Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hebben jullie de verwarming al aan?

het is hier nu 18,5 graden en ik vind het zooo koud, alleen durf de verwarming dus niet aan te doen, want wat kost dat nou? Ik heb ook een klein elektrisch kacheltje, kan ik dat beter aandoen (we hebben zonnepanelen)? Ik weet ook totaal niet wat alle kosten zijn? Ik heb een app van Eneco, maar ook daar kom ik geen wijs uit.


Kikki39 schreef op 06-11-2022 om 14:27:

hier heeft niemand vandaag in de buurt de verwarming aan en jullie?

Hier wel een beetje, mijn man draait nogal makkelijk aan de knop van de thermostaat. 

Kikki39 schreef op 06-11-2022 om 14:27:

hier heeft niemand vandaag in de buurt de verwarming aan en jullie?

Nee hier nog niet. 19 graden hier binnen dus voor ons nog niet nodig. Wij zijn geen koukleumen.

Hier 18.5 graden ( verwarming staat op 15), ik loop in tshirt op blote voeten, vorige winter vond ik het fris met 18 graden en een trui. Het went blijkbaar. Dit wordt de 2e winter zonder stoken, hopelijk blijft het een zachte winter😄

Gingergirl schreef op 06-11-2022 om 14:48:

[..]

Nee hier nog niet. 19 graden hier binnen dus voor ons nog niet nodig. Wij zijn geen koukleumen.

Als ik doordeweeks na de middag in mijn eentje thuis ben, zet ik de verwarming bij die temperatuur ook niet aan, als ik het toch iets te fris vind trek ik een vestje aan. 

Hier gisteravond, temperatuur 16,5 en bezoek. Tsjor

Kikki39 schreef op 06-11-2022 om 14:27:

hier heeft niemand vandaag in de buurt de verwarming aan en jullie?

Vandaag voor het eerst, het was net 17 graden en het is nat en koud buiten. Ik heb hem op 18,5 gezet net. Ik ben sinds oktober aan het wennen aan 19 graden, overdag werk ik thuis vaak en zit ik stil, tot nu toe lukte dat prima. We krijgen ook 2,5 maand voorschot terug (van 1 nov vorig jaar tot 31 okt dit jaar). Nu maar eens kijken hoe lang ik de 19 volhoud. Ik wil er ook meer aan denken om de thermostaat op tijd naar beneden te doen in de avond.

Thermostaat staat hier op 16. Het is hier binnen ongeveer 18 graden. Vandaag wel een dekentje en een trui, maar de verwarming staat nog steeds uit.

Hier sinds gisteren de verwarming op 18,5 want de temperatuur binnen was in de nacht gezakt naar 17 en dat vind ik toch echt niet aangenaam. De was wil ook zo slecht drogen als het buiten regent en het binnen koud is. Dus toch maar wel. Maar dat is voor het eerst dit jaar. 

Bijtje82

Bijtje82

06-11-2022 om 17:13

Gisteren avond even aangehad op 18. Moest even wat werk doen. Ook even een dikke warme deken op de grond gelegd zodat mijn voeten niet koud werden. Vandaag de verwarming nog niet aangehad. Het is hier nu 16 graden, maar heb het niet heel erg koud nog.

Wat koud allemaal! Hier overdag op 20 en ‘s avonds op 21. Moet wel zeggen dat we een supergeisoleerd huis hebben en zijn omringd door buren. De thermostaat ‘s nachts lager zetten zorgt voor halve graad afkoeling.

Gisteren wel vandaag nog niet. Was gisteren erg koud toen we thuis kwamen van een dagje wandelen de klapramen hebben ook de hele dag open gestaan om de boel even goed te laten doorluchten dus even de verwarming aan gehad.

Bijtje82

Bijtje82

06-11-2022 om 17:33

Het is fris, maar eigenlijk wel goed te doen. Pantoffels, kop koffie en zo de afwas. Zolang ik beweeg of onder een dekentje zit, is het erg goed te doen. 

Alleen idd de was die niet wil drogen. Dat is wel lastig.

Bijtje82

Bijtje82

06-11-2022 om 17:42

En ben nu lekker kroepoek aan het bakken, dus ook beetje warmte daarvan.

Zussie schreef op 06-11-2022 om 17:28:

Wat koud allemaal! Hier overdag op 20 en ‘s avonds op 21. Moet wel zeggen dat we een supergeisoleerd huis hebben en zijn omringd door buren. De thermostaat ‘s nachts lager zetten zorgt voor halve graad afkoeling.

Ik vind dat echt te warm hoor, dat deed ik vroeger ook maar het kan echt wel een graadje minder. Daar had je vanaf sept ook aan kunnen wennen. Denk eens aan het milieu.

Hier is het 15,5 graden. Als ik alleen thuis ben, zoals nu, laat ik het lekker zo, als de kinderen thuiskomen mag de thermostaat op 18. Of als er visite is. Voor mezelf vind ik het best te doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.