Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Stoppen of doorgaan


Elvira1989 schreef op 14-08-2022 om 16:38:

[..]

Nou, om eerlijk te zijn, ik snap dat je dat niet kunt voorstellen, maar het is toch echt de waarheid. Ik weet dat hij lastig kan zijn en tegendraads, maar dit is totaal onbekend voor mij.

Klinkt toch niet heel relaxed

RodeKrullenbol schreef op 14-08-2022 om 17:17:

[..]

Met dit verhaal bevestig je de indruk die ik eerder verwoordde: jouw loyaliteit aan ieder ander is groter dan die aan je partner. Vrijwel de enige optie die je voor hem open lijkt te laten is: voeg je naar hen, want anders gaan we scheiden.

Terwijl je partner slechts duidelijk is geweest over de grens die hij eerder al heeft proberen te trekken: op mijn bruiloft geen sketches.

Jij staat kennelijk onder zulke (onheuse) groepsdruk, dat je niet eens meer kan accepteren dat hij assertief gedrag aan de dag legt.

Wat een onzin! 

TO: wanneer ga je het gesprek aan?

Leene

Leene

14-08-2022 om 20:13

RodeKrullenbol schreef op 14-08-2022 om 17:17:

[..]

Met dit verhaal bevestig je de indruk die ik eerder verwoordde: jouw loyaliteit aan ieder ander is groter dan die aan je partner. Vrijwel de enige optie die je voor hem open lijkt te laten is: voeg je naar hen, want anders gaan we scheiden.

Terwijl je partner slechts duidelijk is geweest over de grens die hij eerder al heeft proberen te trekken: op mijn bruiloft geen sketches.

Jij staat kennelijk onder zulke (onheuse) groepsdruk, dat je niet eens meer kan accepteren dat hij assertief gedrag aan de dag legt.

Sorry Rode Krullenbol. Nu kraam je onzin uit. Wat had TO dan moeten doen. Zij heeft de act niet verzonnen? Had ze dan ook moeten weglopen, pruilen mokken etc ? misschien wel maar dan om het gedrag van man te spiegelen en dan hopen dat zijn ogen opengaan.

Ik kan er niets anders van maken dan dat het mega kleinzerig gedrag is. Iets gaat wat anders dan vooraf gepland is.. so what. Wat gebeurde er nu eigenlijk?? Er werd een wat ludieke act opgevoerd , uit niets blijkt dat man voor gek werd gezet. Als je daar al zo van de kook van raakt dan kun je beter in  een hutje op de hei gaan zitten.


Leene

Leene

14-08-2022 om 20:22

Elvira1989 schreef op 14-08-2022 om 16:38:

[..]

Nou, om eerlijk te zijn, ik snap dat je dat niet kunt voorstellen, maar het is toch echt de waarheid. Ik weet dat hij lastig kan zijn en tegendraads, maar dit is totaal onbekend voor mij.

Heel vreemd. Wilde hij wel trouwen dan? Wie zijn idee was dat? 

Is het niet zo dat hij het hele huwelijk niet zit zitten. Niet omdat hij jou niet wil maar omdat een huwelijk voor sommige mensen aanvoelt als beklemmend. Ik had ook zo'n collega. Haar ouders waren gescheiden. Echt een hele nare snert scheiding. Zij wilde nooit maar dan ook nooit trouwen. Ze heeft wel een -langdurige- relatie en kinderen en een samenlevingscontract. In mijn ogen niet zoveel verschil als een getrouwd stel maar goed zij wil gewoon niet de vrouw zijn van iemand maar wel de partner van... 

Nu weet ik niet of dat bij je man ook speelt maar ik vind dit wel heel bijzonder gedrag.. zeker als dit er niet eerder was. Misschien super gespannen en als het dan ook niet gaat zoals je zelf wil.

Maar hoe dan ook geen reden om zich te gedragen als een peuter van 2


Leene schreef op 14-08-2022 om 20:13:

[..]

Sorry Rode Krullenbol. Nu kraam je onzin uit. Wat had TO dan moeten doen. Zij heeft de act niet verzonnen? Had ze dan ook moeten weglopen, pruilen mokken etc ? misschien wel maar dan om het gedrag van man te spiegelen en dan hopen dat zijn ogen opengaan.

