albana
03-05-2011 om 15:09
Zwaar gefrusteerd (opmerkingen van ongevoelige moeders!)
Kom net zwaar gefrusteerd terug van bikini's passen met beide dochters. Niet door de bikini's of de meiden maar door ongevoelige andere moeders die belachelijke opmerkingen maken om de maat van hun eigen kinderen 'goed te praten'. Misschien kom dit berichtje nogal ongenuanceerd over....maar dat kan heel goed want ik ben/was nogal boos. De enige reden dat ik niet á la minuut daar een grote scene heb getrapt en die moeders een flink de waarheid heb gezegt is dat oudste erbij was en die nogal wat personeel daar in die winkel kent en mij met haar ogen en manier waarschuwde van : "Mam,please doe dat nu niet!".
Wat wil het geval, wij zoeken bikini's uit....zowel oudste als jongste als ik. Nou een héél gezoek dat kan je je voorstellen. Temeer omdat jongste (nu 13) nu 'borsten' (euhm, a-cup maar het zijn wel échte borsten) heeft en dat lastig vind qua kleding. Ze is er nog niet helemaal op ingesteld zeg maar. Wij (oudste en ik) vinden een bikini met enigzins wat vulling ervoor (zo'n dun laagje) mooier omdat anders door het koude water je tepels zo hard worden en door de bikini schijnen/punten je weet wel. Jongste heeft nog meer het idee van 'kinderbikini' in d'r hoofd en pakt b.v. bikini's die nog verschuiven aan de onderkant (geen goed idee als je al borsten hebt en ze er misschien niet goed inblijven). Wij willen een debacle qua bikini-kopen voorkomen en proberen dus jongste ze goed mogelijk te adviseren en het haar te laten zien door passen e.d. Afijn onder onze aanvoering worden er dus ook 2 bikini's met zo'n dun laagje vulling maat 152 uit het rek gepakt en we staan nog vlakbij die maat en te zoeken bij 164 (wie weet past dat ook,hoewel ik betwijfel als die broekjes zie, jongste is nogal dun...) komen er 2 moeders met kinderen van een jaartje of 8 en nogal dik (zowel moeders als kinderen) en graaien wat naast ons uit het rek (maat 152 dus) en beginnen uitgebreid hardop die bikini's met dun laagje vulling te becommentariseren, over hoe belachelijk dat is en dat de 'modemakers' zeker willen dat jonge kinderen er al als een volwassene met volwassen vormen uitzien en dat er vast ook meisjes zijn die dat 'sexy' vinden zo'n cup en zo'n 'nep-tiet' (ja echt waar!!) en lachen zich een deuk mét hun kinderen dus.
Jongste schieten de tranen in de ogen........die wíl helemaal niet sexy zijn en al helemaal geen neptieten en dus loopt ze terug en hangt de bikini's onder de ogen van die 4 in het rek terug en ik erachter aan en ik zeg nog: " Niet alle mensen zijn zo dik als jullie hoor...." ik graai de bikini's die jongste net heeft teruggehangen weer terug en draai me dus om en loop in hardlooptempo achter jongste aan die nu op weg is naar de auto (oudste rent ook mee...).
Wat een gedoe, die beláchelijke moeders met die kinderen. Ik ben nog steeds boos....Oudste bepraat me ondertussen dat ik vooral geen scene moet maken en we grijpen uiteindelijk jongste bij de arm en hebben haar onder veel gedoe toch nog mee terug kunnen nemen en wat laten passen (in kleedkamers verderop ik wilde niet weer die moeders zien) wat we nog hadden. Uiteindelijk omdat jongste het écht helemaal gehad had en haar bikini van vorig jaar écht niet meer past (haar borsten vallen eruit dus echt geen optie) hebben we er 2 gekozen, 1 met een beetje vulling en 1 zonder en mochten we die meenemen zodat ze met buurmeisje kan overleggen en rustig kan kijken thuis wat het beste is. Van de winkel mocht dat...we brengen er 1 dan van de week terug.
