Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

wordt dit ooit beter

anoniemn

anoniemn

31-01-2025 om 19:59 Topicstarter

Izza schreef op 31-01-2025 om 18:57:

Geef duidelijk aan dat jullie zaken moeten regelen. Dus ja jij bent voorbereid. Dat moet je ook zijn. En zij ook. Dat kunnen de mediator en jij haar aangeven. En dat jij een advocaat moet inschakelen als zij nog langer loopt uit te stellen (en zij dus ook wat veel geld kost!)

Probleem is dat mediator hier ook zegt niet voorbereiden het beste is om alles daar te bespreken en ik dus weer achtersta... ben bang dat als t alleen advocaten worden er toch PA om de hoek komt en ik dus haar niet meer uit kan kopen (en kinderen 2x nieuw huis moeten)... 

leg die kaart dan ook op tafel.

anoniemn schreef op 31-01-2025 om 19:59:

[..]

Probleem is dat mediator hier ook zegt niet voorbereiden het beste is om alles daar te bespreken en ik dus weer achtersta... ben bang dat als t alleen advocaten worden er toch PA om de hoek komt en ik dus haar niet meer uit kan kopen (en kinderen 2x nieuw huis moeten)...

Betalen jullie de mediator als een totaal-pakket of per uur en zo lang als jullie nodig hebben? 

De mediators waarmee ik ervaring heb juichen voorbereiden juist toe namelijk! Ook bij voorbereiding valt namelijk te discussiëren.

Of heb je het gevoel/idee dat de mediator partijdig is?

anoniemn

anoniemn

31-01-2025 om 20:46 Topicstarter

nou t is een advocaat/mediator en per gesprek (2u) zijn we met verslag ongeveer 1000eur kwijt. na eerste rekening schrok ik en heb ik op zaken voorbereiden bij mn ex aangedrongen helaas wil ze dit niet en alleen daar praten.. spaarrekening slinkt erg hard maar als ik daarover begin ben ik de persoon die op de centen zit... 

Partijdig zou ik het niet willen noemen hoewel die wel graag een podium geeft voor zaken die er wat mij betreft niet echt toe doen en die we ook samen zouden moeten kunnen bespreken. (zoals schoonmaakrooster nu we nog om en om in huis zitten,)

@anoniem wat ongelooflijk rot zeg!

Als ik trouwens jouw bericht lees lijkt jullie dynamiek me niet heel gelijkwaardig geweest. Zij blaft, jij schikt. Of misschien lijkt het maar zo en zie ik het verkeerd? En wat boosheid betreft; zolang je je kinderen buiten schot kan houden mag zij best weten wat voor peststreek ze je geleverd heeft toch? Je gaat mij niet vertellen dat jij tijdens die 17 jaar onderweg niet af en toe wat voelde voor allerhande dames.

Ergens wil ik je ook feliciteren dat je straks af bent van iemand van wie je -als het er op aan kwam- eigenlijk niet kon rekenen. Tuurlijk kan een relatie klappen maar als je er alleen uit durft als mr niceguy klaarstaat....manman. Ik wens je een vrouw met meer ballen!

Ik zou heel duidelijk bij de mediator aangeven dat jij daar zit om concreet zaken te regelen en door te pakken. Dit kost een vermogen en dat mag je best benoemen. Het is geen relatietherapie he? Dus onzinnige discussies direct afkappen en in gesprek gaan over de verdeling van zaken. Dit is een dienstverlener en dan moet de vaart er ook in zitten. Geef bij ex aan dat het ook haar geld en tijd voor een nieuwe kost als het eindeloos duurt. 

anoniemn

anoniemn

02-02-2025 om 09:30 Topicstarter

Izza schreef op 02-02-2025 om 08:23:

Ik zou heel duidelijk bij de mediator aangeven dat jij daar zit om concreet zaken te regelen en door te pakken. Dit kost een vermogen en dat mag je best benoemen. Het is geen relatietherapie he? Dus onzinnige discussies direct afkappen en in gesprek gaan over de verdeling van zaken. Dit is een dienstverlener en dan moet de vaart er ook in zitten. Geef bij ex aan dat het ook haar geld en tijd voor een nieuwe kost als het eindeloos duurt.

