Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Onno

Onno

14-07-2013 om 11:51

De verschrikkelijke mazelen epidemie.

Niemand nog een mening daarover? Vreemd, meestal heeft men het hier over de meest onbenullige onderwerpen maar dit vind men dan niet belangrijk? Raar volkje hier.


Fiorucci

Fiorucci

04-08-2013 om 14:38

Nils ot

Dankje, sinds november gaat het gelukkig erg goed. Dankzij medicatie.

Daantje50+

Daantje50+

04-08-2013 om 15:03

Klopt fio

Plus dat er bij die 72 een direct verband is tussen de ziekenhuisopnames en mazelen, waar die bij de gemelde bijwerkingen na vaccinatie, niet in alle gevallen een direct verband betreft.

Nils (o.t.)

Met de term gifmengers tussennaanhalingstekens bedoelde im alleen aan te geven dat Een aantal alterneuten de reguliere gezindheidszorg zo aanduidt. Want voor de goede orde, zonder de reguliere farmaceutische industrie lig ik over een paar maanden madeliefjes omhoog te duwen. Daar helpt geen lieve alterneut aan.

Nils

Nils

04-08-2013 om 18:34

Genista ot

We zijn het helemaal eens hoor, ik bedoelde de "gifmenger" niet als reactie op jou, ik vond het wel een goedgekozen woord. Ook voor de reguliere farmacie klopt de term vaak: chemotherapie is bepaald giftig, maar ik ben blij met het bestaan.

Tink

Tink

04-08-2013 om 18:51

Nils

Over de abrikozenpitten, ik snap je hoor en had dezelfde bedoeling. Als zo'n site die abrikozenpitten tegen kanker propageert dan denk ik niet dat de rest van de site veel zinnigs zal bevatten.
Ik heb me wel een half uurtje kostelijk zitten vermaken met de Niburu-onzin overigens, maar het is natuurlijk gewoon triest dat er mensen zijn die zoiets nog gaan geloven ook. Oplichting en misbruik zijn de woorden die ook bij mij opkomen.

Tink

Tink

04-08-2013 om 19:20

Genista en kaaskopje

Genista, ik ben net zo blij met die zogeheten 'gifmengers' als jij, zonder hun bestaan kon ik je binnen de kortste keren komen helpen met die madeliefjes.

En Kaaskopje, "Maar als je (Onno in dit geval) insinueert dat deze industrie moedwillig spul op de markt gooit om kinderen ziek mee te maken, moet je (Onno) daar bewijs van kunnen leveren en als je (onno) dat zéker weet, snap ik niet dat je niet allang de rol van klokkenluider op je genomen hebt. Maar misschien is het lucratiever om dat niet te doen. Ik stel me zo voor dat je met een eigen praktijk voor alternatieve geneeswijzen er ook belang bij kunt hebben om mensen bang te maken, zodat ze de normale gezondheidszorg niet meer vertrouwen en de weg vervolgens weten te vinden naar je alternatieve praktijk."

Hear hear!! Ben benieuwd wat Onno te zeggen heeft op jouw posting . Kom op Onno, als je het inderdaad zo zeker weet, wees dan een vent en luid die klok!! De gezondheid van al die kinderen moet je toch meer aan het hart gaan dan een gevulde portemonnee, waar of niet...

oregano

oregano

04-08-2013 om 20:37

Nog een reactie nav start van dit onderwerp

Ik snap niets van de overtuiging dat men kinderen niet laat vaccineren omdat alleen God over leven en dood gaat. Is ook al wel genoemd, men gaat toch ook naar de dokter als men ziek is? Dat wordt er toch ook medisch ingegrepen zo nodig? Dan laat men het toch ook niet op zijn beloop? En dat doen de ouders wel vind ik die hun kinderen niet laten vaccineren. God heeft ons toch ook eigen verantwoordelijkheid gegeven, bewustzijn, reflectie, om na te denken. En naastenliefde ; ) Weet dat het simpel klinkt maar zo denk ik erover. Ik ben zelf geen atheïst, dus kan me best inleven in geloofsovertuigingen maar in deze niet.
Oregano

Fiorucci

Fiorucci

04-08-2013 om 21:41

Oregano

Ik las deze week in de krant dat maar een op de vijf ouders die geen kinderen laat inenten dit doet op basis van geloof. De overige ouders zijn antroposofen....http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3486506/2013/08/03/Niet-christenen-maar-antroposofen-zijn-grootste-vaccinatieweigeraars.dhtml

oregano

oregano

04-08-2013 om 21:58

Fio

Verbaasd me toch niet echt alhoewel ik dat niet wist. Zij hebben wel hele uitgesproken ideeën over gezondheid etc. Nu eerst even zomergasten kijken, prachtige uitzending (ot) ik ga het artikel zeker lezen.

