albana
03-05-2011 om 15:09
Zwaar gefrusteerd (opmerkingen van ongevoelige moeders!)
Kom net zwaar gefrusteerd terug van bikini's passen met beide dochters. Niet door de bikini's of de meiden maar door ongevoelige andere moeders die belachelijke opmerkingen maken om de maat van hun eigen kinderen 'goed te praten'. Misschien kom dit berichtje nogal ongenuanceerd over....maar dat kan heel goed want ik ben/was nogal boos. De enige reden dat ik niet á la minuut daar een grote scene heb getrapt en die moeders een flink de waarheid heb gezegt is dat oudste erbij was en die nogal wat personeel daar in die winkel kent en mij met haar ogen en manier waarschuwde van : "Mam,please doe dat nu niet!".
Wat wil het geval, wij zoeken bikini's uit....zowel oudste als jongste als ik. Nou een héél gezoek dat kan je je voorstellen. Temeer omdat jongste (nu 13) nu 'borsten' (euhm, a-cup maar het zijn wel échte borsten) heeft en dat lastig vind qua kleding. Ze is er nog niet helemaal op ingesteld zeg maar. Wij (oudste en ik) vinden een bikini met enigzins wat vulling ervoor (zo'n dun laagje) mooier omdat anders door het koude water je tepels zo hard worden en door de bikini schijnen/punten je weet wel. Jongste heeft nog meer het idee van 'kinderbikini' in d'r hoofd en pakt b.v. bikini's die nog verschuiven aan de onderkant (geen goed idee als je al borsten hebt en ze er misschien niet goed inblijven). Wij willen een debacle qua bikini-kopen voorkomen en proberen dus jongste ze goed mogelijk te adviseren en het haar te laten zien door passen e.d. Afijn onder onze aanvoering worden er dus ook 2 bikini's met zo'n dun laagje vulling maat 152 uit het rek gepakt en we staan nog vlakbij die maat en te zoeken bij 164 (wie weet past dat ook,hoewel ik betwijfel als die broekjes zie, jongste is nogal dun...) komen er 2 moeders met kinderen van een jaartje of 8 en nogal dik (zowel moeders als kinderen) en graaien wat naast ons uit het rek (maat 152 dus) en beginnen uitgebreid hardop die bikini's met dun laagje vulling te becommentariseren, over hoe belachelijk dat is en dat de 'modemakers' zeker willen dat jonge kinderen er al als een volwassene met volwassen vormen uitzien en dat er vast ook meisjes zijn die dat 'sexy' vinden zo'n cup en zo'n 'nep-tiet' (ja echt waar!!) en lachen zich een deuk mét hun kinderen dus.
Jongste schieten de tranen in de ogen........die wíl helemaal niet sexy zijn en al helemaal geen neptieten en dus loopt ze terug en hangt de bikini's onder de ogen van die 4 in het rek terug en ik erachter aan en ik zeg nog: " Niet alle mensen zijn zo dik als jullie hoor...." ik graai de bikini's die jongste net heeft teruggehangen weer terug en draai me dus om en loop in hardlooptempo achter jongste aan die nu op weg is naar de auto (oudste rent ook mee...).
Wat een gedoe, die beláchelijke moeders met die kinderen. Ik ben nog steeds boos....Oudste bepraat me ondertussen dat ik vooral geen scene moet maken en we grijpen uiteindelijk jongste bij de arm en hebben haar onder veel gedoe toch nog mee terug kunnen nemen en wat laten passen (in kleedkamers verderop ik wilde niet weer die moeders zien) wat we nog hadden. Uiteindelijk omdat jongste het écht helemaal gehad had en haar bikini van vorig jaar écht niet meer past (haar borsten vallen eruit dus echt geen optie) hebben we er 2 gekozen, 1 met een beetje vulling en 1 zonder en mochten we die meenemen zodat ze met buurmeisje kan overleggen en rustig kan kijken thuis wat het beste is. Van de winkel mocht dat...we brengen er 1 dan van de week terug.
