Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex


Catwoman

Catwoman

10-06-2023 om 20:35 Topicstarter

Philou schreef op 10-06-2023 om 18:22:

[..]

Een toneelstukje is natuurlijk niet dat je wilt maar het is tenminste een toneelstukje. Hij heeft nog wel het idee dat hij zijn best moet doen. Aan de andere kant, als het echt toneel is, is dat heel lastig vol te houden, denk ik zo. En valt hij door de mand.

[..]

De vraag is of hij hiermee door de mand valt. Hij staat toe dat hij deels gecontroleerd wordt. Is speed de enige harddrug die hij gebruikt?


Nee hij rookt ook elke dag hasj en drinkt veel wodka, gebruikt slaappillen en hij heeft ook wel eens andere drugs gebruikt en het zal me niets verbazen als hij nu gewoon een andere drug gebruikt ipv speed zodat hij daar negatief op test

Catwoman

Catwoman

10-06-2023 om 20:48 Topicstarter

Max88 schreef op 10-06-2023 om 18:43:

[..]

Ik let ( ex-beroepsmatig en door mijn karakter) erg op veranderingen en haal ze er zo uit, gedrag, blik in de ogen, ontspannen afwezig zijn, ongeïnteresseerder, toestand van de ogen en daarnaast ruik je het gewoon. Hetzelfde met alcoholisten, ze geloven alleen zelf dat ze het goed verbergen.

Als hij duidelijk onder invloed ( het was vlgs mij niet alleen een joint) is, zou ik dat zeker vastleggen. Het niet oké vinden zit 'm bij mij juist in de verslaving boven je kind stellen en dat is weer typerend voor een verslaving.

Ik kan het helaas niet zo goed zien bij mijn ex als hij iets gebruikt heeft, hij gebruikt al zolang en zoveel dat zijn lichaam er waarschijnlijk aan gewend is. Als hij echt heel veel geblowd heeft dan kan ik het wel aan zijn ogen zien, die zijn dan waterig. Als hij veel speed heeft gebruikt dan is hij onrustig en zit hij met zijn handen te friemelen en hij reageert fel op dingen. Als hij drank op heeft merk ik niet echt iets. Ik heb tijdens de omgangsmomenten niet de indruk gekregen dat hij wat gebruikt heeft maar als ik de kleine op zaterdagochtend om 9 uur moet brengen dan heeft hij wel dikke ogen en ziet hij eruit alsof hij of niet geslapen heeft of de avond ervoor flink wat gebruikt heeft. Ik vraag me af of hij dan wel in staat is om wakker te blijven als de kleine er is. Nu is er iemand bij en gaan ze wandelen met de kleine maar ik denk als zij er niet bij zou zijn hij gewoon met de kleine op de bank gaat liggen slapen. Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet bewijzen

Catwoman

Catwoman

10-06-2023 om 21:03 Topicstarter

Anoniemst schreef op 10-06-2023 om 19:21:

Mijn ex is een blower en niet zo’n beetje ook. Ik zie aan hem echt niet of hij geblowd heeft of niet. Kan natuurlijk aan mij liggen, maar toen hij al bij me weg was, heeft hij maanden lang zijn complete omgeving wijsgemaakt dat hij gestopt was. En zij geloofden het ook echt, dus ik denk dat het echt minder opvalt voor veel mensen dan sommigen denken.

Verder ben ik van mening dat mijn ex in meerdere opzichten geen goede vader is, maar ik heb niet het idee dat hij een minder goede vader is, als hij gebruikt heeft. Dan heb ik het wel uitsluitend over sofdrugs. Mijn ex rookte een periode serieus de hele dag door. Begon in de ochtend met een joint, rookte ze verspreid over de dag, rookte voor hij ging slapen en stond zelfs midden in de nacht op om te blowen. Iets waar ik echt niet achter sta. Hij heeft geen rijbewijs, dus neemt geen kinderen onder invloed mee in een auto, maar hij zal zijn kinderen geen moment in gevaar brengen. Met mijn kinderen heeft hij helaas nooit een omgangsregeling gehad, maar met zijn latere zoontje wel en dan doet hij echt alles wat je van een vader verwacht.

