Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Onno

Onno

14-07-2013 om 11:51

De verschrikkelijke mazelen epidemie.

Niemand nog een mening daarover? Vreemd, meestal heeft men het hier over de meest onbenullige onderwerpen maar dit vind men dan niet belangrijk? Raar volkje hier.


Schade

Gelukkig konden ex en ikzelf elkaar kalmeren maar ik ben weleens zeer van streek geweest na weer zo'n vaccinatie vanwege het gedrag van zoon. Bleek, stijf, vertrokken, machinaal reageren, starre ogen, gevolgd door een periode van drama en chaotische activiteit, overprikkeling. Een tijdje niet willen drinken. Het kan er behoorlijk dramatisch uitzien zonder dat je er een vinger op kunt leggen. Het is weer goed gekomen. Maar ik stond op het punt om elk moment naar de EH te vertrekken. Nu ben ik zelf behoorlijk opgeleid dus liever kijk ik het dan aan maar het was voor mij wel een randgeval.

Rafelkap

Rafelkap

26-07-2013 om 16:26

Chromosoomafwijking

Vaccinatie is niet de oorzaak. Bij mijn weten wordt autisme veroorzaakt door een chromosoomafwijking, vandaar ook dat het erfelijk is. Dat is er dus al sinds de geboorte en de eerste symtomen komen vaak pas na een jaar of 2, al lijkt een kind de eerste tijd nog perfect gezond.

Pluk53

Pluk53

26-07-2013 om 16:27

Annej

Wakefield was een oplichter die zijn resultaten vervalste, en betaald werd door advocaten van ouders met autistische kinderen. Hij is uit de medische stand verwijderd. The Lancet is door het stof gegaan vanwege deze publicatie die nooit had mogen gebeuren. Slecht onderzoek, en slechte voorcontrole op het artikel. Heeft veel schade aangericht voor de vaccinatiegraad in Engeland.

Ja het kan erger onno

Daar ga je weer met je drogreden:

Post hoc ergo propter hoc is een drogreden. Deze uitdrukking is Latijn en betekent letterlijk: "na dit, dus vanwege dit".
Bij deze drogreden wordt uitgegaan van een situatie waarin verschijnsel B zich vaak voordoet nadat verschijnsel A zich net heeft voorgedaan. Dan wordt ten onrechte de gevolgtrekking gemaakt dat B het gevolg is van A. Dit is een drogreden omdat het heel goed mogelijk is dat deze overeenkomst qua tijdstip toevallig is, of dat A en B beide gevolg zijn van een derde verschijnsel C. (Wikipedia)

Verder zou ik graag de correlatie tussen mazelen en kanker onderbouwd willen zien. Graag met links naar wetenschappelijke tijdschriften. En dan niet afdoen met: dat zullen jullie lezertjes van OO niet begrijpen want dat is moeilijk, dat is ontduiken van de bewijslast. Wie stelt bewijst is de afspraak in de argumentatieleer, en jij beweert dat door vaccinatie tegen mazelen kanker ontstaat, laat maar eens zien.

Knurf

Knurf

26-07-2013 om 20:36

Echt?

'Temeer daar er momenteel heel veel vergelijkbare gevallen zijn.'

Echt? Waar dan? Ik ken er niet een!

Fiorucci

Fiorucci

26-07-2013 om 20:52

Anne j

Onno beweert dat een kind autistisch wordt van vaccineren. Dat is wat anders dan de reactie van een autistisch kind op een vaccinatie...

Kaaskopje

Kaaskopje

27-07-2013 om 00:06

Autistisch

Misschien ben ik stiekem heel erg blond, maar als een vaccinatie met levende doch verzwakte virussen autisme kan versterken of zelfs veroorzaken, wat voor effect heeft de volle laag van onverzwakte mazelenvirussen dan wel niet?

Kaaskopje

Kaaskopje

27-07-2013 om 00:48

Aanvulling

Ik stel de vraag in de wetenschap dat een vaccinatie geen autisme kan veroorzaken. Dat dat duidelijk is

Onno: gastenboek

"Lees maar in mijn gastenboek". Nou dat wil ik best lezen, heb je een link?