Pfff wat een bevalling en het werd er bepaald niet makkelijker op met zulke domme moeders in de buurt die zulke domme ongevoelige opmerkingen maken...grrrr
Ben nog steeds boos eigenlijk.
Jongste voelt zich al helemaal niet zo happy met zo'n eerste jaar borsten en dan in bikini...en dan krijg je zoiets nog erbij! Bij de kassa zagen we ergens verderop die moeders weer...die nogal pissig naar mij keken en ik dus pissig terug kijken. Daarna hun niet meer gezien en misschien maar goed ook.
Bah, hebben jullie zoiets ooit ook gehad?
Of ben ik de enige die zulke mensen tegenkomt? Eigenlijk hoop ik in stilte dat die moeders hier ook komen en het misschien wel lezen en zich dan de volgende keer dat ze zo grappig doen eerst beter nadenken voor ze zoiets zeggen.
groeten albana
Manda Rijn
04-05-2011 om 10:33
Eens met hanne
de medemens staat daar ook maar met haar eigen behoefte en emoties en vibe te leuk te zijn, kakelend met vriendin over opgevulde kinderbikini's etc.
Aan de andere kant, ik heb wel eens met mijn dochter in de kinderwagen in een gangpad gestaan in een winkel en die vrouwen deden geen moeite mij te laten passeren terwijl ze mij wel zagen staan wachten, toen werd ik ook pissig en heb ik iets gesneerd in de trant van "provinciale dikke konten die de weg blokkeren" heb ik ook nooit spijt van gehad, ook al vond het forum het idioot van mij, ach ja
Terpi
04-05-2011 om 10:38
Lol
Nog eens iets he, om aan te tonen hoe onnadenkend ik precies ben Ik heb een dochter van 8, ze heeft maat 146 en ik moet dus vaak kleding maat 146-152 kopen omdat veel winkels niet eens een 'losse' 146 verkopen. Ze is overigens niet dik, helemaal niet zelfs, maar wel lang. Bikini maat 146-152 zou ik dus zomaar moeten kopen voor haar, ware het niet dat zij weigert een bikini bovenstukje te dragen dus zij zwemt in een surferbroek hahaha. Zoveel mensen, zoveel maten, zoveel smaken, waarom zou je op de man af mensen afkeuren omdat zij jouw smaak/keuze niet waarderen?
Pham
04-05-2011 om 13:22
Albana
Ik ben ook een dikke moeder met een gevulde bijna 7 jarige dochter. Ik vind jouw opmerking net zo kwetsend als die van die andere moeder. Jouw opmerking was ook nog eens doelbewust persoonlijk geplaatst, van die andere moeder weet ik het niet.
Weet je Albana, ik snap dat die opmerking moeilijk is voor je dochter, maar eigenlijk maakt het niet uit of de opmerking bewust of onbewust gemaakt wordt. Als ik jou was zou ik jouw dochter leren om te gaan met dit soort opmerkingen en haar leren dat er mensen zijn die bedoeld of onbedoeld lomp uit de hoek kunnen komen. Ik vrees dat je dochter nog wel meer opmerkingen zal krijgen in haar leven.
Gr Pham
albana
04-05-2011 om 13:53
Vreemde maat en lengte's
Ik vind lichaamlengtes op zich ook 'vreemd' voor bikini's maar ook voor andere kleding. Zoveel lichamen, zoveel modellen, zoveel lengstes,grootes en breedtes. Maar ergens zal een aanduiding in gemaakt moeten worden lijkt me.
Maar dochter is rond de 156 ergens (niet precies gemeten, maar dit was ong. 1 maand geleden). Dat is héél gemiddeld in ned. voor een 13 jarige, zelfs nog iéts boven het gemiddelde. Dus niks raars aan dat wij bij 152 kijken en zoals in veel winkels hing 152 én 158 in 1 rek. Daar valt dochter qua lengte precies midden in. Dus dat klopte wel.