Biblebelt

Als 4 van de 5 weigeraars antroposofen zijn, waarom is de epidemie dan voornamelijk op de biblebelt? Antroposofen wonen toch door heel Nederland? Dan moeten hun kinderen toch ook de mazelen krijgen?

Ook in trouw

Een goed stuk over vaccineren, de moeite van het lezen waard! Een antroposofische moeder meldt terkoops dat de kinderen die bij een mazelenepidemieen zijn overleden, volgens haar toch al zwak waren - 'het is toch survival of the fittest'. Haar eigen zoon had ze flink laten uitzieken thuis toen hij koortsstuipen kreeg en hij had het gered en was dus sterk genoeg.

Ik denk dat de besluitvorming voor veel 'steiner' ouders doordachter en bewuster dan die van religieuze ouders.

Tijgeroog

Tijgeroog

04-08-2013 om 23:40

Biblebelt en antroposofen

Helena, ik denk dat dat komt doordat de religieuze niet-prikkers veel meer geconcentreerd wonen. En dus veel meer contact hebben met andere niet-prikkers en minder met wel-prikkers. Antroposofen komen op school en gedeeltelijk bij vrienden elkaar wel tegen, maar komen op straat, in de supermarkt veel minder niet-prikkers tegen. Die hebben dus veel meer bescherming door de hoge vaccinatiegraad om hen heen.
Overigens heerste de vorige mazelenepidemie juist wel in antroposofische kringen.

Nils

Nils

05-08-2013 om 07:07

Beetje grof

Misschien goed "doordacht", maar als je vindt dat een mazelenepidemie niet zo een groot probleem is, omdat toch de zwaksten het loodje leggen (for the sake of the argement, want het is niet waar) vind ik dat grof overkomen. Vooral ook omdat mevrouw in het interview haar maatschappelijke verantwoordelijkheid (beschermen van die zwaksten door vaccinatie) achteloos terzijde schuift. Haar kinderen zijn sterk, met de zwakke kinderen van een ander heeft zij toch niets te maken? Verder noemde ze veel argumenten die allang weerlegd zijn, maar vooral door dat "survival of the fittest" heb ik wel een nare bijsmaak overgehouden.

Fiorucci

Fiorucci

05-08-2013 om 08:43

Nils

Inderdaad grof. Het gebeurt bij een ander, dus wat maakt het uit...

Bovendien

Betekend survival of the fittest niet overleving van de sterkste, maar overleving van de meest aangepaste.

Hombre

Hombre

05-08-2013 om 21:12

Onvruchtbaarheid

Die verhalen over onvruchtbaarheid geven alleen een indicatie van hoe hemeltergend dom die antivaxers zijn.

Dat vaccin heeft nl. helemaal niks met geslachtsdelen te maken. Het wordt niet in de geslachtsdelen ingespoten. Het is een vaccin tegen een virus (net als de griepvaccins die ik jaarlijks krijg). Dat HPV virus infecteert (min of meer) toevallig de weefsels van de geslachtsdelen. (en van de mond en keel, net zoals andere HPV versies zich weer heel goed thuisvoelen op mijn voetzolen)

Hoe logisch is het dan dat je van het vaccin tegen dat virus onvruchtbaar wordt? Volkomen onlogisch natuurlijk, maar dat zal de antivax debielen niet tegenhouden.

Onno

Onno

06-08-2013 om 13:25

Wat nu als........

Wat nu als blijkt dat de HPV vaccinatie inderdaad verantwoordelijk is voor blijvende onvruchtbaarheid bij tal van meisjes? Het zou mij absoluut niet verbazen als dit vaccin onderdeel is van een verkapt sterilisatie programma.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-08-2013 om 14:12

Onno

Onno toch! Uit welke dwangbuis ben jij ontsnapt?

