Relaties
Creatief-chaotisch
19-11-2024 om 05:09
Man ziet ons niet staan?
Hii, ik ben even hard op zoek naar meningen.. het zit namelijk als volgt:
Mijn man en ik hebben 3 jonge kinderen. Ik ben thuisblijf moeder en hij werkt fulltime door de weeks tot 17:00.
Maar hij is 9/10x te laat thuis voor het eten. Hij werkt in de buurt, dus kan met een half uur thuis zijn. Maar vandaag (en dit was niet de eerste keer) kwam hij pas 3 uur later thuis (hij laat nooit weten dat hij later is). De kinderen lagen al lang op bed.. ze vragen niet eens meer of papa ze nog dag komt zeggen, want inmiddels zijn ze gewend dat hij er praktisch nooit is.
Dat vind ik om te huilen! 😓
Bij dochter was vandaag haar 1e tand eruit gegaan, dat wilde ze zo graag vertellen! Maar uiteraard kwam papa niet..
Toen hij vanavond thuis kwam en mij chagrijnig op de bank aantrof lag het natuurlijk allemaal aan mij. Ik begreep hem niet, want hij moet toch ook sociaal kunnen doen op z’n werk.
Tuurlijk. Snap ik. Maar 3 uur lang?!
Hij begrijpt gewoon niet dat de kinderen hem nodig hebben, ze hun verhalen willen vertellen. Ik heb me er al heel lang geleden bij neergelegd. Moet eerlijk toegeven dat het zonder hem een stuk relaxter in huis is 🫢 ik red het allemaal wel in m’n 1tje.
Maar ik baal er zo van dat hij niet inziet dat z’n gezin ook sociaal contact nodig heeft..
Verlang ik nu echt te veel van hem?
Een tijd geleden heb ik geprobeerd een afspraak met hem te maken: zorg in ieder geval dat je dan ma-do op tijd voor het eten bent. Vrijdag is borrel avond en dat is prima. Maar zelfs op de andere dagen wil hij “niet vast zitten aan verplichtingen”. Als het gezellig is wil hij niet zomaar afhaken.
Oftewel: wij als gezin zijn niet gezellig genoeg om voor thuis te komen, voelt het voor mij. 😓
Wat zouden jullie doen?
Moederkareltje
21-11-2024 om 12:29
Anoniemvoornu schreef op 21-11-2024 om 12:22:
[..]
Waarom in een volgend leven? Wat houd je tegen als dat is wat je wilt doen?
Ik zeg dat omdat ik erkenning mis in de maatschappij. Niet serieus dat ik op kantoor wil zitten als ze onder de 4 zijn. De jaren dat mijn kinderen klein zijn wil ik bij ze zijn. Ook in een volgend leven. Ik ga wel weer naar school of werken als ze op de basisschool zitten. Ze zijn maar zo kort klein en het is keihard werken 24 7 alleen voor ze zorgen.
Nick90
21-11-2024 om 12:38
Moederkareltje schreef op 21-11-2024 om 12:29:
[..]
Ik zeg dat omdat ik erkenning mis in de maatschappij. Niet serieus dat ik op kantoor wil zitten als ze onder de 4 zijn. De jaren dat mijn kinderen klein zijn wil ik bij ze zijn. Ook in een volgend leven. Ik ga wel weer naar school of werken als ze op de basisschool zitten. Ze zijn maar zo kort klein en het is keihard werken 24 7 alleen voor ze zorgen.
Nounou, keihard werken valt ook wel weer mee.
Anoniemvoornu
21-11-2024 om 12:40
Moederkareltje schreef op 21-11-2024 om 12:29:
[..]
Je mist erkenning van je man
Moederkareltje
21-11-2024 om 12:41
Nick90 schreef op 21-11-2024 om 12:38:
[..]
Nounou, keihard werken valt ook wel weer mee.
