Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex


Nick90 schreef op 23-06-2023 om 02:44:

[..]

Ze kan inderdaad beter haar verwachtingen bijstellen maar ik snap wel dat hij z’n leven niet aan gaat passen voor elke week een paar uurtjes met kind onder begeleiding. Dan zou ik ook niks aanpassen.

Je draait de boel weer eens om. Als hij het belangrijk vindt om zijn kind meer te zien en zonder begeleiding, zal hij nu eerst beter zijn best moeten doen en laten zien dat hij dat aankan.

Nick90 schreef op 23-06-2023 om 02:44:

[..]

Ze kan inderdaad beter haar verwachtingen bijstellen maar ik snap wel dat hij z’n leven niet aan gaat passen voor elke week een paar uurtjes met kind onder begeleiding. Dan zou ik ook niks aanpassen.

Tja, dat hij zijn kind maar een een paar uurtjes mag zien onder begeleiding heeft hij natuurlijk helemaal aan zichzelf en zijn leefstijl te danken!

Zolang hij de drugs boven verantwoordelijk vaderschap blijft verkiezen zal hij geen band opbouwen met zijn zoon, hoe triest ben je dan als persoon 😖

Als hij het kind meer wil zien, dan moet hij laten zien dat hij dan aan kan en dat hij bepaalde keuzes in het leven maakt. Veelvuldig drugsgebruik en structurele onbegeleide omgang en zorg voor een klein kind is geen goede combi. En daar hoef je niet eens per se de ouder van het kind voor te zijn.
Ook als je een kind maar een paar uurtjes per week ziet, brengt dat verantwoordelijkheden met zich mee. Een sporttrainer die kinderen één of twee uurtjes per week ziet, kan ook niet dronken of stoned training gaan geven.

Nick90 schreef op 23-06-2023 om 02:44:

[..]

Ze kan inderdaad beter haar verwachtingen bijstellen maar ik snap wel dat hij z’n leven niet aan gaat passen voor elke week een paar uurtjes met kind onder begeleiding. Dan zou ik ook niks aanpassen.

Maar waarom niet dan? Niet eens voor je kind? Hij krijgt ondanks zijn schadelijke leefstijl nog steeds de kans een band op te bouwen. Hij verkiest echter nog steeds zijn verslaving boven zijn kind. 

De bedoeling is dat het woordt uitgebreid, dus beter zet hij zich in zodat dat kan.

Ik ben echter niet overtuigd of zijn belangen bij de baby liggen of bij het dwarsliggen van zijn ex.

Catwoman

Catwoman

01-07-2023 om 20:30 Topicstarter

Ik heb de kleine alweer 3x naar mijn ex gebracht voor omgang sinds de evaluatie. Zijn huis is nog steeds een bende, als ik de kleine op de bank zet moet ik eerst alle gevaarlijke spullen weghalen. Mijn ex zou vrienden van hem vragen of ze ook af en toe de omgang zouden willen begeleiden maar dat heeft hij nog niet gedaan. De begeleidster die nu bij de omgang is zei tegen hem dat ze hem er al 2x aan had herinnert. Nu kan er volgende week geen omgang plaatsvinden omdat zij dan niet kan en er niemand anders is geregeld. Mijn ex vind het allemaal prima

Het komt op mij niet over als een vader die wanhopig probeert meer tijd met zijn kind door te brengen, eerlijk gezegd. Als hij het zo wel best vindt, dan hoef jij er ook niet teveel moeite in te steken. Is er een vrijwilliger dan kan het doorgaan, zo niet, dan niet. Voor je kind wordt zijn vader dan een soort kennis waar hij af en toe eens is, en als dat het hoogst haalbare nu is lijkt me dat geen ramp. Er is dan toch contact en je ex kan misschien wel gewoon niet meer dan dit.

Max88 schreef op 23-06-2023 om 10:23:

[..]

Maar waarom niet dan? Niet eens voor je kind? Hij krijgt ondanks zijn schadelijke leefstijl nog steeds de kans een band op te bouwen. Hij verkiest echter nog steeds zijn verslaving boven zijn kind.

De bedoeling is dat het woordt uitgebreid, dus beter zet hij zich in zodat dat kan.

Ik ben echter niet overtuigd of zijn belangen bij de baby liggen of bij het dwarsliggen van zijn ex.

