Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Onno

Onno

14-07-2013 om 11:51

De verschrikkelijke mazelen epidemie.

Niemand nog een mening daarover? Vreemd, meestal heeft men het hier over de meest onbenullige onderwerpen maar dit vind men dan niet belangrijk? Raar volkje hier.


Nils

Nils

19-07-2013 om 22:38

Anoniem inenten

heeft inderdaad zin: mijn schoonvader heeft flink wat suikerklontjes uitgedeeld. Maar niet iedereen mochf een klontje en maar een minderheid laat de kinderen nu thuis inenten, dus afdoende is deze maatregel niet.

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2013 om 09:24

Dat kan al

Ik heb begrepen dat men in naburige dorpen terecht kan voor de vaccinatie.

Fiorucci

Fiorucci

23-07-2013 om 08:01

Zo...

En waar blijft Onno nou?

nathalie

nathalie

23-07-2013 om 09:50

Onno?

Die gooit alleen knuppels en doet loze beloften. (Natuurlijk zou ik daar heel veel over kunnen schrijven maar daar heb ik nu geen tijd voor want ik ben net thuis. Later deze week zal ik daar wat over schrijven als ik meer tijd heb.)

Rafelkap

Rafelkap

23-07-2013 om 11:44

Haha

Ik kan er ook heel veel over schrijven, maar ik heb geen tijd. Later in de week ook niet vrees ik.

Onno

Onno

24-07-2013 om 14:15

Iedere dag een volle wachtkamer.

Tja, dan wil ik daarna ook van het mooie weer genieten. Komen doet het wel.

Fiorucci

Fiorucci

24-07-2013 om 15:23

Onno

Waarom begin je dan een draadje?

Onno

Onno

25-07-2013 om 10:19

Jullie kunnen alvast hier even naar kijken.

Best wel grappig en nog met een kern van waarheid ook.


http://www.youtube.com/watch?v=SeSnoMYBS_k&list=PL6E706A9EF3BDAD94&index=43

Nils

Nils

25-07-2013 om 11:54

Deze meneer heeft een boel niet zo goed begrepen. Na twee minuten quatsch had ik het wel gehad, de onzin tot dat moment:

- "ouders die hun kinderen tegen mazelen en rode hond willen beschermen, laten ze deze ziektes doormaken". In de eerste plaats bescherm je kinderen niet tegen iets door het ze te laten ondergaan. Ik bescherm mijn kind niet tegen verdrinken door het in de sloot te laten verdrinken. Ten tweede is de inenting tegen rode hond er niet zo zeer om je kind te beschermen, maar zwangere vrouwen. Ook vrouwen die ingeënt zijn lopen een (klein) risico op besmetting, maar niet als ze kunnen rekenen op kudde-immuniteit.
- "er zit kwik in vaccinaties". Zelfs ik, niet bepaald een die hard beta, weet dat kwik iets totaal anders is dan een kwikverbinding. Er zit geen kwik in vaccinaties. Dat is geen mening, maar een feit.
De vraag die is blijven hangen: weet deze meneer te weinig van vaccinaties om een dergelijk filmpje te maken of verkondigt hij moedwillig leugens? Ik hoop maar op het eerste, een bijster intelligente indruk laat hij in ieder geval niet achter...

Nils

Nils

25-07-2013 om 12:02

Laat maar

In een ander filmpje beveelt deze man pitten van perziken aan om kanker te boven te komen. Het was de moeite van reageren niet waard, stom dat ik er ingetrapt ben.

bibi63

bibi63

25-07-2013 om 14:09

En, onno

Als er ooit een vaccinatie tegen kanker komt, laat je je kinderen dan ook niet inenten? Of is het beter voor ze om kanker gewoon 'door te maken' (1 op 5 ofzo?)
Bibi

Onno

Onno

25-07-2013 om 14:32

Eindelijk dan even tijd gevonden om er over te schrijven.

