albana
03-05-2011 om 15:09
Zwaar gefrusteerd (opmerkingen van ongevoelige moeders!)
Kom net zwaar gefrusteerd terug van bikini's passen met beide dochters. Niet door de bikini's of de meiden maar door ongevoelige andere moeders die belachelijke opmerkingen maken om de maat van hun eigen kinderen 'goed te praten'. Misschien kom dit berichtje nogal ongenuanceerd over....maar dat kan heel goed want ik ben/was nogal boos. De enige reden dat ik niet á la minuut daar een grote scene heb getrapt en die moeders een flink de waarheid heb gezegt is dat oudste erbij was en die nogal wat personeel daar in die winkel kent en mij met haar ogen en manier waarschuwde van : "Mam,please doe dat nu niet!".
Wat wil het geval, wij zoeken bikini's uit....zowel oudste als jongste als ik. Nou een héél gezoek dat kan je je voorstellen. Temeer omdat jongste (nu 13) nu 'borsten' (euhm, a-cup maar het zijn wel échte borsten) heeft en dat lastig vind qua kleding. Ze is er nog niet helemaal op ingesteld zeg maar. Wij (oudste en ik) vinden een bikini met enigzins wat vulling ervoor (zo'n dun laagje) mooier omdat anders door het koude water je tepels zo hard worden en door de bikini schijnen/punten je weet wel. Jongste heeft nog meer het idee van 'kinderbikini' in d'r hoofd en pakt b.v. bikini's die nog verschuiven aan de onderkant (geen goed idee als je al borsten hebt en ze er misschien niet goed inblijven). Wij willen een debacle qua bikini-kopen voorkomen en proberen dus jongste ze goed mogelijk te adviseren en het haar te laten zien door passen e.d. Afijn onder onze aanvoering worden er dus ook 2 bikini's met zo'n dun laagje vulling maat 152 uit het rek gepakt en we staan nog vlakbij die maat en te zoeken bij 164 (wie weet past dat ook,hoewel ik betwijfel als die broekjes zie, jongste is nogal dun...) komen er 2 moeders met kinderen van een jaartje of 8 en nogal dik (zowel moeders als kinderen) en graaien wat naast ons uit het rek (maat 152 dus) en beginnen uitgebreid hardop die bikini's met dun laagje vulling te becommentariseren, over hoe belachelijk dat is en dat de 'modemakers' zeker willen dat jonge kinderen er al als een volwassene met volwassen vormen uitzien en dat er vast ook meisjes zijn die dat 'sexy' vinden zo'n cup en zo'n 'nep-tiet' (ja echt waar!!) en lachen zich een deuk mét hun kinderen dus.
Jongste schieten de tranen in de ogen........die wíl helemaal niet sexy zijn en al helemaal geen neptieten en dus loopt ze terug en hangt de bikini's onder de ogen van die 4 in het rek terug en ik erachter aan en ik zeg nog: " Niet alle mensen zijn zo dik als jullie hoor...." ik graai de bikini's die jongste net heeft teruggehangen weer terug en draai me dus om en loop in hardlooptempo achter jongste aan die nu op weg is naar de auto (oudste rent ook mee...).
Wat een gedoe, die beláchelijke moeders met die kinderen. Ik ben nog steeds boos....Oudste bepraat me ondertussen dat ik vooral geen scene moet maken en we grijpen uiteindelijk jongste bij de arm en hebben haar onder veel gedoe toch nog mee terug kunnen nemen en wat laten passen (in kleedkamers verderop ik wilde niet weer die moeders zien) wat we nog hadden. Uiteindelijk omdat jongste het écht helemaal gehad had en haar bikini van vorig jaar écht niet meer past (haar borsten vallen eruit dus echt geen optie) hebben we er 2 gekozen, 1 met een beetje vulling en 1 zonder en mochten we die meenemen zodat ze met buurmeisje kan overleggen en rustig kan kijken thuis wat het beste is. Van de winkel mocht dat...we brengen er 1 dan van de week terug.
Pfff wat een bevalling en het werd er bepaald niet makkelijker op met zulke domme moeders in de buurt die zulke domme ongevoelige opmerkingen maken...grrrr
Ben nog steeds boos eigenlijk.
