Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Pinokkio schreef op 22-02-2022 om 18:50:

F
Verder vind ik het echt onzin dat een ‘bezette’ man per definitie verboden terrein zou moeten zijn. Er zijn echt tig mogelijke opties hierin, relaties kunnen echt wel afspraken maken over bijv seksualiteit met anderen en nee, dat is van buiten af niet te zien.
Het gaat een ander ook niet aan, vind ik. Het is iets tussen die twee mensen en verraad hierin behelst ook alleen die twee mensen.

Maar daar is dit topic niet voor bedoeld. Vanuit ons standpunt was onze man wel verboden terrein voor de andere vrouwen.

Kunnen we gewoon terug naar het onderwerp van dit draadje? Het wordt er hier niet vriendelijker en gezelliger op zo.

MRI

MRI

22-02-2022 om 20:25

Mamame schreef op 22-02-2022 om 19:22:

[..]

Maar daar is dit topic niet voor bedoeld. Vanuit ons standpunt was onze man wel verboden terrein voor de andere vrouwen.

Kunnen we gewoon terug naar het onderwerp van dit draadje? Het wordt er hier niet vriendelijker en gezelliger op zo.

Van oorsprong zijn de draadjes 'verder na ontrouw' bedoeld voor een ieder die ontrouw heeft meegemaakt, ook voor degenen die alleen verder moesten. 

Anna Cara

Anna Cara

22-02-2022 om 21:31 Topicstarter

Beste allemaal, lees nog even de start topic! Waar is dit draadje ook alweer voor. 

Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.

In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.


Kortom: steun elkaar hier in dit topic. Of je nou bent gebleven of alleen verder bent gegaan. Of nog twijfelt. Respecteer elkaars verhalen en meningen. Er zijn al genoeg emoties in onze levens! 

Flanagan schreef op 22-02-2022 om 17:16:

MRI, uit je relazen lees ik dat vrouwen elkaar niet moeten afvallen zodat de mannen er gemakkelijk mee wegkomen. Als een forummer uitlegt dat niet alleen de Truus schuldig is, blijf je toch je boodschap herhalen. Je boodschap komt bij mij zodoende best verwijtend binnen. 

Verwijtend inderdaad (en niet alleen forummer MRI doet dit, dus ik doel hiermee ook op andere forummers die soortgelijke reacties posten)...net alsof het degenen die proberen om de relatie weer op de rit te krijgen, een nieuwe kans willen geven of er opnieuw aan willen werken om weer samen aan een toekomst te bouwen, verweten wordt. Veroordelend ook. En dat de vreemdgaande man enkel de hand boven het hoofd gehouden wordt en we de 'truzen' alleen maar affakkelen en voor alle toestanden verantwoordelijk houden. Niet dus (Goed lezen aub). Maar waarom dan? Is het soms omdat het jullie (ook na een tijd proberen misschien) niet gelukt is om de relatie na vreemdgaan een doorstart te geven? Of omdat het volgens jullie niet mogelijk is om door te gaan na ontrouw, omdat dat vragen is om problemen? Of omdat jullie het idee hebben dat iedere vreemdganger, eens dit gedaan te hebben, hier altijd toch weer in terug zal vallen? Of het enkel doet uit lust en geilheid? Dat ze absoluut geen spijt zullen hebben en zichzelf heel wat vinden dat ze een andere vrouw veroverd hebben en hun eigen vrouw keihard bedrogen hebben? Dat het onzin is om te denken dat er dieperliggende oorzaken achter kunnen zitten? Nogmaals, lees dan eens echt goed wat er hier allemaal over geschreven wordt. 