Oke nick ga jij 24 7 dag en nacht voor een kind van 2 en een baby zorgen en voor je vrouw en huishouden. Ik spreek je over 4 maanden wel weer. De groeten. Ik vind het iig zwaar en chronisch slaapgebrek is niet mals. Er zijn vast super vaders of moeders die het een eitje vinden maar lul niet als je het niet gedaan hebt.
Nick90
21-11-2024 om 12:48
Moederkareltje schreef op 21-11-2024 om 12:41:
[..]
Oke nick ga jij 24 7 dag en nacht voor een kind van 2 en een baby zorgen en voor je vrouw en huishouden. Ik spreek je over 4 maanden wel weer. De groeten. Ik vind het zwaar en chronisch slaapgebrek is niet mals. Er zijn vast super vaders of moeders die het een eitje vinden maar lul niet als je het niet gedaan hebt.
Ja maar daar kies je toch zelf voor? Wij doen dat samen en we werken ook allebei. Daar worden we ook beiden leukere ouders van.
Moederkareltje
21-11-2024 om 12:52
Nick90 schreef op 21-11-2024 om 12:48:
[..]
Ja maar daar kies je toch zelf voor? Wij doen dat samen en we werken ook allebei. Daar worden we ook beiden leukere ouders van.
Ik kies er er zeker voor en ik vind het ook fijn maar het is voor mij wel keihard werken omdat het ook nooit klaar is. Dat kan naast elkaar bestaan. Jij geeft weer precies wat ik bedoel geen erkenning. Tis niet zo hard werken hoor moederkareltje. Ooookee okeeee dan ligt het aan mij.
Nick90
21-11-2024 om 13:01
Moederkareltje schreef op 21-11-2024 om 12:52:
[..]
Ik kies er er zeker voor en ik vind het ook fijn maar het is voor mij wel keihard werken omdat het ook nooit klaar is. Dat kan naast elkaar bestaan. Jij geeft weer precies wat ik bedoel geen erkenning. Tis niet zo hard werken hoor moederkareltje. Ooookee okeeee dan ligt het aan mij.
Ik ben niet de persoon die jou die erkenning moet geven he? En als het voor jou zo hard werken is, je hebt nota bene een man, laat hem dan ook eens wat doen.
MamaE
21-11-2024 om 13:04
Nick90 schreef op 21-11-2024 om 12:28:
[..]
Ja maar deze man klinkt meer alsof hij het hele gezinsleven wel weer heeft gezien en ik veronderstel dat de zin er wel een beetje uit is wat ik me in zijn situatie wel kan voorstellen.
Daar had meneer dan vooraf over na moeten denken. Na een paar jaar denken 'nou, leuk die kinderen, maar ik ben er op uitgekeken, dus partner mag het opknappen'.
Kinderen zijn niet alleen maar leuk en het is ook een keuze voor een hele lange periode met alle verantwoordelijkheden die erbij horen.
En hoezo kun jij je voorstellen dat je uitgekeken bent op je kinderen en je gezinsleven?
Gaat alles goed verder?
Moederkareltje
21-11-2024 om 13:19
Nick90 schreef op 21-11-2024 om 13:01:
[..]
Ik ben niet de persoon die jou die erkenning moet geven he? En als het voor jou zo hard werken is, je hebt nota bene een man, laat hem dan ook eens wat doen.
Jij bent een typisch voorbeeld van de maatschappij. Als iedereen zo denkt krijgen fulltime moeders dus geen erkenning. Mijn man weet inmiddels gelukkig dat het zwaar is en zegt ook dat hij het niet na zou doen. Van hem krijg ik erkenning. Het gaat niet om de boel oplossen met dat de buurvrouw of mijn man of mijn moeder meer kan doen om mij te ontzien maar om erkenning.
Nick90
21-11-2024 om 13:19
MamaE schreef op 21-11-2024 om 13:04:
[..]
Daar had meneer dan vooraf over na moeten denken. Na een paar jaar denken 'nou, leuk die kinderen, maar ik ben er op uitgekeken, dus partner mag het opknappen'.
