Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Stoppen of doorgaan


Elvira1989

Elvira1989

13-08-2022 om 17:14 Topicstarter

Kersje schreef op 13-08-2022 om 14:55:

[..]

Juist daarom is het toch raar hoe hij zich nu enkel richting jou uit? Ziet of spreekt hij desbetreffende mensen nog wel of ook geen contact meer mee uit boosheid?

Hij is eerst woedend geweest op mijn beste vriendin en schoonzus, dit is uitgepraat. En nu is hij woedend op mijn broer(s). Maar omdat ik, in zijn ogen, niet genoeg begrip toon voor zijn boosheid en dat hij gekwetst is, ben ik ook aan de beurt. We hebben voor ons huwelijk een week weg cadeau gekregen en hij zegt dat ik maar met iemand anders moet gaan.. Ik hoop dat dit nog bij zal draaien, maar op dit moment nog niet..

Wat zijn er voor vreselijke dingen gebeurd op je vrijgezellenfeest en bruiloft? Heb je met de stripper geneukt? Zijn er tijdens de kleine act dingen over hem verteld die zijn privacy hebben geschaad? Zo niet, ga dan lekker dat weekje weg samen met je kind en maak het gezellig, als je terug bent dan zie je wel weer.

MRI

MRI

13-08-2022 om 18:30

Bolmieke schreef op 13-08-2022 om 18:18:

Wat zijn er voor vreselijke dingen gebeurd op je vrijgezellenfeest en bruiloft? Heb je met de stripper geneukt? Zijn er tijdens de kleine act dingen over hem verteld die zijn privacy hebben geschaad? Zo niet, ga dan lekker dat weekje weg samen met je kind en maak het gezellig, als je terug bent dan zie je wel weer.

ik vind dit eigenlijk wel een hele goede tip. Als hij merkt dat jij je niet te veel aantrekt van zijn buien, draait hij misschien wel bui. Zo ga je ook met kinderen om: we houden van je maar je kan niet alles bepalen door een pruillip. 

Elvira1989

Elvira1989

13-08-2022 om 19:20 Topicstarter

Bolmieke schreef op 13-08-2022 om 18:18:

Wat zijn er voor vreselijke dingen gebeurd op je vrijgezellenfeest en bruiloft? Heb je met de stripper geneukt? Zijn er tijdens de kleine act dingen over hem verteld die zijn privacy hebben geschaad? Zo niet, ga dan lekker dat weekje weg samen met je kind en maak het gezellig, als je terug bent dan zie je wel weer.

Er was een chippendale show geregeld, waarbij ik eerst op het podium zou komen, maar dit is snel afgezegd. Ik had al een tijd gezegd dat het niet mijn ding was, dus hij was heel boos dat dit uiteindelijk toch geregeld was. Verder heb ik gewoon om de show gelachen en was het niet zo erg als verwacht.

Met onze bruiloft hebben mijn broers een sketch gedaan met een woordje om hem eigenlijk welkom te heten in de familie. Hierbij ook ons cadeau overhandigd. Mijn partner heeft al een aantal jaar aangegeven geen liedje of gekkigheid te willen en toch werd het gedaan. Hierna heeft mijn broer later gezegd dat hij zich niet zo aan moest stellen en dat hij het maar moest slikke  en het z'n avond niet moet laten verpesten. Dit was de druppel voor mijn partner. Hij zegt dat dit zijn hele dag verpest heeft en niet met een goed gevoel terug kijkt op onze bruiloft.

Elvira1989 schreef op 13-08-2022 om 19:20:

[..]

Er was een chippendale show geregeld, waarbij ik eerst op het podium zou komen, maar dit is snel afgezegd. Ik had al een tijd gezegd dat het niet mijn ding was, dus hij was heel boos dat dit uiteindelijk toch geregeld was. Verder heb ik gewoon om de show gelachen en was het niet zo erg als verwacht.

Met onze bruiloft hebben mijn broers een sketch gedaan met een woordje om hem eigenlijk welkom te heten in de familie. Hierbij ook ons cadeau overhandigd. Mijn partner heeft al een aantal jaar aangegeven geen liedje of gekkigheid te willen en toch werd het gedaan. Hierna heeft mijn broer later gezegd dat hij zich niet zo aan moest stellen en dat hij het maar moest slikke en het z'n avond niet moet laten verpesten. Dit was de druppel voor mijn partner. Hij zegt dat dit zijn hele dag verpest heeft en niet met een goed gevoel terug kijkt op onze bruiloft.

