Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Onno

Onno

14-07-2013 om 11:51

De verschrikkelijke mazelen epidemie.

Niemand nog een mening daarover? Vreemd, meestal heeft men het hier over de meest onbenullige onderwerpen maar dit vind men dan niet belangrijk? Raar volkje hier.


Fiorucci

Ik zou wat kritischer inenten niet raar vinden. Een tetanus prik voor een baby van 2 maanden dat nog helemaal niet kan lopen en niet in aanraking komt met straatvuil bijvoorbeeld. Of een inenting tegen hepatitus B terwijl ik met mijn baby van 2 maanden helemaal niet in de risicolanden kom.
We enten nu tegen een stuk of 12 ziektes, vele in korte tijd vanaf de eerste 2 maanden. De waterpokken gaan er ook nog bijkomen las ik. Veel inentingen worden tegelijkertijd gegeven. De BMR prik gaat de BMRW worden. Best heftig allemaal in zo'n klein lijfje. Over enkele jaren zal er ook wel landelijk een griepprik komen, niet alleen meer voor ouderen of chronisch zieken. Gelijk maar de kids inenten tegen griep zie ik er nog gerust van komen.
Ik ben niet tegen enten maar kritisch enten en beter verspreiden lijkt me best raadzaam.
En op opmerkingen over autisme/adhd van Onno waarbij dit alles de schuld van de moeder is ga ik niet eens in. Ik voel me niet aangesproken, zelfs niet als mijn kind is zoals die is door een BMR prik.
Wij voeden op met de info van het rijk waarbij de nodige inentingen worden aangeraden en als brave burgers volgen we die op. Ik zeg:'Ich hab es nicht gewusst".
Juist fijn, zo'n kritische noot op het forum van Onno, je haalt eruit waar je iets mee kan en negeert wat je irriteert.

Nils

Nils

31-07-2013 om 21:44

Wil40

"Ik zou wat kritischer inenten niet raar vinden". Waarom is, behalve emotie (er wordt feitelijk geen gif ingespoten), het vaccinatieprogramma volgen minder kritisch? Wat ik persoonlijk wel vervelend vind is dat mensen de BMR niet of later laten zetten (in het laatste geval omdat het kind te jong zou zijn) met het gevolg dat ik mijn kleintje vervroegd moet laten inenten om te voorkomen dat het mazelen krijgt, dat in hun argumentatie niet meenemen. Als je werkelijk een jongere leeftijd zo belastend vindt, zorg dan voor kudde-immuniteit. Dan is de BMR-vaccinatie voor 14 maanden niet nodig. Het niet volgen van het vaccinatieprogramma komt op mij eerlijk gezegd niet zo "kritisch" over. Voor kinderen met ernstige gezondheidsklachten is het natuurlijk een ander verhaal. Wel rottig dat ook zij niet altijd op de kudde-immuniteit kunnen rekenen.

Fiorucci

Fiorucci

31-07-2013 om 21:45

Wil40

Zoals ik al eerder scheef: ik had een wijkverpleegkundige, die mij van alle info voorzag. Zij was er helemaal voor dat je je als ouder goed inleest. Voor mij is er dus geen sprake van :Ich habe es nicht gewusst. Ik heb er goed over negedacht, ook omdat ik een kind had met koortststuipjes en een kind met epileptische verschijnselen. ( beide al voor de eerste inentingen) Dus ik ben het met je eens wat dat betreft. Maar dan moet er geen onzin verteld worden.

Klein lijfje

Dat kleine lijfje moet al vanaf het begin tegen tientallen ziekteverwekkers per dag boksen. Het afweersysteem wordt daardoor echt wel aan de gang gehouden. Wij, kritische prikkers, staan nog altijd volledig achter de beslissing om volgens het standaard programma te laten inenten. In die vaccinaties zitten namelijk verzwakte of zelfs dode ziekteverwekkers. Dat kleine lijfje kan dan tegen deze ernstige ziekteverwekkers antistoffen aanmaken. Ik vind best onlogisch om je druk te maken over de verzwakte virussen die je kind krijgt, terwijl je die tientallen ziekteverwekkers (van suffe verkoudheidjes tot echt gevaarlijke) die je baby elke dag bestoken, niet te voorkomen zijn.

