Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Onno

Onno

14-07-2013 om 11:51

De verschrikkelijke mazelen epidemie.

Niemand nog een mening daarover? Vreemd, meestal heeft men het hier over de meest onbenullige onderwerpen maar dit vind men dan niet belangrijk? Raar volkje hier.


Kaaskopje

Kaaskopje

02-08-2013 om 01:49

Onno

Ik ben een leek op dit gebied, maar ik lees alleen maar dat er nergens bewijs is dat vaccineren astma en dergelijke veroorzaakt. Het is, zo lees ik, slechts een theorie. Nu is de evolutieleer ook een theorie, waar ik in geloof en die waar líjkt te zijn, omdat er steeds meer bewijs gevonden wordt van het ontstaan van en het leven op aarde. Maar dat die theorie waar lijkt te zijn wil niet zeggen dat iedere theorie wel eens waar zou kunnen zijn. Zo is de theorie dat je van vaccineren astma e.d. kunt krijgen en er zelfs autistische aandoeningen van kunt krijgen nérgens bewezen voor zover ik heb begrepen. Jij maakt mensen dus ongerust en laat ze zelfs schuldig voelen over iets waar wétenschappers over zeggen dat er geen bewijs is. En ik denk dat de groep die zich wetenschapper kan noemen, juist een volkje is wat dat niet graag zegt. Het moet dus eerst grondig onderzocht zijn voor ze zo'n uitspraak doen. Daarom geloof ik toch liever die wetenschappers, dan iemand die een beroepsgroep vertegenwoordigd waar niet van bewezen kan worden dat zij echt in staat zijn om ziektes en aandoeningen te genezen, laat staan een goed wetenschappelijk inzicht hebben in de oorzaak van zaken als autisme.

Daantje50+

Daantje50+

02-08-2013 om 03:15

De jullie-bak

Gij domme ouders, zien jullie mijn waarheid niet?
Nee, met zo'n klein percentage ernstige bijwerkingen is die niet te zien.
Vaccinvrij.nl komt uit de koker van kritisch prikken. Nu nog kritisch onderzoeken, dan komt het wel goed met Door.

Onno

Onno

02-08-2013 om 19:04

Het is maar wat je een klein percentage bijwerkingen noemt.

Ziekenhuizen vol met kinderen met kanker. 300.000 kinderen die min of meer kansloos de maatschappij in worden gestuurd omdat ze te verstoord zijn in het hersengebied. Noem dat maar een klein percentage. Natuurlijk is dat niet allemaal het gevolg van de vaccinaties maar grotendeels wel. Dat jullie daar geen weet van hebben wil nog niet zeggen dat het niet zo is.
Het aller, allerergste van dit hele verhaal is dat de top van de farmaceutische wereld dit allemaal weet en het interesseert ze helemaal geen ruk. Het wachten is nu op een wetenschapper met 'ballen' die de moed heeft om dit naar buiten te brengen.

Onno

Onno

02-08-2013 om 19:25

Japan is er in ieder geval al klaar met de hpv

http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=5441:japan-stopt-steun-voor-hpv-vaccinaties&catid=17:gezondheid&Itemid=30#.UeLbZf6SSK0.twitter
Het staat op Niburu dus ik wacht nog op bericht wat hier van waar is.

Knurf

Knurf

02-08-2013 om 19:34

Onvruchtbaarheid?

Hoe lang geeft Japan die vaccinatie al dan? Kinderen van 12 die drie jaar geleden de inenting kregen, daarvan weet je nu toch nog niet dat ze onvruchtbaar zijn?

Bovendien gaat het, als ik andere berichten hierover goed lees, over fraude bij het bedrijf dat de vaccins produceert en niet over het vaccin zelf?

Knurf

Alle meisjes tussen de 12 en 16 jaar zijn de afgelopen 3 jaar in Japan ingeënt. Dus van de eerste lichting zijn de oudsten nu een jaar of 19.