Met een paar uur per week onder begeleiding kun je niet echt een band opbouwen.
En om nou heel je leven aan te passen aan een kind waar je nauwelijks een band mee hebt heel misschien iets vaker te mogen zien is dan wat veel gevraagd. Ik lees trouwens ook niet dat hij zijn ex dwars zit, hij komt in elk geval nog wel opdagen voor de omgangsregeling en ik dacht dat dit was wat de moeder wilde? 

Catwoman

Catwoman

03-07-2023 om 08:59 Topicstarter

AnnaPollewop schreef op 02-07-2023 om 23:04:

Het komt op mij niet over als een vader die wanhopig probeert meer tijd met zijn kind door te brengen, eerlijk gezegd. Als hij het zo wel best vindt, dan hoef jij er ook niet teveel moeite in te steken. Is er een vrijwilliger dan kan het doorgaan, zo niet, dan niet. Voor je kind wordt zijn vader dan een soort kennis waar hij af en toe eens is, en als dat het hoogst haalbare nu is lijkt me dat geen ramp. Er is dan toch contact en je ex kan misschien wel gewoon niet meer dan dit.

Ja ik probeer het maar gewoon te accepteren zoals het is. Voor mezelf vind ik het wel prima, hoe minder contact met mijn ex hoe beter maar voor ons zoontje vind ik het wel jammer. Ik gun hem een band met zijn vader en dat kan niet echt opgebouwd worden zo. Ik had gehoopt dat mijn ex meer zijn best zou doen voor zijn kind maar ik denk dat het er niet in zit en dat zal ik moeten accepteren. 

Nick90 schreef op 03-07-2023 om 05:41:

[..]

Met een paar uur per week onder begeleiding kun je niet echt een band opbouwen.
En om nou heel je leven aan te passen aan een kind waar je nauwelijks een band mee hebt heel misschien iets vaker te mogen zien is dan wat veel gevraagd. Ik lees trouwens ook niet dat hij zijn ex dwars zit, hij komt in elk geval nog wel opdagen voor de omgangsregeling en ik dacht dat dit was wat de moeder wilde?

Dit is echt niet waar. Ook vaders die uitgezonden worden of varen, bouwen echt wel een band op. Ook een wekelijkse oppas bouwt een echte band op. Een oma die haar kinderen in schoolvakanties een week ziet, bouwt een echte band op. Met mijn nichtjes die drie keer per jaar bij mij logeren, heb ik een echte band. Het hangt van de houding en inzet van de volwassene af. Als je alleen maar bezig bent met: ‘what’s in it for me?’ lukt het niet. Maar je kunt in weinig tijd veel waardevols toevoegen in het leven van een kind, als je dat wil. Dan moet je wel over je eigen schaduw heen kunnen springen. Ik vind het vrij normaal om van een ouder te verwachten dat hij/zij dat doet. Dat hoort bij de ouderrol. 

Mija schreef op 03-07-2023 om 09:20:

[..]

Dit is echt niet waar. Ook vaders die uitgezonden worden of varen, bouwen echt wel een band op. Ook een wekelijkse oppas bouwt een echte band op. Een oma die haar kinderen in schoolvakanties een week ziet, bouwt een echte band op. Met mijn nichtjes die drie keer per jaar bij mij logeren, heb ik een echte band. Het hangt van de houding en inzet van de volwassene af. Als je alleen maar bezig bent met: ‘what’s in it for me?’ lukt het niet. Maar je kunt in weinig tijd veel waardevols toevoegen in het leven van een kind, als je dat wil. Dan moet je wel over je eigen schaduw heen kunnen springen. Ik vind het vrij normaal om van een ouder te verwachten dat hij/zij dat doet. Dat hoort bij de ouderrol.

Maar die krijgen daar ook de tijd en mogelijkheid toe met 100%vertrouwen van de moeder. Als er jou 3 keer per jaar toegestaan werd om je nichtjes te zien onder het toeziend oog van begeleiding omdat je zonder niet vertrouwd word door de moeder zou je je nog steeds 100 % inzetten om het beter te doen ?  En zou je zo überhaupt een band op kunnen bouwen op deze manier die zo ver gaat als een ouder-kind band? Of blijft het dan vooral oppervlakkig? En het lijkt er bij deze vader ook op alsof hij zijn interesse is verloren. Het maakt hem niet meer echt uit of hij het kind wel of niet ziet.

Nick90 schreef op 04-07-2023 om 18:05:

[..]