Pfff wat een bevalling en het werd er bepaald niet makkelijker op met zulke domme moeders in de buurt die zulke domme ongevoelige opmerkingen maken...grrrr
Ben nog steeds boos eigenlijk.
Jongste voelt zich al helemaal niet zo happy met zo'n eerste jaar borsten en dan in bikini...en dan krijg je zoiets nog erbij! Bij de kassa zagen we ergens verderop die moeders weer...die nogal pissig naar mij keken en ik dus pissig terug kijken. Daarna hun niet meer gezien en misschien maar goed ook.
Bah, hebben jullie zoiets ooit ook gehad?
Of ben ik de enige die zulke mensen tegenkomt? Eigenlijk hoop ik in stilte dat die moeders hier ook komen en het misschien wel lezen en zich dan de volgende keer dat ze zo grappig doen eerst beter nadenken voor ze zoiets zeggen.
groeten albana
albana
05-05-2011 om 17:17
Ja hoor zelf
Ja hoor, dat vind dochter zelf....Het liefste zou ze een hemd aantrekken en daar de bikini overheen w.s. of de borsten eraf halen ofzo.
Het zijn zulke 'in-de-weg-zit-dingen' ook nog (zegt ze), nou ja bij het leven dat dochter nog heeft dan....
(spingen, rennen, rekstokken, klimmen, op kop hangen etc.etc.) Laatst wilde ze de dakgoot op en had ze óók al zo'n kras op d'r borst door een af ander uitstekend ijzeren ding. Pijnlijk was dat.......(p.s. ze klimt regelmatig op daken is niks bijzonders hoor...gewoon bal eraf halen en nee ze valt nooit).
Dus ik kan op m'n vingers wel natellen dat áls er teveel zichtbaar gaat zijn ze zeer opstandig gaat worden.
Dat was ook het geval van die driehoekjes. De héle ronding moet zo'n beetje van dochter onzichtbaar zijn onder de driehoekjes, maar ze kiest wél de simpele platte vrij kleine bikini's uit...en tja dan zie je wel wat ronding zo links en recht toch?
Niet dat ik dat erg vind....welnee van mij mag ze aan wat ze wil en waar ze zich goed bij voelt.
Dat tepelgedoe heb ik haar niet eens verteld (volgens mij) oudste zei, mam zo'n bikini zal ze veel mooier vinden want jongste gaat vast flippen als ze dadelijk ziet dat die tepels erdoor schijnen...(En inderdaad ik denk dat oudste dat goed doorzien heeft).
Het enige dat de bedoeling was, was een bikini vinden die aan dochters normen voldoet en die leuk staat en goed past.
Ze heeft trouwens al gezwommen...stuk of 4 keer (in buitenbad dus) en daarbij de oude bikini mét een t-shirt aangehad. Niet dat ze verbrand...welnee...maar voor die borsten dus, die niet pasten in de te kleine bikini (volgens haar), ja,ja,ja...
Pubers!
groeten albana
irisb
05-05-2011 om 23:50
Rare maten
Hier een dochter van 11, 1,60 lang en meestal kledingmaat 152 of 158. Slank maar niet mager en beginnende borsten.
Zij slaagde met een bikini met bovenstukje maat 116 (!) en broekje 128. En ja, dat mocht gelukkig.
Voor haar zijn lengtematen bij bikini's dus niet logisch.
Iris
Karin*
06-05-2011 om 19:30
Hema
Bij de Hema heb je leuke bikini's, driehoekjes bovenstuk en aparte broekjes. Je kan dus zelf samenstellen welke combinatie je het beste past. Bovendien kan je er een heel stel verschillende maten kopen en lekker thuis passen. Hier past 70A goed, ze hebben ook 70AA.
Volgens de algemene groeilijnen is 152 de gemiddelde lengte voor een kind van 11, niet van 13, die zijn gemiddeld 165. Die van mij niet hoor, is altijd klein geweest, maar is nu opeens gegroeid tot 158, 12 jaar. Verder wel al echte vrouwelijke vormen, borsten en heupen.