Daantje50+

Daantje50+

02-08-2013 om 22:24

Japan

Het gaat over het grote aantal geregistreerde bijwerkingen, procentueel veel hoger dan bij andere vaccinaties. Het vaccin wordt nog gratis verstrekt via de lokale medische diensten, maar dan met de vermelding dat de minister het vaccin voorlopig niet adviseert totdat 43 cases verder zijn onderzocht.

Daantje50+

Daantje50+

02-08-2013 om 22:57

Man in the mirror

Ik kan er geen weet van hebben, omdat er geen objectief referentiemateriaal beschikbaar is.
Ik ben bang dat je toch even een spiegel moet raadplegen als je de ouders onwetendheid verwijt.

Grotendeels wel? Hoeveel procent is dat grotendeels? Waar kan ik dat terugvinden? Waar kan ik de relatie tussen kanker en vaccinaties vinden?
Wie stelt, bewijst. Ga je gang.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-08-2013 om 00:27

Niburu

Jeetje Onno, nu weet ik zeker dat je een enorme zwever bent. Bij Niburu staat de bekendmaking van Buitenaards Leven en de transformatie van 'de mensen en haar planeet' centraal. Hoe kun je van 'haar' planeet spreken na 'mensen'? Als je een website opzet, laat je toch nakijken of er taalfouten op staan lijkt mij? Maar dat viel mij pas na drie keer lezen op, moet ik eerlijk zeggen. Ik bleef eerder hangen bij 'bekendmaking van Buitenaards Leven'. Ik ben net bij het Planetarium in Artis geweest. Machtig interessant! Een van de onderwerpen was buitenaards leven. Dat dat bestaat is heel aannemelijk (dat wist ik al). Maar de kans dat wij buitenaards leven te zien krijgen is nogal klein. Ik hoop dat Niburu veel geduld heeft.
Tot zover Niburu. Waar het vooral om gaat is dat er geen enkel bewijs is gevonden voor een verband tussen de vaccinatie en de in Japan gemelde bijwerkingen. Ook is er geen enkel bewijs voor een verband tussen onvruchtbaarheid en de vaccinatie of kanker en de vaccinatie.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-08-2013 om 08:43

Niburu

Het lijkt of ik denk dat Niburu door jou is opgezet maar dat is niet mijn bedoeling.

Knurf

Knurf

03-08-2013 om 08:56

Precies wil40

'Dus van de eerste lichting zijn de oudsten nu een jaar of 19.'

Precies. Want hoeveel 19-jarigen zullen zich (al) hebben laten onderzoeken op vruchtbaarheid?

Fiorucci

Fiorucci

03-08-2013 om 09:55

Grappig onno

Je verwijt ouders onwetendheid maar wilt geen vragen beantwoorden. Logisch, want onwetende ouders kun je van alles wijsmaken natuurlijk. Denk je.

Kari1

Kari1

03-08-2013 om 10:13

Kan best kloppen hoor

Ik heb het niet allemaal nagezocht, maar een Belgisch bericht lijkt me al iets zekerder dan Niburu. De grote lijnen dan hè, ik zal niet zeggen dat alles wat in dat stukje staat precies klopt, maar dat Japan een slag om de arm neemt zou zomaar kunnen.
"Het Japanse ministerie van gezondheid heeft onlangs verklaard dat het niet langer officieel het vaccin tegen humaan papilloma virussen (HPV-vaccin) zal aanraden, omwille van vele klachten over bijwerkingen."
Dat is een afweging tussen publiekstevredenheid en immunonologische best practice. De Nederlande overheid maakt zulke afwegingen ook, om het vaccinatieprogramma als geheel te beschermen. Hier staat men nu (kan veranderen) op het standpunt dat 2 prikken per keer de max is, om ouders niet af te schrikken en de vaccinatiegraad om zeep te helpen. Terwijl het medisch gezien in somige gevallen misschien beter kan zijn om dat anders te doen, maar het kind met het badwater weggooien schiet niet op dus probeert men het optimale van 2 werelden te zoeken. Japan zal bang zijn voor een anti-vaccinatiehetze en wil met deze actie aan ouders laten zien dat ze serieus willen luisteren, zoiets. Dat is in andere landen met andere prikken ook wel gebeurd, op een keer klaart de lucht weer op en kan men door op het spoor.
En waar gaat het nu over? Op 3,29 miljoen meisjes (x 3 inentingen?) waren 43 bijwerkingen van ernstiger aard dan pijn en een verdoofd gevoel. Nochtans werd geen enkel oorzakelijk verband gevonden tussen het vaccin en de bijwerkingen, zo preciseert de werkgroep die het ministerie aanzette tot de beslissing.
"Toch is het zo dat de doeltreffendheid op lange termijn nog niet bewezen is." klopt ook natuurlijk. Genoeg over gezegd, van virus tot kanker duurt vele jaren en die zijn nog lang niet om. Wat men wél weet is dat het vaccin zeer goed werkt tegen het virus, en dat het virus kanker veroorzaakt. De vaccinatie is ingevoerd door 1 en 1 op te tellen.
Kari