Toen hij nog bij ons woonde, blowde hij ook al. Zijn afhankelijkheid vond ik een groot probleem, maar het was juist als hij geen wiet had, dat ik me meer zorgen over de kinderen zou maken.

Daarmee wil ik het niet goed praten. Ik ben er echt een tegenstander van, maar ik vraag me af wat filmen op zou moeten leveren.

Hier is ooit jeugdzorg heel kort betrokken geweest en zelfs zij wilden dat de kinderen er ondanks het middelengebruik van vader heen gingen.Dat zagen zij niet als risico.

Het lijkt me daarom slimmer om meer focus te leggen op de gevolgen van dat gebruik die schadelijk zijn voor het kind dan om het gebruik op zich. Wat maakt in dit geval dat vader niet voor het kind zou zorgen? Als iemand 1 glaasje alcohol op heeft, zien we dat doorgaans ook niet als probleem, maar wel als dat glaasje alcohol zorgt dat de persoon roekeloos wordt en dergelijke. Daar hebben de kinderen last van. Ik zou daarom ook meer focussen op waarom vader niet voor het kind zou kunnen zorgen, dan dat ie een joint heeft gehad. Als ie totaal van de wereld is, is dat het probleem. Als ie te suf is om voor het kind te zorgen, is dat het probleem. Als hij niet alert genoeg kan reageren bij gevaar, is dat ook een probleem. En zo kunnen er heel veel problemen komen door het gebruik en daar zou ik me op focussen.

Bedankt voor jouw ervaringen. Ik vind zelf ook de gevolgen belangrijker dan het gebruik zelf. Mijn ex is heel erg onverantwoordelijk en lui en impulsief en ziet geen gevolgen van zijn daden, denkt alleen aan zichzelf en kan zich niet inleven in wat goed is voor de kleine. Daarom ben ik bang dat mijn ex de kleine in gevaarlijke situaties brengt. En het maakt niet uit of hij vlak voor de omgang gebruikt of de avond ervoor, hij is altijd zo

Ook in je eerdere topics had ik al wel eens wat over mijn ex gedeeld. In dit laatste bericht noemde ik vooral het blowen van mijn ex, omdat ook veel reacties gingen over het softdrugsgebruik. Ook bij mijn ex blijft het niet bij hasj en wiet. Softdrugs gebruikte hij dagelijks, maar ik weet dat hij in het verleden ook vrij frequent coke gebruikte, xtc sowieso ook, maar ook speed en nog een paar andere soorten. Laatst had hij zelfs tegen mijn oudste op lopen scheppen over iets dat hij en zijn vriendin gebruikt hadden. Ook niet bepaald wenselijk gedrag dus. 
En nogmaals mijn vorige bericht wat niet om sofdrugsgebruik goed te praten, maar ik denk echt dat iemand niet per se een slechte ouder hoeft te zijn als ie een keer geblowd heeft voordat hij het kind heeft. En geloof me, ik weet dat er meer gevolgen kunnen zijn, maar dan zou ik me daar op richten. Jeugdzorg heeft hier namelijk echt uitdrukkelijk gezegd dat drugsgebruik van ex geen probleem was voor de omgang.

Catwoman

Catwoman

10-06-2023 om 21:40 Topicstarter

Anoniemst schreef op 10-06-2023 om 21:33:

Ook in je eerdere topics had ik al wel eens wat over mijn ex gedeeld. In dit laatste bericht noemde ik vooral het blowen van mijn ex, omdat ook veel reacties gingen over het softdrugsgebruik. Ook bij mijn ex blijft het niet bij hasj en wiet. Softdrugs gebruikte hij dagelijks, maar ik weet dat hij in het verleden ook vrij frequent coke gebruikte, xtc sowieso ook, maar ook speed en nog een paar andere soorten. Laatst had hij zelfs tegen mijn oudste op lopen scheppen over iets dat hij en zijn vriendin gebruikt hadden. Ook niet bepaald wenselijk gedrag dus.
En nogmaals mijn vorige bericht wat niet om sofdrugsgebruik goed te praten, maar ik denk echt dat iemand niet per se een slechte ouder hoeft te zijn als ie een keer geblowd heeft voordat hij het kind heeft. En geloof me, ik weet dat er meer gevolgen kunnen zijn, maar dan zou ik me daar op richten. Jeugdzorg heeft hier namelijk echt uitdrukkelijk gezegd dat drugsgebruik van ex geen probleem was voor de omgang.

