Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

wordt dit ooit beter

Misschien is mediation dan niet het juiste pad. Nu wordt er niks geregeld en zij hoeft ook niks te regelen, want de huidige situatie is prima voor haar. Dus ik zou tegen haar zeggen dat je of stopt met mediation en een advocaat gaat nemen of dat ze snel moet meewerken in het mediation traject. En haar woede hierover (die je ongetwijfeld krijgt), moet je over je heen laten gaan. Voordeel van advocaat is ook dat het proces meer op afstand is en je dus niet direct meer met haar hoeft te praten. Dat geeft ook wel een stuk rust denk ik (ik ben zelf niet gescheiden dus heb hierin geen ervaring. Maar wel ervaring met advocaten en was echt heel blij dat ik de andere partij niet meer zelf hoefde te spreken).

anoniemn

anoniemn

06-02-2025 om 11:41 Topicstarter

Thanks, ja zou ik wel erg zonde vinden want ouderschapsplan is klaar dus het is alleen nog convenant en kinderalimentatie opzich is de vooruitgang er wel wel maar t gaat moeizaam vanwege de woede/achterdocht . en we zijn inmiddels al zeker 6k verder dus zou dat wel erg zonde vinden en ben ook afhankelijk dat ze geen PA wilt om haar uit te kunnen kopen grote angst is dat bij beide advocaat dit niet meer doorgaat.

Baal er ook van dat mediator niet zegt van een beetje voorbereiding kan geen kwaad... en steeds maar meegaat met alle grollen 

anoniemn schreef op 06-02-2025 om 11:41:

Baal er ook van dat mediator niet zegt van een beetje voorbereiding kan geen kwaad...

dat vind ik echt heel vreemd want wij kregen juist huiswerk mee: volgende keer bespreken we dit nieuwe deel en daarvoor moeten jullie x,y, en z alvast uitwerken voor jezelf.  En leggen we x en y definitief vast. En dan kon daar ook niet weer op terug gekomen worden. 

anoniemn

anoniemn

06-02-2025 om 11:56 Topicstarter

Ysenda schreef op 06-02-2025 om 11:51:

[..]

dat vind ik echt heel vreemd want wij kregen juist huiswerk mee: volgende keer bespreken we dit nieuwe deel en daarvoor moeten jullie x,y, en z alvast uitwerken voor jezelf. En leggen we x en y definitief vast. En dan kon daar ook niet weer op terug gekomen worden.

Ja ik had dus ook van te voren toen we vakanties gingen bespreken bedacht hoe of wat en nu bij KA ook hoe ik het wilde en kreeg als tip van mediator dat ik t maar niet moest doen en moest overlaten totdat het besproken werd. Persoonlijk wil ik graag grip hebben en me voorbereiden de hele scheiding overkomt me al en dat ik nergens grip op lijk te hebben maakt me nog onrustiger 

Tuurlijk stimuleert deze advocaat/mediator enige voorbereiding niet, het is zijn/haar inkomen wat nu heel makkelijk verdient wordt.

Ik denk dat het zoeken naar een andere goede mediator zéker beter gaat zijn, ook zij werken namelijk daarnaast met een advocaat waarmee zij soort van ruggespraak houden. Je kunt dan ook een all-in prijs afspreken, welke zéker weten lager is dan de 6K die jullie nu al kwijt zijn.

anoniemn

anoniemn

06-02-2025 om 16:55 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 06-02-2025 om 14:54:

Tuurlijk stimuleert deze advocaat/mediator enige voorbereiding niet, het is zijn/haar inkomen wat nu heel makkelijk verdient wordt.

Ik denk dat het zoeken naar een andere goede mediator zéker beter gaat zijn, ook zij werken namelijk daarnaast met een advocaat waarmee zij soort van ruggespraak houden. Je kunt dan ook een all-in prijs afspreken, welke zéker weten lager is dan de 6K die jullie nu al kwijt zijn.

