Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Deze woning vinkt (bijna) alles af. Op 45 minuten van Amsterdam, €835.000, genoeg kamers en een ruime garage. Genoeg grond eromheen, vrij uitzicht, energielabel A+. Het enige minpuntje is misschien de afstand tot de buren aan de ene kant. Maar als rijtjeshuisbewoner vind ik dat nog wel ruim.
https://www.funda.nl/koop/meteren/huis-42745808-achtersteweg-49-a/

En ik snap de laatste reacties, maar ik snap Fusion ook wel. Het gaat om heel veel geld. En als je dacht dat je je droomhuis verwezenlijkt had en het valt dan zo tegen, dat wil je niet nog een keer. En ik kan me voorstellen dat er een worsteling is met de afstand. Gaat eventueel een uur rijden iedere keer je ook niet opbreken. Zeker als ze, zoals nu, vaker bij dochter wil zijn.

Bijtje82

Bijtje82

09-06-2022 om 07:05

Tijgeroog schreef op 08-06-2022 om 22:51:

Ik deel het gevoel van Bijtje wel. En hoewel ik de fundalinkjes inderdaad leuk vind word ik ook steeds wat triest van dit draadje. Dat Fusion voor veel geld een huis heeft laten maken naar haar wensen, maar ze toch zo ongelukkig is dat ze zo snel mogelijk weg wil. En dat ze veel geld te besteden heeft voor een nieuw huis, veel meer dan de meeste mensen, en er schitterende huizen voorbij komen, maar overal wel iets op aan te merken is waardoor het niet goed genoeg is. En ik snap dat ze bang is om opnieuw niet gelukkig te zijn met een huis, maar toch...
Ik denk inderdaad dat de wensen en het budget van Fusion niet met elkaar in overeenstemming zijn, maar ik vind het vooral jammer dat ze alles zo negatief ziet. Fusion, ik hoop niet dat dit de manier is waarop je ook in de rest van je leven staat, dat lijkt me erg verdrietig.

Even voor de goede orde.. Dit is absoluut niet hoe ik Fusion zie. Ik ken haar niet, maar heb geenszins het idee dat zij over het algemeen negatief of neerslachtig is.

Mijn punt is vooral dat veel mensen zich blindstaren op een onrealistisch beeld. Meestal omdat ze het grote geheel niet kunnen overzien, of omdat ze ergens bang zijn om een stap te nemen. Bij hen is er dan vaak altijd dat stemmetje dat roept : Wat als! 

Bijtje82

Bijtje82

09-06-2022 om 07:09

Steak schreef op 09-06-2022 om 06:38:

Deze woning vinkt (bijna) alles af. Op 45 minuten van Amsterdam, €835.000, genoeg kamers en een ruime garage. Genoeg grond eromheen, vrij uitzicht, energielabel A+. Het enige minpuntje is misschien de afstand tot de buren aan de ene kant. Maar als rijtjeshuisbewoner vind ik dat nog wel ruim.
https://www.funda.nl/koop/meteren/huis-42745808-achtersteweg-49-a/

En ik snap de laatste reacties, maar ik snap Fusion ook wel. Het gaat om heel veel geld. En als je dacht dat je je droomhuis verwezenlijkt had en het valt dan zo tegen, dat wil je niet nog een keer. En ik kan me voorstellen dat er een worsteling is met de afstand. Gaat eventueel een uur rijden iedere keer je ook niet opbreken. Zeker als ze, zoals nu, vaker bij dochter wil zijn.

Vind het persoonlijk een beetje nietszeggend. Beetje vakantie Park afwerking.

Volgens mij wilde fusion haar was op zondag buiten hangen. Dat gaat hier niet. Meteren ligt middenin de Bible belt en ze zijn in die omgeving echt nog wel kerk minded. 

Bijtje82 schreef op 09-06-2022 om 07:09:

[..]

Vind het persoonlijk een beetje nietszeggend. Beetje vakantie Park afwerking.

Volgens mij wilde fusion haar was op zondag buiten hangen. Dat gaat hier niet. Meteren ligt middenin de Bible belt en ze zijn in die omgeving echt nog wel kerk minded.

Ach, ik woon middenin de biblebelt, maar er hangt hier genoeg was buiten op zondag. Bovendien ligt het huis niet midden in het dorp, dus ik denk dat niet veel mensen het zullen zien.

Bijtje82

Bijtje82

09-06-2022 om 07:34

Steak schreef op 09-06-2022 om 07:21:

[..]

Ach, ik woon middenin de biblebelt, maar er hangt hier genoeg was buiten op zondag. Bovendien ligt het huis niet midden in het dorp, dus ik denk dat niet veel mensen het zullen zien.

Ik woon en werk er ook midden in. Mijn vriend ook en die gaat trouw twee keer per week naar de kerk.