De mensen van de bor vinden het drugsgebruik en/of de verslavingen van mijn ex ook niet zorgwekkend. Ze zeiden zelfs dat hij mag gebruiken wat hij wil zolang hij het maar niet vlak voor of tijdens de omgang doet maar testen kunnen ze niet afdwingen dus dan moet je iemand maar geloven op zijn woord terwijl diegene al jarenlang over van alles liegt dus daar kun je niet op vertrouwen. En zo kom je er dus nooit uit

Heel herkenbaar wat je schrijft. Volgens mij had ik in een van je eerdere topics al eens geschreven dat ik het bij mijn ex vooral ook een probleem vond dat hij geen verantwoordelijkheid leek te voelen en in ieder geval niet te nemen. Wat dat betreft vind ik het wel positief dat jouw ex het in ieder geval de moeite waard vind om een toneelstukje op te voeren. Al is het allemaal nep, hij werkt tot nu toe wel mee met die begeleide omgang enzo. Klinkt alsof hij toch misschien best ook een beetje gek is op die kleine. Wie weet gaat ie zelf ook inzien dat die kleine bepaalde dingen van hem nodig heeft en zeker als die omgang steeds maar relatief kort is, is het wel ook gemakkelijker om vol te houden voor hem. Ik hoop het beste voor je en ik weet echt maar al te goed dat het niet gemakkelijk is. 

Catwoman schreef op 10-06-2023 om 21:40:

[..]

De mensen van de bor vinden het drugsgebruik en/of de verslavingen van mijn ex ook niet zorgwekkend. Ze zeiden zelfs dat hij mag gebruiken wat hij wil zolang hij het maar niet vlak voor of tijdens de omgang doet maar testen kunnen ze niet afdwingen dus dan moet je iemand maar geloven op zijn woord terwijl diegene al jarenlang over van alles liegt dus daar kun je niet op vertrouwen. En zo kom je er dus nooit uit

Er zijn ook simpele testen, zowel voor alcohol als voor drugs. Wellicht kun je afspreken dat, als jij het niet vertrouwt als je het kind brengt, dat hij dan zo'n test doet.

Tsjor

Catwoman

Catwoman

12-06-2023 om 07:14 Topicstarter

tsjor schreef op 11-06-2023 om 09:45:

[..]

Er zijn ook simpele testen, zowel voor alcohol als voor drugs. Wellicht kun je afspreken dat, als jij het niet vertrouwt als je het kind brengt, dat hij dan zo'n test doet.

Tsjor

Ja dat is wel een goeie alleen zal hij altijd aanslaan op hasj omdat hij dat elke dag gebruikt en lang in het lichaam blijft en je kunt dan niet zien wanneer hij dat gebruikt heeft en hoeveel. Dus als ik denk dat hij voor de omgang veel heeft geblowd en ik het niet vertrouw en hij doet dan zo'n test dan is hij altijd positief en dan kan hij gewoon zeggen ja maar ik heb gisterenavond geblowd. Dus ja, dan kan ik nog nix. Als hij positief is op alcohol en harddrugs dan kan ik wel zeggen ik laat de kleine niet hier achter. 

