Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Paloma

Paloma

06-04-2018 om 12:36

Verplicht gesprek GGD door verzuim-wat moet ik ermee?


Anoniem

Anoniem

09-05-2018 om 21:42

Hier...

In de periode van dit topic kreeg ik een soortgelijke uitnodiging voor mijn zoon. Dat heb ik hier destijds ook in een bericht gezet. Verschil was wel dat wij naar de schoolarts moesten en niet naar de verpleegkundige en dat onze afspraak wel verzet kon worden.

Het regelmatige verzuim werd bij mijn zoon vooral veroorzaakt doordat hij niet lekker in zijn vel zat op school. Op het moment dat die brief kwam, was voor mij al wel duidelijk dat zoon niet op zijn huidige school zou blijven, maar mede door wat ik hier las, wilde ik die afspraak als het even kon niet verzetten.

Op de dag van de afspraak kwam er helaas toch wat tussen en in overleg met de verpleegkundige die de telefoon oppakte heb ik de afspraak toen afgezegd. Aangezien we bezig waren met een andere school, vond ze het niet meteen nodig om de afspraak te verzetten.

Helaas bleek een overgang naar een andere school op korte termijn niet mogelijk te zijn en een paar weken voor de meivakantie escaleerde de situatie op de huidige school en gaf zoon aan het daar echt niet meer te trekken. Door dit topic was ik toch best terughoudend geworden over die schoolarts, maar ik zat inmiddels toch ook met mijn handen in het haar. Kon hem moeilijk tot de zomervakantie thuis houden. Heb daarom zelf maar opgebeld of ik toch een afspraak kon krijgen en gelukkig was dat mogelijk.

Zoon zag enorm op tegen het bezoek aan de schoolarts en ik hoopte vooral dat een en ander niet verkeerd uit zou pakken. Voor ons pakte het in ieder geval heel goed uit en ook zo’n ervaring wil ik toch graag delen. Schoolarts constateerde dat zoon in ieder geval flink overspannen was door school, maar vermoedde ook dat hij een trauma op had gelopen door de huidige school. Zoon vertelde tegen de schoolarts dat het thuis heel goed met hem ging en ook dat hij zich verheugde op een nieuwe school, maar zodra het over de huidige school ging, klapte hij helemaal dicht.

Schoolarts heeft aangegeven dat zoon er inmiddels weer aan toe was om langzaam op te gaan bouwen, maar dat dat waarschijnlijk beter niet op de huidige school kon. Schoolarts had een voorkeur voor wennen op de nieuwe school tot de zomervakantie, om de landing na de vakantie ook gemakkelijker te maken.

Wat het hier gaat worden weten we nog niet, daar gaan we nog over in overleg, maar ik heb nu in ieder geval steun dat ik hem maandag niet naar school hoef te sturen. Zo kan het dus ook.

Terecht hoor anoniem

Goede ervaringen zijn belangrijk. hopelijk zijn er meer. Helaas heb je geen garantie, dat maakt het wat kwetsbaar.

Anoniem

Anoniem

09-05-2018 om 22:35

Eens

Helemaal eens AnneJ! Hier in het verleden juist hele slechte ervaringen op gedaan nav een valse melding en daarom deel ik best vaak je mening over ‘dit soort’ instanties. Zat nu echter met mijn handen in het haar. Dit kon verkeerd uitpakken, maar nog langer thuis houden ook. Ik hoopte dat men pro-activiteit op prijs zou stellen en dit keer pakte het dus goed uit en ik hoop dat we nu op redelijk korte termijn tot een oplossing gaan komen voor mijn zoon en ik denk dat het wel wat gemakkelijker wordt moet de diagnose van de schoolarts.

Het blijft echter allemaal zo subjectief en je bent gewoon afhankelijk van 1 persoon. Als die ene persoon net een hele andere kijk heeft dan jij als ouder, is die persoon immers de deskundige die een heel leger van zogenaamde hulptroepen achter je aan zou kunnen sturen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.