Jongste voelt zich al helemaal niet zo happy met zo'n eerste jaar borsten en dan in bikini...en dan krijg je zoiets nog erbij! Bij de kassa zagen we ergens verderop die moeders weer...die nogal pissig naar mij keken en ik dus pissig terug kijken. Daarna hun niet meer gezien en misschien maar goed ook.
Bah, hebben jullie zoiets ooit ook gehad?
Of ben ik de enige die zulke mensen tegenkomt? Eigenlijk hoop ik in stilte dat die moeders hier ook komen en het misschien wel lezen en zich dan de volgende keer dat ze zo grappig doen eerst beter nadenken voor ze zoiets zeggen.
groeten albana
Vic
03-05-2011 om 15:41
Tja
Vind je dat mensen helemaal geen commentaar mogen geven in kledingwinkels? Je kunt immers met alle opmerkingen wel andere mensen kwetsen. Zo heeft mijn jongste wel eens met een bh cup huge in haar handen gestaan met de opmerking dat haar hoofd er nog in zou passen. En ik heb ook wel eens iets spuuglelijk genoemd terwijl er juist iemand in het betreffende kledingstuk uit het pashokje kwam.
En over die voorgevormde jonge-meisjesbikini's. Ik vind dat eerlijk gezegd ook een beetje overdreven. Mijn dochter is ook toe aan haar eerste bh maar ziet daar nogal tegenop. Voor dit jaar heeft ze een 'gewone' bikini, zonder padding. Die zijn er namelijk wel gewoon in haar maat (158/164), en als zij dat liever heeft vind ik het prima. Ik draag zelf wel zoveel mogelijk padded bh's en bikini's, want dan 'lijkt het nog wat', maar daar zit dochter dus helemaal niet op te wachten.
Om andere kinderen dik te noemen vind ik trouwens heel erg onaardig.
Fiorucci
03-05-2011 om 15:52
Tja 2
Eerlijk gezegd ben ik geen fan van padded voor heel jonge meiden, ik snap door je posting wel beter waarom je die zou willen dragen. Overigens vind ik niet dat die schuifbikini's niet zouden lukken met maat A. Mijn dochter draagt ze zonder problemen.
Milkshake
03-05-2011 om 16:24
Eerlijk
Gezegd snap ik je ophef niet zo. Het wordt toch niet rechtstreeks tegen je dochter gezegd? Dat je dochter nu net toevallig hetzelfde wil aanpassen dat kan die moeder toch niet weten. Ik lever ook weleens commentaar op een kledingstuk die ik in mijn hand heb. Ik snap werkelijk de commotie niet en je opmerking naar die moeder toe.
Wilgenkatje-
03-05-2011 om 16:37
Ongelukkige samenloop van omstandigheden
Kinderen van 8 die (terecht) geen sexy bikini willen.
Een dochter van 13 die (terecht) een bikini zoekt waar haar ontluikende borsten prima in passen.
Ach, het is altijd wijs om op plaatsen waar anderen je luid en duidelijk kunnen verstaan én waar je kwetsbaar bent (pashokjes dus!!) je mening wat voorzichtig te verkondigen en je stemgeluid wat te dimmen. Kwestie van beschaving.
Albana,. sterkte met de volgende winkeltrip, bh's en bikini's passen is een crime voor bijna heel het vrouwelijk publiek!
Zus
03-05-2011 om 16:45
Tip
Voor dat soort gelegenheden bestel ik verschillende setjes online, in verschillende maten. Kun je rustig passen en goed kijken hoe het staat en dan de rest terug sturen. Heb je wel verzendkosten, maar een hoop ergernis minder.
Yta Chalne
03-05-2011 om 17:47
Oho
Als ik die andere moeder zou zijn zou ik ook boos kijken richting jou. Op de man spelen (jij bent dik) is heel iets anders dan opmerkingen maken over een bikini.
En je dochter: die komt er makkelijker overheen dan die meisjes die door een volwassen vrouw voor dik worden uitgemaakt...
Tactloos. Niet meer doen.
Anneque
03-05-2011 om 18:23
Wat kunnen die kinderen er nou aan doen?!