Catwoman

Catwoman

15-06-2023 om 22:00 Topicstarter

Ik had vanmorgen de evaluatie van de bor. De mensen van VT waren er ook bij. De coördinator van de bor is van mening dat onbegeleide omgang op dit moment nog niet mogelijk is. Dit omdat mijn ex nog steeds gebruikt, geen hulp heeft gezocht en zijn huis is niet netjes, er liggen spullen die gevaarlijk zijn voor de kleine zoals messen, gereedschap en volle asbakken enz. Mijn ex had zich ook niet ingelezen in vervolg trajecten want hij heeft het druk met werk en geen zin om daarna nog daarmee bezig te zijn. Dat hij mij geen geld heeft betaald komt omdat hij alweer schulden heeft. Die halve ton heeft hij er het afgelopen half jaar blijkbaar al doorheen gejaagd. Dus het gaat weer lekker met hem. VT en de bor kwamen met een andere instantie waar we waarschijnlijk meer ondersteuning kunnen krijgen. Dat is Koel en Co. Daar hebben ze omgang onder begeleiding en ook een stukje communicatie en het word op maat gemaakt dus ik kan daar ook aangeven wat ik wil. Ik ga me daar nu voor aanmelden. Tot die tijd word de bor nog verlengd. Ze willen ook dat we mensen uit ons eigen netwerk betrekken zodat er ook af en toe omgang met die mensen kan zijn. Mijn ex gaat nu vrienden vragen die ik ook ken en dan gaan we kijken of dat iets is. En die vriend van mij gaat er over nadenken of hij het af en toe eens wil doen. Ik heb wel een goed gevoel over gehouden aan het gesprek. 

Dat klinkt gematigd positief, jij had er weinig vertrouwen in en dan is het wel fijn dat daar steun voor is lijkt me. Beter dan dat alles weggewuifd wordt. Natuurlijk was het mooier geweest als je ex in een model vader was veranderd, maar dat zal nog een lange weg zijn zo te lezen. Dus fijn dat iedereen erkent dat het nog niet zover is en dat er andere maatregelen nodig zijn. Zou, als jullie netwerk niet voldoende biedt, er nog een mogelijkheid zijn met inzet van andere vrijwilligers? Misschien mensen die aan pleegzorg gelieerd zijn en dit soort ondersteuning willen bieden?

Dat klinkt behoorlijk positief. Jouw zorgen worden dus gedeeld door Bor/VT. Dat Koel&co zal zich waarschijnlijk vooral richten op het verbeteren van het contact tussen jullie twee. Dan wordt het interessant om te zien of hij daar genoeg energie in wil en kan steken of dat het hem allemaal te ingewikkeld wordt.

Ineens schiet me te binnen: in mijn hoofd is je zoontje nog steeds een pasgeboren baby, maar dat is natuurlijk al lang niet meer zo. Kruipt-ie al?

Klinkt als een goede evaluatie en een goed plan. Blijkbaar is iedereen het ermee eens en dat is een goede basis.
Tsjor

Temet schreef op 16-06-2023 om 07:29:

Dat klinkt behoorlijk positief. Jouw zorgen worden dus gedeeld door Bor/VT. Dat Koel&co zal zich waarschijnlijk vooral richten op het verbeteren van het contact tussen jullie twee. Dan wordt het interessant om te zien of hij daar genoeg energie in wil en kan steken of dat het hem allemaal te ingewikkeld wordt.

Ik denk eerder dat ie het zo wel best vind. Kinderen kosten natuurlijk wel veel tijd.

Catwoman

Catwoman

16-06-2023 om 11:02 Topicstarter

Temet schreef op 16-06-2023 om 07:29:

Dat klinkt behoorlijk positief. Jouw zorgen worden dus gedeeld door Bor/VT. Dat Koel&co zal zich waarschijnlijk vooral richten op het verbeteren van het contact tussen jullie twee. Dan wordt het interessant om te zien of hij daar genoeg energie in wil en kan steken of dat het hem allemaal te ingewikkeld wordt.

Ik heb gezegd dat ik geen traject wil dat gericht is op de communicatie. Ik vind het prima als er een stukje bij zit dat daar over gaat maar voor mij is het hoofddoel omgang onder begeleiding. Hun zeiden dat ze daar met je in gesprek gaan en dat je kan aangeven wat je wilt en dat daar een traject op maat voor word opgesteld. Ik heb die instantie gebeld om informatie te vragen,  als het goed is word ik daar vandaag over terug gebeld. Ik wil eerst nog wat dingen weten van hun voordat ik de aanmelding doe. En ook zit ik nog een beetje in dubio of ik het gelijk ga opstarten of dat ik eerst wacht totdat mijn ex zijn leven wat meer op orde heeft. Hij is totaal niet gemotiveerd en ik ben bang dat ik dan weer veel energie in zo'n traject steek en dat hij een beetje achterover leunt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.