Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hebben jullie de verwarming al aan?

het is hier nu 18,5 graden en ik vind het zooo koud, alleen durf de verwarming dus niet aan te doen, want wat kost dat nou? Ik heb ook een klein elektrisch kacheltje, kan ik dat beter aandoen (we hebben zonnepanelen)? Ik weet ook totaal niet wat alle kosten zijn? Ik heb een app van Eneco, maar ook daar kom ik geen wijs uit.


Nee kom je niet met minimum. Heb hoge lasten die ze niet meetellen. En sterker nog, ik werk vrijwillig mee aan voedsel leveren aan de voedselbank. Ooit gebruik van moeten maken maar o zo graag aub niet weer. 
Collega van me vertelde dat het nu steeds drukker wordt met mensen die zich aanmelden. Hij is ook chauffeur. Het is eerst schaamte en dan nog heel lang rekken en dan moet je nog een internediair hebben want nee dit krijg je niet zomaar als het even minder gaat. Ze berekenen alles na.kan zijn dat je abonnement hebt voor meer maar zij rekenen zoveel. Dus als je meer betaalt dan van hun mag heb je dikke pech naar krijg je geen voedselbank 

dus ja praktisch zit je al diep voor je je mag komen aanmelden  

Bijtje82

Bijtje82

20-10-2022 om 17:06

Eppos schreef op 20-10-2022 om 13:05:

Ik had hem anderhalf week geleden ook aan. Maar direct boven alles weer omlaag gedraaid. En beneden staat hij nu op 19,5.

Wij zijn ziek geweest, dat was het moment dat ik brak. Je komt inderdaad niet meer op temperatuur. Ik noem mezelf ook soort van koudbloedig. Heb bijna nooit 37 graden maar meestal 36,5. Omdat je veel stil zit moet je wel iets. Heet douchen omdat ik overal spierpijn heb. Ik ben al weken uit de running.

Maargoed alles dus weer laag gedraaid. De was droogt voor geen meter. Omdat ik ziek was lag er nogal wat. Ik kom er gewoon niet meer door. Het is echt te koud. Dus ik kon het begin van de week niet laten. Ik heb een stroomkachel besteld. Dan kunnen we tenminste dat even aanzetten als we inderdaad blauwe voeten en vingers hebben. En op de slaapkamer met de was erin dan schiet het tenminste op. Ipv vijf dagen hangen en het is nog vochtig.

Meer mensen die een kacheltje op stroom hebben aangeschaft?

Ik zit te kijken voor een elektrische openhaard. Heeft iemand daar ervaring mee? Dat vind ik dan nog wel leuk om neer te zetten ook, beetje sfeer.

10034270_yy_0001_titel___.jpg

Deze is 1800 watt. En maar 150 euro. Vind ik dan nog wel meevallen.

Ik zet de verwarming wel uit. Maar ik blijf het spannend vinden. Ook hoe het verder gaat met Rusland. 

Nouja komt mijn kind binnen toevallig. Moest boodschappen doen en ze had te weinig geld voor alles. Ze heeft zich geschaamd. 
Heb haar maar uitgelegd dat het allemaal zo duur is dat zij het niet kan helpen. Dat ze zich nooit hoeft te schamen. Even checken kaas ranja perssinaasappels, appels, eieren wc-papier suiker en melk. Ze had 24 euro mee. Ze heeft dingen moeten terug leggen. Een pak melk en een sapje. 
Iemand heeft haar 30 cent gegeven.

Arm kind. Helemaal verdrietig omdat ik haar te weinig mee gaf. Terwijl je kunt gewoon niet genoeg geld hebben. Vroeger had ik 1,5 x voor dit bedrag. 

Bijtje82 schreef op 20-10-2022 om 17:06:

[..]

Ik zit te kijken voor een elektrische openhaard. Heeft iemand daar ervaring mee? Dat vind ik dan nog wel leuk om neer te zetten ook, beetje sfeer.

10034270_yy_0001_titel___.jpg

Deze is 1800 watt. En maar 150 euro. Vind ik dan nog wel meevallen.

Heb ik over getwijfeld maar het ging mij erom dat het verrijdbaar is. Zodat we boven of waar het koud is kunnen opwarmen.

Ik ben op een op een kleine verwarming lijkend ding uitgekomen. Oliegevuld geloof ik. Ja je zit gauw op 150 euro. Of je nou infrarood of dit of weer iets anders neemt.

Dan heb ik het over een die wel 16-24m2 ongeveer aankan 

Bijtje82

Bijtje82

20-10-2022 om 17:24

Eppos schreef op 20-10-2022 om 17:16:

Ik zet de verwarming wel uit. Maar ik blijf het spannend vinden. Ook hoe het verder gaat met Rusland.

Nouja komt mijn kind binnen toevallig. Moest boodschappen doen en ze had te weinig geld voor alles. Ze heeft zich geschaamd.
Heb haar maar uitgelegd dat het allemaal zo duur is dat zij het niet kan helpen. Dat ze zich nooit hoeft te schamen. Even checken kaas ranja perssinaasappels, appels, eieren wc-papier suiker en melk. Ze had 24 euro mee. Ze heeft dingen moeten terug leggen. Een pak melk en een sapje.
Iemand heeft haar 30 cent gegeven.