Ik vind je opmerking richting moeders en kinderen way out of line. Het is op de man, waar die moeders (tegen elkáár nota bene, niet tegen jou of je dochters) in het algeméén iets becommentarieerden. Hoe zal zo'n meisje van 8 zich voelen als ze voor dik wordt uitgemaakt door een vreemde vrouw die ze niets heeft misdaan?
Ik snap verder je ergernis wel, maar het is een toevallige lullige samenloop van omstandigheden, niet meer, en je reactie is buiten proportie.
Terpi
03-05-2011 om 19:38
Oei
Vriendin en ik hebben ons ook wel eens (waarschijnlijk hoorbaar) verbaasd over kindermaten topjes/bikini's met padding. Evenals over de kinderstrings. Hierbij was onze overweging wel zeker dat het een *kind* met ontluikend lijf zo snel in een vrouwenvorm drukt.
Mjah, nooit gedacht dat iemand zich daar zo persoonlijk door geraakt kon voelen dat mij dan toegevoegd kan worden dat ik dik ben
Valkyre
03-05-2011 om 19:47
Tjonge
Wat een heftige reacties! Ik vind ook dat albana die opmerking over dik zijn niet had moeten maken, maar als je emotioneel bent, zeg je weleens iets lulligs. Ik denk trouwens dat albana bedoelde dat er ook bijna-vrouwen bestaan die dezelfde maat hebben als een te zwaar meisje van acht. Wel pijnlijk voor die meiden, ja. Ik ben zelf ook niet echt slank, en weet dat zoiets hard kan aankomen. Maar...
"En je dochter: die komt er makkelijker overheen dan die meisjes die door een volwassen vrouw voor dik worden uitgemaakt..."
Nou... Zelf werd ik op nogal jonge leeftijd (13) door volwassen mannen begerig bekeken (en meer) door mijn borst- en heuppartij. Daar heb ik nog lang last van gehad. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat albana eventjes in een moederleeuw veranderde... Die lichamelijke ontwikkeling is een gevoelig punt op die leeftijd.
Oh ja, en albana had het helemaal niet over padded! Het ging volgens mij om dat hele dunne schuimspul (niet dikker dan een plak kaas, zeg maar).
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Yta Chalne
03-05-2011 om 20:00
Borsten kijkende mannen
Maar Valkyre, het gaat hier dus níet over naar borsten loerende mannen. Het was zelfs niet eens persoonlijk. Voordat we er nu van alles bij gaan slepen wat niet gebeurd is..
Asa Torell
03-05-2011 om 20:11
Ik lees het anders
op mij komt het verhaal van Albana over alsof die moeders nadrukkelijk binnen gehoorsafstand commentaar zaten te leveren. Dus niet rechtstreeks zoals Albana deed, maar wel net zo onaardig.
Annet
03-05-2011 om 20:41
Wel logýsch wat anderen výnden van padded býkýnýs
Maat 152 ýs nou eenmaal nýet een maat waarýn meýsjes normaal gesproken al borsten hebben. Dýe maat ýs toch ongeveer voor 10-jarýgen?
Dýe meýsjes van 8 waren een uýtzonderýng dat ze dýe maat nodýg hadden, jouw dochter ook.
Voor de gemýddelde 10-jarýge výnd ýk padded býkýný-tops ook vreemd.
Mimoza
03-05-2011 om 20:55
Verder geen mening wel een tip voor albana
Mijn oudste dochter wilde absoluut niet van van die padded gevallen, ik naaide de verschuifbare driehoekjes vast aan de band eronder. Bleef prima zitten.
albana
03-05-2011 om 21:23
Nee joh, niet padded.........
Nee, tuurlijk bedoel ik niet van die padded b.h.'s ik bedoel inderdaad wat valkery wel snapt zo'n dun schuimstukje ter dikte van een kaasplakje. In de bikini staat trouwens dat het voor 11-12-jarigen(die 152 dus) is en volgens mij zijn er ook zat 11-12 jarigen die al borsten hebben.
Ik vind het gewoon zowiezo a-sociaal om zulk commentaar te leveren (het ging ook nogál hard...) zonder uberhaupt rekening te houden met je omgeving.
Dat ik dat commentaar leverde was ook niét aardig dat snap ik héél best en was ook nooit in me opgekomen als zij niet van die zulke ondoordachte opmerkingen zouden maken, maar andersom was het ook bepaald niet leuk om het gezicht van dochter te zien die van die opmerkingen van die dames nogal schrok (alleen het idee al dat ze sexy zou willen zijn).
