Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-01-2025 om 12:55
Na 17 jaar gelukkig (in mijn ogen getrouwd) 3 kids en toen plots de mededeling gekregen van mijn vrouw dat ze zich niet meer aangetrokken tot mij voelde. Gesprekken gehad en we zouden er samen voor gaan, na paar dagen werd duidelijk dat ze wel gevoelens had voor een ander (collega) ook hier wilde ik voor openstaan en samen vechten voor onze relatie helaas werd al snel duidelijk dat zij dit niet meer wilde. Hoop emoties en eerste week nog samen in huis met de kinderen wat helemaal niet ging. Nu allebei onderdak en om de beurt in het huis met de kinderen, idee is dat ik daar blijf wonen alleen dit kan alleen als zij afziet van PA wat ze in principe ook aangeeft te doen. Zijn inmiddels 6 weken verder en 3x bij mediator geweest
Waar ik vooral moeite mee heb is dat het lijkt of ik voor haar niet besta, als ik emotioneel wordt moet ik me niet zo aanstellen en me er maar overheen zetten. Ook blijf ik maar verwijten krijgen dat ik mijn toenmalige schoonouders (die eerste dag verhaal haalden waarom ik boos was) heb verteld dat ze met die andere man bepaald sms contact had (later ook bevestigd door haar aan haar fam), en ze geeft nu dit de reden dat haar familie de breuk niet willen accepteren terwijl dit de waarheid was .
onlangs heeft ze de kids verteld dat ze de andere man date (ze kennen hem via werk) toen ik daar vervolgens met de kids over wilde praten hoe ze dit vonden kreeg ik verwijten dat ik daar niet met hun over had te praten... notabene mijn eigen kinderen terwijl ik al die tijd daarvoor verzwegen heb dat ze met die andere man date en nooit enige toespeling op de kids heb gedaan
Zij blijft maar aangeven overal dat die man een gevolg is en geen oorzaak. Als je alleen dan vraagt naar argumenten wat er dan zo slecht was dan krijg je eigenlijk weinig tot niks scheidingwaardig is (letterlijk hij gooit zn sokken vaak naast de wasmand of ja laatste tijd dacht ik niet meer wauw toen ik je zag.
Ondertussen wordt ik continu neergesabeld mag ik met haar nergens over praten en op het moment dat ik laatst boos werd om de situatie wordt meteen de PA kaart getrokken waar ik van haar van afhankelijk ben. Als ik ergens niet heen wil omdat die man er dan ook is dan is er onbegrip, en zodra ik volschiet bij de kids (2e kerstdag wisselmoment) krijg ik naar mijn hoofd dat ik mijn verdriet niet bij hun moet dumpen.. Bij de mediator is het ook enkel zij die van alles eist, mag haar niet appen, wisselmoment vindt zij ongemakkelijk, praktische vragen worden via de kinderen gesteld zodat ze mij niet hoeft te appen.
Dit terwijl ik gewoon aardig probeer te zijn en ook zaken als rooster voor de kids kunnen we prima regelen. Zodra we alleen met zn 2en in een ruimte zijn of ergens samen moeten zijn voor een besprekening wordt ze erg zenuwachtig en bot, ze kijkt me ook totaal niet aan.
Heb zoveel verdriet en dan ook nog eens hoe het nu gaat, snap dat ze een ander heeft en inmiddels ook zo ver dat door alle pijn en verdriet dat ik haar absoluut niet meer terug zou willen (ook aangegeven toen ze riep heb hem helemaal niet gemist zelfs met kerst dat teruggaan voor mij ook geen optie meer is). Maar waarom kunnen we niet gewoon normaal met elkaar praten en aardig doen, we blijven immers ouders en met elkaar verbonden in die hoedanigheid... iemand hier ook ervaring mee?
10-02-2025 om 08:28
Ysenda schreef op 07-02-2025 om 13:58:
[..]
Het belachelijk noemen is wellicht wat overdreven maar full-time werken na een burnout is zeker niet altijd haalbaar.
Ik vind het altijd heel pijnlijk hoe makkelijk er gezegd wordt dat je wel full-time kunt werken na een burnout. Ik ken maar heel weinig mensen die daar zonder blijvende rest-schade uitgekomen zijn. Wel mensen die na een eerste in een 2e burnout zijn gekomen en daarna volledig afgekeurd omdat ze niet meer konden herstellen.
Niet iedereen zal evenveel last hebben van een eerdere burnout. Ik geloof zeker dat er mensen zijn die er zo veel last van hebben dat ze niet meer kunnenn herstellen. Er zullen zeker ook mensen zijn die er misbruik van maken. Op de manier waarop mijn ex het zei had het niks te maken met of ze wel of niet weer fulltime zou kunnen werken maar puur en alleen om haar inkomen ze laag mogelijk voor te doen zodat zij zo min mogelijk zou hoeven te betalen. Op een gegeven moment kwam ze bij de mediator met een overzicht van inkomsten en uitgaven en zou volgens het overzicht op -300 per maand uit komen. Op dat overzicht had ze voor t gemak haar vakantiegeld, zorgtoeslag, kgb, kinderbijslag e.d. weggelaten en ook allemaal hoge kosten waar niets van klopte.
Zo te lezen zit de a.s. ex van OP iets anders in de wedstrijd. Gelukkig maar.
10-02-2025 om 13:40
JohanV76 schreef op 10-02-2025 om 08:28:
[..]
Niet iedereen zal evenveel last hebben van een eerdere burnout. Ik geloof zeker dat er mensen zijn die er zo veel last van hebben dat ze niet meer kunnenn herstellen. Er zullen zeker ook mensen zijn die er misbruik van maken. Op de manier waarop mijn ex het zei had het niks te maken met of ze wel of niet weer fulltime zou kunnen werken maar puur en alleen om haar inkomen ze laag mogelijk voor te doen zodat zij zo min mogelijk zou hoeven te betalen. Op een gegeven moment kwam ze bij de mediator met een overzicht van inkomsten en uitgaven en zou volgens het overzicht op -300 per maand uit komen. Op dat overzicht had ze voor t gemak haar vakantiegeld, zorgtoeslag, kgb, kinderbijslag e.d. weggelaten en ook allemaal hoge kosten waar niets van klopte.
Zo te lezen zit de a.s. ex van OP iets anders in de wedstrijd. Gelukkig maar.
Ja ben ik ook echt blij mee nu laatste loodjes en kan ik weer gaan opbouwen