En zei je nou dat ze vorig jaar nog zonder bovenstukje liep, als 12 jarige? en kreeg ze daar nooit commentaar op van klasgenoten oid?
albana
07-05-2011 om 10:32
Die combibikini's
Die combikini's heeft de hema hier niet.....Wel voor volwassenen, maar niet voor kinderen. Die lengte dat dat heel gemiddeld is, is gezegd door de kinderarts vorige maand (voor heel wat anders hoor). Maar misschien heeft hij haar eigen ontwikkeling (zoals groeicurve bureau) er wel bij gehad ofzo....Geen idee eigenlijk. Was op dat moment ook niet van belang, we waren er voor iets heel anders, het was alleen dat je dat hoort en 'opslaat' en denkt o,dat is mooi. Overigens is ze pas 1 maand 13 dus ze kan nog alle kanten op. Denk ook wel dat dat gebeurd....volgens mij is ze nog lang niet uitgegroeid, haar nog vrij nieuwe ballerina's zitten nu ook al te strak opeens.....
Nee commentaar kreeg ze daar amper op dat zonder bovenstukje lopen. Meestal vertrok ze mét bovenstukje en dan ergens halverwege ging het uit.Ze was niet de enige trouwens....nog een paar meiden uit haar klas met wie ze ging. Scheelt misschien dat haar oude klas (waar ze toen altijd mee optrok) erg close was en makkelijk qua sociale omgang geen gedoe met gepest etc.. In de zomervakantie (buitenland) heeft ze 'm de hele tijd bijna uitgehad, maar ja, daar ken je niemand écht.
Dus nu opeens borsten en daar wat bij zoeken dat naar haar zin is, is bepaald een overgang.
groeten albana
Mimoza
07-05-2011 om 11:37
Superkini
Heel toevallig vertelt oudste dochter dat ze vorig jaar superkini's van O'Neill getest heeft tijdens een surfdemonstratie. Het is een beetje minimalistische bikini met een soort laagje aan de binnenkant waardoor hij in het water blijft plakken. Dochter zei dat inderdaad alles op zijn plek bleef, maar in verband met schaafwonden etc. heeft ze toch liever een pak En voor gewoon gebruik vind ze hem te sexy. Maar misschien is dat ook nog wat om naar te kijken?
Fiorucci
07-05-2011 om 13:27
Ach die maten
Zeker als het om bikini's en ondergoed gaat vind ik maten tamelijk weinigzeggend. Juist omdat lengte er dan vaak weinig toe doet, hoe slank of niet slank je bent doet er dan meer toe.
Karin*
07-05-2011 om 14:19
ik had het verkeerd onthouden, de ondergoedjes zijn 70 AAen 70 A, maar de bikini is XS. Mijn dochter is echt mager, maar die bikini (zo een met streepjes) past prima.Hij heeft ook touwjtes zodat je hem strak kan doen.
http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/dames/badmode/dames_bikinitop-%2822300299%29.aspx
Jun
07-05-2011 om 18:29
Klein beetje ot
Kunnen we niet beter onze zonen leren dat vrouwen stijve tepels krijgen van kou, dan onze dochters leren zich te schamen over een natuurlijke reactie van hun lijf?
Groetjes van Jun
Kaaskopje
07-05-2011 om 22:11
Bikini, pelle
In een bikini wordt je op meer plaatsen bruin dan in een badpak. Dat snap je toch metéén Pelle?) Mijn dochters hebben nooit in een badpak gewild. Dat jij op die leeftijd het showen van borsten koppelde aan het dragen van een bikini is denk ik toch iets van jou. Ik denk dat mijn dochters daar ook echt nooit bij stilstaan. Ik ben op een gegeven moment badpakken gaan dragen omdat ik het mooier vond voor mezelf en later ook omdat ik het niet mooi vind om met teveel kilootjes zo her en der in een bikini rond te lopen.
Manda Rijn
07-05-2011 om 22:55
Huh waarom moet je zonen dat leren
dat kennen ze van zichzelf toch ook wel, bovendien hebben zij nog een lichaamsdeel wat zichbaar reageert op kou en warmte.
e.j.