Nils

Als ik het heb over op jonge leeftijd inenten dan bedoel ik dus een 8 weken oude baby inenten tegen ziektes die het nog helemaal niet kan krijgen. Zoals tetanus en hepatitis B. Misschien zoek je dan onnodig het risico van de bijwerkingen op>
Inenten tegen de mazelen is zeker niet zonder risico. 1 op de 5-10000 kinderen krijgt koorts en koortsstuipen van de entingen. Mazelen op zich is niet gevaarlijk, wel een long-/hersenontsteking als bijwerking. Bij een vorige uitbraak van de mazelen in 1999/2000 zijn er 3 kinderen overleden ten gevolge van de mazelen. Hoeveel kinderen zullen er de afgelopen jaren na een inenting ernstige koortsstuipen hebben gekregen? Dat is de afgelopen 13 jaar 1 op de 10000 kinderen minimaal volgens de bijsluiter. Alleen komen we er lastiger achter dat deze koortsstuipen komen door een mazelen inenting. En hoe vaak zal de conclusie zijn: Koortsstuip en overlijden ten gevolge van een inenting?
http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Veelgestelde_vragen/Infectieziekten/Feiten_en_fabels_over_mazelen_en_vaccinatie#Bijwerkingen

Zoals ik al tegen Fiorucci schreef, ik ben niet tegen inenten, maar door Onno ben ik me er nu wel beter in gaan verdiepen. Mijn zoon heeft alle inentingen gehad op commando van het consultatiebureau, misschien zou ik nu wat kritischer zijn.

Genista

En ik maar denken dat ik mijn kind daarvoor beschermde door het geven van borstvoeding. Hij hoefde er niet tegen te vechten, ik gaf hem direct de anti-stoffen.

10. Borstvoeding bevat antistoffen tegen ziektes en helpt bij de ontwikkeling van het afweersysteem van de baby

Kunstvoeding levert geen van deze voordelen. Borstgevoede kinderen zijn minder ziek omdat moedermelk de antistoffen tegen ziektes van de moeder aan de baby doorgeeft. Ongeveer 80% van de cellen in moedermelk zijn macrofagen, cellen die bacteriën, schimmels en virussen doden. Borstgevoede baby's worden op verschillende manieren beschermd tegen een aantal ziektes waaronder: longontsteking, botulisme, bronchitis, stafylokokken infecties, griep, oorontstekingen en mazelen. Daarbij komt nog dat moeders antistoffen aanmaken tegen alle ziektes die aanwezig zijn in hun omgeving. Daarmee geven ze melk, 'op maat gemaakt' om de ziektes te bestrijden waaraan hun baby's worden blootgesteld.

"terwijl je die tientallen ziekteverwekkers (van suffe verkoudheidjes tot echt gevaarlijke) die je baby elke dag bestoken, niet te voorkomen zijn."

Niet alles is te voorkomen maar zolang mijn 8 weken oude baby niet in de mest speelt of op straat een open wond oploopt is er geen risico op tetanus. Kans is uitgesloten bij een 8 weken oude baby toch? En als ik hem niet meeneem naar landen waar hepatitis B voorkomt kan die inenting ook wel wachten tot die verre reis.
Nogmaals, ook ik heb het standaard programma gevolgd bij mijn zoon maar er komen steeds meer inentingen bij en er gaan geen inentingen af. Straks krijgt mijn 8 weken oude kleinkind standaard 20 prikken, ja wie weet, ook voor verkoudheid.
Waterpokken prik zit er tenslotte ook al aan te komen.

Fiorucci

Fiorucci

01-08-2013 om 01:38

Wil40

Bv doet veel goeds, maar ook bvgevoede baby's worden weleens ziek, krijgen longontsteking, griep of oorontsteking.