Arm kind. Helemaal verdrietig omdat ik haar te weinig mee gaf. Terwijl je kunt gewoon niet genoeg geld hebben. Vroeger had ik 1,5 x voor dit bedrag.

Dan weet ik niet wat ze gepakt heeft. Als ik alles wat jij hierboven noemt bij de AH app in de boodschappenmand gooi en niet perse van alles het goedkoopste pak, dan zit ik aan 22 euro.

Maar het is een feit dat alles duurder is idd.

Infrarood is iets duurder in aanschaf, maar wel véél zuiniger in gebruik. Ik zou dan wel een verplaatsbare nemen, zodat je hem kunt gebruiken waar je op dat moment zit.

Pas op dat je met al dat elektriciteitsgebruik uiteindelijk niet duurder uitkomt dan wanneer je de verwarming (niet al te hoog) aanzet.

Bijtje82

Bijtje82

20-10-2022 om 17:30

IMI-x2 schreef op 20-10-2022 om 17:27:

Infrarood is iets duurder in aanschaf, maar wel véél zuiniger in gebruik. Ik zou dan wel een verplaatsbare nemen, zodat je hem kunt gebruiken waar je op dat moment zit.

Pas op dat je met al dat elektriciteitsgebruik uiteindelijk niet duurder uitkomt dan wanneer je de verwarming (niet al te hoog) aanzet.

Er is hier buiten de koelkast, oven, af en toe de fohn en verlichting verder maar weinig elektrisch verbruik.

Infrarood is ook een optie, moet dan wel een mooie zijn.

Wij komen er ook niet goed uit wat we gaan betalen binnenkort. We betalen per maand 70 euro en krijgen dit jaar 500 euro terug. Dat betekent dat we 40 euro per maand te veel betalen. We krijgen steeds op de app dat we het maandbedrag kunnen verlagen, maar dat willen we niet. In januari krijgen we nieuwe prijzen zegt de energiemaatschappij. Onze zonnepanelen hebben dit jaar een record opgebracht, we hebben 1250 kWh meer opgewekt dan verbruikt. Dat zit dus in die teruggave. 

Bijtje82 schreef op 20-10-2022 om 17:24:

[..]

Dan weet ik niet wat ze gepakt heeft. Als ik alles wat jij hierboven noemt bij de AH app in de boodschappenmand gooi en niet perse van alles het goedkoopste pak, dan zit ik aan 22 euro.

Maar het is een feit dat alles duurder is idd.

Moet je nagaan. Ze was bij de Aldi 

En ja ze heeft niet op wc-papier gelet, 5 euro nogwat 

Ik vind het wel goede ervaring ergens. Ik zei tegen haar, mocht jij nu een keer iemand naast je hebben die een euro te kort komt. Zeg dan dat het jou ook is overkomen en help diegene. 

Rhonda schreef op 20-10-2022 om 17:36:

Wij komen er ook niet goed uit wat we gaan betalen binnenkort. We betalen per maand 70 euro en krijgen dit jaar 500 euro terug. Dat betekent dat we 40 euro per maand te veel betalen. We krijgen steeds op de app dat we het maandbedrag kunnen verlagen, maar dat willen we niet. In januari krijgen we nieuwe prijzen zegt de energiemaatschappij. Onze zonnepanelen hebben dit jaar een record opgebracht, we hebben 1250 kWh meer opgewekt dan verbruikt. Dat zit dus in die teruggave.

Zo is het hier dus ook voor de stroom. Betaal 70 pm en gebruik niet zoveel. Eerst dacht ik mooi, die heb ik dan voor de kosten van de WKO die zijn opgelopen. Maar ja nu gaan we dus wel die verwarming op stroom aanzetten. En de aanschaf was bijna 150 euro. Dus die 190 is zeker welkom.


is moeilijk te zeggen wat nou minder kost. Heb gewoon geen inzicht op die WKO 


Hebben alleen die zonnepanelen zoveel opgebracht? Dat is wel super veel of lijkt dat veel? Hier liggen dan weer geen zonnepanelen. Alleen maar moeilijke opslag dingen.

Bijtje82

Bijtje82

20-10-2022 om 17:57

Eppos schreef op 20-10-2022 om 17:45:

[..]

Moet je nagaan. Ze was bij de Aldi

En ja ze heeft niet op wc-papier gelet, 5 euro nogwat

Ik vind het wel goede ervaring ergens. Ik zei tegen haar, mocht jij nu een keer iemand naast je hebben die een euro te kort komt. Zeg dan dat het jou ook is overkomen en help diegene.

Maar leer haar dan ook om prijzen te vergelijken. Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar als ik mijn zoon 11jr naar de super stuur, dan zeg ik altijd dat hij moet opletten wat hij pakt.

Als we samen gaan dan laat ik hem ook zien dat iets wat goedkoper lijkt, dat niet altijd is. 6 plakken kaas voor 1,99 is duurder dan een stuk kaas van 2,50 bijvoorbeeld. 