Mazelen is voor mij nog altijd een stevige kinderziekte, niets meer en niets minder. Als ik nu jonge kinderen had zou ik naar de bible belt rijden en zorgen dat mijn kinderen de mazelen zouden krijgen. Ten eerste zijn ze daarna levenslang immuun en heeft het afweersysteem een enorme boost gekregen. Mensen die als kind ooit de mazelen hebben gehad zijn daarna veel minder gevoelig voor allerlei carcinogene processen op latere leeftijd. In sommige kringen weet men dat, vandaar dat er soms nog steeds mazelen party’s zijn. Je kunt je daarom ook afvragen waarom het aantal kinderen met kanker zo explosief is gestegen nadat we zijn gaan vaccineren tegen die kinderziektes.
Kinderziektes (polio is geen kinderziekte) zijn er niet om onze kinderen te beschadigen maar om het immuunsysteem sterker te maken. Net zoals een geestelijke worsteling ons vaak ook sterker maakt als we daar doorheen zijn. Kunnen er dan geen complicaties optreden? Jazeker, vooral als men met paracetamol de koorts wil drukken of wanneer er sprake is van onderliggend lijden. Dan kun je je natuurlijk afvragen waarom dan steeds meer mensen kiezen om niet te vaccineren.
Tja, vaccineren is nu eenmaal ook niet zonder gevaar en mede door sites als vaccinvrij.nl, de NVKP en de CEASE-therapie gaan steeds meer moeders op zoek naar antwoorden. Er zijn er steeds meer die zich afvragen hoe zinvol vaccineren eigenlijk is. Welke stoffen worden er nu bij mijn baby ingespoten en is dat allemaal wel zo ongevaarlijk als het RIVM beweert. Voor mij zijn de gevaren van het vaccineren veel groter dan de kans dat een kind complicaties krijgt van een kinderziekte. Pas als je van dichtbij hebt meegemaakt dat een kind volslagen autistisch is geworden na een BMR vaccinatie of gedragsgestoord of erger nog, overlijd, wordt je toch een stuk voorzichtiger.
Als ik soms lees in de rubriek zorgenkinderen hoe moeders eindeloos lopen te tobben met hun kind waarvan het vaak vaccinatieschade is, vraag ik mij af of we er wel zoveel mee hebben gewonnen en dan de kinderen die kanker hebben gekregen door de vaccins kun je je terecht afvragen wat de winst is. Het leven kent nu eenmaal gevaren en daar zullen we mee moeten leven en anders kun je er net zo goed mee ophouden.

Fiorucci

Fiorucci

25-07-2013 om 14:39

Onno

De complicaties ontstaan niet alleen door onderliggend lijden of het gebruik van paracetamol. Verder suggereer je even terloops dat er wel meer kinderen met kanker zullen zijn door het niet doormaken van kinderziektes...ik denk serieus dat het tijd wordt voor een Onno-block alhier, zoals er ook een Tinus Smits block is....

Mazelen party's?

Het moet toch niet gekker worden. Mazelenparty's. Hahahaha.

Zou je me even de link naar het artikel kunnen sturen waarin ik de correlatie tussen mazelen en kanker kan terugvinden? Zoals je beweert in " Mensen die als kind ooit de mazelen hebben gehad zijn daarna veel minder gevoelig voor allerlei carcinogene processen op latere leeftijd."
Zet maar even de PubMedlink neer, lees ik het wel even na.

Enne Onno, weet je het verschil tussen correlatie en causaliteit?

dc

dc

25-07-2013 om 16:56

Joh gewoon terug naar de middeleeuwen

Waar vrouwen en kinderen veel het loodje legde en alleen de sterksten het overleefden.

Dus stoppen met pijnbestrijding, vaccinaties en echte geneeskunde.

Zijn we gelijk ook van de overbevolking af.

Yta Chalne

Yta Chalne

25-07-2013 om 18:04

Nog een keer dan, voor nieuwe lezers:

Van het RIVM over autisme na BMR vaccinatie (http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Veelgestelde_vragen/Infectieziekten/Feiten_en_fabels_over_mazelen_en_vaccinatie):
Dit is een fabel. Autisme is een stoornis in de contactname/communicatie die verschillende uitingsvormen heeft. Eind jaren ‘90 van de vorige eeuw werd er door een groep onderzoekers een verband gelegd tussen mazelenvaccinatie en het ontstaan van autisme. In de jaren nadien is er uitgebreid aandacht geweest voor dit signaal. Het tijdschrift, waarin het oorspronkelijke artikel is verschenen, heeft dit artikel terug getrokken omdat de schrijver het onderzoek onjuist had uitgevoerd [24]. Talloze onderzoeken hebben de eerdere verdenking weerlegd[25, 26]. Er is geen enkele aanwijzing gevonden dat BMR-vaccinatie autisme veroorzaakt of het beloop ervan verslechtert. De toename van autisme-spectrumstoornissen is niet terug te voeren op vervroeging van het vaccinatieschema, of op toename van het aantal vaccins of op de samenstelling van de vaccins of op de gebruikte hulpstoffen.
24: Godlee, F., J. Smith, and H. Marcovitch, Wakefield's article linking MMR vaccine and autism was fraudulent. BMJ, 2011. 342: p. c7452.
25: Madsen, K.M., et al., A population-based study of measles, mumps, and rubella vaccination and autism. N Engl J Med, 2002. 347(19): p. 1477-82.
26: DeStefano, F., Vaccines and autism: evidence does not support a causal association. Clin Pharmacol Ther, 2007. 82: p. 756-9.