Bedankt heb dit al meerdere malen aangegeven ook dat het ook haar geld is maar 'dan zit ik weer op de centen' hoop zaken kunnen we aftikken alleen zodra er iets is waar t niet over eens zijn is t hommeles en lijkt t alsof ik in al die jaren nooit wat goeds heb gedaan

anoniemn

anoniemn

02-02-2025 om 09:30 Topicstarter

anoniemn schreef op 02-02-2025 om 09:30:

[..]

Bedankt heb dit al meerdere malen aangegeven ook dat het ook haar geld is maar 'dan zit ik weer op de centen' hoop zaken kunnen we aftikken alleen zodra er iets is waar t niet over eens zijn is t hommeles en krijg ik naar mn hoofd alsof ik in al die jaren nooit wat goeds heb gedaan

anoniemn schreef op 02-02-2025 om 09:30:

[..]

Bedankt heb dit al meerdere malen aangegeven ook dat het ook haar geld is maar 'dan zit ik weer op de centen' hoop zaken kunnen we aftikken alleen zodra er iets is waar t niet over eens zijn is t hommeles en lijkt t alsof ik in al die jaren nooit wat goeds heb gedaan

Een goede mediator pakt hierin ook door. En anders geef je aan een vaste prijs te willen (gewoon pakketprijs). Eindeloze discussies zijn zinloos. En alles in dat ene uurtje te willen regelen ook. Een goede mediator vraagt ook zaken zelf uit te zoeken. Geef bij de mediator dus aan dat jullie op deze manier tot niets komen en dat je wilt dat punt 1,2,3 worden afgehandeld. Zet dit op de mail met ex daarin zonder verwijten te maken. We hebben nu x sessies gehad maar ik merk dat er geen of onvoldoende vorderingen zijn. Ik wil punt X en Y nu afhandelen. Als dat niet lukt voel ik mij genoodzaakt dit traject te stoppen. Geef dit ook aan bij ex. Dit helpt haar ook niet. Uithuilen doet ze maar bij haar vriendinnen. Dit is een zakelijke afspraak. 

"Ik zit inderdaad op het geld. Dat is ook jouw geld en dat kan je beter uitgeven aan je nieuwe toekomst ". 

En wat dan nog dat je op je centen zit? Het is jouw geld, jij bepaalt waar je het aan uitgeeft. Stel je voor dat de buurvrouw komt bepalen waar jij je geld aan uitgeeft, dat zou toch ook idioot zijn?
Ik vind het trouwens ongelooflijk duur, 1000 eu voor 2 uur luisteren en een verslag. Ik denk dat ik ook maar mediator ga worden...

Belachelijke prijs! Hier wordt echt grof verdiend aan andermans leed. Hoe komen jullie aan deze flapdrol?
Ik zou zsm iemand zoeken waar je een pakket af kunt nemen.

anoniemn

anoniemn

02-02-2025 om 17:37 Topicstarter

jonagold en annapollewop is mediator en advocaat, was spreekuur bij gemeente net dag na scheidingsmelding en toen klikte t wel tarief leek ok maar als je van overleg van 2u ook 2u verslag en 1u rekent voor mailtje wordt t erg duur... mn ex lijkt t allemaal best te vinden heb dit meerdere malen aamgekasrt nl en opzich zijn we er bijna dus opnieuw beginnen is miss nog langer. 
Baal wel van dat er bijv KA berekening wordt gemaakt op 20u werk, wie kan er nou twee kids onderhouden van 20u werk.... als daar naar gevraagd wordt is het ja kan niet alles tegelijk eerst scheiding afronden maar ondertussen berekening wordt al gemaakt 

Ah het is een tarief van een advocaat. Maar beter hadden jullie een pakket afgenomen. Ik mag hopen dat beiden meebetalen dus ook ex? 