Deze meisjes waren écht stúkken kleiner qua lengte dan dochter. écht over,overduidelijk. En buiten dat hadden ze wel kleding die de gemiddelde 12 jarige écht niet meer draagt. Ik denk zelfs dat 8 jaar nog oud geschat is. Het zou me niet verbazen als ze pas 6 waren.
Ik geloof ook niet dat het een terloopse opmerking was want ze baalden een beetje na een eindeloze zoektocht naar passende kleding........Dus ginnegapten ze een beetje in het wilde weg. Nee hoor...ze kwamen al lachend en luidruchtig pratend aan en waren al in de o,o,wat ben ik grappig stemming voor ze er waren. Ik hoorde ze ook andere kleding luid en duidelijk afkeuren o.a. de badpakken verderop, ze waren overduidelijk in een zeer goede stemming en hielden meer een wedstrijdje wie kan de meest nare dingen zeggen over kledingstukken ofzoiets.
Ze waren dus eigenlijk al een soort 'stoorzender' voor ze bij mij aan kwamen. Eigenlijk stoorde ik me er niet eens zo aan, hoogstens dat ik even opkeek en dacht 'wat flauw' ofzo. Verder niet opgelet,daar waren we te druk voor. Pas toen dat moment kwam en we best vlakbij waren en ze zo die topjes in de rondte begonnen te zwaaien dat wij enigzins sprakeloos bleven staan (zo van: "wat is dit?") en keken en het luid en duidelijk hoorden (we stonden er schuin tegenover) dat dat intermetzo voorviel en dochter zo gekwetst reageerde dat ik écht boos werd.
Ik weet niet eens óf ze wel serieus een bikini zochten voor de kinderen.......zo leek het niet in ieder geval. Het was meer een beetje de tijd verdoen (misschien moesten ze wachten op andere familieleden en hadden ze daar genoeg van?) zoiets.
groeten albana
Rosa-
04-05-2011 om 13:58
Heerlijk, wat een gedoe!
"Ik stel me even zo voor dat ze met die 8 jarigen nog niet gepast hebben. Verder vind ik maat 152 voor 11-12 jarige meisjes aan de kleine kant. Als ik zie hoe lang de meeste meiden in groep 8 (11 en 12) zijn: die passen amper nog in een 152 broek. Een 8 jarige zit soms net tegen die 152 aan (qua andere kleding) dus misschien rekenden ze vanuit dat perspectief?"
Ik heb een 13'5 jarige die met gemak nog in maat 146 past En ojee het is ook nog een meisje, no way dat die maat 152 broeken aankan, ut weegt ook nog eens 36 kilo. Zo zie je maar zoveel kinderen zoveel maten. Ja, ik ken ook kinderen van 10 die helemaal af en klaar zijn, met alle erop en er aan. Die 2 koppen groter zijn dan mijn dochter. En als die gevulde of padded beha's willen kopen, laat ze please. ieder zijn smaak, het gevoel van lekker zittende kleren etc.. Nee, ik vind ook lang niet alles mooi wat voorbij zie trekken maar soit, mijn kind hoeft het niet aan
Rosa-
Valkyre
04-05-2011 om 14:09
Yta - over 13 zijn
Even ter verduidelijking...
Die opmerking over naar borsten loerende mannen maakte ik om uit te leggen dat ik snap dat een meisje van dertien zich meestal niet gemakkelijk voelt als ze als "sexy" of "wil zeker sexy zijn" wordt gezien. Ik werd ook zo gezien, alsof ik er wat aan kon doen dat ik borsten kreeg, bah! Ik kan me voorstellen dat zo'n grapje gewoon hard aankwam bij albanadochter. Dertien zijn is al moeilijk genoeg zonder al dat commentaar op (en ook geloer naar) ontluikende vrouwelijke vormen... Ik had het ook niet grappig gevonden als ik albana was - net zoals ik albana's opmerking niet grappig had gevonden als ik moeder was van een te zwaar kind (zoals mijn moeder indertijd).