Maar ik probeer me op zondag toch altijd wel een beetje aan te passen. Ik ga op zondag niet mee naar de kerk, maar doe sinds een poosje wel mee met hun zondag ritme zeg maar. Gewoon echt even een dag helemaal niks. Luister regelmatig de ochtend dienst online mee en verder doe ik echt alleen de nodige dingen die niet tot maandag kunnen wachten. Het is echt een soort onthaasten ofzo. We leven tegenwoordig echt in zo'n haast en moeten maatschappij, dan is zo'n dagje rust echt heerlijk. Als je er eenmaal aan went dan wil je niet anders meer. 

Leene

Leene

09-06-2022 om 10:07

Bijtje82 schreef op 09-06-2022 om 07:34:

[..]

Ik woon en werk er ook midden in. Mijn vriend ook en die gaat trouw twee keer per week naar de kerk.

Maar ik probeer me op zondag toch altijd wel een beetje aan te passen. Ik ga op zondag niet mee naar de kerk, maar doe sinds een poosje wel mee met hun zondag ritme zeg maar. Gewoon echt even een dag helemaal niks. Luister regelmatig de ochtend dienst online mee en verder doe ik echt alleen de nodige dingen die niet tot maandag kunnen wachten. Het is echt een soort onthaasten ofzo. We leven tegenwoordig echt in zo'n haast en moeten maatschappij, dan is zo'n dagje rust echt heerlijk. Als je er eenmaal aan went dan wil je niet anders meer.

De geboden van God die je in de Bijbel leest zijn ook niet om mensen te pesten en dwars te zitten op de manier van: "dat mag jij lekker niet"( wat ook ik wel eens heb gedacht)  maar hebben een beschermende werking. Mits niet verstikkend toegepast.

Sorry... compleet niet ON TOPiC. houd er gelijk mee op.. maar je opmerking triggerde mij

Leene

Leene

09-06-2022 om 10:14

Steak schreef op 09-06-2022 om 06:38:

Deze woning vinkt (bijna) alles af. Op 45 minuten van Amsterdam, €835.000, genoeg kamers en een ruime garage. Genoeg grond eromheen, vrij uitzicht, energielabel A+. Het enige minpuntje is misschien de afstand tot de buren aan de ene kant. Maar als rijtjeshuisbewoner vind ik dat nog wel ruim.
https://www.funda.nl/koop/meteren/huis-42745808-achtersteweg-49-a/

En ik snap de laatste reacties, maar ik snap Fusion ook wel. Het gaat om heel veel geld. En als je dacht dat je je droomhuis verwezenlijkt had en het valt dan zo tegen, dat wil je niet nog een keer. En ik kan me voorstellen dat er een worsteling is met de afstand. Gaat eventueel een uur rijden iedere keer je ook niet opbreken. Zeker als ze, zoals nu, vaker bij dochter wil zijn.

Erg nietszeggende woning. Maar goed je kunt daar zelf wel wat van maken natuurlijk.
Maar Meteren en dan in 45 minuten in Amsterdam?? hoe kom je daar nu bij?

Sowieso ben je zonder files al ongeveer 56 minuten onderweg. En dan moet je nog over de A2. Schoonzoon brengt kleinkind, ik weet niet waar deze schoonzoon werkt maar dat lijkt me absoluut niet te doen.
Nog afgezien van het feit dat ik niet heel graag in die contreien zou willen wonen, vraag me af of als je Amsterdam en Lelystad gewend bent hier gaat wennen. Nogal een cultuurshock. Op een of andere manier vind ik het zelf beter in plaatsen als Putten, Ermelo enzo... ( maar dat kan mijn vooroordeel zijn) 

Leene schreef op 09-06-2022 om 10:07:

[..]

De geboden van God die je in de Bijbel leest zijn ook niet om mensen te pesten en dwars te zitten "van dan mag jij lekker niet"( wat ook ik wel eens heb gedacht) maar hebben een beschermende werking. Mits niet verstikkend toegepast.

Sorry... compleet niet ON TOPiC. houdt er gelijk mee op.. maar je opmerking triggerde mij

Klopt. Ooit een programma op tv gekeken over het jodendom waarin een rabbijn zei 'regels zijn er voor de mensen, niet voor God'. Het klopt ook wel. Regels die we hebben zijn er vaak in ons belang. Zoals een gordel dragen in de auto omdat dat veiliger is, geen telefoon gebruiken in het verkeer, dat kinderen naar school moeten (ooit ingevoerd om kinderarbeid tegen te gaan), een minimale lengte in attracties etc. 

Wat betreft een rustdag is het inderdaad goed om één dag per week niet te werken en tijd te hebben voor wat echt belangrijk is voor jou in het leven. Dat kan het geloof zijn, maar ook je gezin, vrienden, familie etc. 

