Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Op iets meer dan een uur van Amsterdam:
https://www.funda.nl/koop/oosterzee/huis-42731042-buren-42-a/
Van buiten wat minder mooi, van binnen vind ik het er wel goed uitzien.  Wel relatief goedkoop. Misschien heeft dat te maken met nr. 44:
https://loonbedrijfhoekstra.nl/contact

Ook op iets meer dan een uur:
https://www.funda.nl/koop/follega/huis-42731050-straatweg-3/
Met atelier, hobbyruimte en grote schuur. Het huis ligt redelijk dicht bij het huis van de buren. Maar de tuin is helemaal vrij. Wel weinig foto’s. En geen plattegrond van de bovenverdieping. Dan vraag ik me wel af of ze iets te verbergen hebben. Het lijkt wel een leuk huis.

https://www.funda.nl/koop/heerde/huis-42739779-koerbergseweg-9/

Ik vind de oprit al iets hebben. Iets rustiek.
Van binnen kan er veel aangepakt worden, maar je hebt ook meteen groot stuk groot voor jezelf erbij. Wees niet bang voor een verfroller en een klusjesman die een vloertje legt. Dit kan een mooi optrekje worden!

(Beterschap met je dochter.)

Flanagan schreef op 04-06-2022 om 14:40:

https://www.funda.nl/koop/heerde/huis-42739779-koerbergseweg-9/

Ik vind de oprit al iets hebben. Iets rustiek.
Van binnen kan er veel aangepakt worden, maar je hebt ook meteen groot stuk groot voor jezelf erbij. Wees niet bang voor een verfroller en een klusjesman die een vloertje legt. Dit kan een mooi optrekje worden!

(Beterschap met je dochter.)

Ik gok dat de reactie wordt: net te klein, net te ver weg, teveel werk en een erg groot perceel.

Maar ik vind het wel een leuk huis en een prachtige omgeving.

En van mij ook beterschap voor je dochter!

Steak schreef op 04-06-2022 om 15:13:

[..]

Ik gok dat de reactie wordt: net te klein, net te ver weg, teveel werk en een erg groot perceel.

Maar ik vind het wel een leuk huis en een prachtige omgeving.

En van mij ook beterschap voor je dochter!

Ik besef dat ik Heerde en Hierden ( vlak bij Harderwijk) met elkaar had verwisseld. Eerder wens van de gedachte, denk ik.

Momenteel kijk ik naar Bargain block, op Discovery. Ongekend hoe ze van chaos iets moois weten te maken, als de basis maar goed is.

Flanagan schreef op 04-06-2022 om 14:40:

https://www.funda.nl/koop/heerde/huis-42739779-koerbergseweg-9/

Ik vind de oprit al iets hebben. Iets rustiek.
Van binnen kan er veel aangepakt worden, maar je hebt ook meteen groot stuk groot voor jezelf erbij. Wees niet bang voor een verfroller en een klusjesman die een vloertje legt. Dit kan een mooi optrekje worden!

(Beterschap met je dochter.)

Een echte boerderette uit 19zoveel, sorry

😆

Bolmieke schreef op 04-06-2022 om 17:55:

[..]

Een echte boerderette uit 19zoveel, sorry

😆

Op funda ben ik ook wel eens statige typische herenboerderijen in Groningen tegen gekomen, die van binnen zo modern waren opgeknapt dat je je ogen uit keek. Groot contrast met de buitenzijde. 
Nostalgie in een modern jasje, superjaar.

En dan die rust in de achtertuin...

Magnoliatakje schreef op 02-06-2022 om 09:23:

[..]

Wat een leuke leuk. Wel een heel erg lelijke vloer.

En wat er naast zit is volgens mij een kinderboerderij met ezels die je kan huren.Wel gezellig als die langslopen maar weet niet hoe lawaaierig die dieren zijn.

Ik ken die ezelboerderij; hartstikke leuke plek en heel erg populair. Die ezels (en andere dieren, ze hebben tegenwoordig ook een kameel en een dromedaris en emoe's en alpaca's) zijn vast niet zo lawaaiig maar kinderen wel! Geen idee of je dat op pakweg 150/200 meter nog hoort. Het verkeer zal overwegend van de andere kant komen dus ik verwacht dat je daar geen last van hebt. Maar als je zou willen gaan kijken, ga dan in ieder geval ook op bijvoorbeeld een woensdagmiddag of weekenddag kijken als het op zijn drukst is. 