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Pluk53
04-05-2011 om 14:18
Albana, intentie
die dames waren baldadig, maar hadden toch niet de vooropgezette bedoeling om jou of je dochter te kakken te zetten; jij was lomp en grof. Wat moet je dochter daar van leren; dat je mensen op hun zwakheden mag/moet terugpakken? Je reflex is verklaarbaar, maar ik zou het dan wel uit mijn hoofd laten om hier je gelijk te komen halen.
Fiorucci
04-05-2011 om 15:14
Zoveel kinderen....
En ik heb een elfjarige die 1.50 is, hooguit, en 164 draagt omdat ze een wat mollig grietje is....je kunt daar dus geen zinnig woord over zeggen.
albana
04-05-2011 om 15:34
Pelle
Je begrijpt het niet. Ik wilde helemaal niks.....ik was daar heel gewoon om een bikini te kopen zeer serieus. 1 die dochter mooi vond en die goed stond en waarvan ik zeker zou weten dat ze 'm aan zou doen. En niet 1 die we maar kopen omdat dochter 'denkt' dat ze 'm mooi vind en waarvan ik al voor 99% zeker weet dat ze daar ánders over denkt zodra ze 'm uitgebreid in 10 sessies voor de spiegel aan alle kanten heeft bekeken zoals 13 jarigen die van vorm veranderen wel vaker doen. Zodat ie daarna in de kast ligt en ik een balende puber heb die eigenlijk wil zwemmen maar dat niet durft door die bikini zodat we uiteindelijk genoodzaakt zijn er nog 1 of nog 1 te kopen.
het ging me er ook helemaal níet om of dochter erbij was of niet........ik reageerde uit reflex omdat dochter zo gekwetst was...Zij hoeft er van mij ook niks van te leren. Alleen dat ze met grote bogen om moet lopen bij zulke dames en we de volgende keer beter moeten opletten of zulke mensen er niet aan komen. Dan zoeken we ons heil wel verderop. Mijn dochter hoeft ook niet 'geholpen' te worden,dit is héél normaal als je net 13 bent en je groeit alle rare kanten op, daar maak ik me écht niet druk om.
Er hoeft ook helemaal niemand gelijk te hebben.........ik baalde er gewoon verschikkelijk van, van álles eigenlijk. Het voorval, mijn reactie, het gekwetste gezicht van dochter en ook nog van die verloren winkelshop-actie en die 2 bikini's die ze nu beiden eigenlijk niet meer wil.
Liever wilde ik dat we het niet gehoord hadden en het hele gedoe niet was ontstaan.
Maar ja, dat zit er niet in ben ik bang.
En nee nog steeds geen spijt, sorry.
groeten albana
Netel
04-05-2011 om 16:27
Ongevoelige moeders
"Niet iedereen zo dik als jullie."
Het komt bij behoorlijk ongevoelig over. Zeker omdat die opmerking zo op de persoon is.
Je zult maar 8 jaar zijn en dat toegesmeten krijgen.
Zo zie je maar weer: er zijn veel ongevoelige moeders.
Maylise
04-05-2011 om 17:03
Verschil
Er zit een groot verschil tussen een opmerking maken over een bepaald soort kledingstuk en tussen een opmerking maken over het uiterlijk van iemand. Zeker als dat gaat over het uiterlijk van kleine kinderen. Ik vind dat absoluut niet kunnen en bijzonder grof.
Betreffende vrouwen waren waarschijnlijk helemaal niet bezig met jouw dochter maar vonden in zijn algemeenheid dit soort bikini's in die maten raar. Dat kun je wel of niet met ze eens zijn verder maar zolang het niet tegen jouw dochter persoonlijk is gericht snap ik niet dat je hier zo boos over bent geworden.
Je had er ook voor kunnen kiezen om gewoon rustig aan die vrouwen uit te leggen dat ook wat oudere meisjes soms deze maten dragen. Kwetsende opmerkingen maken over het uiterlijk van hun kinderen (wat echt fundamenteel anders is dan een kledingstuk) waar de kinderen ook nog bij zijn is gewoon echt gemeen.
