Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

06-03-2013 om 11:19

Schoolperikelen, the story continues...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karmijn

Karmijn

20-03-2013 om 09:15

Ook...

Ongelooflijk Anna, net als je denkt dat het niet veel erger kan worden, gebeurt er weer iets, wat nog vervelender is. Sterkte meid!

Nou moe

Ai, wat laat school zich kennen zeg. Ik begrijp waarom jij je handen er vol aan hebt. Is dit het waard om een mail te sturen met een vraag om uitleg in hoeverre dit pedagogisch verantwoord is?
Anna, waar is het wachten nu op? Een geslaagde rugzakaanvraag en dan richting een andere school?

De onderliggende toon van school lijkt er een te zijn van intentieverplichting ipv een resultaatsverplichting. Dat is moeilijk om het gesprek mee aan te gaan, maar niet onmogelijk. Je mag zoiets ook benoemen als zijnde jouw indruk met 'dat is niet in het belang van dit kind'.

anna van noniemen

anna van noniemen

20-03-2013 om 09:58

Skik

ja, inderdaad, ik had vandaag sterk de neiging naar die juf te gaan en te vragen in welk pedagogisch boek zij dat gevonden had....maar weet je, het is kansloos, zeker met die juf.... Ik ben allang blij dat zoon zelf nog wel graag naar school gaat. Hij is vanmorgen ook weer zonder morren gegaan.

anna van noniemen

anna van noniemen

20-03-2013 om 10:01

Niet doen ginny

Ik maak me al boos genoeg, vanmorgen met knallende koppijn opgestaan en ik heb de hele dag zo'n trillend zenuwengevoel over me (wat zal er weer gaan gebeuren). Zoon nog wat tips en trucs meegegeven....

Ik wil best een klacht of wat dan ook indienen, maar ik zit met het volgende probleem. Alle openbare scholen hier vallen onder hetzelfde bestuur. Een klacht over deze school wordt dus ook bekend bij de andere scholen. Voor dochter wil ik voorkomen dat er al meteen een stigma om haar heen hangt...onze naam is wat dat betreft iets te bijzonder, dus nogal opvallend....
Ik beraad me daar dus nog over, wellicht als dochter straks op die andere school zit, maar dat weet ik nog niet...

anna van noniemen

anna van noniemen

20-03-2013 om 10:02

Vera

nee, heb jij er een voor me? Ja, het is te erg voor woorden...

anna van noniemen

anna van noniemen

20-03-2013 om 10:02

Thnx karmijn

ik hou voor ogen dat ook dit weer goed gaat komen, zoals het bij oudste ook is goedgekomen. Maar het is een kwestie van geduld en zeeeeeeeer lange adem....

Anna

Vraag niet om een mondelinge uitleg maar om een schriftelijk uitleg.. stuur er een mail of een brief over: het papieren spoor.

anna van noniemen

anna van noniemen

20-03-2013 om 10:05

Judith

Nee, ik denk dat ook dat kansloos is. Dat verwijt kregen wij gisteren namelijk dat wij veel te veel vragen stellen...we komen aan hen....dat willen ze niet. Dus als ik nu vraag in hoeverre dit pedagogisch verantwoord is gaat dat weer gezeik geven...

Het wachten is inderdaad op die rugzak aanvraag en dan een andere school, alleen gaat dat niet meer voor de zomer... Hooguit kan ik nog zeggen, stuur hem dan nu maar naar het SBO totdat....maar liever wil ik dat niet...want op zich ligt zoon in de groep zelf goed...Iedereen mag hem wel, zijn maar weinigen die hem niet leuk lief en grappig vinden....

anna van noniemen

anna van noniemen

20-03-2013 om 10:07

Judith, vragen stellen

zoals ik al in de andere post aangeef, school vindt dat wij teveel vragen. Als zoon ploft vraag ik, waarom dan? Wat is er gebeurd? Dat mag ik niet vragen.... Nee, zoon ploft, hoe gaan wij dat oplossen? Niet steeds maar willen weten wat een ander kind deed. Dus nu vragen waarom niemand met hem mocht spelen of praten, dat gaat gezeik geven. Want ik mag niet vragen waarom dingen zijn....

Karmijn

Karmijn

20-03-2013 om 10:20

Liedje

Anna, ik vind dit altijd zo'n mooi liedje en luister er naar, als ik het allemaal even niet meer zie zitten met onze zoon:


http://www.youtube.com/watch?v=BORxxWTIv6E

Soms helpt het weleens, als je stopt met strijden. Alle energie die je steekt in het aanspreken van de school op hun wangedrag, is verloren energie. Het gaat je niets (meer) opleveren. Het is net als de oorlog in Afghanistan. Het kost alleen maar.

Ik zou erop inzetten om je zoon zoveel mogelijk te coachen om door deze weken heen te komen met de minste schade voor zijn zelfbeeld en school verder school te laten. Want het is schoppen tegen een dood paard. Het gaat niet gebeuren dat zij inzicht gaan krijgen in de stoornissen van je zoon.