Bijtje82 schreef op 20-10-2022 om 17:57:

[..]

Maar leer haar dan ook om prijzen te vergelijken. Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar als ik mijn zoon 11jr naar de super stuur, dan zeg ik altijd dat hij moet opletten wat hij pakt.

Als we samen gaan dan laat ik hem ook zien dat iets wat goedkoper lijkt, dat niet altijd is. 6 plakken kaas voor 1,99 is duurder dan een stuk kaas van 2,50 bijvoorbeeld.

Samen al zo vaak gedaan. Ik let altijd op prijs per kg. Daarbij reken ik uit wat het ongeveer kost. Voor ik afreken zeg maar  Maar hoofdrekenen kan ze niet goed. Ze is 13, maar niet heel behendig met dit soort dingen. 

Moe ongesteld zwaar leven. Ik was allang blij dat ze ging want ik ben echt te ziek 

Bijtje82

Bijtje82

20-10-2022 om 18:23

Eppos schreef op 20-10-2022 om 18:06:

[..]

Samen al zo vaak gedaan. Ik let altijd op prijs per kg. Daarbij reken ik uit wat het ongeveer kost. Voor ik afreken zeg maar Maar hoofdrekenen kan ze niet goed. Ze is 13, maar niet heel behendig met dit soort dingen.

Moe ongesteld zwaar leven. Ik was allang blij dat ze ging want ik ben echt te ziek

Misschien volgende keer een telefoon meenemen? Dan kan ze alles optellen en hoeft ze zich niet zo ellendig te voelen bij de kassa. Kan ze eventueel nog wat anders kiezen. Ze had zelfs met die dure wc-papier nog uit moeten kunnen komen. 

1,5l halfvolle melk €1,75

Eieren 12st. € 2,49

Wc-papier € 5,29

Kaas € 5,00 pak even gemiddeld, weet niet of het een stuk of plakken zijn.

Sinaasappel +- € 3,00

Appels € 1,35 per 1,5kg op het moment. Dus gokje € 1,50

suiker €0,79 

Siroop € 1,99

Sap € 1,50

Als ik dit optel, uit mijn hoofd globaal en super vermoeid. Kom ik ongeveer op 24 euro uit. Zeker niet meer. Dan ben ik toch wel benieuwd waar het dan mis is gegaan behalve bij het wc-papier. 

Alsnje dat helder hebt, dan is dat voor haar ook een les voor de volgende keer. En voor jou om duidelijker te maken wat je precies nodig hebt en welke variant. Dat scheelt ook in je eigen portemonnee en ze leert kritischer kijken.

Bijtje82 schreef op 20-10-2022 om 18:23:

[..]

Misschien volgende keer een telefoon meenemen? Dan kan ze alles optellen en hoeft ze zich niet zo ellendig te voelen bij de kassa. Kan ze eventueel nog wat anders kiezen. Ze had zelfs met die dure wc-papier nog uit moeten kunnen komen.

1,5l halfvolle melk €1,75

Eieren 12st. € 2,49

Wc-papier € 5,29

Kaas € 5,00 pak even gemiddeld, weet niet of het een stuk of plakken zijn.

Sinaasappel +- € 3,00

Appels € 1,35 per 1,5kg op het moment. Dus gokje € 1,50

suiker €0,79

Siroop € 1,99

Sap € 1,50

Als ik dit optel, uit mijn hoofd globaal en super vermoeid. Kom ik ongeveer op 24 euro uit. Zeker niet meer. Dan ben ik toch wel benieuwd waar het dan mis is gegaan behalve bij het wc-papier.

Alsnje dat helder hebt, dan is dat voor haar ook een les voor de volgende keer. En voor jou om duidelijker te maken wat je precies nodig hebt en welke variant. Dat scheelt ook in je eigen portemonnee en ze leert kritischer kijken.

Twee pakken melk 🤣

Ik heb de bon hier 

Siroop 1,39 psinaasappels 2,99 eieren (6stuks) 1,49 toiletpapier 5,29 kinderappels 1,99 suiker 0,79 kaas (wel een stuk inderdaad) 7,99 melk houdbaar 2x 2,38 en ja kassa zal wel goed optellen24,30 totaal

Ik wilde dus eigenlijk 3 pakken melk en het aapje maar dat is dus niet gelukt.


goede tip, volgende x rekenmachine erbij

Bijtje82

Bijtje82

20-10-2022 om 18:46

Eppos schreef op 20-10-2022 om 18:29:

[..]

Twee pakken melk 🤣

Ik heb de bon hier

Siroop 1,39 psinaasappels 2,99 eieren (6stuks) 1,49 toiletpapier 5,29 kinderappels 1,99 suiker 0,79 kaas (wel een stuk inderdaad) 7,99 melk houdbaar 2x 2,38 en ja kassa zal wel goed optellen24,30 totaal

Ik wilde dus eigenlijk 3 pakken melk en het aapje maar dat is dus niet gelukt.


goede tip, volgende x rekenmachine erbij

Huh! Hoe is die melk zo duur dan? 

Ik zou je dochter volgende keer toch ook echt de tip meegeven om nog beter te kijken wat ze pakt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.