Dit vind ik een moeilijke, je man had aangegeven geen liedjes ed te willen maar het was niet alleen zijn bruiloft maar ook die van jou. Dat wat je broer naderhand zei over dat niet aanstellen was inderdaad niet zo handig. Wat vond je zelf van het liedje van je broers? 

Voor mijn man hoeven dit soort dingen ook niet zo nodig maar hij kon de humor wel inzien van het liedje dat een aantal familieleden van mijn kant hadden ingestudeerd (zonder dat ik er vanaf wist). 

Elvira1989

Elvira1989

13-08-2022 om 19:36 Topicstarter

Poezekat schreef op 13-08-2022 om 19:26:

[..]

Dit vind ik een moeilijke, je man had aangegeven geen liedjes ed te willen maar het was niet alleen zijn bruiloft maar ook die van jou. Dat wat je broer naderhand zei over dat niet aanstellen was inderdaad niet zo handig. Wat vond je zelf van het liedje van je broers?

Voor mijn man hoeven dit soort dingen ook niet zo nodig maar hij kon de humor wel inzien van het liedje dat een aantal familieleden van mijn kant hadden ingestudeerd (zonder dat ik er vanaf wist).

Het gaat er hem gewoon om dat hij niet gerespecteerd is in zijn wensen. Ik vond het ontzettend leuk van mijn broers, vooral omdat ik weet dat het uit een mega goed hart kwam. En het was geen liedje, het was meer een speech waarbij ze ook verkleed waren. 

Ja, het was inderdaad geen handige opmerking.. maar ik ben van vergeven en (meestal) vergeten. Dit gaat bij mijn partner dus niet.. En uiteindelijk zegt hij dat zij het hebben verpest. Maar ik denk op mijn beurt, jij laat het op deze manier ook verpesten. Ik heb de cadeaus in m'n eentje uit moeten pakken, de kaarten gelezen. En ik voel ook schaamte tegenover mijn familie. Ik ben ontzettend hecht met mijn ouders, broers, zussen en schoonzussen en zwagers... dus het doet echt verschrikkelijk veel pijn om hiertussen te zitten.

Elvira1989 schreef op 13-08-2022 om 19:36:

[..]

Het gaat er hem gewoon om dat hij niet gerespecteerd is in zijn wensen. Ik vond het ontzettend leuk van mijn broers, vooral omdat ik weet dat het uit een mega goed hart kwam. En het was geen liedje, het was meer een speech waarbij ze ook verkleed waren.

Ja, het was inderdaad geen handige opmerking.. maar ik ben van vergeven en (meestal) vergeten. Dit gaat bij mijn partner dus niet.. En uiteindelijk zegt hij dat zij het hebben verpest. Maar ik denk op mijn beurt, jij laat het op deze manier ook verpesten. Ik heb de cadeaus in m'n eentje uit moeten pakken, de kaarten gelezen. En ik voel ook schaamte tegenover mijn familie. Ik ben ontzettend hecht met mijn ouders, broers, zussen en schoonzussen en zwagers... dus het doet echt verschrikkelijk veel pijn om hiertussen te zitten.

Ik begrijp hoe jij je nu voelt, jij vond het leuk en waardeerde de speech. Dat je man het niet leuk vond, dat kan gebeuren maar ik neem aan dat het geen avondvullend programma was van je broers dus zeggen dat het zijn bruiloft heeft verpest vind ik nogal heftig. Als je broers niks hadden gedaan, was jij misschien teleurgesteld geweest over je bruiloft, was dat minder erg geweest dan, lijkt me van niet. 


Jeetje, wat een verpeste trouwdag zo. Heel naar voor jou. Ik vind dat je man zich moet schamen. En dat hij met iedereen ruzie maakt, ook heel naar. En raar. Maar zorg dat het aapje niet op jouw schouders komt. Jij voelt het als ertussen zitten. Zie het als: je hoeft niet te kiezen. Het is niet jouw onvrede. 

Hij kiest voor in de bok gaan. Je partner zit erg op gelijk willen krijgen. Ook van jou. 

Je mag je echt wel uiten dat je je erg eenzaam voelt nu op dit moment. Dat zijn onvrede niet betekent dat jij dat ook moet vinden of voelen. Wel dat zijn gedrag jou niet goed doet. 

Is dat wat hij wil. Jou raken? 

Goede vraag voor hem: wat wil of wilde hij bereiken met zijn gedrag? 

Kiest hij voor gelijk willen krijgen of geluk? 

Xxx

Misschien ben ik hier te Nederlands voor, maar ik hou ook niet van die spontane gebeurtenissen/verrassingen. Ik wil precies weten wat er gebeurt zeker op dingen als een bruiloft en vrijgezelfeest. Ik geef je man wel gelijk. Stel dat hij naar de strippers was gegaan en zijn familie een heel toneelstuk hadden opgevoerd voor hem, dat zou jij ook niet leuk vinden. Jullie moeten gewoon beter je verwachtingen uitspreken. 