Daantje50+

Daantje50+

27-07-2013 om 15:59

Gastenboek gevonden via via

En zoveel staat er niet in over Cease. Drie van de 230 gasten, verder geen informatie. Site van de uitvinder ook weinig updates, wel een enorm pamflet om alternatief in de (basis) verzekering te houden.

anna van noniemen

anna van noniemen

27-07-2013 om 17:12

Gastenboek onno

tja, hij laat alleen staan wat hij wil laten staan. Onlangs had iemand een negatief bericht geplaatst en dat was binnen no time verdwenen. Niet echt representatief. En verder hou ik me verre van Onno, want hij irriteert me mateloos!

Daantje50+

Daantje50+

27-07-2013 om 17:14

Veel vragen

Voorlopig is het verprutst in de medische wereld en bij de WHO, eerst voorstander van homeopathische behandelingen in ontwikkelingslanden.
Heel veel en steeds meer zijn van die termen waar je geen klanten mee wint. Neurotoxische stoffen is een mooie term, maar wat bedoel je eigenlijk? En welke kettingreactie wordt er in gang gezet om uiteindelijk die hele waaier aan aandoeningen te veroorzaken? Autisme, ADHD en dyslexie zijn zeer verschillende aandoeningen. Wat is de reden waarom het ene kind autisme heeft en het andere kind dyslexie krijgt vanuit hetzelfde vaccin?
De vraag van Kaaskopje is relevant. Een aftreksel van de echte virussen en bacteriën richt zo'n verwoesting aan omdat het immuunsysteem er niet klaar voor is, is de claim. Waarom is het echte virus dan een onschuldige kinderziekte?

Dat zijn de vragen die zo bij mij opkomen, als ik de sites rond Cease lees.

Vaccinatieschade

wordt met name verondersteld met als oorzaak de vulstoffen en de conserveringsstoffen, de stoffen die nodig zijn om de het verzwakte virus goed te houden. Thimerosal was een van de vulstoffen die verdacht werd van schade omdat het om kwik gaat. En kwik is natuurlijk wel schadelijk dat weet een kind. Dus het is vreemd dat je dat wil inspuiten bij een kleintje.

Bijsluiters lezen

Vanwege allergie lees ik altijd wat er in die zaken zit. Zo zat er in een van de pufjes van mijn dochter soja als vulmiddel of conserveringsmiddel. Omdat kinderen met asthma vaak ook koemelkeiwitallergie hebben, waarbij er in 40% van de gevallen ook een sojaallergie kan ontstaan is het helemaal niet handig om soja in pufjes te gebruiken.
Ik heb het gemaild aan de Amerikaanse fabrikant en ik denk dat die vraag van meer mensen is gekomen want een half jaar late zat er geen soja meer in.
Dus het heeft wel zin om te letten op de vulstoffen bij vaccinaties of daar geen potentiele schade van ondervonden kan worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-07-2013 om 22:20

Annej

Hoe kom jij erbij dat er kwik in de vaccinatie zit? Als je je deskundig opstelt, doe het dan wel goed.

Nils

Nils

27-07-2013 om 22:33

Thimerosal

Annej, in de vaccinaties van het rijksvaccinatieprogranma heeft nooit thimerosal gezeten. In de VS is het wel als conserveringsmiddel gebruikt, maar daar zijn nooit aantoonbare schadelijke effecten gemeten. Dus 1) in Nederland worden kinderen niet ingespoten met kwik, 2) de soort kwik en hoeveelheid thimerosal in de vaccins is zeker niet per definitie schadelijk. Een visje moet hè kinderen volgens jouw theorie in ieder geval maar niet meer laten eten...

Vis

Ik spuit geen vis in huis of spieren waar ze direct opgenomen worden in het bloed. Bovendien zijn we ook daar gewaarschuwd om niet teveel vis te eten vanwege de zware metalen die er in zitten.

Metalen in vaccins

Aluminiumhydroxi sulfaat in de Gardasil.
http://www.novaccine.com/vaccine-ingredients/results.asp?sc=164
Geassocieerd met neurotoxische schade.
Vaccineren is belangrijk maar het is niet handig om de kritiek niet ook zeer serieus te nemen.

