Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex


Catwoman

Catwoman

16-06-2023 om 11:04 Topicstarter

Temet schreef op 16-06-2023 om 07:31:

Ineens schiet me te binnen: in mijn hoofd is je zoontje nog steeds een pasgeboren baby, maar dat is natuurlijk al lang niet meer zo. Kruipt-ie al?

Nee hij is al bijna 10 maanden inmiddels. Hij kruipt nog niet. Zitten doet hij wel al en hij wil graag staan. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat hij gaat lopen 

Die omgang bij je ex thuis geeft wel een goed beeld voor de hulpverleners; zelfs als hij weet dat de kleine komt en er een 'bezoek' komt ruimt hij niet op, zelfs niet de drugs, peuken, aanstekers, etc. terwijl de kleine binnen afzienbare tijd zal gaan kruipen en/of lopen. 

Ik denk niet dat je heel veel hoeft te verwachten van je ex. Als je een halve ton in een half jaar er doorheen gebruikt...dan zit je echt wel diep hoor.

Nick90 schreef op 16-06-2023 om 10:36:

[..]

Ik denk eerder dat ie het zo wel best vind. Kinderen kosten natuurlijk wel veel tijd.

Dat klopt en daarom maar des te beter dat er nog steeds begeleiding is en zij ook inzien hoeveel inzet er vanuit vader komt! Kinderen zijn idd meer dan alleen een hobby en/of accessoire waarin je niet zelf kunt bepalen hoeveel tijd en energie je er kunt insteken hoe het jou het best uitkomt.

Als hij dit alles er niet voor over heeft is dat heel verdrietig voor dit kind, maar is hij uiteindelijk mss wel beter af en heeft Catwoman in ieder geval wel alles gedaan om zijn vader in beeld te houden. 

RoodVruchtje schreef op 17-06-2023 om 19:33:

[..]

Dat klopt en daarom maar des te beter dat er nog steeds begeleiding is en zij ook inzien hoeveel inzet er vanuit vader komt! Kinderen zijn idd meer dan alleen een hobby en/of accessoire waarin je niet zelf kunt bepalen hoeveel tijd en energie je er kunt insteken hoe het jou het best uitkomt.

Als hij dit alles er niet voor over heeft is dat heel verdrietig voor dit kind, maar is hij uiteindelijk mss wel beter af en heeft Catwoman in ieder geval wel alles gedaan om zijn vader in beeld te houden.

Ik denk niet dat hij het kind als een accessoire of hobby ziet maar dat hij geen noodzaak ziet om zijn leven aan te passen op een kind wat hij telkens maar kort mag zien en dat onder begeleiding. Geen idee of het kind dan beter af is, dat zal de toekomst uit moeten wijzen.

Nick90 schreef op 18-06-2023 om 04:57:

[..]

Ik denk niet dat hij het kind als een accessoire of hobby ziet maar dat hij geen noodzaak ziet om zijn leven aan te passen op een kind wat hij telkens maar kort mag zien en dat onder begeleiding. Geen idee of het kind dan beter af is, dat zal de toekomst uit moeten wijzen.

Ik ben niet erg hoopvol dat hij wel ineens zijn leven helemaal omgooit en een verantwoordelijk vader wordt als hij de baby ineens voltijds over de vloer zou hebben Nick.

AnnaPollewop schreef op 18-06-2023 om 09:25:

[..]

Ik ben niet erg hoopvol dat hij wel ineens zijn leven helemaal omgooit en een verantwoordelijk vader wordt als hij de baby ineens voltijds over de vloer zou hebben Nick.

Dat is niet geprobeerd dus niet met zekerheid te zeggen. En als hij het zelf zo wel best vind zou ik het zo laten als je toch eigenlijk al van hem af wil. Het leest in elk geval niet alsof hij een  echte connectie voelt met dat kind.

Catwoman

Catwoman

21-06-2023 om 21:47 Topicstarter

Nick90 schreef op 18-06-2023 om 04:57:

[..]

Ik denk niet dat hij het kind als een accessoire of hobby ziet maar dat hij geen noodzaak ziet om zijn leven aan te passen op een kind wat hij telkens maar kort mag zien en dat onder begeleiding. Geen idee of het kind dan beter af is, dat zal de toekomst uit moeten wijzen.

Hij weet de reden van de begeleiding en hij weet ook dat als hij hulp zoekt voor zijn verslaving de situatie anders kan worden maar hij blijft liever in deze situatie. Zo heeft hij en alle vrijheid om lekker te feesten en zijn levensstijl te behouden en hij krijgt veel aandacht van mensen door te zeggen tegen iedereen dat hij de kleine niet mag zien van mij

Catwoman

Catwoman

21-06-2023 om 21:48 Topicstarter

AnnaPollewop schreef op 18-06-2023 om 09:25:

[..]