Het is een prachtige omgeving. Helemaal in het begin van het draadje heb ik Epe al eens genoemd als waarschijnlijk een fijne plek om te wonen. Ik ken het al heel lang als vakantieomgeving en ik zou er denk ik best kunnen wonen. Vooral de natuur is natuurlijk prachtig en alomtegenwoordig. Daar zou ik wel aan kunnen wennen! En het dorp zelf is ook prettig en groot genoeg. 

https://www.funda.nl/koop/zuidoostbeemster/huis-42733207-zuiderweg-131/
Een oud huis (energie E) maar van binnen modern. Uniek genoeg om hier te plaatsen.
Binnen half uur van Amsterdam, vrij uitzicht ondanks perceelgrootte van 412 vierkante meter, gezelligheid dorp zelf of anders wel Purmerend, werkplaats man, ruimte voor werkkantoor, gezellige lounge hoek achter in tuin na verwijderen trampoline.
Verder geen idee hoeveel geluidoverlast de A7 op die hoogte geeft.

Leene

Leene

08-06-2022 om 12:35

GEWELDIG. Kun je zo in en met het geld wat je overhoudt, want nog ruim onder de 9 ton kun je het huis meer energie zuinig maken. 
Min punt voor TO zal zijn dat het te dicht op de andere huizen staat. 

Bijtje82

Bijtje82

08-06-2022 om 13:25

Flanagan schreef op 08-06-2022 om 10:38:

https://www.funda.nl/koop/zuidoostbeemster/huis-42733207-zuiderweg-131/
Een oud huis (energie E) maar van binnen modern. Uniek genoeg om hier te plaatsen.
Binnen half uur van Amsterdam, vrij uitzicht ondanks perceelgrootte van 412 vierkante meter, gezelligheid dorp zelf of anders wel Purmerend, werkplaats man, ruimte voor werkkantoor, gezellige lounge hoek achter in tuin na verwijderen trampoline.
Verder geen idee hoeveel geluidoverlast de A7 op die hoogte geeft.

Prachtig huis! Zou ik zo ja tegen zeggen.

Fusion niet..

Tuin aan tuin, te klein, te weinig grond. Te weinig ruimte rondom het huis. 

Fusion wil het onmogelijke en vergeet soms dat ze geen 30 meer zijn 😉

Het huis dat ze nu hebben is voor zover ik weet helemaal naar hun zin. Buren ene kant zijn prima, de andere kant denk ik eigenlijk ook wel alleen die kinderen... 

Die kinderen zijn zo groot, daar krijg je steeds minder last van.

Ga eens met je buren kletsen over de andere hekel punten. Misschien komen jullie er wel uit. Of misschien is een kleine aanpassing aan de tuin wel gewoon de oplossing.

Er zijn momenteel echt geweldig veel goede woningen voorbij gekomen, maar er is altijd wel wat mis. Dat voelt bij mij als de stap niet durven nemen. Of omdat je moeite hebt met verandering, of omdat je het hele verhuizen niet ziet zitten. 

Met jullie budget heb je zoveel mogelijkheden. 

Dat laatste bericht van Bijtje vind ik dan weer een beetje vreemd. Jullie hebben gezocht, tips gegeven en funda afgestruind. Maar dat doe je toch omdat je dat zelf leuk vindt? Leuk om mee te speuren? 

Ik heb geen 8 ton te besteden, ben niet op zoek maar vond het een leuk draadje om de linkjes te bekijken. Als ik wel 8 ton te besteden had en nu ook zou wonen in een huis uit het duurdere segment zou mijn huis er ook niet bijzitten. 
Luxeprobleem, jazeker, maar dat mag toch? 

Bijtje82

Bijtje82

08-06-2022 om 21:28

wil40 schreef op 08-06-2022 om 20:54:

Dat laatste bericht van Bijtje vind ik dan weer een beetje vreemd. Jullie hebben gezocht, tips gegeven en funda afgestruind. Maar dat doe je toch omdat je dat zelf leuk vindt? Leuk om mee te speuren?