Fiorucci

Fiorucci

01-08-2013 om 01:57

Wil

Het probleem is bij hepatitisB dat hoe jonger het kind, hoe groter de kans op chroniciteit na het doormaken van de infectie. maar liefst 30% bij kinderen tussen 1 en 6 jaar.
Het komt echt niet alleen voor in verre landen.
De afgelopen jaren zijn meer mensen erg ziek geworden van Hep B. Nog een toelichting:
http://www.gezondheidsraad.nl/sites/default/files/PB_200903_site_0.pdf

Nils

Nils

01-08-2013 om 07:40

Vergelijking

Als we allemaal besluiten onze kinderen niet meer in te enten, omdat we zo bang zijn voor bijwerkingen, gaan er geen drie kinderen per epidemie meer dood, maar meer dan 100 per leeftijdsgroep. Dat is de eerlijke vergelijking die je moet maken als je de bijwerkingen van vaccinaties afzet tegen de risico's van niet inenten. Verder snap ik niet zo goed dat je van koortsstuipen, die inderdaad bij 1 op 5000-10.000, ook overlijden maakt. Er is nog nooit aangetoond dat een dergelijke vaccinatie tot blijvende schade leidt. De kans van 1 op 5000 op een koortsstuip of de kans van 1 op 1000 op overlijden, dat is dus de keuze. De voordelen van borstvoeding hebben in jouw beleving wel mythische proporties aangenomen. In het geval van borstvoeding is de werkelijkheid wel goed genoeg, overdrijving van gezondheidsvoordelen is toch niet nodig? Je beschermt je kind niet tegen mazelen door het geven van borstvoeding. En nogmaals: we hebben buitengewoon kritisch naar vaccinaties gekeken. Nu is mijn man toevallig onderzoeker op het terrein van gezondheid, hij heeft als liefhebbende vader heus goed naar de materie gekeken. Om ons nu als ouders als minder kritisch weg te zetten, omdat hij na alle onderzoeken bekeken te hebben tot de conclusie kwam dat het rijksvaccinatieprogranma het beste was, vind ik onlogisch.

Wil, opbouw

Die 8 weken oude baby heeft inderdaad een erg kleine kans om tetanus op te lopen, maar het vaccinatieprogramma gaat uit van een opbouw, zodat de weerstand wel optimaal is op het moment dat de kans op tetanus wel reëel is. Wat waterpokken betreft, ik heb wel mensen gezien die danig uit de running waren door gordelroos (secundair optredend). Verder zegt Wikipedia erover: "Een bijzonder risico bestaat bij (hoog)zwangere vrouwen die nog geen waterpokken hebben gehad. De baby kan dan met waterpokken geboren worden, wat een groot gevaar met zich meebrengt voor het kind. De kraamafdeling van een ziekenhuis is dus een plek waar personen met waterpokken niet thuishoren. Ook kinderafdelingen van ziekenhuizen weren kinderen met actieve waterpokken liever om besmetting van patiëntjes die ook al een andere ziekte hebben zo veel mogelijk te voorkomen. Verder kunnen mensen met een verzwakt immuunsysteem (hiv, chemotherapie) - ook wanneer ze de ziekte zelf als kind al gehad hebben - beter uit de buurt van waterpokkenlijders blijven."
Wat borstvoeding betreft, dat heb ik zelf ook gegeven. Erg mooi inderdaad, dat dat ook zoveel bescherming biedt, maar ik zie niet goed waarom dat een reden zou moeten zijn om de bescherming via vaccinatie niet op te bouwen. Wij hebben indertijd ons ook nogal verdiept in het vaccinatieprogramma en op grond van de informatie van diverse kanten besloten dat wél vaccineren volgens het RVP het beste voor onze kinderen was. Gespreid prikken vind ik zelf zieliger voor die kleine lijfjes. Want nogmaals, het gaat om tamelijk verzwakte en dode virussen. De prik zelf is zieliger dan het feit dat ze die verzwakte ziekteverwekkers krijgen.