08-05-2011 om 09:12
Haja manda
Ik vraag me ook af wanneer we zwemshorts voor jongens en heren in de winkel krijgen met zo'n kaasplakje binnenbekleding. Je zal toch eens wat natuurlijke vormen zien doorschemeren!
e.j.
08-05-2011 om 09:14
O en
voor de heren die wat meer willen is er dan de dikkere foambekleding, eventueel ook in push-up variant.
albana
08-05-2011 om 10:27
Geen idee
Ik heb echt geen uitgebreide kind-bikini-studie gedaan voor dit intermetzo. Ik geloof om eerlijk te zijn dat zwempakken voor wat oudere kinderen ook niet erg 'in' zijn. Tenminste ik zie ze amper op zwemplekken. Misschien dat je daarom juist wel érg opvalt als je als enige wél een zwempak hebt? (Ik herinner me ook dat in de tijd dat ik jong was er héél veel zwempakken droegen, ook pubers en nog jonger.)
Verder is dochter grootste eis (denk ik) dat het lekker zit, dat ze er dus vooral niet aan hoeft te trekken en doen. Ze is nogal bewegelijk en dus geen puber die gezellie voor de mooi in de zon gaat liggen. En bruin worden is geloof ik niet zo'n item. Dat word ze namelijk toch wel.......ze is nu al bruin door dat beetje zon en evoor 'bakken' is nog nooit nodig geweest.
En ze is erg duidelijk erin dat die hele ronding van de borst bedekt moet zijn. Misschien is dat ook een beetje onzekerheid dat haar borst eruit floept ofzo? Tenslotte heeft ze ze nog maar net,hahaha. Net als dat ze met klimmen ook even vergeet dat ze nu die borsten heeft.....
Een short heeft jongste trouwens ook. Daar zwemt ze ook wel eens mee....maar die is vooral ook handig als je ergens op wil klimmen in het water(boom aan de kant ofzo, vlot in het water), dan schuurt dat niet zo tegen je benen én je kan er je muntgeld in doen.
Overigens heeft oudste bij een lingeriewinkel hier ter plaatse wel combi-bikini's gezien, zowel de grootste kindermaten alsook de volwassen maten. Dus daar gaan we van de week maar 's heen op een rustige dag. Ook positief is dat de vakantie voorbij is, dus de drukte hier (toeristenoord) zal vanaf maandag stukken minder zijn.
groeten albana
norma
08-05-2011 om 13:04
Bikini's
Ik denk dat WIJ onze dochters en zonen niets hoeven te leren en ik denk zeker niet dat WIj diegene zijn die onze dochters leren dat tepels niet gezien mogen worden.Dat doen ZIJ,diegene die het modebeeld bepalen,geen idee,wie ZIJ zijn,maar ik ben er ook niet altijd blij mee.Maar hoe vreemd ik ook kijk en hoe verbaasd ik reageer op zoveel onzin,mijn dochter kijkt dan net zo verbaasd mij aan,want een bikini topje hoort een lapje te hebben waardoor je geen tepel ziet.Het heeft ook even geduurt ,voor ik dit doorhad.Borten mogen ook absoluut niet hangen,maar bosten mogen ook niet omhoog geduwd en tegen elkaar komen,dan heb je een pinautomaat en dat kan ook niet.Voor alle duidelijkheid,dit is de mening van mijn dochter.
Albana,zeker voor een meisje die op het moment wat onzeker is over haar lichaam en nog moet wennen aan haar nieuwe vormen,is het erg belangrijk dat ze een bikini heeft waar ze zich lekker in voelt.Mijn dochter was op die leeftijd ook ontzettend onzeker.Mijn dochter wil ook nu nog steeds dat haar borsten helemaal bedekt zijn ,een paar jaar terug had ze altijd een shortje aan,maar daar is ze nu overheen,bikikibroekje mag weer.
Die combi-bikini's zijn ideaal.
En dat gedoe met die tepels,het is op dit moment gewoon zo dat ze niet gezien mogen worden.Niets aan te doen.En dan kan je als moeder nog zo hard roepen,maar dat helpt niet.Toen ik haar leeftijd had was het voor vele normaal om zonder topje op het strand te lopen en het broekje stelde ook niet veel voor,nu mag niets gezien worden,maar wie weet loopt de jeugd over 15 jaar weer zonder topje.....
