Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-03-2025 om 13:19
Ik ben nieuwsgierig hoe de rollen bij de musical in groep 8 bij anderen worden verdeeld.Bij dochter gaat het naar mijn idee nogal bijzonder namelijk.
Vorige week mochten iedereen bij dochter in de klas hun top 5 rollen doorgeven. Gister kregen ze vervolgens te horen waar ze auditie voor mochten doen. Nu blijkt dat dochter en 2 andere meiden geen auditie mogen doen. Twee klasgenoten mogen wel auditie doen voor de rol die bij dochter de eerste voorkeur had. Dochter en een ander meisje die dit als eerste voorkeur hadden mogen geen auditie doen. Voor de rest van de top 5 van dochter zijn er geen rollen waarvoor audities worden gedaan. De juf zei dat ze nog niet wist of dochter een rol in haar top 5 kreeg, omdat er ook rollen waren die niemand had opgegeven.
ik vind het nog een vreemd verhaal (waarbij ik natuurlijk niet weet of dochter dingen weglaat uit het verhaal). Maar was hierdoor nieuwsgierig hoe dit bij andere scholen gaat?
29-03-2025 om 20:21
Moederkareltje schreef op 28-03-2025 om 11:41:
Wij hadden vroeger niet eens een musical. Als Kareltje zo graag op toneel wil staan zou ik hem op een hobby doen waarbij dat kan wanneer er een uitvoering is. Niet alle paarden op 1 musical wedden.. je begrijpt wat ik bedoel.
De musical gaat niet in de hoofdplaats om toneel spelen, maar om een afscheid van de basisschool, de basisschool jaren en de klasgenoten.
Om dan kinderen dan helemaal niet mee te laten doen, is erg sneu, en dat zal de rest van hun leven een bittere nasmaak geven.
01-04-2025 om 09:27
Ik had een meisje in mijn klas die ook niet blij was met haar rol. Ik weet nog toen wij het uitgingen voeren, ze zelf extra tekst had geschreven en zelf grapjes had gemaakt zodat haar rol meer inhoud had. Dit had ze aan niemand vertelt dus haar tegenspelers waren een van slag omdat ze niet wisten wat ze moesten doen. Ik vond het zelf erg stoer dat ze dat deed. Maar ik hou wel van een beetje chaos.