Onno!

In een eerder draadje vertelde je ook al dat er meer kinderkanker voorkomt sinds er gevaccineerd wordt. Ik heb dat toen uitgebreid uitgezocht en met cijfers uit betrouwbare bron weerlegd, maar je roept het gewoon weer. Je liegt.

"Mazelen is voor mij nog altijd een stevige kinderziekte, niets meer en niets minder." Nou, wel wat meer dan een stevige kinderziekte hoor. In 2011 stierven wereldwijd naar schatting 158.000 mensen aan de gevolgen van mazelen. Het gaat hierbij vooral om kinderen jonger dan 5 jaar. (Wereldgezondheidsorganisatie, 2013).

Polio is trouwens wel een kinderziekte, ook al komt het ook wel bij volwassenen voor (net als alle andere kinderziekten). Vertel jij mijn jeugdvriendinnetje, die ten gevolge van niet-vaccineren nu in een rolstoel zit, dat haar polio slechts bedoeld was om haar weerstand te verhogen? Is niet helemaal gelukt dan, want niet alleen kan ze niet lopen, ze kan ook niet plassen, ze heeft decubitus en weet ik wat meer aan fysieke narigheid. Allemaal omdat haar ouders vanwege hun geloof haar niet wilden inenten. Ze zijn inmiddels wel van hun geloof af.

"Voor mij zijn de gevaren van het vaccineren veel groter dan de kans dat een kind complicaties krijgt van een kinderziekte." Dat kan jij vinden, maar het is gewoon niet zo. Ik vind je een gevaar voor de samenleving!

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

26-07-2013 om 01:37

Net in knevel en van de brink

1 kind kan 15 andere kinderen besmetten en dat begint al in de week voordat hij zichtbaar ziek is en duurt tot een week erna. Dus reken maar hoe snel die ziekte zich verspreid als het de kans krijgt.
In Nederland is de mazelen meestal geen dodelijke ziekte, omdat wij goed gevoed zijn en daardoor beter weerstand kunnen bieden. In landen waar dat niet zo ligt is het een gevreesde ziekte.
En tot slot: in Zuid Amerika is geen mazelen meer door een geslaagde vaccinatiecampagne. Daar is het dus gelukt om het uit te bannen. Dat het in Nederland nog niet gelukt is en in Europa, ligt blijkbaar aan landen als Duitsland en Engeland. Als het daar uitbreekt, komt het ook naar Nederland en dan is het deel wat niet is ingeënt de Sjaak.
Dat je van vaccineren autistisch zou worden werd nadrukkelijk naar het land der fabelen verwezen. Ik vertrouw die man, Coutinho, toch meer dan ik Onno vertrouw. (knipoog)

Rafelkap

Rafelkap

26-07-2013 om 07:15

Onno

neem je ook je zwangere vrouw mee naar de mazelen party?

Rafelkap

Rafelkap

26-07-2013 om 07:37

Andere oorzaken

Al die angst voor vaccinatie wordt ook gevoed door enkele gevallen dat kinderen ziek werden of overleden na een vaccinatie, al staat dit totaal niet in verhouding tot de complicaties van mazelen, maarja het zal je kind maar zijn.
Er kunnen ook andere oorzaken zijn, zoals bepaalde (onzichtbare) erfelijke hartziekten, maar zolang er (nu nog)geen duidelijke medische oorzaak kan worden gevonden (niet altijd obductie?) kan het altijd op de vaccinatie worden gegooid.

Daantje50+

Daantje50+

26-07-2013 om 11:50

Juist graag vaccineren

Het relaas van Onno lezend, denk ik dat hij een stiekeme groot voorvechter is van verplichte vaccinatie. Trek je de vaccinatie in, dan valt de bodem uit zijn handeltje in angst.rond cease is het doodstil, het artikel in trouw heeft niets gedaan. In het grote aantal artikelen rond vaccinatie wordt het niet genoemd.
Kanker bij kinderen is niet explosief gestegen voor de BMR. In het jaar voordat BMR werd opgenomen in het RVP, werd de opsporingstechniek sterk verbeterd. Dat is de oorzaak van een tijdelijke stijging.
Verband tussen autisme en BMR is na Wakefield niet meer aangetoond. Wel andersom, bij landen die het vaccin in de ban deden, was een stijging in autisme te zien. In Onno termen wordt autisme daar geremd door het vaccin. dat is een boeiende bijwerking..