Iedereen heeft een keuze. De meesten hier willen niet zomaar ervoor kiezen om de relatie te verbreken en alleen verder te gaan (omdat de algemene opinie in zo'n geval vaak meteen is dat je ontzettend dom bent om zoiemand nog een kans te willen geven en je dus maar beter moet gaan scheiden). Want dat is ook niet gemakkelijk. Maar het is ook niet zo dat degenen die samen verder willen, dit doen omdat ze zich er simpelweg maar bij neerleggen bij wat er is gebeurd  en de partner volledig vrijpleiten van hun schuld. Juist niet.

Maar genoeg gezegd nu hierover.  Daarom inderdaad graag terug naar het onderwerp van dit draadje en waar het voor bedoeld is, wat AnnaCara en Mamame ook al schreven. Om elkaars verhalen te respecteren, herkenning en steun te vinden en te weten dat je er niet alleen in staat en niet de enige bent die met alle emoties die hierbij komen kijken, loopt te worstelen.

MRI

MRI

23-02-2022 om 17:13

LaBelladonna schreef op 23-02-2022 om 14:23:

[..]

Verwijtend inderdaad (en niet alleen forummer MRI doet dit, dus ik doel hiermee ook op andere forummers die soortgelijke reacties posten)...net alsof het degenen die proberen om de relatie weer op de rit te krijgen, een nieuwe kans willen geven of er opnieuw aan willen werken om weer samen aan een toekomst te bouwen, verweten wordt. Veroordelend ook. En dat de vreemdgaande man enkel de hand boven het hoofd gehouden wordt en we de 'truzen' alleen maar affakkelen en voor alle toestanden verantwoordelijk 

Nee niet verwijtend bedoeld hoor ik val echt nergens iemand aan die door wil gaan na vreemdgaan. (goed lezen) Ik heb het zelf ook gedaan en het is uitgegaan om een andere reden. Laat staan dat ik veroordelend zou zijn, dat is echt je eigen invulling en aannames. Ik blijf alleen maar bij mijn visie dat je een alleenstaande truus het vreemdgaan van je man niet kunt verwijten dat is alles, meer doe ik niet. Maar als jullie alleen maar ondersteunende taal willen horen ga je een visie die niet strookt met jouw opvatting  blijkbaar als verwijtend zien.

Het is ook bijzonder hoe ik al enkele berichten lang probeer het onderwerp af te sluiten zeggende dat we elkaars mening en het verschil daar in  kunnen respecteren en het erbij laten. Maar blijkbaar moet er toch steeds op terug gekomen worden veelal met een sneer. Raakt het dan toch een snaar~?
Haal toch gewoon je schouders op en denk ´die MRI is gek´. 

Jammer dat jullie de bijdrages van MRI als ‘niet gewenst’ beschouwen, want ook ik ben het zeker met haar eens. Een andere invalshoek is soms ook erg positief te noemen in dit verwerkingsproces, althans, bij een vriendin van mij juist erg positief geweest bij de verwerking van het vreemdgaan van haar partner. Ik lees hier ook niets veroordelends in, juist niet zelfs. 
Jammer dat het zo wordt afgekapt, want ook al helpt dit bij de meesten in dit draadje niet, wellicht wél bij een enkeling die door hetzelfde proces gaat. Alleen aan zgn ‘meehuilers’ heb je ook niet veel, toch?

RoodVruchtje schreef op 23-02-2022 om 18:53:

Jammer dat jullie de bijdrages van MRI als ‘niet gewenst’ beschouwen, want ook ik ben het zeker met haar eens. Een andere invalshoek is soms ook erg positief te noemen in dit verwerkingsproces, althans, bij een vriendin van mij juist erg positief geweest bij de verwerking van het vreemdgaan van haar partner. Ik lees hier ook niets veroordelends in, juist niet zelfs.
Jammer dat het zo wordt afgekapt, want ook al helpt dit bij de meesten in dit draadje niet, wellicht wél bij een enkeling die door hetzelfde proces gaat. Alleen aan zgn ‘meehuilers’ heb je ook niet veel, toch?