Daantje50+

Daantje50+

01-08-2013 om 12:05

Kritisch

Je ziet aan Onno hoe er een redenatie wordt opgebouwd waardoor ouders aan vaccinatie gaan twijfelen. Eerst was de beste optie de ziekte doormaken, nu is het vaccin zelf niet de boosdoener, maar de hulpstoffen en de combinatie.

Stel daarover de kritische vragen en Onno valt terug in emoties. Hoe kan je als ouder jouw kind vergiftigen met wel 7 verschillende ziekte-verwekkers en van die enge hulpstoffen met kwik? Je bent een willoze slaaf van de overheid! Ze spuiten maar van alles in terwijl jij niet weet hoe of wat.

Hulpstoffengevaar is talloze malen weerlegd. Combinatievaccins zouden vroeger inderdaad een flinke reactie geven, maar de technologie gaat verder waardoor zo'n ziekteverwekker is teruggebracht tot de meest elementaire vorm die nog wel het afweerproces start en zo min mogelijk bijwerkingen veroorzaakt. Dat wordt uitgebreid getest voordat het vaccin in het CB wordt geïntroduceerd.
Haal de combinaties uit elkaar en je hebt een veelvoud aan prikmomenten in het eerste levensjaar.

Het HepB vaccin is een voorbeeld dat NL niet zomaar de wens van de fabrikanten volgt. WHO heeft 16 jaar geleden dringend verzocht om dit vaccin in Europa te introduceren. Dat verzoek is door de meeste omringende landen opgevolgd, al was de kans op HepB klein. NL heeft HepB vrij lang uit het RVP gelaten en alleen geënt onder de risicogroepen. Waterpokkenvaccin stond lang in de wacht, ROTA staat in de wacht..enfin, je kan het zelf nalezen in de documenten van de GZR wat de overwegingen zijn. Doe er je voordeel mee.

Kari1

Kari1

01-08-2013 om 12:17

Kan het niet laten

hoewel Nils, Fiorucci en Genista het prima aankunnen hier kan ik het niet laten om toch nog eens te reageren in een vaccinatiedraadje.
Wil, op mij komt jouw houding juist niet zo erg kritisch over. Omdat je uitgaat van meningen, losse dingen die je leest, je eigen gevoel etc. Dat is prima als jij je daar goed bij voelt, maar kritisch is iets anders dan simpelweg "niet meegaan in de gebruikelijke adviezen". Dat is o.a. op zoek gaan naar de bron van beweringen, naar de feitelijke juistheid van de achtergrond. Daarom zijn de noten van Onno ook verre van kritisch. Dat het vaccinaiteprogramma is zoals het is heeft redenen. Heb je, behalve je emoties daarover te voelen, ook uitgezocht waaróm het is zoals het is?
Het is al gezegd: de inentingen zijn heus niet zo heftig in een klein lijfje. Dat is emotie. Dat kleine lijfje is al vanaf het begin met veeeel meer (en levende, geen dode!) ziekteverwekkers aan de gang en dat gaat prima.
Een baby van 2 mnd zal weinig kans hebben om tetanus op te lopen, maar de inentingen zijn volledig voltooid met 11 maanden en dan kruipen de meste kinderen vrolijk over de grond. Wil je ze dan beschermd hebben, dan moet je een stuk jonger starten. En dat is, zie boven, geen probleem.
Nederland was een van de laatste landen om ons heen die een algemene inenting tegen hepatitis B invoerde, elders in Europa gebeurde dat al veel langer. Omdat de kans niet groot is dat je het oploopt, maar ALS je het oploopt op jonge leeftijd is er een héle grote kans dat je heftig de sigaar bent. Vandaar.
Borstvoeding geeft antistoffen mee aan een kind, maar dat zijn hele algemene antistoffen die vooral de slijmvliezen (luchtwegen, maagdarm) wat meer beschermen tegen indringers, géén specifieke-ziekte-antistoffen. Borstgevoede kinderen hebben daarom net zo hard hun vaccinaties nodig.
Je hebt het over koortsstuipen na de mazelenvaccinatie. Ja, dat kan, want na die vaccinaite kun je koorts krijgen en bij koorts kun je koortsstuipen krijgen. Niet van de vaccinatie op zich maar van de koorts. Enig idee hoeveel kinderen koortsstuipen krijgen zonder dat er een vaccinatie in het spel is geweest? Maar "gewoon" een willekeurige ziekte met koorts (waaronder, jawel, mazelen)? Dat zijn er vele malen meer.
Kari