Ik kan er niets anders van maken dan dat het mega kleinzerig gedrag is. Iets gaat wat anders dan vooraf gepland is.. so what. Wat gebeurde er nu eigenlijk?? Er werd een wat ludieke act opgevoerd , uit niets blijkt dat man voor gek werd gezet. Als je daar al zo van de kook van raakt dan kun je beter in een hutje op de hei gaan zitten.


Het begint er al mee dat wij eigenlijk niet eens weten wat er precies heeft plaatsgegrepen. Op dit punt is het verhaal tamelijk vaag  gebleven.

Wat wél duidelijk is? De relatie tussen de twee echtelieden bevindt zich in een crisis. Één van hun heeft zich tot dit forum gewend voor, naar ik aanneem, raad.

Zonder enig begrip voor het handelen van de echtgenoot zal het stel niet uit deze impasse geraken.

Hem doodleuk beschuldigen van kinderachtig gedrag zal niet alleen geen soelaas bieden, maar komt ook neer op karaktermoord.

Terwijl zijn gedrag net zo goed kan worden geduid als een nadrukkelijk 'nee'.

Alles bij elkaar lijkt mij er gerede aanleiding voor te zijn om te vermoeden dat er zich in de loop der jaren  tussen de familie van TO en haar partner reeds heel wat heeft afgespeeld; een onderwerp dat, opvallend genoeg, TO nauwgezet uit de weg lijkt te gaan.

Het geeft te denken.

RodeKrullenbol schreef op 14-08-2022 om 21:37:

[..]

Het begint er al mee dat wij eigenlijk niet eens weten wat er precies heeft plaatsgegrepen. Op dit punt is het verhaal tamelijk vaag, gebleven.

Wat wél duidelijk is? De relatie tussen de twee echtelieden bevindt zich in een crisis. Één van hun heeft zich tot dit forum gewend voor, naar ik aanneem, raad.

Zonder enig begrip voor het handelen van de echtgenoot zal het stel niet uit deze impasse geraken.

Hem doodleuk beschuldigen van kinderachtig gedrag zal niet alleen geen soelaas bieden, maar komt ook neer op karaktermoord.

Terwijl zijn gedrag net zo goed kan worden geduid als een nadrukkelijk 'nee'.

Alles bij elkaar lijkt mij er gerede aanleiding voor te zijn om te vermoeden dat er zich in de loop der jaren tussen de familie van TO en haar partner reeds heel wat heeft afgespeeld; een onderwerp dat, opvallend genoeg, TO nauwgezet uit de weg lijkt te gaan.

Het geeft te denken.

Ook als je gelijk hebt en dit de spreekwoordelijke druppel was voor de kersverse echtgenoot, is zijn manier van communiceren echt zeer verwerpelijk, om niet te zeggen kinderachtig. Niet bij TO willen slapen, de cadeaus niet mee uitpakken, vinden dat ‘je hele trouwdag is verziekt’, sorry maar ik vind dat echt niet normaal.

TO, ik denk dat er wat meer achter steekt. Anna Cara zei het in het begin al, zo’n extreme woede is meestal het teken dat er iets anders onder/achter zit. Vreemdgaan zou zomaar kunnen, maar wellicht ook wat Leene oppert, dat hij dat hele trouwen eigenlijk niet zag zitten?

Hoe dan ook tijd voor een goed gesprek. En ik ben bang dat je daar alleen maar toe kunt komen als jij eerst zijn frustratie erkent. Want als jij ook vanuit kwaadheid of vanuit jouw frustratie het gesprek aan gaat komen jullie niet bij die diepere laag waar de oorzaak te vinden is. Zijn woede zal eerst een beetje moeten zakken denk ik. Dus geen verwijten, ook al heb je die genoeg, maar open vragen over het hoe en waarom van deze (buitenproportionele) reactie.

Sterkte, en een knuffel, want dit had een van de mooiste dagen van je leven moeten zijn…

Leene schreef op 14-08-2022 om 20:13:

[..]

Sorry Rode Krullenbol. Nu kraam je onzin uit. Wat had TO dan moeten doen. Zij heeft de act niet verzonnen? Had ze dan ook moeten weglopen, pruilen mokken etc ? misschien wel maar dan om het gedrag van man te spiegelen en dan hopen dat zijn ogen opengaan.