Ik ben niet erg hoopvol dat hij wel ineens zijn leven helemaal omgooit en een verantwoordelijk vader wordt als hij de baby ineens voltijds over de vloer zou hebben Nick.

Dat denk ik ook niet, dan had hij het wel laten zien toen hij nog bij ons in huis woonde

Als je ex verslaafd is aan drugs zou ik hem de kleine niet laten zien. Tot dat hij helemaal clean is. Je hebt afkickklinieken. Laat hem maar kiezen… drugs of je zoon. Want je zoon moet dat soort niet spul niet zien en om zich heen hebben en ook geen verslaafde om zich heen hebben. Pas als hij clean is kunnen jullie een plan maken om de kleine te zien. 

Gulum schreef op 21-06-2023 om 22:30:

Als je ex verslaafd is aan drugs zou ik hem de kleine niet laten zien. Tot dat hij helemaal clean is. Je hebt afkickklinieken. Laat hem maar kiezen… drugs of je zoon. Want je zoon moet dat soort niet spul niet zien en om zich heen hebben en ook geen verslaafde om zich heen hebben. Pas als hij clean is kunnen jullie een plan maken om de kleine te zien.

Gulum, heb je dit draadje wel gelezen? 

Pinokkio schreef op 21-06-2023 om 22:59:

[..]

Gulum, heb je dit draadje wel gelezen?

Draadje? Wat bedoel je?  

Catwoman schreef op 21-06-2023 om 21:47:

[..]

Hij weet de reden van de begeleiding en hij weet ook dat als hij hulp zoekt voor zijn verslaving de situatie anders kan worden maar hij blijft liever in deze situatie. Zo heeft hij en alle vrijheid om lekker te feesten en zijn levensstijl te behouden en hij krijgt veel aandacht van mensen door te zeggen tegen iedereen dat hij de kleine niet mag zien van mij

Het wordt hem ook wel heel makkelijk gemaakt zo.

Als jouw ex een beetje is zoals die van mij, zal hij mogelijk ook oprecht het probleem niet zien. Die van mij wilde recent afkicken, maar is daar nu mee gestopt (tot nu toe wel heel erg geminderd). We hadden het er toen over waarom hij eigenlijk zou moeten stoppen en een van de dingen die ik benoemde was dat ik de afhankelijkheid een probleem vond. Het is iets ongezonds en hij kon niet zonder (ik weet het, er is veel meer, maar toen hadden we het net over dit punt). Maar hij zag het probleem niet. Ik zei dat hij die zooi sowieso bij iedere tegenslag nodig zou hebben. Zijn reactie? Ja, maar als jij het moeilijk hebt, ga je toch ook wandelen ofzo? Ik pak dan een joint, daar heeft toch niemand last van? Dat dat wel zo is, ziet hij gewoon niet.

Als jouw ex er op een zelfde manier naar kijkt, zal het ook voor jullie heel moeilijk zijn om hem in te laten zien waarom jij (voor zijn gevoel) zo moeilijk doet. Als hij een beetje lijkt op mijn ex, zal hij oprecht het probleem niet zien. Ja, hii gebruikt, maar wat maakt dat uit zolang hij dat niet in het bijzijn van de kleine doet? Dat is niet mijn mening, maar dus hoe in ieder geval mijn ex denkt. Dat die lucht niet bij de kinderen moet komen begreep hij altijd wel (al leek dat de laatste jaren niet meer te gelden voor onze kinderen, omdat die al puber waren). Maar in ieder geval mijn ex ziet oprecht niet wat het probleem is als hij buiten die momenten om gebruikt.

Mijn ex geeft echt wel om de kinderen, maar hij ziet het probleem niet. Ik doe in zijn ogen gewoon moeilijk. Als jij echt wat zou willen bereiken in dit opzicht, zou hij dus eigenlijk in moeten zien waarom zijn gebruik wel een probleem is.

Heel veel succes!

Nick90 schreef op 22-06-2023 om 05:28:

[..]

Het wordt hem ook wel heel makkelijk gemaakt zo.

Ja maar je kunt hem nu eenmaal niet dwingen een zorgzame vader te zijn. Gewoon de baby daar dumpen en dan redt hij zich maar lijkt me ook geen geweldige optie.

AnnaPollewop schreef op 22-06-2023 om 20:08:

[..]

Ja maar je kunt hem nu eenmaal niet dwingen een zorgzame vader te zijn. Gewoon de baby daar dumpen en dan redt hij zich maar lijkt me ook geen geweldige optie.

Ze kan inderdaad beter haar verwachtingen bijstellen maar ik snap wel dat hij z’n leven niet aan gaat passen voor elke week een paar uurtjes met kind onder begeleiding. Dan zou ik ook niks aanpassen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.