Kaaskopje
08-05-2011 om 13:42
Pelle
Mijn dochter heeft verschillende soorten bikini's, met pijpje en zonder pijpje. Maar haar buik is bloot en dat vindt ze lekker en mooi. Natuurlijk is niet voor elk meisje bruin worden noodzaak nr. 1. Mijn oudste vindt een bruin kleurtje leuke bijzaak, de jongste belangrijke hoofdzaak.
Kaaskopje
08-05-2011 om 14:11
Aan dochter gevraagd
Ik kon mijn dochter eindelijk eens direct vragen hoe zij over bikini's en badpakken denkt.
Commentaar: op deze leeftijd zijn badpakken dom en je wordt er minder bruin in.
Op mijn vraag of een meisje met beginnende borstjes zich terecht zorgen moet maken omdat alles te zien is in een bikini antwoordt ze 'helemaal niet!' Ze vindt het dus onzin om de boel te camoufleren met een dun laagje schuim in de cup. Als ze zelf in is voor een kindermodel, zou je ook kunnen denken aan iets als: http://www.dress-for-less.nl/tmpl/detail.tmpl?et_cid=37&et_lid=640233&TRANSID=631687524&m4n_aid=9937&4dsid=1&_df=true&4dkn=alle-badmode.nl&id=VphL9buVUYKxHD4Zbei55N&et_index=1&art_id=78371&cat=1&main_cat=1
Als je een stofje met een motiefje zal wat eronder gebeurt ook minder opvallen. Ik zou daar trouwens niet teveel de nadruk op leggen.
norma
08-05-2011 om 14:32
Kaaskopje
Badpakken zijn op dit moment inderdaad dom.Dat vind mijn dochter ook.
Heerlijk dat jouw dochter anders over bikini's denkt.
Maar als een meisje aangeeft zich niet prettig te voelen in zo een bikini,lijkt het me logisch dat je opzoek gaat naar een bikini waar ze zich wel prettig in voelt.
Kaaskopje
08-05-2011 om 14:47
Ja precies
Ik heb net eens heel wat bikini's bekeken. Ah... was ik maar strakker in het vel en minder royaal bedeeld) Maar voor een meisje die zich daar geen zorgen over hoeft te maken is er genoeg te kiezen lijkt mij. En als een model niet zo goed bevalt kan er volgende keer een ander model geprobeerd worden. Ze is nog in de groei, dus ieder jaar een andere moet sowieso.
Roosje Katoen
08-05-2011 om 20:09
Gek eigenlijk
Dat die dames van tegenwoordig zo preuts zijn. In mijn tijd had vrijwel niemand een bovenstukje aan. Ik vind het ook irritant dat tegenwoordig op het strand vrijwel alle vrouwen een bikini aanhebben. Hoe is dat nou zo gekomen?
Tihama
08-05-2011 om 22:48
De jaren 80
"Dat die dames van tegenwoordig zo preuts zijn. In mijn tijd had vrijwel niemand een bovenstukje aan. Ik vind het ook irritant dat tegenwoordig op het strand vrijwel alle vrouwen een bikini aanhebben. Hoe is dat nou zo gekomen?"
Geen idee. In mijn tijd (zal wel dezelfde tijd zijn) was ik inderdaad continu aan het uitleggen dat ik ECHT ECHT ECHT niet topless ging. Over morele druk gesproken. Hele stranden vol met naakte borsten. Ik vind het trouwens niets met preuts te maken hebben. Ik ga probleemloos naakt in de sauna en over mijn sexleven zegt het al helemaal niks.
In 1983 vond ik een bikini fijner dan ronddansende borsten en dat vind ik in 2011 nog steeds.
Tihama
Kaaskopje
08-05-2011 om 23:14
Amen
Ik heb de noodzaak om topless te gaan echt nooit begrepen. Mijn vriendin gaat ook graag topless op het strand zitten en ook al begrijp ik dat ze trots is op haar voorgevel, toch vind ik het aantrekkelijker als er een stukje stof om heen zit.