Jammer dat je het woord ‘meehuilers’ gebruikt. Ik vind dit draadje juist tamelijk vrij van meehuilers, eerder rijk aan luisterde oren ( klankbord). Zo fijn dat je dan een klankbord bij de hand hebt, want daar ontbreekt het in de privé-sfeer vaak aan. De met name opbeurende  woorden zijn als een hart onder de riem. Het houdt je overeind.

MRI schreef op 23-02-2022 om 17:13:

[..]

Nee niet verwijtend bedoeld hoor ik val echt nergens iemand aan die door wil gaan na vreemdgaan. (goed lezen)  

Ik blijf alleen maar bij mijn visie dat je een alleenstaande truus het vreemdgaan van je man niet kunt verwijten dat is alles, meer doe ik niet.

Het is ook bijzonder hoe ik al enkele berichten lang probeer het onderwerp af te sluiten zeggende dat we elkaars mening en het verschil daar in kunnen respecteren en het erbij laten. Maar blijkbaar moet er toch steeds op terug gekomen worden veelal met een sneer. Raakt het dan toch een snaar~?
Haal toch gewoon je schouders op en denk ´die MRI is gek´.

Ik keur jouw visie ook helemaal niet af. Ik ben het ook zeker met je eens dat we in bepaalde dingen van mening kunnen verschillen. Geen probleem. 

Maar ik vind het net zo goed bijzonder, dat er al meerdere mensen proberen te zeggen, dat het juist niet de andere vrouw alléén verweten wordt, dat de man vreemd is gegaan. In heel veel gevallen hier is het overigens niet eens een alleenstaande andere vrouw geweest, waar de man mee vreemdging. Vaker ging het om een gebonden vrouw, die zelf dus ook een relatie had/getrouwd was en die zelf zodoende ook verantwoordelijk was voor de relatie met haar eigen man. Dat is wel een verschil met een alleenstaand iemand. Die heeft geen andere relatie waar hij/zij verantwoordelijk voor is en gaat dan ook niet vreemd. 

Wellicht is dat de snaar die geraakt wordt (om voor mezelf te spreken dan), omdat ik het gevoel heb dat je er te makkelijk overheen stapt dat als het om een gebonden vrouw gaat, zij dus net zo goed vreemdgaan als de gebonden man waar ze het mee doet.

En inderdaad, moeten ze allemaal zelf maar weten, dat is iets waar niemand van ons iets aan kan doen om het niet te laten gebeuren, degenen die willen weten hoe het is om over de grens te stappen, die doen het toch wel, hoeveel waarschuwingen je ze ook geeft over de ellende, het verdriet en de pijn die erbij komt kijken als vreemdgaan uitkomt.

En ik weet, het zal heus niet altijd uitkomen, maar dan leef je dus voor de rest van je leven met een geheim en ben je dus niet echt een oprecht te vertrouwen persoon. Ik vind dit soort dingen, feitelijk het schenden van iemands vertrouwen in jou, van een heel andere orde dan een leugentje om bestwil. Je doet jezelf beter voor dan je bent naar je partner. Als je op die manier met jezelf kunt leven, prima natuurlijk. Denk niet dat ik dat zou kunnen.

Maar ik begrijp je boodschap MRI, hier zullen we het dan maar bij laten. En: No hard feelings!

Flanagan schreef op 23-02-2022 om 19:12:

[..]

Jammer dat je het woord ‘meehuilers’ gebruikt. Ik vind dit draadje juist tamelijk vrij van meehuilers, eerder rijk aan luisterde oren ( klankbord). Zo fijn dat je dan een klankbord bij de hand hebt, want daar ontbreekt het in de privé-sfeer vaak aan. De met name opbeurende woorden zijn als een hart onder de riem. Het houdt je overeind.

Precies, helemaal waar wat je zegt,  Flanagan.

MRI

MRI

23-02-2022 om 20:12

LaBelladonna schreef op 23-02-2022 om 19:12:

[..]