Kari1

Kari1

01-08-2013 om 12:19

Daantje

ik had jouw bericht nog niet gelezen maar zo te zien zijn we het eens!
Kari

Informatie

Ik heb de sites van rijksoverheid uitgeplozen en de links waar ze naar toe verwijzen over bijwerkingen en de stoffen in de vaccinaties. Ook me verdiept in de grafieken over bijvoorbeeld de mazelen en het aantal sterfgevallen. Ik lees niet op sites van de reformatorische anti-prikkers en niet op sites over homeopathie en de gevolgen van inenten.
Ook de info over borstvoeding komt gewoon van de site van het voedingscentrum.
Ik ben maar gewoon een kuddedier en heb ook braaf met mijn kind het hele vaccinatieprogramma afgewerkt. Als de overheid zegt dat dit een verstandige beslissing is, wie ben ik dan om te weigeren of het programma op te schorten? Ik herinner me een tijdje geleden op dit forum de discussie over het inenten van 13 jarige meisjes tegen baarmoederhals kanker. Dat er discussies ontstaan is juist goed. Ik heb geen dochter en alleen meegelezen. Baarmoederhalskanker is alleen geen besmettelijke ziekte voor andere meisjes, dus we voelen ons minder bedreigd door moeders die de inenting weigerden.
Kritisch zijn is je verdiepen in informatie en de achtergelegen bronnen uitpluizen. Heb ik ook gedaan als de bron interessant was om te weten.
Soms blijkt pas na 100 jaar of je de juiste keuze hebt gemaakt. Nu moeten we het doen met de informatie die we nu kunnen vinden. Ook ik vind dat inenten volgens het programma nu de juiste keuze is, gewoon omdat ik niet genoeg redenen lees om het niet te doen.

Fiorucci

Fiorucci

01-08-2013 om 14:05

Wil

Dus nu begrijp je het waarom van de vaccinatie tegen HepB en Tetanus? Overigens, als de info over BV echt zo vermeld staat op de site van het voedingscentrum, dan klopt dat dus niet helemaal, zie bovenstaande postings...bv doet een hoop goed maar het is geen wondermiddel.

Fiorucci

Ik heb o.a. gelezen dat een baby door borstvoeding de eerste 5 maanden beschermd is tegen mazelen als de moeder de ziekte gehad heeft. Omdat wij ingeënt zijn geven we nog maar een maand of 3 de anti-stoffen mee. Ook beschermen we ons kind tegen oorontsteking en longontsteking en andere infectie`s. Allemaal foute info dus.

Dan hepatitis B, ik heb alles gelezen over deze ziekte en hoe je meer kans hebt om het te krijgen en de risicogevallen die al eerder ingeënt werden. Ik kan hier niet echt uithalen dat het zinvol is om een baby met 8 weken al in te enten....
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/H/Hepatitis_B

Vooral de grafiek met de dalende lijn is interessant. We enten sinds kort pas in, ik heb begrepen dat we massaal meer verre reizen maken en daardoor sneller in aanraking komen met HepB. Wat een 8 weken oude baby daar mee van doen heeft begrijp ik niet. De ziekte is niet besmettelijk door de lucht of door aanraking. Nog sterker, je kind mag gewoon naar het KDV als het HepB zou hebben. Misschien is het gewoon handig/goedkoper om entingen te combineren? Dat anderen dat een prima idee vinden, de prikmomenten minimaliseren okè. Maar daar gaat het mij nu niet om. Is het zinvol een 8 weken oude baby in te enten tegen ziektes terwijl hij/zij niet in de risicogroep valt, zoals bij Hep B.

Kari (o.t.)