Vaccinatie

Eigenlijk weten we het niet precies. Maar ik verklaar het zo. Mijn kinderen reageerden op hun vaccinatie soms met een toename van 'autistische' gedrag. Teruggegetrokken, moeilijk bij zaken te betrekken, snel angstig en rigide reageren. Ze zeggen dat er geen zware metalen meer in die vaccinaties zitten maar er zitten nog wel diverse soorten vulstoffen in. Voor mij kan een toename van autistische verschijnselen te maken hebben met stress. Ook lichamelijke stress, waar mijn kinderen overgevoelig voor zijn/waren, kan extremere reacties oproepen dan je bij een gemiddeld kind verwacht. Zware metalen schijnen door kinderen met autisme moeilijker uitgescheiden te kunnen worden dan gemiddeld. Ze zouden dat kunnen aantonen aan de haarwortels van haren of zoiets. Dat is voor mij overigens geen reden om niet in te enten. Maar wel om nog zorgvuldiger om te gaan met wanneer je dat zou geven. Per slot als een kind koorts heeft stel je het ook even uit. bij andere stress kun je zaken uitstellen. Daarom ben ik ook wel voor de Kritische prikkers. Je denkt er wel over na en beslist aan de hand van zaken.

Pluk53

Pluk53

26-07-2013 om 12:20

Tinuss

TinusS is al 3 jaar dood, overleden aan kanker. En dat terwijl hij nog wel een "uiterst effectieve" kankertherapie in zijn kwak-repertoire had. The king is dead, maar helaas zijn er velen die goed geld verdienen met dezelfde onzin, oa zijn zoon.
En Onno, hoe lang moeten we nu nog wachten op die geweldige resultaten van de CEASE therapie?

Fiorucci

Fiorucci

26-07-2013 om 12:35

Anne j

Zoals onze wijkverpleegkundige ooit zei: Kritisch zijn is goed, hier heb je een stapeltje lectuur. Maar baseer je dan wel op feiten, niet op indianenverhalen.

Nils

Nils

26-07-2013 om 12:47

Kritische prikkers

Door een vriendin die tijdelijk in de ban was van wat vage figuren ben ik geattendeerd op de site van NVKP. Ik vond het alleen maar een genante vertoning: een stel figuren met naar hun idee te lege wachtkamers (kunnen ze leeg genoeg zijn?) maken misbruik van de angst en wanhoop van ouders. Ook als je jezelf aan de lopende band kritisch en vooral "absoluut geen mak schaap/meeloper" noemt, kun je buitengewoon onverstandige beslissingen nemen en juist een meeloper zijn (ik ervaar juist in de kringen van "kritische prikkers" enorm meeloopgedrag: met z'n alleen steeds maar eindeloos weerlegde mantra's herhalen. Alsof als je maar blijft zeggen dat je van vaccinatie wiegendood krijgt, het op zekere dag opeens waar wordt). Slimme marketing truc kortom om de term "kritische prikker" te kapen. Maar een echte kritische prikker kan volgens mij maar een conclusie trekken, mits het kind te zwak en ziek is en juist de bescherming van kudde-immuniteit verdient, en dat is vaccineren.

Nils

Nils

26-07-2013 om 12:50

Mits = tenzij

Foutje

Onno

Onno

26-07-2013 om 14:30

Kan het nog erger? ja, de praktijk is nog veel erger.