Mach
04-05-2011 om 19:07
13 jaar en maat 156?
dat is volgens mij erg klein. Mijn dochter van nu 14 was toen ze 13 was 156 ( toen ze 12 was ook, en nu ze 14 is nog steeds...) Nou die past echt niet in maat 156. Je zou dat misschien qua lengte verwachten. Maar het past echt niet. En dat terwijl ze slank genoeg is, 43 kgr.
Maar een meisje van 13 is een puber, die past niet meer goed in kindermaten. Mijn dochter draagt al 2 jaar lang maat 34. Of evt 36. Is wel eens te lang, maar de vorm is goed. Of XXS of XS. En daar zijn ook echt hele sportieve modellen te vinden.
Jade
04-05-2011 om 19:14
Mirreke (ot)
"(ik vind trouwens harde tepels door een hesje heen erg mooi... wat zegt dat nou weer over mij "
Dat zegt over jou dat jij dat gewoon mooi vind......niks meer, niks minder
duifje
04-05-2011 om 19:18
Hier 9 jarige
hoi,
Hier een 9 jarige die in maat 152-156 zit. Ze is helemaal niet dik, maar gewoon heel lang. Ze heeft al een heel klein beetje borstgroei. ik zou geloof ik ook geen bikini stukje met vulling kopen.
Ieder lichaam is weer anders.
groeten Duifje
Tihama
04-05-2011 om 19:43
Padded bovenstukjes
Ik wou dat er in mijn jeugd padded bh's hadden bestaan. Dan was ik vermoedelijk minder zenuwachtig geworden van jongens die aan de hand van de koude tepels, die zichtbaar waren, concludeerden dat ik wel opgewonden zou zijn....Een niet-padded bh laat gewoon veel meer zien, dan een padded. En groter? Pah, laat je een halve cupmaat optellen met dat laagje schuim, dan is het nog niets. De gladheid compenseert dat ruimschoots, want daardoor lijkt het toch weer minder.
Padded bh's hebben het grote voordeel dat je dit dus net verhuld. Als IK die padded bikini's had gezien, had ik vermoedelijk precies het tegenovergestelde geconcludeerd: dat dit precies is wat je nodig hebt als je vooral géén sex wil uitstralen.
Bij een stringbroekje in maat 152 denk ik iets heel anders.
Gisteren bij Hunkemöller zag ik een geheel nieuwe ontwikkeling: de Maximizer, lijkt tot 2 cupmaten groter. Intrigerend is dan wel weer dat die leverbaar waren tot maat F. Dat iemand dáar nog iets aan toe wil voegen, verbaast mij hogelijk.
Tihama
Mach
04-05-2011 om 21:03
Drommels
Nou, mijn onderkaak valt niet naar beneden hoor. Mij is maar al te duidelijk dat niet iedereen volgens de lijnen groeit! Want een 14 jarig al uitgegroeid kind van 156 cm is absoluut buiten de nederlandse lijnen! Groter wordt ze niet en ik denk ook niet veel zwaarder de eerst tien jaar. En ook maat 34 en 36 is voor haar altijd te lang!
Maar als albana het heeft over borsten die niet meer in een kinderbikini passen omdat ze "uit de driehoekjes steken" denk ik dat je beter bij een kleine dames maat kan gaan kijken. Of een wat grotere kindermaat, ook al zou je qua lengte bij 152 moeten zijn. Voor een puber met beginnen borsten past 152 gewoon niet goed meer. dan past 164 of XXS beter. Is tenminste mijn ervaring, met een kind van 156. Die zal nooit in 176 gaan passen, is namelijk te GROOT voor een kind van 164. Want 176 is wel gebaseerd op lichaamslengte.
Ik denk dat ik met mijn 2e dochter net als drommels achter de naaimachine moet. Die is 11, bijna 12 en 140 cm met 26 kgr. Ze is de kindercollectie echt zat, wil meer iets puberigs aan. Overigens kan ze bij de H en M nog wel leuke dingen vinden.