Fijn dat je er bent. Ik waardeer jouw bijdragen in dit soort draadjes altijd zeer. Je hebt me destijds (4 of 5 jaar geleden) erg geholpen een goede beslissing te nemen over de hpv-vaccinatie. Met terugwerkende kracht: dank je wel hiervoor!
n@nny

En dan ook nog tetanus

Bij tetanus is geen sprake van voldoende beschermd zijn. De vaccinatie bouwt je afweer op maar die is niet levenslang. Daarom wordt er ook een injectie tegen tetanus gegeven bijvoorbeeld na een beet van een hond of een ongeluk in aanraking met straatvuil. Mijn kind heeft nog nooit een ernstig ongeluk gehad met open wonden, is nooit gebeten door een hond en als dit nu wel zo zou zijn kan ik dus nu direct een prik gaan halen. Hij is al lang niet meer beschermd tegen tetanus. Dus waarom al beginnen met 8 weken? Omdat jonge kinderen extra gevaar lopen bij complicaties ALS ze tetanus krijgen, dat begrijp ik. Dus een 11 maanden oud kind heeft een redelijke afweer door de opbouw van vaccinatie, hoe zit het met mijn 14 jarige als hij een fietsongelukje krijgt? Ik maar denken dat een pleister wel voldoende is omdat hij tenslotte zijn inentingen gehad heeft, nee dus.

"Voordat bijna iedereen werd ingeënt tegen tetanus, stierven in Nederland elk jaar zo’n 50 mensen aan de ziekte. Na de introductie van de vaccinatie in 1953 daalde het aantal sterfgevallen tot bijna nul. Sinds 1957 is de vaccinatie tegen tetanus onderdeel van het RVP. Omdat het gif van de bacterie zo snel werkt, heeft het immuunapparaat niet de tijd om antistoffen tegen de bacterie aan te maken. Iemand die de ziekte al gehad heeft, is daardoor nog steeds niet beschermd. Na vaccinatie wordt wel afweer opgebouwd, maar de vaccinatie geeft geen levenslange bescherming. Bij elke besmetting moet daarom gekeken worden of een tetanusvaccinatie nodig is".

"Bij elke besmetting moet daarom gekeken worden of een tetanusvaccinatie nodig is"."

Moet dat niet zijn:"Bij elke KANS op een besmetting moet daarom gekeken enz." Hoeveel ouders gaan na een bijt van een konijn, val van de fiets of spelen op de kinderboerderij met een open knie naar hun huisarts voor een tetanus prik?
Ik niet.

Tijgeroog

Tijgeroog

01-08-2013 om 15:40

Wil

Als reactie op je laatste vraag: dat hoeft ook niet, want ze zijn al ingeënt tegen tetanus. Met 9 jaar worden ze opnieuw ingeënt dus tot een jaar of 19 zijn ze beschermd tegen tetanus, voor al die keren dat ze van de fiets vallen of een bijtend konijn tegen komen...
Je spreekt jezelf wat tegen...

Fiorucci

Fiorucci

01-08-2013 om 16:11

Wil

De info die jij hebt gelezen vind ik inderdaad te absoluut gesteld. Het zal de kans verkleinen, maar voorkomen, nee.
Heb je de info gelezen die ik je gaf over Hep. B? En ja, de WHO adviseert al heel lang om iedereen te vaccineren tegen Hep B, niet alleen de risicogroepen. Nederland heeft dit heel lang niet gewild, tot voor kort. En het kostenaspect en de effectiviteit is uiteraard meegenomen in die beslissing, dat staat ook in de link. En het is overigens niet zo dat je alleen in aanmerking komt met HepB als je reist. De tandenborstel gebruiken van een drager is voldoende.