Ik vind het ook prima dat ze commentaar hebben wat dit betreft bij een kleinere maat(bij 7-8 jarigen b.v.),maar om zulk commentaar te hebben bij een maat voor meiden die best al heel goed borsten kunnen hebben en de afkeurende toon en het harde gelach erom kwam écht niet aardig over.
Buiten dat vind ik zulk gekwebbel zelfs als het tégen elkaar is en niet voor anderen bedoeld zéér onaardig.
Uit mijzelf zou ik zoiets zélfs op zachte toon nooit zeggen tegen een ander met wie ik ben winkelen. Het was nogal 'veroordeelend' zeg maar.
Ja die verschuifbare stukjes vastnaaien was ook een optie die ik jongste in overweging heb gegeven,maar dat werkt niet, haar borsten zijn écht te groot geworden voor een stukje waar geen kleine cup in genaaid is. Dan springen ze eruit als ze de armen omhoog doet of wat opzij beweegt enzo. En ze passen er ook écht niet in als ze stilstaat dan is de helft er maar door bedekt zeg maar. En dat lijkt helemaal 'raar', net of je het erom doet zeg maar (over sexy gesproken).
Mijn ergste boosheid is ook wel gezakt, maar ik heb écht geen spijt van mijn opmerking. Ik vind dat die moeders best mogen weten dat ze eigenlijk bij 'te grote maten' dus moeten kijken en dat is sneu genoeg (voor die meisjes dan), maar wat oudere meisjes hebben een ander lijf, soms. En dan hoeven ze dat niet af te kraken zo luid op.
groeten albana
Manda Rijn
03-05-2011 om 21:37
Kwetsbaar
zowel jouw dochter als jij. Gewoon omdat het ook niet altijd makkelijk is zo'n veranderend lichaam en alle nieuwe dingen die daarbij horen. Joh, ze hoeven je niet altijd aardig te vinden. Pech. Jij was voor hun de bitch van de dag en zij waren dat voor jou.
En gewoon lekker doen wat je nu doet, even eruit gooien. Ach jij bent gewoon een heel lieve moeder die heel goed aanvoelt wat er in die hoofdjes van je dochters om gaat.
En echt, ik ben soms ook zo onzettend pissig en met mitrailleur in de hand assertief en dan achteraf als ik weer wat afgekoeld ben dan besef ik dat ik niet echt in mijn eigen voordeel heb gehandelend, want dan ervaar ik nog steeds stress ;-(.
Ik snap het allemaal heel goed hoor. En als die moeders hier zich nog komen melden met hun verhaal snap ik hen ook wel. Nogmaals, jij voelt die kwetsbaarheid gewoon heel goed. Ik denk dat (als ze het toe laten hier) ik met mijn dochters de eerste bh aankopen bij een dure chique zaak ga doen, in alle rust en discretie en service, mooie setjes uitzoeken en passen en zeggen dat ze er zo prachtig uit zien (ook als ze dingen uit zoeken die ik minder mooi vind
ach het is ook niet altijd makkelijk.
Jade
03-05-2011 om 22:53
Het is zeker...
...niet padded, en inderdaad niet dikker dan een plakje kaas.
Mijn dochter (12) heeft een aantal bh´s met dat dunne schuimspul, gewoon omdat ze dat lekker vindt zitten. Ze krijgt daar echt geen grotere borsten door. Kom zeg....!
Ik draag ook het liefst bh´s met een heel dun laagje schuim, omdat ik dat prettiger vind lijken onder een een t-shirt. Als ik het koud heb ziet niemand dat
De moeders in de winkel: "....en dat er vast ook meisjes zijn die dat \'sexy\' vinden zo\'n cup en zo\'n \'nep-tiet\'". Wat een dommigheid ten top.
Kobalt
03-05-2011 om 23:51
Manda (off topic)
'Bitch van de dag'
Ik maak me altijd veel te druk over mijn 'bitches van de dag'. Nu heb ik er een naam voor. Dat relativeert, dank je!