Ik kan er niets anders van maken dan dat het mega kleinzerig gedrag is. Iets gaat wat anders dan vooraf gepland is.. so what. Wat gebeurde er nu eigenlijk?? Er werd een wat ludieke act opgevoerd , uit niets blijkt dat man voor gek werd gezet. Als je daar al zo van de kook van raakt dan kun je beter in een hutje op de hei gaan zitten.


Ja weet je iedereen ervaart dat natuurlijk anders, je gevoel daarin is iets persoonlijks. Jij zou het waarschijnlijk geen probleem vinden, een ander wel. Wij weten ook niet alle details. Maar goed; er is van te voren aangegeven dat zo'n act niet de bedoeling was. Is dat duidelijk doorgegeven? Geen idee. Of was het duidelijk en dachten de broers schijt we doen het toch? Geen idee. Paste deze act, in de setting? Geen idee.

 Topicstarter had dit wel met de broers kunnen bespreken als je weet dat je aanstaande dit echt niet wil, zeker omdat ze haar man na afloop ook nog een grote mond gaven, zo ga je toch niet met je zwager om lijkt mij.

Voor veel mensen is de bruiloft toch wel de mooiste dag van hun leven, besteden er veel geld en voorbereiding aan. Ik kan me dan best voor stellen dat je dan niet op dit soort act/ verkleedpartijtjes zit te wachten. Je bent te gast op een bruiloft, niet op een feestje in de kantine van de voetbalclub.

Gedrag van man ten opzichte van zijn vrouw vind ik zeker niet normaal, komt op mij over dat dit de spreekwoordelijke druppel is..misschien meer voorgevallen met schoonfamilie?

Ooit meegemaakt bij een vriendin, hele sjieke bruiloft op een kasteel, dresscode, erg luxe eten helemaal zoals zij het wilden. Ook duidelijk aangegeven geen acts etc. En ja hoor toch weer een familielid met een quasi " grappig" liedje over het bruidspaar op een deuntje van Nick en Simon. Paste er totaal niet bij en was ook echt niet leuk. Waarom het dan toch doen als er al aangegeven is dat het niet de bedoeling is? Het is toch niet jouw feestje denk ik dan. 

Wij houden er ook niet van. Familie van mijn moeder wel. Wij hebben nadrukkelijk aangegeven het niet te willen, en ook in het programma er niet echt ruimte voor geboden. We hadden geen feest, alleen een receptie en daarna gingen we met de familie en vrienden uit eten. Daar past een sketch ook niet zo lekker natuurlijk. Dus ons is het bespaard gebleven. Maar mocht er toch een leukerd zijn geweest, dan had mijn man zeker weten niet zo buitenproportioneel gereageerd. Ik denk echt dat er meer achter zit, maar hoe dan ook is zijn manier van doen echt zwaar beneden alle peil.

Jonagold schreef op 14-08-2022 om 22:14:

Wij houden er ook niet van. Familie van mijn moeder wel. Wij hebben nadrukkelijk aangegeven het niet te willen, en ook in het programma er niet echt ruimte voor geboden. We hadden geen feest, alleen een receptie en daarna gingen we met de familie en vrienden uit eten. Daar past een sketch ook niet zo lekker natuurlijk. Dus ons is het bespaard gebleven. Maar mocht er toch een leukerd zijn geweest, dan had mijn man zeker weten niet zo buitenproportioneel gereageerd. Ik denk echt dat er meer achter zit, maar hoe dan ook is zijn manier van doen echt zwaar beneden alle peil.

Ja ik denk ook dat er meer achter zit.

Wij houden er ook niet van. Nu is Gingerman binnenkort jarig en bereikt dan een leeftijd waarbij een feestje geven wel gebruikelijk is, wordt een etentje in een restaurant met familie en vrienden. 1 familielid weet elk feestje te verstieren met dit soort acts ook al vraag je nog zo vriendelijk of ze dit niet wil doen, dus ja, die is niet uitgenodigd.

Maar dat ‘meer achterzitten’ kan ook los staan van ts, er kan ook een machtsstrijd gaande zijn tussen hem en familie van ts.
Mogelijk deed familie eea expres juist omdat partner het niet wilde, dat kan ook. Kan ook dat ts dat helemaal niet doorheeft. 

