Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Het koningsontbijt


bibi63

bibi63

04-05-2014 om 15:04

Overigens Miriam

Als je zonodig het voedingscentrum erbij wilt halen in deze discussie (waar jij overigens in vele postings zeer tegen bent, want dat zou gesponsord enz worden door de commercie, dus wat mij betreft blijf jij tegenstrijdig): Adviseert het voedingscentrum met grote stelligheid dat ontbijten móet (wat volgens jou dan weer juist in twijfel wordt getrokken). Het voedingscentrum is zeer blij met het nat. schoolontbijt (ook al willen ze het liefst volkoren producten en geen hagelslag e.d.). Ook iets waar jij tegen bent dat nat. schoolontbijt. En verder adviseren zij als een geweldig ontbijt, een volkoren boterham met appelstroop (huh, hadden we niet al vele discussies dat daar giga veel suiker in zat?). Of halfvolle yoghurt met ontbijtgranen (waarom niet mager? In melkproducten zit toch slecht vet?). Kortom als jij 'tegen' iets bent, moet je het er niet ineens positief bij gaan halen, om je argumenten te staven of mijn postings onderuit te halen. En verder ga je totaal niet in op mijn argumenten (waar het in mijn posting over ging), dat minder bewegen heden ten dagen en het feit dat 40/50 jaar geleden echt niet gezonder ontbeten, gelunched of gedineerd werd dan nu, ondanks de slankere bevolking toen.
Als je dáár nou eens op in ging in plaats van met je schoppende reacties op alles en iedereen, links om of rechts om, met je tegenstrijdigheden als jij het uitkomt, dan zou je geloofwaardiger en interessanter zijn. Ik denk nl. niet dat je onnozel bent of nergens kennis van hebt. En daarom zou het een stuk interessanter zijn als je inhoudelijker ergens op ingaat.
Bibi

Kaaskopje

Kaaskopje

04-05-2014 om 16:07

Bibi

Ik ben het met je eens, maar aan jouw reactie zie ik ook dat het gewoon te ingewikkeld is om te snappen wat nu wel goed is en wat niet. Zij die het horen te weten, blijken het achteraf vaak niet bij het rechte eind te hebben gehad. Zo blijkt keer op keer uit nieuwere inzichten. Mensen die vanuit eigen initiatief proberen te streven naar verstandige keuzes, doen naar mijn idee maar wat, ondanks allerlei feiten die aangedragen worden voor waarom het zo gezond is wat ze doen en waarom het zo ongezond is om het anders te doen. Die keuzes zijn allemaal gebaseerd op momentopnames. Morgen ligt het weer anders.

Verkeerde vetten liggen weer ter discussie, het zou meevallen, appelstroop is ondanks de suikers misschien wel beter dan vette kaas of worst. Gooi maar in mijn pet, echt waar
Dat we 40/50 jaar geleden meer bewogen dan nu, maar door een hoger energieverbruik toch slanker bleef, is volgens mij een feit. Daarvoor hoef ik alleen maar te kijken naar hoe mijn moeder het in die jaren deed en hoe ik het nu doe. De was doen was een dagtaak. Ik zit de was uit tijdens het kijken naar Grey's Anotomy en de was ophangen duurt 10 minuten en dat is ook weer dat. Toch had mijn moeder, ondanks het hogere energiegebruik, ook moeite om de kilo's van het lijf te houden. Je hebt nu eenmaal aanleg of niet. Dat is nooit anders geweest.

bibi63

bibi63

04-05-2014 om 17:00

Kaaskopje

Helemaal eems met jou. En inderdaad niemand die het precies weet en het kan ook zo weer anders zijn, of vanuit de 'deskundigen' weer anders geadviseerd worden.
Maar ik ben wel van mening dat iedereen vanuit een beetje gezond verstand en logica, hier een normale discussie kan voeren. We hoeven het niet allemaall met elkaar eens te zijn, nog los van het feit of we het eigenlijk wel weten EN het een ingewikkelde materie is. Net zoals ik heel goed begrijp dat in appelstroop goede stoffen ziiten, maar ook veel suiker. Voor mij dus niet een 'verboden' product, met mate en uiteraard betere keus dan hagelslag. Mij gaat het meer om de ongenuanceerde, tegenstrijdige reacties van een bepaald persoon in deze en meerdere (voedings) draadjes. En vooral omdat er niet op serieuze overwegingen wordt ingegaan, maar alleen punten uitgehaald worden waar je ongenuanceerd tegenin kan gaan. Dat vind ik erg jammer.
Bibi

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-05-2014 om 18:46

Bibi

Het is niet ingewikkeld. Het wordt ingewikkeld gemaakt.

Verder ben ik het helemaal met je eens.

Oranje tompoezen

Wat een zuur gezanik allemaal weer.
Ik hoop dat de Hema volgend jaar het ontbijt sponsort, en dat alle kinderen een lekkere oranje tompoes als ontbijt krijgen!

bibi63

bibi63

06-05-2014 om 16:16

haha dirksmama

Goed plan!
Maar zonder gekheid, het hoeft natuurlijk niet altijd vet en zoet te zijn. Maar een beetje leuk mag wel, het gaat om een enkele keer. En daarom inderdaad gemier over jam (wat bij de meesten thuis ook op tafel staat), en dubbel ontbijten (heb je zelf in de hand), of volgens sommigen nog beter: niet ontbijten, gaat een beetje te ver.

Goed idee Dirksmama!

Geweldig, haha. Mooie afsluiter voor dit draadje.

amk

amk

06-05-2014 om 18:56

bibi en anderen

bleef het maar bij een enkele keer. Maar dat vindt elke organisator. Vele beetjes maken toch wel veel.

1 druppel is niet veel, maar een shutzcontainer kun je ook vol druppelen en dan heb je ruim 1000 liter.
Hetzelfde met dit soort extra's.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-05-2014 om 19:07

AMK

Jij lijkt juist bij school de verantwoordelijkheid te leggen van die extraatjes. Die mogen het niet doen. Klaag je ook bij de sportclub en muziekvereniging? (als daar sprake van is)

amk

amk

06-05-2014 om 20:42

kaaskopje

ja, daar klaag ik ook. Bij de sportclub ben ik daarom maar in de feestcommissie gaan zitten. Zo kom ik vaker aan activiteiten. Veranderen kan door klagen op een forum maar dan verandert er niet zo veel, of door zelf actief te worden. Dat laatste heeft meer resultaat.

Op het werk wordt er daarom bv nu 2x per week per verdieping een krat fruit neer gezet. Gratis te nemen door de medewerkers.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-05-2014 om 23:10

AMK

Dat doe je goed

Bij ons op het werk is een keer per maand een gezondheidsdag met fruit, massages e.d.. Tussen de bedrijven door best vaak traktaties.

bibi63

bibi63

06-05-2014 om 23:10

Amk

Dat fruit neem ik lekker zelf mee naar het werk (of ik eet dat gewoon in m'n vrije tijd) hoeft m'n baas niet voor te zorgen.........

Kaaskopje

Kaaskopje

06-05-2014 om 23:11

Nou Bibi

Ik vind het op zich wel een sympathiek idee. Het goede voorbeeld enzo

bibi63

bibi63

06-05-2014 om 23:12

Haha kaaskopje

Die ene keer keer per maand fruit van de baas.....

bibi63

bibi63

06-05-2014 om 23:13

Heel sympathiek

Dat wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.