☺
Kaaskopje
04-05-2011 om 01:42
Arm kind
Een bikini kopen, of een bh'tje , is een lastige boodschap op die leeftijd. Als er dan, zeer waarschijnlijk niet expres naar je dochter toe, maar toch hoorbaar iets over een uitgekozen bikini wordt gezegd is dat heel vervelend. Ik hoop dat je dochter het alweer te boven is.
Luidruchtig gedrag vind ik sowieso storend. Dus of het nu te luidruchtig lachen gieren brullen is of te luidkeels commentaar... ik vind het storend en afhankelijk van waar het om gaat regelmatig dom. Als ik zo'n gesprek van die andere moeders gehoord zou hebben zou ik het gelijk naar categorie 'dom en weet niet beter blijkbaar' hebben afgeserveerd en dat ook zo aan mijn dochter hebben overgebracht. Persoonlijk vind ik wel dat je die opmerkingen over hun omvang niet had moeten maken. Die andere mensen waren domweg tactloos, jij was bewust tactloos. In plaats van boven hun opmerkingen te staan heb je je tot hun niveau verlaagd. Dat is jammer, maar ook wel menselijk.
+ Brunette +
04-05-2011 om 01:50
Verschuivende cups
Ik begrijp je mening over het voordeel van harde cups niet goed, het soort driehoekje-bikini's waar je over praat wordt ook verkocht in volwassen maten, mijn bescheiden b-cupje blijft er prima in zitten, als de pasvorm van de bikini maar goed is en je de touwtjes strak genoeg aantrekt. En een reliëf in de stof vanwege koude tepels, ach, is dat nou zo erg? Ben benieuwd waar je dochter uiteindelijk voor heeft gekozen. Zelf heb ik lang gedaan over het accepteren van mijn borstgroei en als mijn moeder destijds had aangedrongen over cups die mijn borsten zouden accentueren dan was ik vast heel kwaad op haar geworden.
Fiorucci
04-05-2011 om 08:14
Manda (ot)
Mijn dochter wilde helemaal niet naar een chique discrete winkel. Ze wilde de Hello Kitty bh van Zeeman..
albana
04-05-2011 om 08:21
Kansberekening
Voor de goede orde, het ging niet om een bikiniafdeling á lá HEMA waar je alle kindermaten in 2 rekken aantreft allemaal bij elkaar(dan had ik dat wel gezegd)of een c&A kinderafdeling. Het ging hier om een zéér grote sportzaak waar je dus 100-en bikini's in 1 maat kan uitzoeken.
Aan de ene kant van deze dames staan dus méters met rekken 152 en aan de andere kant méters rekken met 164. De rekken zijn ook nogal lang (meter of 4,5?) en aan beide kanten staan nog minstens 4 dubbele rekken met alleen die 2 maten en anders niks. (Misschien waren het er nog wel meer, ik heb ze niet geteld). Aan de andere zijde pad staan rekken met XXS dames bikini's en helemaal aan de overige zijde (al best ver van de dames dus) zijn de rokjes,broekjes, jurkjes etc.etc. die bij de bikini's horen óók in die maten.
De káns dat je op zo'n plek een kind met beginnende borsten aantreft lijkt me nogál groot. Daar hoef je geen wiskundeknobbel voor te hebben en zelfs niet bijster goed voor je omgeving te hebben omgenomen.
Ik bedoel.........als ik met nogal dunne dochter van 10 jaar op een grote modeafdeling tussen maat 134 en 128 sta, dan kan ik toch zo wel bedenken dat er een best grote kans is dat er een veel jonger kind vlakbij is, zelfs al is het niet in mijn blikveld?
En als ik dan de nogal zuurstokroze K3-achtige kleurige kleding hardop zwaaiend de lucht inhoud en erbij op luide toon verkondig dat je toch écht wel zeer belachelijk kinderachtig en stekelblind moet zijn als je zoiets opzichtig gekleurds aantrekt of het voor je kind wil kopen, dan kan ik toch op mijn vingers natellen dat er héél best een wat grotere 6 jarige daar rond kan huppelen die nog helemaal in die fase is en zich een hoedje schrikt omdat ik nu net het vestje omhoog houd dat zij net heeft uitgezocht en becommentariseer?
Ik wéét toch dat dochter van de middelmoot afwijkt qua breedte....dus houd ik rekening met zulke dingen?
