Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Zwaar gefrusteerd (opmerkingen van ongevoelige moeders!)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Klaartje

Klaartje

09-05-2011 om 13:20

Ja maar die platgetrapte cavia

was natuurlijk om de aandacht van haar blote borsten weg te houden.
Klaartje, die dit weekend een hele mooie tankini gekocht heeft, want een bikini ging 20 jaar geleden nog wel, maar nu niet meer.

Fiorucci

Fiorucci

09-05-2011 om 14:53

Haha klaartje

Haha, wie weet. Maar nee, ik zie topless vrouwen en vrouwen die niet topless zonnen en ik heb nooit de indruk dat iemand er nou zo van opkijkt! Ik zie ook mensen zonder badkleding, die gewoon even een uurtje op het strand zitten in hun zomerkleding en weer naar huis gaan.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-05-2011 om 14:55

Tihama

Waar ik wel benieuwd naar ben, is waarom je het op het strand wel vervelend vindt om zonder bovenstukje te zonnen, maar het niet vervelend vindt om naakt te zijn in de sauna. Wat is voor jou het verschil?

Tihama

Tihama

09-05-2011 om 15:21

Publiek

"Waar ik wel benieuwd naar ben, is waarom je het op het strand wel vervelend vindt om zonder bovenstukje te zonnen, maar het niet vervelend vindt om naakt te zijn in de sauna. Wat is voor jou het verschil?"

Er is nogal een verschil tussen het publiek in een sauna en het publiek op een strand. Het soort mannen met het soort blikken dat ik bedoel, tref ik wel aan op openbare stranden, maar niet in de sauna. Noem het maar de paringsrituelen en de jacht. Het algemeen gedrag in een sauna is gewoon veel prettiger. Niet sexgeorïenteerd. En indien dat toevallig wel zo is: dan weten ze dat tenminste goed te camoufleren

Tihama

Roosje katoen

Mijn badpakken knellen niet, gelukkig! Het is juist een van de belangrijkste redenen dat ik badpakken in plaats van bikini's draag: ze zitten véél lekkerder. Bovendien kun je nog eens in het water springen zonder dat er wat uit je bovenstuk springt Al sinds ik 20 ben, geloof ik, heb ik het verschijnsel bikini afgezworen wegens oncomfortabel. Maar goed, ik houd ook niet van zonnen en mooi bruin word ik ook niet, dat zal vast meespelen.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-05-2011 om 16:25

Aha

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Hoewel ik die blikken helaas in de sauna ook wel eens tegenkom.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-05-2011 om 16:27

Dat laatste berichtje

was een reactie op Tihama.

Badpakken vind ik ook niet fijn zitten, en je krijgt er ook geen bruine buik van

Goh nu is het net of ik vaak naar het strand ga, maar de laatste keer is geloof ik al drie jaar geleden.

Ja, zie je roosje...

Dat is het verschil. Jij wilt wel een bruine buik, ik maal daar niet om

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2011 om 16:37

Fiorucci

Uiteraard vinden ze het prettiger, anders zouden ze wel een bovenstukje aantrekken

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2011 om 16:56

Noodzaak, omdat het lekker of mooi is...

Mijn man zou het niks kunnen schelen of ik topless zou zonnen of niet. "Moet jij weten." is het standaardantwoord als ik dit soort vragen stel. Als ik zou vragen wat hij mooier vindt, een gebruinde boezem of zo wit als zijn benen, dan zou het antwoord zijn "maakt me niets uit, moet jij weten". Dus van boven bruin worden omdat zijn oog ook wat wil zou geen reden zijn om topless te gaan. Ik draag doorgaans geen kleren waarbij (een groot deel van) mijn blote borsten worden getoond, dus daar is het kleurtje ook niet voor nodig. Dat bruine kleurtje is dus zuiver voor mijzelf. Ik wéét dat onder mijn bh en shirt/tuniek/jurk bruine borsten zitten. Nou... als het dan zo privé is hou ik het liever helemaal privé, ook op het strand.
Daarnaast is nu wel bekend dat teveel bruinen huidkanker tot gevolg kán hebben (hoeft niet dus), dus waarom zou je de tere huid van de borsten aan dat risico blootstellen?
Ik ben overigens al járen niet meer in een badpak geweest. Ik hoef niet meer mee naar het zwembad of het strand en voor de lol in het zand liggen is niet zo aan mij besteed.