Fiorucci
09-05-2011 om 06:29
Roosje
"Ik vind het ook irritant dat tegenwoordig op het strand vrijwel alle vrouwen een bikini aanhebben."
Ik snap werkelijk niet waarom zoiets je irriteert.
Het heeft niks met preuts te maken overigens, zie posting Tihama.
Fiorucci
09-05-2011 om 08:51
Noodzaak,kaaskopje
Natuurlijk is het geen noodzaak. Maar sommigen vinden dat prettiger.
Primavera
09-05-2011 om 10:12
Noodzaak bruine borsten?
Ik heb nooit de noodzaak begrepen waarom je nou bruine borsten zou moeten hebben en geen bruine billen.
Hier ook jeugdervaringen met de hele familie die plaagde en steeds vroeg:"Primavera trek dat bovenstukje toch uit, je hebt toch nog (bijna) niks". Maar Primavera hield haar bovenstukje dus mooi aan.
Bruine bil schijnt trouwens hier mode te worden onder de jeugd. Ik zie in het zwembad steeds meer meides met badbakken waarvan van voren alles zeer goed bedekt is, maar die van achteren maar een hele kleine driehoek als broekje hebben en aan die kant zo hoog uitgesneden zijn dat de onderste en buitenste helft van de billen bloot is.
Roosje Katoen
09-05-2011 om 11:06
Haha
Het is wel duidelijk dat de mening over het topless zonnen verdeeld zijn
Ik heb het liefst bruine borsten en bruine billen, dat vind ik veel mooier staan. Maar omdat er niet zoveel naaktstranden zijn, neem ik meestal genoegen met bruine borsten. Omdat ik tegenwoordig een van de weinigen ben die zonder topje op het strand ligt, valt het nogal op. En dat vind ik dan weer irritant Fiorucci, ik val liever niet op
Overigens vind ik zowel zwembroek als bovenstukje als badpak niet fijn zitten, veel te strak allemaal.
Fiorucci
09-05-2011 om 11:19
Roosje
Maar valt het echt op, of denk je dat? Ik was laatst op Wassenaar, daar was welgeteld een vrouw topless, maar ik kreeg nou niet de indruk dat iemand ervan opkeek.
Roosje Katoen
09-05-2011 om 12:07
Fio
Ik heb het idee van wel, die ene vrouw was jou ook opgevallen Maar misschien zit dat wel gewoon in mijn hoofd hoor. Heb overigens wel de ervaring dat als ik mijn bovenstukje uit doe (of niet aan doe), er om me heen meer vrouwens zijn die dat doen. Blijkbaar wil niemand graag de enige zijn.
Fiorucci
09-05-2011 om 13:00
Roosje
Nou nee hoor, ze viel op daar haar kapsel, een soort platgetrapte cavia in drie kleuren en ze zat tegenover mij.
Tihama
09-05-2011 om 13:17
Blikken van manvolk
"Blijkbaar wil niemand graag de enige zijn."
Mwah. Ik was destijds vaak de enige met bovenstukje. Vond ik nog steeds geen enkel argument om van mening te veranderen.
Overigens waren die ronddansende borsten niet het enige argument. Ik vond dat ik al meer dan genoeg blikken van manvolk op mijn borsten kreeg. Het laatste waar ik behoefte aan had was om ze te belonen door te laten zien wat er onder het doek zat.
Oja, ik kreeg ook heel wat opmerkingen van manvolk die mij preuts noemde omdat ik mijn borsten niet blootgaf. Kijk: als mannen je preuts gaan noemen, dan hebben ze altijd een secundaire agenda. Nog meer reden om te weigeren hieraan mee te doen.
Tihama
Tijgeroog
09-05-2011 om 13:18
Noodzaak
"Ik heb de noodzaak om topless te gaan echt nooit begrepen."
Ik heb juist de noodzaak van een bovenstukje nooit begrepen, ik vind zo'n topje niet prettig zitten, het knelt wat en als het nat is blijft het lang koud en klef. Ik heb trouwens de noodzaak van een bikinibroekje of een heel badpak ook nooit begrepen.