Kari1

Kari1

01-08-2013 om 19:01

Wil, bv en mazelen/hepb

"Ik heb o.a. gelezen dat een baby door borstvoeding de eerste 5 maanden beschermd is tegen mazelen als de moeder de ziekte gehad heeft."
Daar zie je de moeilijkheid al: niet alles wat je leest klopt. Bovenstaande is niet waar. Babies zijn na de geboorte beschermd door de antistoffen die ze vanuit de zwangerschap meekrijgen, BV of niet heeft daar niets mee te maken. (kijk eens naar punt 8 van de door jou gegeven link.)
"Is het zinvol een 8 weken oude baby in te enten tegen ziektes terwijl hij/zij niet in de risicogroep valt, zoals bij Hep B." Stel dat het antwoord nee is, waarom zou het dan gebeuren (en niet alleen in Nederland maar ook in veel andere West-Europese landen)? Complotje van de farmacie?
Kari

Kari1

Kari1

01-08-2013 om 19:09

Wil, tetanus

"Mijn kind heeft nog nooit een ernstig ongeluk gehad met open wonden, is nooit gebeten door een hond en als dit nu wel zo zou zijn kan ik dus nu direct een prik gaan halen. Hij is al lang niet meer beschermd tegen tetanus. Dus waarom al beginnen met 8 weken?"
Fio heeft al uitgelegd dat je kind nog steeds beschermd is, dankzij het vaccinatieprogramma. En die bescherming blijft het leven lang een heel belangrijke rol spelen, want ja, als volwassene moet je bij kans op een besmetting een nieuwe prik gaan halen. Maar die prik werkt ALLEEN bij de gratie van de prikken die je als kind hebt gehad!! Een nooit gevaccineerde volwassene met tetanusrisico is er niet met 1 prikje, die moet als de donder aanvullende zaken hebben. Waaronder antistoffen (dus geen vaccin maar al echte aangemaakte antistoffen) uit het bloed van wél gevaccineerden die zo vriendelijk zijn hun bloed daarvoor af te willen staan.
Kari

Kari1

Kari1

01-08-2013 om 19:10

Sorry tijgeroog

jij had het over tetanus, Fio over hepatitis B.
Kari

Kari1

Kari1

01-08-2013 om 19:12

Nanny (o.t.)

Fijn om te horen!
Kari

Fiorucci

Ja ik heb de info gelezen die jij gaf. Omdat er nu meer HepB voorkomt bij mensen die niet in de risicogroep vallen (een kwart) is er besloten tot vaccinatie voor ieder kind. Dit zal zeker goed overwogen zijn.

Kari

Ik ben geen type die gelooft in complotjes en samenzweringen. Het gaat mij alleen om inentingen op zeer jonge leeftijd (vanaf 8 weken). Dat worden er dus steeds meer en er gaan geen inentingen af. Het zal goed zijn onderzocht dat deze inentingen veilig zijn, daar moeten we maar op vertrouwen. Zeker is het zo dat de ziektes kwalijker zijn dan de prikken, dus we hebben weinig te kiezen.

Onno

Onno

01-08-2013 om 22:08

Het is maar net welke prijs je ervoor wil betalen.

Jullie zien niet welke schade er wordt aangericht door het vaccineren, sterker nog, jullie weten het niet eens. In mijn praktijk heb ik een flink aantal kinderen die niet zijn gevaccineerd en dat zijn de gezondst van allemaal. Geen eindeloos gezeul naar de KNO-arts, geen astma, geen eczeem, geen allergieën en in het gedrag stralende kinderen. Misschien is het handig als jullie eerst eens vaccinvrij.nl gingen lezen.
Tja, en als ouders dan toch besluiten om te vaccineren moeten ze de gevolgen ook voor lief nemen.

Nils

Nils

01-08-2013 om 22:27

Onno

Wat doen die fantastisch gezonde kinderen, een flink aantal nog wel, in jouw praktijk? Hoewel ik in eerste instantie echt dacht dat je een karikatuur neerzette, werd uit eerdere postings duidelijk dat je een soort natuurgenezer bent. Wat moet je aan die kinderen genezen dan?

Tijgeroog

Tijgeroog

01-08-2013 om 23:28

Onno

Mijn kinderen zijn wel gevaccineerd, stralend gezond, geen gezeul nodig naar kno-artsen en zelfs geen gezeul naar jouw praktijk nodig. Dat is dan wel weer jammer voor jouw statistieken, want daardoor zie je ze niet...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.