Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-01-2015 om 17:21

Bekritiseerde rekentoets wordt niet aangepast


Mikke

Mikke

11-02-2015 om 12:41

Meet

Wil je weten of kinderen kunnen rekenen, laat ze dan rekenen. Sommen maken, vermenigvuldigen, vergelijkingen. Wil je weten of ze de verhoudingen van maten weten, laat ze dan een waarde omzetten van mm naar km, of van m3 naar liter. Dat hoeft niet allemaal in één toetsvraag te worden gestopt. Geen verborgen 'geintjes', maar gewoon meten wat je wilt weten.

Als de makers van de vragen in elk geval dat inzicht zouden hebben, dan zou er veel minder kritiek zijn op de toets. Dan blijven alleen nog de kritiek op de kwaliteit van het rekenonderwijs én de zware consequenties van het niet-halen van de toets staan.

Barvaux

Barvaux

11-02-2015 om 13:58

miriam

Ik begrijp nu wat je bedoelde, ik las het anders (dat ze alles goed moesten hebben en een tien halen).

Barvaux

Barvaux

11-02-2015 om 13:59

yura

Ik heb al eerder in deze draad uitgelegd dat je nooit geleerd kan hebben dat optellen voor aftrekken gaat. Je hebt een ezelsbruggetje geleerd maar niet helemaal goed onthouden. Er is zelfs bewezen in deze draad dat dat ook helemaal niet kan kloppen.

Yura

Yura

11-02-2015 om 22:03

Wikipedia is geen bewijs

Wikipedia kan door iedereen gevuld worden en de inhoud is niet gecontroleerd. Het kan een hulpmiddel zijn mee geen bewijs. Bij werkstukken worden linken naar wikipedia om deze reden ook niet als bron geaccepteerd.

Barvaux

Barvaux

12-02-2015 om 08:38

flauw Yura

Standaard wikipedia opzij leggen zegt ook veel over jou. Op de door mij gegeven pagina wordt alles keurig met bronnen aangegeven dus als je dat niet gelooft dan moet je die bronnen weerleggen en niet de hele wikipedia. Als het gaat om Justin Bieber dan vertrouw ik de informatie niet op wikipedia maar als daar keurig bronnen bij staan die niet verwijzen naar een meisjesblad dan wordt het al weer betrouwbaar.

Wikipedia kun je zien als een mooie verzameling van bronnen (die keurig onder elke pagina staan maar ja die zal je wel altijd gemist hebben).

Kijk nu nog eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bewerkingsvolgorde#Oudere_volgorde

In 1838 stond optellen en aftrekken al gelijk aan elkaar maar kwam vermenigvuldigen vóór delen.

Ik denk dat jullie vooral in de war zijn omdat bij de regel van Meneer van Dalen worteltrekken pas NA vermenigvuldigen en delen kwam. DAT is veranderd in de jaren negentig. Ook bij Meneer van Dalen moest je optellen/aftrekken van links naar rechts zo ook vermenigvuldigen en delen.

Lynn

Lynn

12-02-2015 om 09:26

Bedankt

Dankzij OO ontdek ik dat Meneer van Dalen Wacht Op Antwoord verouderd is! Ik had echt geen idee.

Tjee, had die onlangs nog aan mijn zoon uitgelegd!

Snel maar even checken of hij de nieuwe volgorde kent. En mijn excuus voor evt. verwarring aanbieden .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.