Nils

Nils

28-07-2013 om 07:50

Serieus nemen

De overheden en onderzoeksinstituten nemen de kritiek op vaccineren buitengewoon serieus: als een bepaald percentage ouders stopt met vaccineren komt de volksgezondheid immers in gevaar. Maar fabeltjes (de suggestie dat in Nederlandse vaccins, muv die tegen tetanus voor volwassen, kwik zit, is gewoon niet waar) zijn fabeltjes. Verder is er in de landen waar de stof wel gebruikt is eindeloos onderzoek gedaan. Daar is uitgekomen dat de soort kwik die gebruikt wordt in combinatie met de minieme hoeveelheid geen gezondheidsschade oplevert. Nogmaals, met een keer in je leven een visje eten krijg je meer kwik binnen en ook nog in schadelijker vorm. Als blijkt dat een vaccinatie bijwerkingen heeft of vulstoffen die je liever niet zou hebben, moet daar wat tegen gedaan worden. Thimerasol is uit de vaccinaties in de VS gehaald om bezorgde ouders tegemoet komen. Wat mij opvalt is dat mensen uit de anti-vaccinatie hoek zo volhardend zijn in het vertellen van onwaarheden om daar dan vervolgens geld aan te verdienen. En ja, soms vind ik het wel lastig om mensen die daar achteraan hobbelen serieus te nemen, vooral als ik dan vervolgens om de oren geslagen wordt met mijn "niet kritische" houding. Natuurlijk neem ik iedereen met een kind dat waar dan ook van slag is geraakt serieus. De genoemde reden hoef ik, indien aantoonbaar niet waar, niet serieus te nemen. En bedenk ook dat er een groep mensen is die veel baat hebben bij het in stand houden van de inmiddels weerlegde fabeltjes over vaccinatie en daar ook heel actief mee bezig zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-07-2013 om 11:45

Inderdaad nils

Helemaal eens.
Bovendien, lees de bijsluiter van een algemeen aanvaard middel eens door. Bij ieder middel is ooit wel een voorval geweest wat je niet wenselijk kunt noemen, maar als het voor de overige 99,8 procent veilig is en doet wat het moet doen, is dat het waard. En ik heb de indruk dat ze die 0,2 procent ook serieus nemen. Het is een feit dat de mazelen in Nederland niet snel dodelijk is, vanwege onze gemiddeld genomen goed gevulde buiken en goede gezondheid, maar dat is wereldwijd niet zo (behalve in Zuid Amerika). Onder minder ideale omstandigheden is de mazelen wel degelijk dodelijk. En door de mazelen toch moedwillig in stand te houden door mensen bang te maken voor vaccinatie en bang te maken voor de toorn van onze lieve Heer, raakt de ziekte niet de wereld uit. Ik vind het nogal egoïstisch gedrag dus van weigeraars.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-07-2013 om 11:48

Correctie

Onder minder ideale omstandigheden is de mazelen wel degelijk dodelijk.
Moet zijn:
Onder minder ideale omstandigheden is de kans dat de mazelen dodelijk is wel degelijk aanwezig.

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2013 om 12:55

En...

Ik meen dat bij de voorlaatste epidemie in NL ook kinderen overleden zijn....

Gif

Het gaat bij giftigheid niet om de soort stof maar om de concentratie. In feite zijn alle stoffen giftig, zowel natuurlijke als synthetische. Zelfs water kan dodelijk zijn als je er veel teveel van drinkt (dan wel meer dan den liter of tien). Als je een onsje keukenzout binnen kunt houden mag je ook blij zijn als je dat overleeft.
Wat wij in de volksmond 'gif' noemen zijn stoffen die in lage concentraties al schadelijk zijn. Bij hele lage concentraties kunnen deze stoffen echter totaal onschadelijk zijn.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2013 om 01:37

Net als bij

homeopathische middelen dus. En zo zijn we toch weer rond.

Onno

Onno

31-07-2013 om 13:32

Autisme is in veel gevallen een stapelingsziekte.

autisme is in veel gevallen het gevolg van verstorende invloeden van voor, tijdens of na de zwangerschap. Wanneer men deze verstorende invloed nauwkeurig in kaart heeft gebracht kan men met de CEASE-therapie in veel gevallen autisme genezen of in ieder geval heel veel verbetren. Natuurlijk zijn er autisten die niet te genzen zijn net zoals down niet te genezen is.
De meeste andere aandoeningen zijn gelukkig wel te genezen, zoals ADHD,ADD, PDD-NOS, ODD enz, enz. Vaccinaties blijken bijna altijd voor de grootste ellende verantwoordelijk te zijn en steeds meer mensen zien dat onder hun ogen gebeuren. Dat is de reden waarom steeds meer mensen een kritische houding aannemen als het over vaccineren gaat.
Ook al gaan de meeste forumleden hieraan voorbij wil dat nog niet zeggen dat het niet gebeurt. En ach, misschien zijn er moeders die al dat gezeul langs allerlei hulpverlenende instanties wel leuk vinden. waarom zou je je er dan in verdiepen.