En misschien kan hij ‘gewoon’ slecht met deze dingen omgaan. Omdat het onverwacht voor ts kwam lijkt het mij eerder dat de bruiloft voor hem groot en belangrijk was. Maar het kan ook gewoon een ego dingetje zijn (het was MIJN dag) 

Elvira1989

Elvira1989

15-08-2022 om 11:09 Topicstarter

RodeKrullenbol schreef op 14-08-2022 om 21:37:

[..]

Het begint er al mee dat wij eigenlijk niet eens weten wat er precies heeft plaatsgegrepen. Op dit punt is het verhaal tamelijk vaag gebleven.

Wat wél duidelijk is? De relatie tussen de twee echtelieden bevindt zich in een crisis. Één van hun heeft zich tot dit forum gewend voor, naar ik aanneem, raad.

Zonder enig begrip voor het handelen van de echtgenoot zal het stel niet uit deze impasse geraken.

Hem doodleuk beschuldigen van kinderachtig gedrag zal niet alleen geen soelaas bieden, maar komt ook neer op karaktermoord.

Terwijl zijn gedrag net zo goed kan worden geduid als een nadrukkelijk 'nee'.

Alles bij elkaar lijkt mij er gerede aanleiding voor te zijn om te vermoeden dat er zich in de loop der jaren tussen de familie van TO en haar partner reeds heel wat heeft afgespeeld; een onderwerp dat, opvallend genoeg, TO nauwgezet uit de weg lijkt te gaan.

Het geeft te denken.

Mijn familie heeft mijn partner met liefde opgenomen in het gezin. Ik geef toe de relatie tussen mijn oudste broer en partner is nooit 100% geweest, maar dat is ook de reden dat zij totaal anders in het leven staan. Maar ze hebben nooit ruzie gehad en konden verder altijd met elkaar door één deur.

Ik kom zelf uit een groter gezin dan mijn partner waarin wel over gevoelens, irritaties en liefde word gesproken. Dit is bij mijn partner in veel mindere mate aanwezig. Zij zijn een gesloten boek, huilen doe je niet tenzij je verdrietig bent (en zelfs dan liever niet) en houden wel van elkaar, maar leven allemaal een eigen leven.

Dus op misschien wat kleine woorden of irritaties naar elkaar zijn er verder nooit problemen geweest! 

Ik vraag me eigenlijk af waarom mensen een schijtlollige sketch gaan doen op een bruiloft als de mensen die trouwen aan hebben gegeven dat niet te willen. Het is hun feest, het draait om hun, niet om een paar mensen die willen lachen om een sketch.

Vaak zitten ze ook stampvol met schijtlollige "insider jokes", waardoor het alleen lollig is voor de mensen die die sketch doen en 2 anderen. 

Als er in de uitnodiging staat dat sketches niet op prijs worden gesteld, dan is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat dan toch te gaan doen. 

Een groot bruilofsfeest is vaak toch al stress genoeg. Ook zonder mensen die zich niet houden aan wat het bruidspaar zelf aan heeft gegeven wel en niet te willen.

HarrieDelSol schreef op 15-08-2022 om 15:34:

Ik vraag me eigenlijk af waarom mensen een schijtlollige sketch gaan doen op een bruiloft als de mensen die trouwen aan hebben gegeven dat niet te willen. Het is hun feest, het draait om hun, niet om een paar mensen die willen lachen om een sketch.

Vaak zitten ze ook stampvol met schijtlollige "insider jokes", waardoor het alleen lollig is voor de mensen die die sketch doen en 2 anderen.

Als er in de uitnodiging staat dat sketches niet op prijs worden gesteld, dan is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat dan toch te gaan doen.

Een groot bruilofsfeest is vaak toch al stress genoeg. Ook zonder mensen die zich niet houden aan wat het bruidspaar zelf aan heeft gegeven wel en niet te willen.

Als het echt in de uitnodiging zou staan, dan zou ik dat zeker respecteren en geen sketches of wat anders opvoeren. Maar waar het dan verkeerd is gegaan is me nog steeds niet helemaal duidelijk, of de man van TO dit kort van tevoren heeft aangegeven of al heel lang geleden. 

Maar uiteindelijk is het probleem niet per se die sketch maar de reactie daarop van man, die toch buiten elke proportie lijkt. En ook nog gericht tegen de verkeerde persoon

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.