Bedankt miss toch eens gaan onderzoeken dan... wordt wel een harde dobber om haar mee te krijgen ben ik bang.. 

je kunt er best wat aan doen: 
-volgende afspraak pas plannen als jullie er onderling uit zijn. Deed ik ook. Ik ging voor een totaalpakket bij mediator die het advocaatstukje uitbesteedt en voor iets meer dan 3000 euro ben ik gescheiden. Dan doe je er wat langer over..
-Andere mediator met totaalpakket die geen advocaat is en dat ook meteen hier op tafel gooien.

- knip -

anoniemn

anoniemn

06-02-2025 om 21:52 Topicstarter

lovessssssss schreef op 06-02-2025 om 21:21:

[Quote verwijderd]

Lijkt me inderdaad wijselijk, en vindt mezelf inderdaad op dit moment niet sterk in mijn schoenen staan,  weet niet wat me overkomt en dacht hier steun te vinden of handvaten om sterker in mijn schoenen te komen staan.. tuurlijk heeft een verhaal 2 kanten als je echt de moeite had gedaan alles te lezen had je ook gezien dat ik (naar mijn idee er open voor heb gestaan) en toch zag ik echt niks aankomen en is t in heel kort tijdsbestek gebeurd vindt ervan wat je wilt en noem t zoals je wilt....

anoniemn

anoniemn

06-02-2025 om 22:05 Topicstarter

Max88 schreef op 06-02-2025 om 19:22:

je kunt er best wat aan doen:
-volgende afspraak pas plannen als jullie er onderling uit zijn. Deed ik ook. Ik ging voor een totaalpakket bij mediator die het advocaatstukje uitbesteedt en voor iets meer dan 3000 euro ben ik gescheiden. Dan doe je er wat langer over..
-Andere mediator met totaalpakket die geen advocaat is en dat ook meteen hier op tafel gooien.

Dank! Neem t mee

Je kunt het beste de mediator mailen met cc naar as ex. Dat je tijdens de afspraken concrete plannen wilt bespreken. Dus eerst zelf uitzoeken (of met hulp van financieel adviseur etc). En dat bespreek je. De gesprekken zijn om zaken concreet te regelen. Geen therapeutische sessies. 

Nu bespreek je van alles terwijl je dat later nog moet uitzoeken. En dan bespreek je alles opnieuw. Dubbel werk. Ook lijkt de mediator te veel af te wijken van het doel. 

Ik zou geen afspraken meer maken zonder dat er papierwerk is. Waar zit het nu nog op vast bij jullie? 

Ik had de scheiding met 2000 euro rond. Mijn buren waren zeker 12000 kwijt. Eindeloos vertragen en eindeloze ruzie sessies bij de mediator. Mediator moest continu bellen en mailen (en iedere 5 minuten of iedere handeling declareren ze). 

anoniemn schreef op 02-02-2025 om 17:37:

jonagold en annapollewop is mediator en advocaat, was spreekuur bij gemeente net dag na scheidingsmelding en toen klikte t wel tarief leek ok maar als je van overleg van 2u ook 2u verslag en 1u rekent voor mailtje wordt t erg duur... mn ex lijkt t allemaal best te vinden heb dit meerdere malen aamgekasrt nl en opzich zijn we er bijna dus opnieuw beginnen is miss nog langer.
Baal wel van dat er bijv KA berekening wordt gemaakt op 20u werk, wie kan er nou twee kids onderhouden van 20u werk.... als daar naar gevraagd wordt is het ja kan niet alles tegelijk eerst scheiding afronden maar ondertussen berekening wordt al gemaakt

Hier via mediator gescheiden met een vaste pakket prijs. Was niet goedkoop (€3200) maar via advocaten zou nog veel duurder zijn. Laten we het nu maar even niet over de enorm partijdige (in t voordeel van ex) mediator hebben maar als je een vaste prijs afgesproken hebt dan kun je ook elk ding aankaarten waar je mee zit. Weet niet of dat nog kan bij jou.