Of commentaar leveren midden op de grote maten afdeling op 'die tenten' (ik noem maar een voorbeeld). Dat is toch gewoon kansberekening?
Dus buiten dat ik het hardop commentaar zeer a-sociaal vind en vond, vind ik ook dat je met de omgeving waarin je je bevind moet rekening houden.
Dat is ook precies wat ik bedoelde met die opmerking die ik maakte. Met "niet iedereen is zo dik als jullie" bedoelde ik ook precies dat.........ze wéten toch dat ze bij eigenlijk té grote maten staan te zoeken? Ze zijn toch niet stekelblind ofzo? En ze wéten toch dat wat oudere kinderen daar dus ook lopen??? Misschien niet 13jarigen maar gezien de maten in de bikini's in ieder geval wel 11-12jarigen, waarvan er ook hordes beginnende borsten hebben. En om dan dus zó ongeneerd zonder rekening te houden met je omgeving hardop commentaar te leveren op de plek waar de kans zeer groot is dat ze daar rondlopen, dát vond ik het grootste euvel.
Ik heb dan ook nog steeds geen spijt van mijn verbale uitval. Het was de waarheid en ik bedoelde er ook precies mee wat ik zei.......m.a.w."Houd ermee rekening dat er ook oudere kinderen zijn met deze maat." Alleen moet ik wel eerlijk toegeven dat ik het anders als het dochter niet betrof in wat meer verhullende woorden had gezegd.
groeten albana
albana
04-05-2011 om 08:24
Brunette?
Was dat voor mij bedoeld?
Ik hebben helemaal geen voordeel/oordeel over harde cups.
Het gaat me er alleen om dat 13jarige zeer aan verandering onderhevige puber zich er happy in voelt.
En die vind het wél erg dat die tepels er doorheen prikken dat weet ik wel zeker........En 13jarige wil zelf het liefst een 'gewone' kinderbikini waar dus helaas pindakaas bij het grootste gedeelte haar borsten niet meer inpassen.
groeten albana
albana
04-05-2011 om 08:28
En welke bikini...........
Voorlopig is er nog geen 1 bikini uitgezocht.
Hoewel zowel buurmeisje alsook buurvrouw beiden die met dat zachte schuim het beste vonden staan, is ze zelf na dit intermetzo niet overtuigd meer.
Ik hoorde haar ook aan buurmeisje vragen of die het niet te 'sexy' vond (nee dus).
Vrijdag moeten de bikini's terug en ik ben bang dat we dan nog met lege handen staan.
Ik denk dat het nog een keer shoppen word en dan misschien naar een lingeriewinkelachtig iets ofzo waar van die aardige jufvrouwen zijn die vast wel bereid zijn om overtuigende moeders bij te staan en onzekere 13jarigen moed in te praten.
groeten albana
Primavera
04-05-2011 om 08:32
Waarom geen bustier bikini?
Hier in Italië zijn meisjes vroeger rijp en is het helemaal geen uitzondering om met 10-11 al borstgroei te hebben. Die kinderen hebben nog helemaal geen zin om daarvoor al speciale vrouwelijke bikini's te kopen waarin zo'n kinderborstje past en dus nemen ze meestal zo'n bustier bikine (bovenstukje wat net een verkort hempje is) Op die manier valt het minder op en kunnen ze gewoon zwemmen en spelen zonder bang te zijn dat er iets verschuift.
Groeten Primavera
Primavera
04-05-2011 om 08:57
Aanvulling
Met bustierbikini bedoel ik niet die ultradunne kindertopjes die je ook voor 6 jaar ziet, maar meer een sportbikini met stevige band eronder en dikkere of zelfs dubbele stof. Misschien moet je met je dochter eens in een sportkledingzaak kijken voor een bikini.
Hanne.
04-05-2011 om 09:28
Te veel credit
< <... Het was de waarheid en ik bedoelde er ook precies mee wat ik zei.......m.a.w."Houd ermee rekening dat er ook oudere kinderen zijn met deze maat." >>
En jij denkt dat de betreffende ouders (en kinderen!) ter plekke de link van 'te dik' naar 'oudere kinderen' hebben kunnen maken? Ik snapte het pas toen je de tekst en uitleg er bij gaf.