Fiorucci

Fiorucci

09-05-2011 om 18:24

Tihama

dat ligt eraanw anneer je naar de sauna gaat, in de avonduren is er wat jonger volk en hangt er wel degelijk een wat meer.. ehm.. broeierige sfeer..
En vervelende kijkmannetjes, in elke sauna loopt er wel een...

Maylise

Maylise

09-05-2011 om 21:32

Topless

Hier op het strand (Zuid Frankrijk) zie ik altijd nog wel een aantal vrouwen die topless zonnen. Het is niet de meerderheid maar altijd wel een paar. Ik heb ook niet het idee dat er raar naar wordt gekeken. Misschien ook wel maar omdat ik zelf niet topless zon merk ik het niet.

Ik snap trouwens best waarom vrouwen graag topless zonnen. Niet alleen wordt je er egaler bruin van wat inderdaad een stuk mooier is maar natte badpak stof zit niet altijd lekker aan de huid. Zelf hou ik er niet van omdat ik toch het liefst wat ondersteuning heb aan de voorkant.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2011 om 23:54

Ach

dat natte badpak is zo weer droog als het warm genoeg is.

Hmm

Ik denk wel degelijk dat het uitmaakt of er veel mensen topless liggen. De jonge mensen van nu lijken in dat opzicht preutser. Topless zonnen is itt de jaren 80 niet meer in, en als iedereen haar topje aanhoudt, zullen er weinig 18 jarigen zijn die de boel uitgooien. Toch enigszins kuddegedrag denk ik.
Ik ben zelf overigens gewoon preuts. Altijd al geweest, en dat zal ook nooit meer veranderen
Ik voel me al te bloot in gezelschap niet prettig. Ik ga ook niet naar de sauna. Allereerst niet, omdat ik een hekel heb aan zwembaden/stoomdingen. Die hitte en dampen word ik letterlijk niet goed van, maar mezelf bloot geven, neuh dat hoeft ook al niet zo nodig.
Overigens ken ik vrouwen zat van mijn leeftijd die ineens allesverhullende badpakken gaan dragen. Zo erg is het nog niet met mij, ik huppel nog steeds vrolijk rond in een bikini....mét bovenstukje.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-05-2011 om 10:05

Hmmm

er valt niet veel te verhullen aan mijn buik, ook niet in een 'alles verhullend badpak' Ik heb een zwarte, dat kleed redelijk af, maar die hangt al sinds 2007 ongedragen in de kast.

Inconsequent

ben ik dus wel. Borstvoeding heb ik altijd en overal gegeven. Overigens hoef je dan heus niet beide borsten bloot te gooien. Discreet voeden in het openbaar heb ik absoluut geen bezwaar tegen. In tegendeel!!

Tihama

Tihama

10-05-2011 om 21:20

Functioneel

Ik heb ook overal borstvoeding gegeven. Ik heb ook niet het idee dat dat inconsequent is. Rondwapperen met borsten op een strand dient wat mij betreft geen enkel doel en levert alleen maar eventuele geile blikken en gedachten op bij mannen die ik dat helemaal niet gun.
Borstvoeding daarentegen is uitermate zinvol.

Overigens: ik stoor me absoluut niet aan vrouwen die wel topless zonnen. En door babies die borstgevoed worden, raak ik altijd een beetje vertederd. Zo lief.

Tihama

Heerlijk

vind ik het om zonder bovenstukje te zonnen. Ik ben niet meer zo vrij als 20 jaar geleden en ga nu zeker niet meer topless rondlopen. Ook mijn pubers vonden het helemaal niets, zo'n blote moeder, dus toen heb ik me wel wat ingehouden, maar nu ze niet meer mee gaan op vakantie.............
Een paar jaar geleden waren we in october op Sardinie en daar waren heel veel oudere Duitse dames en die hadden echt helemaal geen last van preutsheid, dit in tegenstelling tot mijn huidige landgenoten ( UK).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.