Desondanks was de uitkomst dat ik ook heel gekwetst was (score 33?). En of ik ook boeken en dvd’s wilde kopen 😁. Maar inderdaad, de vragen waren aanzet om weer naar binnen te kijken. Dus dank voor de tip.

hier ook de test gedaan en idd ben ook ik gekwetst, tja dat wist ik zelf wel 😑

Gelukkig gaat t hier nu beter. Ik voel me geruster, beter in mn vel en heb t een beetje los kunnen laten merk ik. Heel bevrijdend gevoel.

Nu hopen dat de toekomst alleen maar beter word en ik hopelijk weer een beetje vertrouwen in hem krijg.

Titiv schreef op 13-06-2023 om 10:02:

hier ook de test gedaan en idd ben ook ik gekwetst, tja dat wist ik zelf wel 😑

Gelukkig gaat t hier nu beter. Ik voel me geruster, beter in mn vel en heb t een beetje los kunnen laten merk ik. Heel bevrijdend gevoel.

Nu hopen dat de toekomst alleen maar beter word en ik hopelijk weer een beetje vertrouwen in hem krijg.

@Titiv, fijn te lezen dat je meer rust proeft. Er komen daarna toch wel irritaties dingetjes voorbij waarvan een ieder zich afvraagt, waarom dit nu weer of slordig omgaan met het ‘broze’ vertrouwen in het algemeen. Gelukkig heb je dan ook kunnen proeven van de rust in jezelf en dat maakt bij mij dat ik gemakkelijker tot 5 kan tellen en soms op later tijdstip aankaart wat aangekaart moet worden.

nice

Ik hoef de test niet te doen; weet drommels goed dat ik gekwetst ben en zo voelt het diep van binnen. Maar het is hoe iemand er mee kan om gaan; ga je ‘lijdend’ in een cocoon kruipen of ga je ‘strijdend’ van je af bijten? Dat laatste doe ik gedoseerd ( soms wel, soms niet) maar het voelt  zo goed, aangeven dat je grens daar ligt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.