Wat betreft Kinder alimentatie ben ik ook de pineut. Ik heb een redelijk goed betaalde baan en zij zat in de ziektewet (en deed alles om dat zo lang mogelijk te rekken) dus bij de berekening is uitgegaan van haar ziektegeld. Dat vond ik niet acceptabel omdat de ziekte tijdelijk is dus toen hebben we 2 situaties afgesproken met 2 berekeningen. 1 dus rekening houdend met haar ziektegeld en de 2e wanneer zij hersteld is en weer 100% salaris verdiend. Ze werkte daarvoor ook maar 32 uur maar toen ik zei dat ze in de toekomst ook fulltime kon gaan werken was dat belachelijk want dan zou ze zo weer een burnout hebben. Ze krijgt overigens ook alle toeslagen voor 2 van de 3 kinderen. De 3e is nu meerderjarig.

Nu is er sinds vorig jaar Maart een hoop gebeurd. Haar bedrijf is failliet gegaan dus haar baan is ze definitief kwijt. Ik geloof dat ze wel aan t solliciteren is maar aangezien we niet meer "on speaking terms" zijn hoor ik af en toe wat van de kinderen. Ik heb zelf ook te horen gekregen dat mijn functie naar een goedkoop land verhuisd wordt en per April houdt mijn huidige baan op. Dan heb ik nog wel een half jaar daarna mijn salaris maar als ik dan nog niks anders gevonden heb zal ik ook moeten aansturen op een herberekening van de KA. Ik betaal nu ruim 85% van t bedrag per maand.

Ik zou proberen om ook 2 berekeningen te laten maken. Een voor de situatie zoals t nu is en een voor straks als ze wel fulltime zou kunnen (en moeten) werken.

JohanV76 schreef op 07-02-2025 om 13:16:

[..]

Ze werkte daarvoor ook maar 32 uur maar toen ik zei dat ze in de toekomst ook fulltime kon gaan werken was dat belachelijk want dan zou ze zo weer een burnout hebben. 

Het belachelijk noemen is wellicht wat overdreven maar full-time werken na een burnout is zeker niet altijd haalbaar. 

Ik vind het altijd heel pijnlijk hoe makkelijk er gezegd wordt dat je wel full-time kunt werken na een burnout. Ik ken maar heel weinig mensen die daar zonder blijvende rest-schade uitgekomen zijn. Wel mensen die na een eerste in een 2e burnout zijn gekomen en daarna volledig afgekeurd omdat ze niet meer konden herstellen.

anoniemn

anoniemn

07-02-2025 om 14:02 Topicstarter

Nou gisteren weer een sessie gehad en deze verliep eigenlijk supergoed had de tips hier meegenomen en besproken en merkte ook echt dat mediator er nu ook voor mij was. KA kwam erg hoog uit vanwege beperkte uren en ook aangegeven dat dit een probleem werd daar door uitkopen lasten hoger zullen worden en forfaitare woonlasten niet uitkwamen. Uiteindelijk geschipperd in het bedrag door mijn ex dankzij hulp mediator en meteen door naar convenant waarbij ze afstand deed van partner alimentatie (bleek uiteindelijk ook geen recht meer op te zijn). Ex is ook nu ineens weer volop op zoek naar huizen e.d. 

Ysenda schreef op 07-02-2025 om 13:58:

[..]

Het belachelijk noemen is wellicht wat overdreven maar full-time werken na een burnout is zeker niet altijd haalbaar.

Ik vind het altijd heel pijnlijk hoe makkelijk er gezegd wordt dat je wel full-time kunt werken na een burnout. Ik ken maar heel weinig mensen die daar zonder blijvende rest-schade uitgekomen zijn. Wel mensen die na een eerste in een 2e burnout zijn gekomen en daarna volledig afgekeurd omdat ze niet meer konden herstellen.

Dat is absoluut waar. Maar dat is natuurlijk niet het probleem van een ex. En ook niet meer te controleren. Daarom is alimentatie ook zo ingewikkeld en krijg je dit soort afhankelijkheid. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.