Maar die krijgen daar ook de tijd en mogelijkheid toe met 100%vertrouwen van de moeder. Als er jou 3 keer per jaar toegestaan werd om je nichtjes te zien onder het toeziend oog van begeleiding omdat je zonder niet vertrouwd word door de moeder zou je je nog steeds 100 % inzetten om het beter te doen ? En zou je zo überhaupt een band op kunnen bouwen op deze manier die zo ver gaat als een ouder-kind band? Of blijft het dan vooral oppervlakkig? En het lijkt er bij deze vader ook op alsof hij zijn interesse is verloren. Het maakt hem niet meer echt uit of hij het kind wel of niet ziet.

Tja, wij kijken hier duidelijk heel anders tegenaan. Jij dicht hem wel erg makkelijk een slachtofferrol toe waarin niets zijn eigen verantwoordelijkheid is maar alles aan de hex ligt. Dat die vader zijn interesse is verloren, dat hij er zijn best niet voor wil doen, dat is toch echt voor rekening van die vader. Want als hij er wel echt zijn best voor zou willen doen was hij zo van dat wantrouwen en die tegenwerking af. Als hij zich verantwoordelijk zou gedragen naar zijn baby, zou er een omgangsregeling kunnen komen waarin hij alleen is met zijn kind en veel meer tijd met de baby kan doorbrengen. Het ligt toch echt aan hemzelf dat het zover niet kan komen. Jammer voor het kind. 

Catwoman

Catwoman

15-07-2023 om 23:05 Topicstarter

Ik heb deze week gesprekken gehad met 2 hulpverleners van de nieuwe instantie. Ik heb er wel een goed gevoel bij. Dat gaat waarschijnlijk eind augustus starten zodra de bor is afgelopen.
Vanmorgen weer de kleine gebracht voor omgang. Mijn ex heeft nog steeds niets geregeld met die vrienden van hem. Dus als die vrijwilliger straks 3 weken met vakantie is dan is er in die periode geen omgang waarschijnlijk. Ook was zijn huis nog steeds een troep en zag ik allerlei gereedschap liggen. En mijn ex had zijn bezoekje laten slapen bij hem en zij lag dus in de slaapkamer toen ik de kleine kwam brengen. Ik wist op dat moment niet dat er iemand was want de afspraak is dat er naast die vrijwilliger verder niemand bij de omgang mag zijn. Toen ik de kleine kwam halen biechte mijn ex dat op (moest van die vrijwilliger) en ik kreeg te horen dat zij nadat ik weg was uit de slaapkamer was gekomen en ons zoontje en die vrijwilliger gedag had gezegd. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken

Catwoman

Catwoman

12-09-2023 om 21:09 Topicstarter

Update: de omgang is gestopt. De hulpverlening ziet gelukkig in dat dit geen zin heeft. Ik heb het afgelopen jaar veel tijd en energie in het traject gestoken en mijn ex neemt het niet serieus. Hij rookt tijdens de omgang, hij wil de kleine niet zien als hij vakantie heeft van zijn werk want hij wil dan leuke dingen doen, hij neemt geen initiatieven, zijn huis is onveilig, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb gezegd dat ik zo niet verder kan omdat ik de kar steeds moet trekken. Er is nu afgesproken dat mijn ex eerst aan zichzelf gaat werken. Als de hulpverlening vind dat hij geschikt is voor de omgang dan krijg ik een belletje

Dat lijkt me heel rustgevend voor jou! Fijn!
Tegelijkertijd heeft je kind nog altijd het recht om zijn vader te kennen. Dus ik zou wel op de een of andere manier contact blijven houden. Af en toe wat foto’s sturen, vragen of hij eens op bezoek wil komen. Niet al teveel energie in steken, laat hem inderdaad eerst maar eens volwassen worden. Maar hou een (dun) lijntje in stand.

Jonagold schreef op 12-09-2023 om 22:35:

Dat lijkt me heel rustgevend voor jou! Fijn!
Tegelijkertijd heeft je kind nog altijd het recht om zijn vader te kennen. Dus ik zou wel op de een of andere manier contact blijven houden. Af en toe wat foto’s sturen, vragen of hij eens op bezoek wil komen. Niet al teveel energie in steken, laat hem inderdaad eerst maar eens volwassen worden. Maar hou een (dun) lijntje in stand.

Dit vind ik een waardevol advies. En verder lijkt het me verstandig om te stoppen met trekken aan een dood paard. Hij heeft duidelijk zijn kind niet op één staan en als de kleine binnenkort gaat kruipen en lopen etc. dan is het nog meer van belang dat er geen drugs en andere gevaarlijke dingen in huis voor het grijpen liggen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.