Ze berekenen alimentatie inderdaad op de huidige situatie. Dat is ook logisch want je weet niet wat ex in de toekomst gaat verdienen en of ze meer kan werken etc. Berekeningen gaan over het moment van scheiden en dat is nu. En uiteindelijk heb je tijdens jullie huwelijk ook ingestemd met deze scheve verdeling en haar minimale baan. 

Wees naar de advocaat in ieder geval duidelijk dat je wilt afronden. En kap langdurige discussies af. 

anoniemn

anoniemn

02-02-2025 om 20:21 Topicstarter

Thanks, ja scheve verdeling was natuurlijk gebasseerd op de situatie toen (in overeenstemming) mja qua kgb houd mediator wel alvast rekening (op verzoek) met nwe samenwoon situatie v ex. mocht dat gebeuren (dus geen een-oudetoeslag)  Betalen beide mee inderdaad snap ook niet waarom ze niet inziet dat we t geld beide straks hard nodig hebben

anoniemn

anoniemn

06-02-2025 om 10:18 Topicstarter

Homeguy schreef op 01-02-2025 om 18:50:

@anoniem wat ongelooflijk rot zeg!

Als ik trouwens jouw bericht lees lijkt jullie dynamiek me niet heel gelijkwaardig geweest. Zij blaft, jij schikt. Of misschien lijkt het maar zo en zie ik het verkeerd? En wat boosheid betreft; zolang je je kinderen buiten schot kan houden mag zij best weten wat voor peststreek ze je geleverd heeft toch? Je gaat mij niet vertellen dat jij tijdens die 17 jaar onderweg niet af en toe wat voelde voor allerhande dames.

Ergens wil ik je ook feliciteren dat je straks af bent van iemand van wie je -als het er op aan kwam- eigenlijk niet kon rekenen. Tuurlijk kan een relatie klappen maar als je er alleen uit durft als mr niceguy klaarstaat....manman. Ik wens je een vrouw met meer ballen!

Toch nog een reactie hierop, eigenlijk viel dit altijd wel mee en kwamen we er samen vaak uit kregen we bijna nooit ruzie toen schikten we eigenlijk beide (althans naar mijn idee). Als ik heel eerlijk terugkijk zie ik het dat ik niet op haar kon rekenen nu inderdaad wel. Nu sinds de scheidingsmelding is het echter wel alleen maar blaffen enig weerwoord van mijn kant of als ik zeg ja ik wil graag voor de toekomst zaken geregeld hebben dan is t vanuit haar 'ja je bent niet de enige maar jij weet tenminste een beetje waar je aan toe bent ik niet' dan moet ik echt op mijn tanden bijten om niet te roepen ja jij wilt dit jij kiest voor een ander ik niet... Heb dit eerder een keer geroepen waardoor vervolgens een hele mediation sessie verspild was, want zij wil niet de schuld krijgen van de scheiding want het is al jaren verkeerd enz. en die woede is echt enorm. En op het moment dat zij aangaf gevoelens te hebben voor een ander heb ik echt opengestaan om te strijden/ nog in therapie e.d. te gaan alleen dat stadium was zij al gepasseerd (gaf zij aan), terwijl ze nooit heeft aangegeven dat ze vond dat het slecht ging ja ze zat niet lekker in haar vel vanwege drukte op dr werk vlak ervoor en dan hadden we het nog over dat ze anders minder moest gaan werken. Mag ik dan miss zeggen dat zij voor de scheiding kiest en ervoor kiest met een ander verder te gaan...  krijg dan weer dat ik in slachtofferrol zit maar ik wil oprecht zaken regelen en verder zonder gedoe/gezeur want ben gewoon moe van alles en wil voor mezelf en mn kids weer opbouwen in plaats van afwachten. Begrijp me niet verkeerd laat niet over mij heen lopen qua afspraken e.d. maar voor de rest kies ik er wel voor om geen confrontaties aan te gaan. 

Zij is continu kwaad ziet alles wat ik zeg als aanval, doet soms erg paranoia of roept dat bijna iedereen tegen haar is en ze alleen hem nog maar heeft en wil nog geen huis zoeken of meer werk omdat ze niet alles tegelijk kan doen. Herkenbaar voor sommigen? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.