Kinderen zijn niet alleen maar leuk en het is ook een keuze voor een hele lange periode met alle verantwoordelijkheden die erbij horen.En hoezo kun jij je voorstellen dat je uitgekeken bent op je kinderen en je gezinsleven?
Gaat alles goed verder?
Nou ja ik lees, een ongeluk gehad, weinig geld, 3 jonge kinderen plus 40 uur werken. Er zijn mensen die van minder doordraaien hoor. En als ik heel eerlijk ben vind ik ook dat als je bewust kiest om tbm/tradwife te worden je dan ook niet moet klagen over hoe zwaar het allemaal is en ook niet 's avonds nog hulp moet verwachten van iemand die de hele dag heeft gewerkt en dat ook verplicht moet doen omdat er anders niks binnen komt.
Moederkareltje
21-11-2024 om 13:25
"ook niet 's avonds nog hulp moet verwachten van iemand die de hele dag heeft gewerkt"
Ja want vrouw heeft de hele dag op haar reetje gelegen in bed met champagne en de vibrator.
Nick90
21-11-2024 om 13:28
Moederkareltje schreef op 21-11-2024 om 13:25:
"ook niet 's avonds nog hulp moet verwachten van iemand die de hele dag heeft gewerkt"
Ja want vrouwheeft de hele dag op haar reetje gelegen in bed met champagne en de vibrator.Koos daar helemaal zelf voor.
Anoniemvoornu
21-11-2024 om 13:31
Moederkareltje schreef op 21-11-2024 om 13:19:
[..]
Jij bent een typisch voorbeeld van de maatschappij. Als iedereen zo denkt krijgen fulltime moeders dus geen erkenning. Mijn man weet inmiddels gelukkig dat het zwaar is en zegt ook dat hij het niet na zou doen. Van hem krijg ik erkenning. Het gaat niet om de boel oplossen met dat de buurvrouw of mijn man of mijn moeder meer kan doen om mij te ontzien maar om erkenning.
Hoezo wil je die erkenning? nu dus van Nick.. Iedereen met kids weet dat het zwaar kan zijn , slapeloze nachten enz, maar ik ben huismoeder en weet ook dat ik in deze tijd heel blij mag zijn dat we het goed kunnen redden van 1 loon en ik geniet van het thuis zijn met de kleine en ervaar het ook niet als loodzwaar
Al was het niet echt mijn eerste keuze mijn werk in de zorg was echt lichamelijk veel zwaarder en voor je zegt ik heb er 2 , daar koos je voor terwijl je man al afwezig was als vader zijnde van de 1ste
Moederkareltje
21-11-2024 om 13:37
"Hoezo wil je die erkenning?"
Omdat er over het algemeen neerbuigend gekeken wordt naar huismoeders zoals het voorbeeld "ontspannen bestaan als huisvrouw" waar dit mee begon.
Blijkbaar weet niet iedereen dat het zwaar kan zijn. En hard werken kan zijn.
Moederkareltje
21-11-2024 om 13:38
Anoniemvoornu schreef op 21-11-2024 om 13:31:
[..]
Hoezo wil je die erkenning? nu dus van Nick.. Iedereen met kids weet dat het zwaar kan zijn , slapeloze nachten enz, maar ik ben huismoeder en weet ook dat ik in deze tijd heel blij mag zijn dat we het goed kunnen redden van 1 loon en ik geniet van het thuis zijn met de kleine en ervaar het ook niet als loodzwaar
Al was het niet echt mijn eerste keuze mijn werk in de zorg was echt lichamelijk veel zwaarder en voor je zegt ik heb er 2 , daar koos je voor terwijl je man al afwezig was als vader zijnde van de 1ste
Jij bent een supermoeder die het niet zwaar vindt. Nou mooi.
IIkgeniet ook van mijn kinderen maar het is voor mij ook zwaar. Het kan naast elkaar en hoeft niet opgelost te worden. Maar erkenning is genoeg.