Nils

Nils

06-08-2013 om 14:26

Onno

Naast dat compleet geschifte Niburu lis de Taliban kennelijk ook een inspiratiebron voor je. Het is dankzij het fabeltje dat zij samen met nog wat andere charmante fundamentalistische organisaties de wereld hebben ingebracht dat Polio niet van de aardbodem verdwenen is. En dat er iedere dag ik weet niet hoeveel kinderen sterven aan voorkoombare infectieziektes. Maar goed, aangezien het toch maar om de "zwakste" kinderen gaat, ruimt het goed op. En de kans dat ze aan kanker overlijden is ook verdwenen, wat fijn voor jouw statistieken. Werkelijk een win-win situatie. En nu serieus, je komt op mij over als een levensgevaarlijke gek. Als je echt in deze sprookjes gelooft, doe je er goed aan jezelf door een echte zorgverlener te laten behandelen.

Fiorucci

Fiorucci

06-08-2013 om 14:30

Wahahaha

Dankje Onno, heerlijk, weer eens ouderwets schateren. Echt geniaal dit.

Nils

Nils

06-08-2013 om 14:40

Fiorucci

Het zou inderdaad om te lachen zijn als deze leugen niet tot zo ontzettend veel leed had geleid in Afrikaanse en Aziatische landen, bijvoorbeeld Pakistan. Niet alleen zijn er door geloof in het onvruchtbaarheidsfabeltje voorkoombare epidemien uitgebroken (waar, ondanks het zonder koortsremmende medicijnen lekker homeopatisch laten uitzieken veel meer kinderen overlijden dan hier), ook zijn er hulpberleners die de vaccinaties zetten vermoord (waardoor inenting in die gebieden nog moeilijker wordt). Om dat Niburu kon ik ook lachen, van dat onvruchtbaarheidsfabeltje wordt ik link. Hoe ver kun je gaan in het verkondigen van dit soort leugens voor je eigen gewin, zonder dat je bloed aan je handen hebt? Maar misschien neem ik Onno te serieus en is lachen een betere reactie. Het is in ieder geval gezonder dan boos zijn...

Yta Chalne

Yta Chalne

06-08-2013 om 14:41

Maar onno,

Wat nu als blijkt dat jouw cease 'behandeling' leidt tot onvruchtbaarheid? Of als de hemel naar beneden valt?

Kari1

Kari1

06-08-2013 om 14:56

Oh oh, en wat nu als.....

(Je bent me net voor Yta!)
Wat nu als blijkt dat Onno's homeopatische korreltjes inderdaad verantwoordelijk zijn voor blijvende onvruchtbaarheid bij tal van meisjes? Die kans is namelijk precies even groot! Is daar wel onderzoek naar gedaan Onno, kun je wel aantonen dat ze de vruchtbaarheid niet schaden? Of lieve help, zijn de homeopathen in het geheim met een sterilisatie programma bezig?
Kari

Fiorucci

Fiorucci

06-08-2013 om 16:48

Nils ot

Je kunt Onno geen groter plezier doen dan hem serieus nemen. Daar pas ik dus voor.

Oh maar onno

Als het Rijksvaccinatieprogramma een verkapt sterilisatieprogramma is, dan zal het mij niet verbazen dat buitenaardse wezens onze dochters zwanger maken .
Heb je nog een link van je gastenboek?

Fiorucci

Fiorucci

07-08-2013 om 09:29

Ps nils

Mijn lachbui betrof overigens vooral het feit dat Onno de overheid beticht van een sterilisatieprogramma....

Nils

Nils

07-08-2013 om 10:03

Fiorucci

Ik snap het hoor, het heeft ook iets lachwekkends. Omdat het zo onbeschrijfelijk dom is. Of hebzuchtig. Dat hangt van Onno's geloof in zijn eigen sprookjes af.

Fiorucci

Fiorucci

07-08-2013 om 12:55

Nils

Gelukkig keert het magnetisch veld van de zon binnekort om, hebben we minder last van kosmische straling..
http://www.telegraaf.nl/buitenland/21792036/__Magnetisch_veld_keert_om__.html

Tink

Tink

07-08-2013 om 16:56

Fio

Dat is een hele geruststelling

Onno

Zoals hierboven ook al geschreven werd:
Omdat jij het overgrote deel van de gezonde kinderen niet ziet.Simpel toch. Mijn kinderen hebben het hele vaccinatieprogramma gehad en nooit echt ziek geweest, nog geen griepje. Dus jouw verhaal gaat niet op. Toen ik klein was was er nog geen mazelenprik. Ik heb het 2 x gehad en ben er zo ziek van geweest met allerlei nevenverschijnselen dat ik het als 2 jarig meisje het bijna niet had overleefd. Dus ja, ik ent mijn kinderen in.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.