Onwetend

Onno: "Dat jullie daar geen weet van hebben wil nog niet zeggen dat het niet zo is." => dat jij allemaal dingen beweert, wil ook niet zeggen dat het wél zo is Logica: waar is onze overheid nu eigenlijk op uit volgens jou? Op zo veel mogelijk geldverslindende afgrijselijke ziektegevallen onder kinderen? Als jouw afschuwelijke uitspraken (ziekenhuizen vol kinderen met kanker en dergelijke, als gevolg van de inentingen) zouden kloppen, en ook dat het RIVM dat weet, wat is dan volgens jou de theorie achter het instandhouden en finetunen van het RVP? Is het echt de vooropgezette bedoeling om zoveel mogelijk leed en dood te veroorzaken? Heb je zelf eigenjk wel door wat voor afgrijselijks je impliceert, Onno?

Nils

Nils

03-08-2013 om 16:52

Onwaarheden beetje off topic

Onno, wat verkondig jij een onwaarheden zeg! Maar goed, je kunt misschien niet beter verwachten van iemand die zijn informatie over vaccineren haalt van een site over buitenaards leven, de komst van Niburu (???) en ja hoor: weer die abrikozenpitten die kanker voorkomen /genezen. Voor de geinteresseerden: de abrikozenpitten moeten op een bepaalde manier in de lucht gedroogd zijn. Gewone pitten voldoen dus niet. En de overheid doet er alles aan om de juiste luchtgedroogde abrikozenpitten bij de mensen weg te houden! Gelukkig kan je de pitten bij de mensen achter deze site kopen, toevallig bij jou Onno? Nou ja, ik heb me buitengewoon vermaakt met die Niburu site. Wat wordt je daar "wetend" van zeg, echt een aanbeveling!

Tink

Tink

03-08-2013 om 18:05

Over abrikozenpitten

Voor je daaraan begint, lees eerst even wat Katan daar over zegt....
http://www.mkatan.nl/columns-en-kranten/nrc-columns/484-13-04-2013-abrikozenpitten.html?qh=YToxOntpOjA7czoxNToiYWJyaWtvemVucGl0dGVuIjt9

(vooral de laatste 2 alinea's)

Nils

Nils

03-08-2013 om 19:09

Oplichting

Ik noemde die abrikozenpitten, om aan te geven dat links die hier neergezet werden, onbetrouwbaar waren. Ik hoop dat ik niemand op een idee heb gebracht, ik wist niet dat het eten van die pitten overlijden tot gevolg kon hebben en dat er al twee kinderen aan zijn gestorven. Het maakt de oplichting wel nog kwalijker: er wordt niet alleen misbruik gemaakt van zieke, kwetsbare mensen. Ze worden ook nog vergiftigd.