Wij doen overigens niet aan zondagsrust in de zin van dat we niks doen de hele dag.
Een dagje uit met het gezin, een wandeling, een fietstocht, op bezoek bij ouders/schoonouders kan ook waardevol zijn. We gaan ook wel naar de kerk maar als het een keer niet uitkomt, dan niet. Of op zaterdagavond.
Maar op het moment dat ik dingen moet of niet mag van een ander, word ik heel recalcitrant. Een dorp waar andere mensen voor mij gaan bepalen wat ik wel en niet mag op een bepaalde dag, daar zou ik grote moeite mee hebben. En die mentaliteit ga je niet in je eentje veranderen, dus kun je er beter rekening mee houden voordat je er gaat wonen.

Leene

Leene

09-06-2022 om 10:32

Bijtje82 schreef op 09-06-2022 om 07:05:

[..]

Even voor de goede orde.. Dit is absoluut niet hoe ik Fusion zie. Ik ken haar niet, maar heb geenszins het idee dat zij over het algemeen negatief of neerslachtig is.

Mijn punt is vooral dat veel mensen zich blindstaren op een onrealistisch beeld. Meestal omdat ze het grote geheel niet kunnen overzien, of omdat ze ergens bang zijn om een stap te nemen. Bij hen is er dan vaak altijd dat stemmetje dat roept : Wat als!

Ik denk ook niet dat Fusion triest of neerslachtig is. 
Wel heeft ze héél veel op haar bordje liggen. Werk, moeder, oppassen, dochter nu in het ziekenhuis - hoop dat het nu beter gaat Fusion, sterkte- een nieuw huis laten bouwen heeft ook de nodige energie gekost en dan ontdekken dat het toch erg tegenvalt. Is emotioneel zwaar.

Het lijkt mij onmogelijk om dan ook nog te moeten nadenken over een ander geschikt huis. Zeker als je de angst hebt dat het weer verkeerd kan uitpakken.

Al met al komt het toch over als een beetje paniekvoetbal om nu maar "hops, snel" een ander huis te kopen. Een mens zou van minder overspannen raken.
Ik vind de opmerking van Bijtje ook nog wel om over na te denken. "hoe lang blijven die kinderen nu zoveel lawaai maken" Tjsa... nog een paar jaar waarschijnlijk. Maar goed dat is nog wel weer een poos als je het echt niet kan bolwerken.

Een ander punt is al eerder genoemd en dat is dat de levensomstandigheden snel kunnen veranderen. Moeder is al 90+ ( natuurlijk er worden mensen 100 ) maar de levensverwachting is beperkt. Kleinkinderen worden groter en gaan op een gegeven moment naar school. Of je moet verwachten dat je dochter nog 5 kinderen gaat krijgen. Maar bij naar schoolgaande kleinkinderen gaan je oppas dagen er toch ook anders uitzien. Of er zijn geen vaste oppas dagen meer.

En echt elk huis heeft wel iets wat je niet leuk vindt...heeft iedereen. 
Weet je wat ik zou doen: gewoon even wachten ( als je wordt geschoren niet bewegen zegt mij man dan..) en desnoods een nieuw huis laten bouwen naar je eigen wensen op een plek met de buren ver uit zicht als je dat dan wilt, en persoonlijk zou ik ook niet een heel groot huis bouwen en levensloop bestendig. ( maar eerlijk gezegd zou ik nog liever voor een hofjes huis gaan of een klein huis bij een woongemeenschap waar je samen woont met anderen, jong en oud door elkaar. Dan kun je elkaar helpen bij ziekte. Volgens mij moet het die kant opgaan. Er is zo weinig hulp als je iets overkomt. (kom ik weer met mijn beroepsdeformatie)

Bijtje82

Bijtje82

09-06-2022 om 14:40

MamaE schreef op 09-06-2022 om 10:17:

[..]

Klopt. Ooit een programma op tv gekeken over het jodendom waarin een rabbijn zei 'regels zijn er voor de mensen, niet voor God'. Het klopt ook wel. Regels die we hebben zijn er vaak in ons belang. Zoals een gordel dragen in de auto omdat dat veiliger is, geen telefoon gebruiken in het verkeer, dat kinderen naar school moeten (ooit ingevoerd om kinderarbeid tegen te gaan), een minimale lengte in attracties etc.

Wat betreft een rustdag is het inderdaad goed om één dag per week niet te werken en tijd te hebben voor wat echt belangrijk is voor jou in het leven. Dat kan het geloof zijn, maar ook je gezin, vrienden, familie etc.