Mach
04-05-2011 om 21:06
176 is te groot voor een kind van 156 cm
bedoel ik natuurlijk in het bovenstaande stuk. Een uitgegroeid kind met een uiteindelijke lengte van 156 gaat van maat 152 evt nog even in 164, maar al gauw naar xxs of maat 34.
Mimoza
04-05-2011 om 23:18
Damesmaten
Wat een verschillen hier zeg. Mijn erg lange slanke dochter van 12 (wel brede schouders en heupen) heeft vorige week een (padded) bikini gekocht in maat 40. Stond ik toch wel raar van te kijken. Confectiemaat is S of XS. Oudste dochter had vanaf dat ze borsten kreeg een bikini 2 maten groter (met vastgenaaid bovenstukje).
En on-topic: ach Albana, je had er vast bij moeten wezen...hoop dat je spruit toch iets leuks vind.
Vic
04-05-2011 om 23:29
Hema
Voor mijn dochter (maat 158/164, 1,52 m. lang, met rondingen) ben ik gewoon bij de Hema geslaagd voor een leuke bikini. Ik schat dat ze ongeveer een kleine A-cup heeft, maar die zitten dus gewoon in maat 158/164. Dat van die driehoekjes snap ik niet helemaal. Nagenoeg alle bikini's hebben toch bovenstukjes met twee driehoekjes?
Jujube
04-05-2011 om 23:46
Padded
Mijn dochters van 15 en 13 dragen altijd padded bh's en padded bikini's. Puur vanwege het 'geen tepels zien', en gelijk hebben ze. En met 'padded' bedoel ik dus zo'n heel dun laagje, ze willen niet dat het meer lijkt dan het is.
Groet,
Jujube
Valkyre
05-05-2011 om 00:36
Tip
Waarom bestel je niet een berg bikini's bij Wehkamp? Daar hebben ze mix & match, dus je kunt verschillende maten bestellen voor broekje en top (damesmaten) - en veel keus. Dat doe ik met spijkerbroeken ook altijd. Er zit zoveel variatie in die maten! En lekker rustig thuis passen, heerlijk. Ik stuur dan vaak weer een hele berg terug, maar zo vind ik wat me echt staat. Bikini's zijn in mijn maat een ramp (kleine omvang, grote cup, grote heupomvang) maar bij Hunkemoller ben ik al eens geslaagd.
T&T
05-05-2011 om 09:20
Badpakken en sportbikini's
Met een dochter van bijna 10 die niet van gefrutsel houd, en al helemaal niet van "sexy" dingetjes (please....)kom ik meestal uit op sportbadpakken. Er zijn ook van die bikini's met zo''n bovenstuk met racerback. Blijft prima op zijn plaats, oogt absoluut niet sexy, en modelletje "strijkplank" past er prima in, model "strijkplank met erwtjes" ook nog wel )
groetjes, Tess
albana
05-05-2011 om 09:25
Xxs
De xxs was tegenover die 152/164 en daar waren we al geweest.En dsarvan heeft ze er ook een aantal gepast....(die meer sportievere) en die zaten van boven wel goed, maar aan de billen niet. Dat wisten we trouwens op dát moment nog niet. We hadden gewoon een hele berg verzameld om te passen w.o. dus met zo'n schuimlaagje en ook van die halve hempjes en van alles en nog wat eigenlijk. Maar die xxs gaat al uit van een volgroeide bil en schijnbaar heeft dochter dié nog niet. Want die lubberden om haar billen zó dat je wel kan nagaan dat 1 duik betekent dat het uitgaat onder water.
Een badpak wil ze zelf niet. Vorig jaar liep ze de helft van de tijd nog bovenstukloos. Dus nu ineens een badpak is teveel van het goede denk ik.