Wellicht is dat de snaar die geraakt wordt (om voor mezelf te spreken dan), omdat ik het gevoel heb dat je er te makkelijk overheen stapt dat als het om een gebonden vrouw gaat, zij dus net zo goed vreemdgaan als de gebonden man waar ze het mee doet.

Daar stap ik helemaal niet overheen want het is volgens mij nog niet ter sprake geweest. 
Ik heb daar gewoon het zelfde principe over:
Inzake de gebonden vrouw vind ik dat zij verantwoordelijk is voor haar eigen relatie net zo als ik vind dat de gebonden man is voor zijn eigen relatie (maar dat ik dat vind, wisten jullie denk ik al haha).

Ik ben heel simpel hierin hoor: ieder is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen relatie. De pijn voor de bedrogen partij is dat de vreemdganger dat niet vond. En dat dat traumatisch is, begrijp ik heel goed. 

MRI schreef op 23-02-2022 om 20:12:

[..]


Inzake de gebonden vrouw vind ik dat zij verantwoordelijk is voor haar eigen relatie net zo als ik vind dat de gebonden man is voor zijn eigen relatie (maar dat ik dat vind, wisten jullie denk ik al haha).

Dat is inmiddels meer dan duidelijk ja, hahaha 

Let’s agree to disagree. Helemaal mee eens. 

Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met intimiteit/sex na het ontrouw. Heeft dat bij jullie een tijd plat gelegen? Of hadden jullie juist extra behoefte aan de verbinding?
Ik zelf had dus erg veel behoefte aan die verbinding/bevestiging en dus sex. Wat soms ook wel verwarrend was/is. Op het moment dat het ontrouw ‘uit’ kwam was het wel een aantal jaar daar voor gebeurd. Waarschijnlijk maakt dat wel een verschil.

Maar ik ben dus benieuwd hoe dat bij jullie is/was.

Anna Cara

Anna Cara

24-02-2022 om 06:14 Topicstarter

Ik heb verschrikkelijk gehuild de eerste keren. Soms stopten we ook omdat ik gevoel van walging had. Zag het voor mij. Daarna volgde periode van veel elkaar verleiden. Veel sex. Ik geloof terugkijkend dat ik zo graag de bevestiging kreeg dat ik de leukste en lekkerste was. Dat hij geen andere vrouw in bed meer zou willen. En hij wilde mij ook graag tonen dat hij mij zeer aantrekkelijk vond. 

In de theorie boeken over vreemdgaan en sex erna, vond ik dat ook terug, dat veel vrijen erna vaak voorkomt.

Mijn man en ik hebben eerst een tijd apart gewoond om uit te zoeken wat we nog voelden voor elkaar. Pas maanden na het uitkomen van het bedrog hebben we weer sex gehad. Maar ik had meer behoefte aan weer tegen elkaar in slaap vallen, samen op de bank liggen etc. Want dat was er al jaren niet meer. 

Ik heb ook gehuild, niet uit walging maar vanwege de pijn van eenzaamheid die kwam boven drijven.
Ik ging niet opmerkelijk vaker vrijen want ik wilde dat hij bij mij wilde zijn en niet alleen vanwege de sex.
Ik wilde wel vrijen om zo te voelen of er überhaupt nog iets als liefde tussen ons bestond.
Resentelijk kreeg ik de indruk dat mijn man, uit wat hij zei, in die tijd mogelijk een kortstondige misstap heeft gemaakt. Nu ligt bij mij fysieke ontrouw niet aan de basis van een nare tijd. Ik ervaar het ook meer als een ‘ ja, dat kan er ook nog wel bij’.
Maar ik ben nu op een punt waarin ik mij vooral wil richten op verder; een gelijkwaardige relatie zonder gelieg en waarbij degene waar je voor gekozen hebt, niet opzij geschoven kan worden als je tenminste samen verder wilt. Ik wil een relatie uit liefde, met sex als kers op de taart. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.