Ik heb geen 8 ton te besteden, ben niet op zoek maar vond het een leuk draadje om de linkjes te bekijken. Als ik wel 8 ton te besteden had en nu ook zou wonen in een huis uit het duurdere segment zou mijn huis er ook niet bijzitten.
Luxeprobleem, jazeker, maar dat mag toch?

Doen we zeker omdat het leuk is.

Maar natuurlijk niet alleen daarom. Ik ben gewoon kritisch en vraag me denk ik wel terecht af of zij zelf wel echt een goed beeld hebben van wat ze willen en wat er mogelijk is. 

Soms durven mensen geen keuze te maken of zien ze het grote geheel niet.

Hoe vaak ik wel niet mensen een ruimte zie beoordelen op de inrichting. Het is voor velen echt heel moeilijk om daar doorheen te kijken.

Daarom.. Staar je niet blind op je idealen, maar op je mogelijkheden. En die heb je met zo'n budget genoeg. Zeker als je in een iets lagere prijsklasse zoekt. 

Bij Fusion heb ik het idee, en volgens mij heeft ze dat zelf ook wel een beetje aangegeven. Dat ze zelf niet zo goed is in het zich inbeelden wat je met een woning kunt doen.

Heel veel geschikte woningen zijn om de minste redenen afgeschoten.

Soms is kritisch commentaar juist bedoeld om iemand in een juiste/andere richting te laten kijken. Dat is niet per definitie negatief bedoeld. 

Ik deel het gevoel van Bijtje wel. En hoewel ik de fundalinkjes inderdaad leuk vind word ik ook steeds wat triest van dit draadje. Dat Fusion voor veel geld een huis heeft laten maken naar haar wensen, maar ze toch zo ongelukkig is dat ze zo snel mogelijk weg wil. En dat ze veel geld te besteden heeft voor een nieuw huis, veel meer dan de meeste mensen, en er schitterende huizen voorbij komen, maar overal wel iets op aan te merken is waardoor het niet goed genoeg is. En ik snap dat ze bang is om opnieuw niet gelukkig te zijn met een huis, maar toch...
Ik denk inderdaad dat de wensen en het budget van Fusion niet met elkaar in overeenstemming zijn, maar ik vind het vooral jammer dat ze alles zo negatief ziet. Fusion, ik hoop niet dat dit de manier is waarop je ook in de rest van je leven staat, dat lijkt me erg verdrietig.

En toch herken ik het wel. Wij zijn ook lang op zoek geweest, maar als ik eerlijk ben is het ons vooral niet gelukt omdat we geen keuze durven maken. We wonen nu in een bovenhuis in een stad, met overal buren om ons heen, die in de loop der jaren steeds luidruchtiger zijn geworden. Onze wens is ook wat rustiger te wonen, wat meer buiten... maar toch wel met een stad binnen handbereik. We hebben zeker niet zo'n mooi budget als Fusion, maar ik denk dat je toch altijd neigt naar iets wat je net niet kunt betalen. Ik bedoel, er zijn hier genoeg links voorbij gekomen met huizen waar ik zo voor zou willen tekenen, maar die liggen dan steevast boven ons budget.

De ene keer val ik voor een appartement (kan ook heel vrij liggen), de andere keer voor een huisje met wat grond. In geval van een appartement ben ik bang voor VVE-gedoe, bij het huisje met wat grond is er de twijfel dat het contrast met de binnenstad zo groot is dat we de reuring missen en ik rijd geen auto, dus voor mij is isolatie ook wel een ding. De laatste keer kreeg mijn vriend plotseling koudwatervrees dat hij de sportclub waar hij zo aan gehecht is moet opgeven. Toen dacht ik: kennelijk is het niet urgent genoeg, of is het nog niet onze tijd. Dan is het gewoon een opluchting als er wat aan het huis niet bevalt, dan hoef je verder niks in overweging te nemen.

Niets beslissen betekent ook dat je in ieder geval niet de verkeerde beslissing maakt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.