Elvira1989 schreef op 13-08-2022 om 19:36:

[..]

Het gaat er hem gewoon om dat hij niet gerespecteerd is in zijn wensen. Ik vond het ontzettend leuk van mijn broers, vooral omdat ik weet dat het uit een mega goed hart kwam. En het was geen liedje, het was meer een speech waarbij ze ook verkleed waren.

Ja, het was inderdaad geen handige opmerking.. maar ik ben van vergeven en (meestal) vergeten. Dit gaat bij mijn partner dus niet.. En uiteindelijk zegt hij dat zij het hebben verpest. Maar ik denk op mijn beurt, jij laat het op deze manier ook verpesten. Ik heb de cadeaus in m'n eentje uit moeten pakken, de kaarten gelezen. En ik voel ook schaamte tegenover mijn familie. Ik ben ontzettend hecht met mijn ouders, broers, zussen en schoonzussen en zwagers... dus het doet echt verschrikkelijk veel pijn om hiertussen te zitten.

Persoonlijk snap ik wel dat je man er boos om is, als er van te voren duidelijk is aangegeven dat liedjes en sketches met verkleden niet gewaardeerd worden waarom respecteren ze die wens dan niet? Ik lees dat jij uit een grote familie komt, komt je man ook uit een grote familie? Is hij misschien ook minder gewend op dit punt?

Ik vraag me ondertussen af: wiens idee was het eigenlijk om te trouwen? Want de relatie en het kind waren er al langer, als ik het goed begrijp.

Is het echt zo dat hij zich in de 11 jaar voor de bruiloft nooit zo verongelijkt gedragen heeft? Dat hij het niet waardeert dat er dingen worden geregeld waarvan hij van tevoren uitdrukkelijk had gezegd dat hij het niet wilde, dat snap ik ergens wel. Het is heel vervelend als dat soort gezelligheid je wordt opgedrongen als je dat niet wilt.  Als je dan maar niks zegt, denkt men dat je het eigenlijk toch wel leuk vond en flikken ze dat een volgende keer weer, en als je wel duidelijk laat blijken dat het niet geslaagd was, ben je de spelbreker.
Maar ik vind wel dat je man zich enorm loopt aan te stellen met dat gemok, en ik ben ook bang dat dat gaat leiden tot een situatie waarbij je steeds maar bij alles gaat lopen bedenken 'o jee, als hij maar niet boos wordt'

En dat nu zijn hele trouwdag verpest is - tja, dat vind ik wel behoorlijk kinderachtig eigenlijk. 

Gingergirl schreef op 13-08-2022 om 20:04:

[..]

Persoonlijk snap ik wel dat je man er boos om is, als er van te voren duidelijk is aangegeven dat liedjes en sketches met verkleden niet gewaardeerd worden waarom respecteren ze die wens dan niet? Ik lees dat jij uit een grote familie komt, komt je man ook uit een grote familie? Is hij misschien ook minder gewend op dit punt?

Teleurstelling kan ik best begrijpen maar het is niet alleen zijn bruiloft. En als ze nu een hele avond met allerlei sketches waren gekomen, dan zou ik het ook beter kunnen begrijpen maar ik begreep dat het om een speech ging waarbij ze verkleed gingen, dus een eenmalig iets. En om daarna nog zo boos te blijven doen en niet mee willen helpen met kado's uitpakken vind ik toch wel sneu. 

Ik vermoed zo maar dat de man in die 11 jaar al heel wat te stellen gehad met zgn.  jovialiteiten van de kant van de familie van TO ...

Ik begrijp de frustratie wel over dingen doen waarvan vooraf is aangegeven dat niet te willen, maar ik vind het niet fair om dat af te reageren op jou en zelfs niet meer met jou te willen slapen. Jij hoeft ook niet te kiezen tussen je familie en hem.
Wat wil hij dan van jou zodat alles weer goed wordt?

Ligt het niet een beetje voor de hand dat hij wil dat zij zich in ieder geval loyaal naar hem opstelt? Dat hoeft zeker niet te betekenen: kiezen. TO zou haar familie toch op z'n minst kunnen proberen tot de orde te roepen? Al heeft dat mogelijk geen enkele zin; ze zou er wel zijn loyaliteit aan hem mee tonen.

En mocht een dergelijk gebaar geheid op hoon en/of kunnen rekenen? Dan doet TO er wel degelijk alleen maar goed aan 9m flink meer afstand te nemen naar haar familie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.