Onno

Onno

03-08-2013 om 23:57

Niburu

Met Niburu heb ik niet zoveel maar het bericht over de HPV vaccinatie in Japan is eenvoudig na te trekken. Inmiddels heb ik begrepen dat het waar is. Ook ik zie veel nare bijwerkingen van de HPV vaccinatie.
Ik weet dat wat ik beweer over kinderen en kanker verschrikkelijk is. Ik geloof niet dat de regering hier bewust aan meewerkt. wel weet ik dat de farmaceutische industrie de machtigste industrie op aarde is en dat die macht zooooo ongelofelijk groot is dat zelfs de Amerikaanse staat hen geen paal en perk meer kan stellen. Ze zijn almachtig, ze overstijgen het recht en kunnen hele regeringen platwalsen. Denken jullie nu echt serieus dat die industrie het goed met ons voor heeft? Hoe naief kun je zijn. Nogmaals het wachten is op een wetenschapper die de 'ballen' heeft om de waarheid naar buiten te brengen. Met gevaar voor eigen leven weliswaar. Dat zou nog wel eens eerder kunnen zijn dan men zou verwachten maar dat is een gevoel wat ik heb, niet meer dan dat.

"de waarheid"

De waarheid is inderdaad dat de farmaceutische industrie heel veel macht heeft. Er hoeft geen medische wetenschapper op te staan die genoeg ballen heeft om dit openbaar te verkondigen. Dat weten we eigenlijk allemaal wel. Vooral de prijzen van medicijnen worden hoog gehouden door deze industrie. Als je bij Google intikt: "farmaceutische industrie macht" komen er veel regeringsvraagstukken en actualiteitenrubrieken naar boven die over dit onderwerp gaan.
Er moet meer toezicht komen op de ontwikkeling van medicijnen, de resultaten van een medicijn en het bijbehorende prijskaartje. Lijkt me een prima plan. Een werktak waar veel geld in omgaat en belangen zich kunnen verstrengelen moet er goed toezicht zijn.

http://www.sp.nl/partij/theorie/standpunten/25medicijnen.pdf

Kaaskopje

Kaaskopje

04-08-2013 om 01:47

Ja dat is inderdaad duidelijk

Als je je een beetje interesseert voor 'het nieuws' dan moet je wel een keer opgevangen hebben dat de farmaceutische industrie nare kanten heeft en ik geloof ook best dat daar zaken bij zijn die wij nog niet weten. Dat de prijzen onzinnig hoog gehouden worden en dat de industrie er garen bij spint als er weer eens een medisch gat aangeboord wordt waar geld mee te verdienen valt dat weten veel mensen ook lijkt mij. Maar als je (Onno in dit geval) insinueert dat deze industrie moedwillig spul op de markt gooit om kinderen ziek mee te maken, moet je (Onno) daar bewijs van kunnen leveren en als je (onno) dat zéker weet, snap ik niet dat je niet allang de rol van klokkenluider op je genomen hebt. Maar misschien is het lucratiever om dat niet te doen. Ik stel me zo voor dat je met een eigen praktijk voor alternatieve geneeswijzen er ook belang bij kunt hebben om mensen bang te maken, zodat ze de normale gezondheidszorg niet meer vertrouwen en de weg vervolgens weten te vinden naar je alternatieve praktijk. Dus allemaal mooi en aardig dat Onno zich zo druk maakt om de kunsten van de farmaceutische industrie, maar ik zie daar een flinke portie eigenbelang in, wat de betrouwbaarheid nou niet bepaald ten goede komt, voor zover ik al vond dat er sprake is van betrouwbaarheid. Kortom, of het nou de farmaceutische industrie betreft of de Onno's, het is een pot nat. Er moet geld verdiend worden.

Mee eens kaaskopje

Je kunt best het een en ander aanmerken op de farmaceutische industrie en hun marketingstrategieën, maar de alterneuten hebben de kunst goed afgekeken. Ze doen niet onder voor de "gifmengers" tegen wie ze zich zo afzetten.

Nils

Nils

04-08-2013 om 09:09

Gifmengers

Dat de farmaceutische industrie zich alleen maar bezig houdt met liefdadigheid wordt volgens mij door niemand geloofd. Met het aannemen van een kritische houding tov deze industrie is niets mis en ook ik vind dat de controle beter kan. Veel geld wordt trouwens ook weer in het ontwikkelen van nieuwe medicijnen gestoken. Hoeveel mensen kennen we niet die dankzij het bestaan van medicijnen een betere levenskwaliteit gekregen hebben of rottige ziektes hebben overleefd? Ik vind een farmaceut toch iets anders dan een kwakzalver. De eerste verdient aan zieke mensen, is vaak teveel op dat verdienen gericht, maar maakt wel een hoop mensen beter. De tweede verdient aan zieke mensen, maar weet dat hij ze niet beter maakt, het is een oplichter.