Wij hebben op een gegeven moment maar tegen zoon gezegd: 'Jongen, wij weten dat jij deze dingen doet, omdat je niet anders kan op het moment, omdat zij je in een hoek drukken. Maar zij zijn beperkt, ze willen dat niet zo zien. Zij kunnen zich niet in jou inleven. Wij kunnen hen dat niet leren. Jij bent een kanjer, probeer deze weken door te komen, zo meteen ben je er vanaf. Probeer de schade zoveel mogelijk te beperken.' En toen hebben we hem zo veel mogelijk thuis gehouden.

Pff?!?

Ze willen je dus monddood maken en onderwijl hun gang gaan! Wat zegt de onderwijsconsulent hierover? En welk plan hebben jullie zelf nu? Of voelen jullie je nu zo in de hoek gedrukt dat er alleen nog 'maar niet reageren' overblijft? Ze hebben gezegd dat ze hem niet van school afwillen maar hun acties klopt daar niet mee. Alles leuk maar je kan ze beter afrekenen op hun woorden.
Ik moet onwillekeurig denken aan (kinder)mishandeling: dan is het mechanisme er ook op geënt om alles stil te houden. In dit geval kinder en oudermishandling of mis handeling.

elsje78

elsje78

20-03-2013 om 12:30

Anna

Ik lees al een tijdje mee, maar nu voel ik de behoefte om toch te reageren. Elke school heeft een extern vertrouwenspersoon, ik zou toch echt daar naar toe stappen. Intern vertrouwenspersoon is denk ik al niet meer mogelijk. En anders de onderwijsinspectie. Ik als leerkracht zou het vreselijk vinden als ouders daar klagen, maar als het vertrouwen in de school zo slecht is kan je daar ook naar toe. Ik krijg er de rillingen van, wat je beschrijft!

anna van noniemen

anna van noniemen

20-03-2013 om 12:38

Intern vertrouwenspersoon is onbetrouwbaar!

zij heeft bepaalde dingen uit prive-tijd doorgebriefd naar de leerkracht zonder mij daarin te kennen!! Nee, die keur ik geen blik meer waardig!

En op zich wil ik al die stappen best nemen, maar ik zit echt met dochter in mijn maag....Ik kan het me niet veroorloven dat zij straks op een andere school al met een bepaalde houding benaderd wordt... Ik zit echt in een dubbele spagaat wat dat betreft... Roeien met de riemen die we hebben is het... En hopen en duimen dat de indicatie snel komt....

elsje78

elsje78

20-03-2013 om 12:46

Externe?

Dat mag natuurlijk niet! De extern vertrouwenspersoon dan? Wat een verschrikking zeg...

Dochter

Kan je dochter dan niet al met ingang van volgend schooljaar op een andere school laten beginnen? Als je op het punt bent dat je het van deze school niet moet hebben dan ligt de conclusie voor dochter voor de hand?

anna van noniemen

anna van noniemen

20-03-2013 om 12:53

Judith dat is ook de bedoeling

dat onze dochter dan naar een school hier vlakbij gaat. Maar daarom wil ik niet teveel onrust stoken in de stichting, omdat alle scholen hier onder dezelfde stichting vallen....

anna van noniemen

anna van noniemen

20-03-2013 om 12:54

Ja, een verschrikking

en als ik alles zo neerpen denk ik ook, my god, is dit echt allemaal waar? Overkomt ons dit? Hoe kan dat nou????

Externe vertrouwenspersoon, tja, dat zou eventueel kunnen. Maar wat gaat die doen?

Anna

Anna, heb je misschien ook een mailadres?

P

P

20-03-2013 om 13:15

Anna

Waarom laat je je dochter niet nu al overstappen? Dan zit ze al in ieder geval ergens anders.

anna van noniemen

anna van noniemen

20-03-2013 om 13:19

dat heb ik overwogen, maar ook al slaan ze elkaar soms de hersenen in, zoon en dochter hebben wel een soort van steun aan elkaar in de klas....Ik denk niet dat het zijn gedrag ten goede komt als ik haar nu al laat overstappen. Maar geloof me, ik hink al maanden op 2 misschien wel 10 gedachten....

anna van noniemen

anna van noniemen

20-03-2013 om 13:20

Judith

ja, je kan mailen naar home-car apenstaartje hotmail punt nl

anna van noniemen

anna van noniemen

22-03-2013 om 20:42

Vandaag de rapporten

en ondanks alles doen ze het gewoon allebei prima, zoon ook, al blijft taal en lezen wel achter. Hoewel hij nu wel Avi E6 zit, hij zit nu in groep 6.
Wat me wel weer tegen de borst stuit en dan denk ik weer, wat ben je toch een takkebitch, in groep 5 heeft de toenmalige juf besloten zoon een pedagogisch cijfer voor schrijven te geven. dus er staat een 6* dat sterretje betekent eigenlijk, het schrijven is niet goed, maar ter motivatie maak ik er een 6 van, anders is het zo confronterend elk rapport weer....
Het 1e rapport heeft de huidige juf dat nog wel overgenomen, maar staan er gewoon weer twee 5 1/2 bij schrijven.... Dus zoon weer helemaal nijdig!