Wij doen overigens niet aan zondagsrust in de zin van dat we niks doen de hele dag.
Een dagje uit met het gezin, een wandeling, een fietstocht, op bezoek bij ouders/schoonouders kan ook waardevol zijn. We gaan ook wel naar de kerk maar als het een keer niet uitkomt, dan niet. Of op zaterdagavond.
Maar op het moment dat ik dingen moet of niet mag van een ander, word ik heel recalcitrant. Een dorp waar andere mensen voor mij gaan bepalen wat ik wel en niet mag op een bepaalde dag, daar zou ik grote moeite mee hebben. En die mentaliteit ga je niet in je eentje veranderen, dus kun je er beter rekening mee houden voordat je er gaat wonen.

Ik bedoel ook niet dat ik dingen niet doe omdat ik het niet zou mogen. Maar is meer uit eigen beweging, respect voor een ander. En eigenlijk is het heerlijk die zondag rust. We moeten al zoveel de rest van de week. 

Ik mocht in de huurflat van een ‘ openbare’ woningbouwvereniging in Amsterdam op zondag ook geen was over balkon hangen; omgangsregel naar je buren toe.
Voor de meeste thuiswerkers is dit ook niet zo’n groot probleem; was  door de week draaien ipv op zondag.
Ik draai alleen een was als de zaterdag een dag vol regen is en de zondag juist geschikt om de was aan de buitenlucht te drogen. Zo blijft de droger  uit; milieuvriendelijk versus geloof.

Ik heb geen droger en droog mijn was nooit buiten, want met zo'n droogmolen is heel de tuin al vol. Maar het gaat me vooral om het idee dat een ander voor mij bepaalt wat ik wel en niet mag. Herrie maken snap ik nog dat dat niet wenselijk is, maar als ik de ramen was op zondag, heeft daar niemand last van. Onkruid wieden of hardlopen idem dito.

MamaE schreef op 09-06-2022 om 16:48:

Ik heb geen droger en droog mijn was nooit buiten, want met zo'n droogmolen is heel de tuin al vol. Maar het gaat me vooral om het idee dat een ander voor mij bepaalt wat ik wel en niet mag. Herrie maken snap ik nog dat dat niet wenselijk is, maar als ik de ramen was op zondag, heeft daar niemand last van. Onkruid wieden of hardlopen idem dito.


Fusion zag eens een leuk huis maar het schrikte af  o.a. vanwege wasgoed- ‘regime’. Dat is dan echt zonde, want het is best moeilijk het huis van je dromen te vinden.

Ik ben ook best kritisch wat een volgend huis betreft en heb de zoektocht voor mijzelf uit moedeloosheid maar even op een laag pitje gezet, zoveel maren en minnen. Vanochtend zei mijn man dat hij toch binnen 3 jaar wilt verhuizen. Ik kreeg het meteen flink benauwd.

20 jaar geleden zijn we 6 jaar tijd 4x verhuisd;  ik werd er niet warm of koud van. Nu, ca 55jr oud, en een hoop onzekerheid achter de kiezen, lichamelijke klachten etc, sta ik er minder onbewogen in. Ik besef des te meer hoe belangrijk het is dat je samen op één golflengte zit want er zijn zoveel beslissingen te nemen. 

Vandaag dacht ik nog; wat als de schoonzoon kleinkind nr 1 ( en straks nr 2) de avond ervoor bij Fusion brengt en op de oppasdag na het avondeten weer ophaalt; geen 2x file of verkeersdrukte, wel zo fijn voor de kleindochter. Zo kunnen Fusion en haar man ook links van Amsterdam zoeken, of dat ene huis in Oude Niedorp ( funda vandaag) of richting Hillegom of Renswoude. Kwestie van  drukke tijdstip omzeilen.

Enige nadeel is wel die dag langer voor kleinkind zorgen. Maar een kleinkind dat de avond ervoor komt logeren, kan de volgende morgen wel rustig wakker worden en met oma wentelteefjes bakken.

Leene schreef op 09-06-2022 om 10:07:

[..]

De geboden van God die je in de Bijbel leest zijn ook niet om mensen te pesten en dwars te zitten op de manier van: "dat mag jij lekker niet"( wat ook ik wel eens heb gedacht) maar hebben een beschermende werking. Mits niet verstikkend toegepast.

Sorry... compleet niet ON TOPiC. houd er gelijk mee op.. maar je opmerking triggerde mij

Maar dat is juist in veel bible belt bewoners juist het geval. Ik woon ook aan de rand, heb me jaren binnen die kringen bewogen, en ze kunnen echt heel verstikkend toegepast worden hoor.

Persoonlijk, als ik was wil drogen buiten, op zondag dan doe ik dat. Maar mijn buren gelukkig ook 😁

fusion

fusion

09-06-2022 om 21:00 Topicstarter

Steak schreef op 04-06-2022 om 15:13:

[..]

Ik gok dat de reactie wordt: net te klein, net te ver weg, teveel werk en een erg groot perceel.

Maar ik vind het wel een leuk huis en een prachtige omgeving.

En van mij ook beterschap voor je dochter!

Spot on, Steak (sorry, Flanagan)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.