Als een gezonde baby na zijn BMR/Men. C vaccinatie in een 24 uurs diepe slaap valt en daarna ontwaakt als een levende pop die op niets meer reageert, resultaat klassiek autisme is dat natuurlijk toeval. Toch krijg je als ouder daar een vreemd gevoel van. Temeer daar er momenteel heel veel vergelijkbare gevallen zijn.
Dan heb ik het maar niet over al die kansloze kinderen met ADHD, ADD, PDD-NOS en ga zo maar door. Allemaal de danken aan die lekkere neurotoxine stoffen in de prikjes.
Als een baby ’s morgens wordt gevaccineerd en ’s middags dood uit het wipstoeltje wordt gehaald, waren de eerste woorden van de arts: “Heeft niets met te vaccinatie te maken hoor”. Geloof je dat natuurlijk direct, hoewel het wel een vreemd gevoel achter laat.
Als een baby direct na de vaccinatie nog op het consultatiebureau ademhalingsstoornissen en hartritmestoornissen en onderweg naar het ziekenhuis overlijd denk je als ouder toch zou het iets met die vaccinatie te maken hebben.
Als een gezonde 9 jarige jongen na zijn BMR/DTP prik ziek wordt en een paar dagen later overlijd ga je toch nadenken.
Als er zoals indertijd in Harderwijk 3 baby’s direct na de inenting komen te overlijden wordt dat ergens op pagina 3 in de krant vermeld. Geen paniek hoor allemaal toeval. Vroeger kon men al die gevallen buiten de publiciteit houden maar met de sociale media van tegenwoordig gaat dat niet meer.
Dan heb ik maar niet over al die kinderen die met hun moeder de deur platlopen bij de KNO-arts, de dermatoloog, longarts en al die andere artsen die machteloos zijn bij systeemklachten.
Als men zelfs die link niet kan zien hoe kan men dan de lange termijn gevolgen overzien. Ja, voor mij is er een link tussen het vaccineren en kinderen met leukemie en hodgkin. Sterker nog de top van de farmaceutische industrie weet het ook maar dat interesseert ze helemaal geen ruk. Als mens ben je gewoon een marketingartikel en afzetgebied. Kanker is nu eenmaal de meest winstgevende tak van de farmacie en dat men hier dat niet weet kan ik billeken maar ik draai al 30 jaar mee in dit wereldje en met een praktijk die uit zijn voegen barst heb je duizenden ogen en oren.
Heeft de CEASE-therapie geen succes??? Vergeet het maar het groeit tegen de verdrukking in. Lees maar in mijn gastenboek. Vandaag belde er nog een moeder helemaal uit Ruurlo, twee uur rijden hier vandaan. Tis maar net wat je voor je kind over hebt.
Wat mij betreft vaccineer je je kind helemaal lek maar ga niet verkondigen dat het allemaal zo onschuldig is, want dat is het niet. Daar komt men (helaas) vaak achter als het kwaad al is geschied.

Nils

Nils

26-07-2013 om 14:34

Onno

Ben je van de vereniging tegen kwakzalverij? Ik kan je pogingen om kwakzalvers compleet belachelijk te maken door er een karikatuur van neer te zetten in ieder geval waarderen!

Nils

Ik kan me dat goed voorstellen. Ooit had ik ineens beginnende baarmoederhalskanker. Op een bijeenkomst daarover van een vrouwencentrum werd gesuggereerd dat zo'n stadium meestal vanzelf goed komt en het varieert toch en je kunt het afwachten, beter dan ingrijpen. Met dat verhaal ben ik vervolgens naar mijn gynaecoloog gegaan. Niet behandelen leek me namelijk ook wel geschikt omdat ze medisch mijn portio dreigden te verwijderen en dat is niet handig als je nog zwanger wilt worden. Ik heb later wel gedacht dat ik echt in zo'n kwakinformatiegroepje terecht was gekomen. De informatie van mijn gynaecoloog leek me wat passender en ik heb me dan ook laten behandelen, maar zonder portioverwijdering, dat kon ook goed. Zelf nadenken inderdaad.

Zorgen van ouders

Veel ouders leggen een verband tussen het autisme van hun kinderen en vaccinaties. Toch vind ik het te ver gaan om dat maar 'toeval' te noemen. Andrew Wakefield was wel een van de weinigen uit de medische wereld die de zorgen van ouders daarover serieus nam. Echter ik denk dat hij met zijn onderzoek de plank missloeg en de situatie gevaarlijk maakte. Maar ik zelf wel meer willen weten over de relatie tussen vaccinatie en de effecten daarvan op kinderen met autisme. Voor mij zit het verband in de lichamelijke belasting en stress die ze oplopen met een vaccinatie. Meer dan een gemiddeld kind. Denk ik, maar is ook geen wetenschap. Maar jammer is nu dat ouders die niet serieus genomen worden in hun begrijpelijke zorgen zich wel gaan onttrekken aan de medische wereld, en dan ben je verder van huis. Voor mij is het verhaal wel geloofwaardig omdat ik het zelf bij mijn kinderen heb gezien, incidente weliswaar maar ik kan me die ouderlijke signalen goed voorstellen. Alleen het verband is anders denk ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.