Anna

"Aha, mooi hoor, weer een 6 voor schrijven jongen! Deze juf doet blijkbaar niet altijd aan afronden schat, afgerond is een 5 1/2 ook een 6!! " Prachtig rapport!

anna van noniemen

anna van noniemen

23-03-2013 om 22:06

Wil40

ja, ik heb het ongeveer zo aangepakt inderdaad, en vandaag zijn we ter gelegenheid van de 3 goede rapporten naar de Mac gegaan.... Om te laten zien dat ik op allemaal trots ben!

anna van noniemen

anna van noniemen

25-03-2013 om 21:13

Het blijft ook echt lachen hoor met school....

Al in groep 4 heb ik gezegd, vraag preventieve ambulante begeleiding aan, omdat het daar ook al zo fout ging. Ook daarna heb ik dit nog meerdere malen aangegeven. Het werd altijd weggewuifd.... Nu werd het weer afgedaan dat we al rugzakje hadden aangevraagd, dat het niet meer kon....
Vandaag, IB-er belt....ik zit al weer verstijfd natuurlijk....maar nee, ze had kontakt gehad met de instantie waar zoon onderzocht is wat zij nog konden bieden....en ze konden nog wel preventieve ambulante begeleiding aanvragen (bonk, anna op de grond vol verbazing). En of ik daar toestemming voor gaf... zucht....uiteraard heb ik ingestemd, maar waarom kan het wel als de instantie aangeeft dat te kunnen bieden? Maar doe je het niet als ik het zeg???
We zullen het wel nooit weten...

Haha

Je zou er om kunnen lachen als het niet zo ironisch triest was. Nou, hopelijk gaat die preventieve ambulante begeleiding wat goeds brengen. Wat houdt het eigenlijk ik, preventieve ambulante begeleiding? Preventief lijkt me in deze setting nogal een gepasseerd station?

skik

mari39

mari39

26-03-2013 om 10:47

Anna

vol ongeloof lees ik elke keer mee met je berichtjes. Werkelijk wat een school. Het is nog even doorbijten denk ik. Zou na de zomervakantie een andere plek mogelijk zijn? Ik weet niet waar je woont, maar hier is de zomervakantie al over 3 maanden. Met een heleboel vrij nog tussendoor en dagen als schoolreisje etc. Hopelijk gaat het voor jullie snel!
Ik weet nog wel dat zoon in de laatste fase zat op zijn reguliere school. Aanvraag pas in mei de deur uit,en de laatste vergadering voor de vakantie behandeld door de CvB. Na de zomer kon hij beginnen op de rec4 school. Wat een opluchting was dat voor ons!
Hou vol, en als het allemaal voorbij is dan kun je school wellicht aanmelden voor een "koude douche"?

anna van noniemen

anna van noniemen

26-03-2013 om 13:37

Skik

De preventieve ambulante begeleiding kan observeren in de klas en dan wat tips aan de leerkracht geven. Ze komen dan na een bepaalde tijd weer kijken of het gelukt is. Preventief wil eigenlijk zeggen, voordat er een rugzak aangevraagd moet worden...ja, inwezen is dat een gepasseerd station, maar ik heb ook zoiets, alles wat je kan pakken, pakken!

anna van noniemen

anna van noniemen

26-03-2013 om 13:38

Mari39

Ik hoop wel dat het mogelijk is na de zomervakantie. Of het de school gaat worden die ik wil, dat is even afwachten....

anna van noniemen

anna van noniemen

26-03-2013 om 23:41

Er is geluld

Vandaag had ik een afspraak op de school die ik voor dochter in gedachten had en hij gaf ook wel eerlijk toe dat hij het huidige locatiehoofd al gesproken had. Dat dochter gewoon een leuk meisje is enzo.... blabla....maar gaande weg het gesprek begon ik te merken dat locatiehoofd wel al geluld had, niet dat er negatieve dingen werden gezegd door hem, maar hij probeerde wel dingen uit. Ik ben niet van lotje getikt!
Het is ook niet zo dat dochter niet welkom is, en ik ga haar ook naar die school laten gaan, heb ik eigenlijk al besloten. Het gaat om 2 jaar en ik wil gewoon niet meer de huidige juf nog 1 maal treffen!
Vervolgens werd ik op de huidige school weer onaangenaam verrast, zoon was weer boos, weer een verhaal voor wat niet verteld mag worden, dus ik ben er ook niet aan begonnen.... Bekijk het maar. Ik heb wel een mail gestuurd naar het locatiehoofd en ib-er, dat ik op die school was gaan praten. Dat ik gemerkt had dat er al kontakt geweest was (dus dat ik dat echt wel gemerkt heb!) dat de zorgcoordinator contact op ging nemen met hen en dat ik er van uit ga dat eventuele zorgen uit het verleden nu geen rol meer spelen en dat dochter en wij een verse start op deze school kunnen maken! En dat eventuele nadelige dingen uit het LVS gehaald worden!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.