Daantje50+

Daantje50+

31-07-2013 om 15:26

Cease

Is gewoon een melkkoe om de homeopaten op te leiden tot een andere vorm van niks. Als je leest wat allemaal veroorzakers zijn, kan je als zwangere beter zelfmoord plegen. Normaal leven is al reden voor stapelingsziektes.

Heb je alleen tekstblokken in je computer zitten? Herhaling van meer van hetzelfde, terwijl er een goede vraag was gesteld. Waarom vinden homeopaten een verzwakte vorm van de ziekte veel erger dan de ziekte zelf?

Onno

Onno

31-07-2013 om 17:38

Het tijdstip is belangrijk, niet het virus of de bacterie.

Het is niet normaal en ook niet juist om een baby van 2 maanden anti-stoffen te laten ontwikkelen voor ten minste 7 ziektes. De natuur moet je niet naar je hand willen zetten dan krijg je altijd ongelukken. Daarnaast zijn het de conserveringsmiddelen die het grootste kwaad berokkenen, zeker als dit gebeurt voordat de hersenbarriere zich sluit.
Het is wel vreemd dat talloze moeders tijdens de zwangeschap zich van alles en nog wat ontzegen voor de baby maar als de baby twee maanden is laten ze er wel vergif in spuiten. Daarom is het belangrijk dat aanstaande moeders zich in deze materie verdiepen. Doe je dat niet kom je vanzelf in de rubriek zorgenkinderen.

Fiorucci

Fiorucci

31-07-2013 om 18:14

Onno

Man, man, enig nuance is jouw helemaal vreemd he? Je legt de schuld van bepaalde aandoeningen bij de moeder. Het lijken de vijftiger jaren wel...
Voordat de hersenbarierre zich sluit,haha, heb je die zelf verzonnen? Echt geniaal.

Fiorucci

Ik heb mij tijdens de zwangerschap ook van alles ontzegt zoals Onno schrijft en ook na de zwangerschap. Ik gaf heel lang borstvoeding en hield ook toen rekening met alles wat ik innam. Normaal pak ik gerust paracetamol/ibuprofen bij een flinke hoofdpijn maar in de periode van zwangerschap en borstvoeding zeker niet.

Het stond mij ook wel tegen om een baby van enkele weken tegen van alles te laten vaccineren. Alleen maar braaf de richtlijnen opvolgen van het vaccinatieprogramma omdat ik het enger vond om die niet op te volgen. Er is wel wetenschappelijk vastgesteld hoeveel stof er in de hersenen van een baby doordringt bij het geven van borstvoeding als de moeder bijvoorbeeld medicatie gebruikt voor een depressie of insuline spuit bij suikerziekte. Is er ook informatie over de gevolgen voor de hersenen na het geven van bijvoorbeeld de BMR prik? Inentingen gaan direct in de bloedbaan, dus nog grotere hoeveelheden stoffen die door de hersenbarriere dringen. En een gezonde stevige baby vanaf 6 maanden is er beter tegen bestand dan een 2 maanden oude zwakkere baby. Waarom worden die inentingen eigenlijk al zo jong gegeven? Enkele maanden later is onoverkomelijk?
Ik google nog even verder, vind het interessant.

Fiorucci

Fiorucci

31-07-2013 om 20:01

Wil

Een twee maanden oude baby kan erg ziek worden van bepaalde kinderziektes...los daarvan gaat het mij erom dat Onno de aandoeningen weer in schoenen van ouders wil schuiven. Vroeger kregen moeders van autistische kinderen de schuld, ze zouden ze vast liefdeloos hebben opgevoed. Vroeg of laat hebben de ouders het altijd gedaan, om wat voor reden dan ook. Dat er ook volwassenen zijn met autisme/ADD/ADHD etc. die nooit een BMR hebben gehad, wordt vergeten voor het gemak.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.