Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

06-03-2013 om 11:19

Schoolperikelen, the story continues...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

18-04-2013 om 16:00

Als dingen fout gaan, gaan ze ook goed fout: slecht nieuws

Brief van CvI: door de grote toestroom kunnen ze niet binnen 8 weken beslissen, dus verlengen ze de termijn met nog eens 8 weken....Dat betekent dat we bijna in de zomervakantie zitten. En nog steeds is niet eens duidelijk of het dossier wel compleet is, en pas dan gaan de 8 weken lopen. Heb de onderwijsconsulent gemaild, en gevraagd wat ik nou nog kan doen, of iemand kan beoordelen of het dossier compleet is en zo niet, dat we de stukken dan nog nazenden, want dit schiet echt niet op zo! Straks is de school die we op het oog hebben nog vol!!!!!!

Karmijn

Karmijn

18-04-2013 om 16:14

Hey anna

Ik las je titel en ik schrok je rot. Had al visioenen van je zoon die iets had gedaan en de hele boel die in rep en roer was.

Gelukkig is het niet zo mis. Balen wel weer, die administratieve rompslomp. Je geduld wordt op de proef gesteld!

Wat een rompslomp

Kan je al wel contact opnemen met de school van jullie keuze? Misschien kan je zoon vast aangemeld worden, op de wachtlijst of reservelijst? Ik heb geen ervaring met deze rompslomp, zit maar wat mee te denken. Sterkte met al het geregel en afwachten....

En dan gaat het cvi nog dicht ook in de zomer

Hallo Anna,

Het CVI gaat ook nog gewoon 6 weken dicht vanwege de zomervakantie. Dus je hebt kans dat het over de vakantie heen getild wordt (voordeel is dan wel dan het kort na de vakantie rustig is bij het CVI).
Wat een toestand toch. Kun je de ambtelijk secretaris niet bellen om te vragen of het dossier nu echt compleet is, of dat je nog meer aan moet leveren?

Mea Proefrok

Mea Proefrok

18-04-2013 om 20:26

Wel aanmelden

Anna, ik heb na de kerst twee leerlingen aangemeld op clusterscholen. Terwijl ik nog bezig was met het schrijven van de REC-aanvraag. Een belletje naar de school in kwestie was voldoende. Ze weten dat die REC er hoogstwaarschijnlijk wel komt en dan kan kind op de wachtlijst. Zelfde verhaal voor andere leerling wiens aanvraag herindicatie momenteel bij de betreffende instantie op de grote stapel ligt. Gewoon school gebeld, kind op de wachtlijst gezet en intake geregeld voor ouders en kind. Je hoeft niet te wachten tot de uitslag binnen is. Schakel school erbij in.

Gastplek?

Mijn zoons indicatie was destijds ook formeel nog niet rond en hij kon toen op een gastplek op school starten. Ging weliswaar om cluster 3, maar is zoiets niet bespreekbaar?

Je geduld wordt nu wel erg op de proef gesteld.

anna van noniemen

anna van noniemen

18-04-2013 om 22:39

Ja, zeg dat wel....

geduld is een schone zaak zeggen ze maar jeetje zeg, we lopen allemaal op eieren, het gaat momenteel vrij aardig door die wijziging van medicatie, maar je kan er op wachten dat er weer wat gaat gebeuren.

Ik ga inderdaad de school zelf maar eens benaderen of zij momenteel wat voor ons kunnen beteken, tips, adviezen, wat dan ook. Wellicht toch een soort van wachtlijst. Maar er was ons al eerder te kennen gegeven dat er pas plaatsing op een wachtlijst mogelijk is nadat de cluster4 beschikking is afgegeven.
Dat ze in de vakantie er niet zijn stemt mij nog ongeruster......

anna van noniemen

anna van noniemen

18-04-2013 om 23:24

Mail gestuurd

naar zowel de kontaktpersoon/behandelaar van onze zoon als naar het bureau Instroom van de onderwijslocatie. Ik heb gevraagd of ze mij verder kunnen helpen, of iemand het dossier kan beoordelen desnoods, gevraagd om een crisisplek op een school, wat dan ook!

Evanlyn

Evanlyn

19-04-2013 om 16:34

Een gesprek

Ik zou een gesprek aanvragen, als dat kan. Als ze iemand voor zich zien, is het toch anders. Dan kan er soms meer dan je op grond van allerlei protocollen en regeltjes zou denken. En dan kun je ook open zijn over de huidige school. Schriftelijk niet, want je weet nooit in wiens handen dat komt en wat diegene ermee gaat doen.

anna van noniemen

anna van noniemen

23-04-2013 om 11:21

Onderwijsconsulent

zou ook nog kontakt op gaan nemen met Bureau Instroom. De school zelf kontakten heeft echt geen zin. Zij gaan er niet over, Bureau Instroom verdeelt de kinderen op basis van de regels die gelden....
Verder is het op eieren lopen momenteel. Voor dochter heb ik de overgang inmiddels in werking gezet en die gaat met ingang van het nieuwe schooljaar dus naar een andere school. Ze doen zelfs niet eens moeite om ons tegen te houden.... Maakt me ook niet uit. Heb wel verlangd het LVS eerst te willen zien voor het naar de nieuwe school gaat, omdat ik wil dat ze daar een nieuwe start kan maken. Wat er mondeling wordt overgedragen, tja, daar kan ik niks tegen beginnen uiteraard....

Overgang

Ik neem aan dat je een gesprek hebt gehad op de nieuwe school. Als je een goed gevoel hebt bij de school kun je aangeven dat je graag wil dat ze haar zo blanco mogelijk behandelen en dan zien hoe het gaat.

Onze kinderen zijn overgegaan en ik merk niets van de achtergrond van de vorige school wat zij op papier hebben gezet. Wel kwamen we problemen tegen bij 1 van onze kinderen die hij heeft gekregen door hoe vervelend er met hem omgegaan is, hij is erg onzeker geworden. Allen maar begrip en ondersteuning leverde het op. Voor ons erg positief.

Stap er positief in, dat komt wel goed.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Anna

Fijn dat je dochter een nieuwe plek heeft volgend jaar! Da's alvast één zorg minder.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.