De bikini's gaan vandaag terug en we gaan een nieuwe poging doen, online of ergens anders.......dat weet ik nog niet.
groeten albana
klara
05-05-2011 om 09:38
Dochter en vriendinnen
Dochter en vriendinnen (de een is nog plat, de ander heeft al wat) hebben bijna allemaal een bikini (en eventueel bijpassende boardshort) van Protest, nog in kindermaten. Diverse soorten broekjes en diverse bovenstukjes, wel alleen setjes, dus geen losse combinaties. Ze zijn ook online op veel sites te zien, oa kleertje.com, amazing kids en protest zelf, natuurlijk. Ze hebben, bij mijn weten, voor kinderen geen padded bikinistukjes maar dochter en vriendinnen willen dat (nog) niet want dat blijft alleen maar lang nat en dus koud.
Manda Rijn
05-05-2011 om 09:39
Mach, 36 jaar en 154 cm
volgens mij was ik rond mijn 12e nog kleiner want pas op mijn 14e ongesteld geworden. En in mijn 20'er jaren woog ik rond de 42 tot 45 kilo, voordat ik zwanger werd van mijn eerste dochter woog ik 48 kilo, nu een kilo of 53 en mager ben ik absoluut niet (wel slank maar er kan makkelijk nog een kilo of 2 af).
Echter ik kan mij niet herinneren dat ik ooit moeite heb gehad met kopen van kleding. Ja schoenen, dat is een aanhoudend issue. Broeken kan je laten innemen, spijkerbroeken beginnen vanaf maat 26 en als je dan skinny's neemt dan lukt het wel, gewone broeken is al wat moeilijker dan heb ik te veel ruimte rond mijn heupen maar dat lukt meestal ook wel. Er zijn toch wel echt winkels waar ze heel smalle kleding verkopen. Mango bijvoorbeeld de kleinste damesmaat is daar echt petite.
Manda Rijn
05-05-2011 om 09:54
Nee ik snap het probleem niet zo
er zijn zoooo ontzettend veel verschillende winkels en merken. En ik heb zelf nu weer cup a /b en alles past prima in een driehoekje
Tijgeroog
05-05-2011 om 10:15
Zelfertrouwen
Ik heb dit even laten bezinken, mezelf met een niet-padded beha, enigszins koud en een strak truitje in de spiegel bekeken en nu vraag ik me het volgende af. Bewijs je je dochter er echt een dienst mee als je je druk gaat maken over tepels waarvan de vorm een klein beetje te zien is. (ziet imho trouwens volstrekt normaal en natuurlijk uit, absoluut niet sexy ofzo)
Het is zo al lastig genoeg voor haar, groeiende borsten, pubertijdshormonen en dan gooi je er met dat tepelverhaal nog schepje bovenop. Lijkt me niet bevorderlijk voor haar zelfvertrouwen...
Manda Rijn
05-05-2011 om 10:34
Deed iemand dat dan
? ik dacht dat dat de dochters zelf waren, maar goed ik heb de draad niet heel secuur gelezen. Bij mannen zie je overigens ook regelmatig tepels, ik had vroeger een buurman die vanaf mei tm september zonder bovenkleding rond liep, natuurlijk moet die man dat zelf weten maar ik vind het te bloot.
Tijgeroog
05-05-2011 om 11:15
Manda
Uit het eerste bericht van Albana: "Wij (oudste en ik) vinden een bikini met enigzins wat vulling ervoor (zo'n dun laagje) mooier omdat anders door het koude water je tepels zo hard worden en door de bikini schijnen/punten je weet wel."
En ik heb het er natuurlijk over dat ze zoals jouw ex-buurman zonder bovenstukje moet lopen.
Mach
05-05-2011 om 13:22
Manda
Mijn oudste heeft ongeveer jouw formaat.Die kan nu op haar 14e ook prima kleren vinden. Mijn jongste is nog wat kleiner . Nog niet in de puberteit qua lichaam, maar qua geest wel. Daarom wil ze nu op haar bijna 12e wat puberkledij wat nu nog niet past. Ik hoop dat ze uiteindelijk de 1.50 haalt. Maar aangezien wij familie in India hebben er daar wel eens komen kunnen we altijd daar terecht voor de goede maat.