Volgens mij geef je de medemensen te veel credit. Mensen denken vanuit hun eigen perspectief reageren impulsief en kijken niet veel vooruit naar evt consequenties. En ik ben bang dat de gemiddelde ouder van een 8 jarige niet veel weet over de belevingswereld van een 10+ kind. Daar zijn ze gewoon nog niet aan toe.
Je maakt zelf trouwens ook maar de aanname dat het om 8 jarigen ging. Dat heb je vast niet eerst aan ze gevraagd. Misschien waren het wel klein uitgevallen 10 jarigen, en vinden ze die bikini's voor die leeftijd echt belachelijk.
Hanne.
04-05-2011 om 09:34
Of misschien een stukje frustratie
En misschien zit er bij die ouders wel een stukje frustratie. Dat ze, doordat hun kinderen geen standaard maat voor hun leeftijd hebben, altijd met 'te volwassen' kleding worden geconfronteerd. Op een ongelukkig moment geuit, maar wel begrijpelijk.
klara
04-05-2011 om 10:01
Beetje kort door de bocht
Pelle: "Als ik zie hoe lang de meeste meiden in groep 8 (11 en 12) zijn: die passen amper nog in een 152 broek."
Euhm, vergis je niet, er zijn er meer dan je denkt die nog "gewoon" maat 152 dragen. Bovendien gaat het bij badkleding niet echt om de lengte maar om de breedte. En 11-12 jarigen zijn (nog) niet zo breed.
Katrien
04-05-2011 om 10:08
Hmm
Dat je in eerste instantie een beetje emotioneel (gezien de reactie van je dochter) een onaardige sneer hebt gegeven naar die moeders en meisjes toe, daar wil ik nog begrip voor opbrengen. Maar dat je je nu in bochten wringt om toch maar te verantwoorden dat je heus terecht dergelijke opmerking hebt gegeven en dat er een hele redenering achter zit, dat vind ik eigenlijk héél flauw. Ik geloof namelijk helemaal niet dat je eerst bij jezelf heel die redenering hebt gemaakt om dan bewust en rustig die wel zéér onaardige opmerking richting die kinderen te sturen om zo de moeders er op te wijzen dat er ook kinderen zijn die groter zijn dan het gemiddelde.
En ja, net zoals jij hebt gereageerd uit frustratie, was dat misschien bij hun ook het geval omdat ze geen bikini's naar hun goesting/maat konden vinden. Ik ben ook niet altijd even redelijk in mijn commentaar op kleding als ik de tigste winkel binnenstap met dochterlief die echt geen schoenen vindt naar haar goesting. Dan heb ik ook wel eens wat luider dan nodig mijn ongenoegen geuit over het feit dat je geen 'normale' meisjesschoenen meer kan vinden (vinden wij dan toch).
Katrien
mirreke
04-05-2011 om 10:14
Nog niets gelezen maar hier bikini zonder vulling
Ik denk dat het gewoon erg persoonlijk is. Ik zou als ik jou was dochter gewoon een dun hesje hebben laten kopen, kun je altijd nog een gevulde bikini kopen. Overigens draag ik zelf ook ongevulde hesjes, en mijn dochter ook, terwijl ze een gewoon puberfiguur heeft met heupen en cup b.
En over die opmerking. Ik maak ook wel eens een opmerking over kleding, ik heb zelf bv. een enorme hekel aan hakken voor kinderen en daar heb ik ongetwijfeld wel eens iets over geroepen toen net een ander een paar hakken voor 't kind wilde pakken. En ik heb voor mezelf juist een hekel aan gevulde bh's, ik vind het drie keer niks, en heb ook wel eens hardop in winkels lopen verzuchten dat je nauwelijks meer ongevulde bh's kunt kopen. (ik vind trouwens harde tepels door een hesje heen erg mooi... wat zegt dat nou weer over mij
Ach weet je, Albana, het is niet gezegd om je dochter expres te kwetsen. Als ons (ik en kinderen) zoiets overkomt schieten we meestal in de lach, of ik ga er juist serieus op in. Maar vooral probeer ik de kinderen te leren zich niet teveel te laten kwetsen door opmerkingen van anderen.
Probeer het maar los te laten, en knoop er een opvoedkundig praatje voor je dochter aanvast. Hoe staan de bikini's trouwens?