Nils

Nils

04-08-2013 om 10:47

Afhankelijk

Ik wil de farmaceutische industrie echt niet ophemelen, ik weet dat er misstanden zijn. Maar als patient die afhankelijk is van medicijnen, ben ik heel blij dat ik gewoon kan blijven functioneren. Dat was pakweg 50 jaar geleden niet mogelijk geweest. En was ook niet mogelijk geweest als ik het had moeten doen met vruchtenpitjes, een oneindig verdund stofje (=water) of iets anders waarmee de alternatieve farmaceutische industrie haar zakken vult.

Fiorucci

Fiorucci

04-08-2013 om 11:14

Nils

Als moeder van een zoon die bepaalde medicatie hard nodig heeft ben ik het helemaal met je eens. Want er kunnen geen verdunde stofjes tegenop....

Nils

Nils

04-08-2013 om 12:06

Fiorucci ot

Fijn dat je zoon ook geholpen kan worden. Sterkte in ieder geval!

Onno

Onno

04-08-2013 om 12:16

Toch is het snel aan het veranderen.

Steeds meer mensen beseffen dat genezen iets heel anders is dan het bestrijden van symptomen of het onderdrukken van klachten. De vaccinatieproblematiek krijgt steeds meer bekendheid zodat ouders zich er ECHT in gaan verdiepen. Ik denk dat het kaartenhuis van de RVP op instorten staat, vandaar dat een relatief onschuldige kinderziekte buiten proporties wordt opgeblazen om de angst flink aan te wakkeren. Of het deze keer het gewenste effect gaat krijgen zullen we vanzelf merken.

Daantje50+

Daantje50+

04-08-2013 om 12:29

Precies onno

Je beweert de relatie tussen vaccinaties en kanker, je staaft het niet. Hoe kan een roddel verschrikkelijk zijn?

Het verbaast mij dat je veel nare bijwerkingen ziet, LAREB rapporteert in 2012 104 totale meldingen, waarvan 30 uit voorgaande jaren.
Momenteel loopt er een onderzoek naar de relatie langdurige vermoeidheid - HPV vaccin, waarvan in 4 jaar 51 cases zijn aangemeld.

De wachtkamer zit vol, zeg je. In 2012 zijn er 113 ernstige bijwerkingen gemeld. De alternatieve zorg levert zorg aan 7 % van kinderen en jong-volwassenen. Laat dat percentage los op het hele aanbod van 250 CEASE-therapeuten. Hoe groot is die wachtkamer van jou eigenlijk?

Daantje50+

Daantje50+

04-08-2013 om 13:29

Steeds meer

Natuurlijk mag een mens blijven dromen van steeds meer. Helaas kost jouw versie van gezondheidszorg per saldo meer en dat geld is er niet. Misschien nog wel in jouw kring van hoog opgeleide mensen met een antroposofische inslag, maar niet in de gewone wereld.

Even de cijfers erbij. Ze zijn van het vijandelijke kamp, helaas is de alternatieve wereld niet in staat nette rapportages op te leveren.
113 ernstige bijverschijnselen in 2012 totaal op meerdere ziektes, waarvan 94 + 2 = 96 ziekenhuisopnames.

Uitbraak mazelen nu: 72 ziekenhuisopnames.
Het doormaken van 1 ziekte in een beperkte groep leidt tot 72 ziekenhuisopnames. Een ziekte die we als redelijk ongevaarlijk mogen beschouwen.

Onno, met alle respect, begrijp je nu een beetje waarom de alternatieve zorg in de afgelopen 10 jaar steeds minder patiënten trekt?

Fiorucci

Fiorucci

04-08-2013 om 14:37

Duitsland

En omdat hier velen de schema's nog volgen, zijn er nu 72 ziekenhuisopnames en een veelvoud aan zieken. In Duitsland halen mensen vaak de tweede inenting niet, en zijn er veel meer mensen ziek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.