Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
hans persoon

hans persoon

25-09-2008 om 16:32

Waarom voor een kind kiezen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reina (ot)

TuinTJE van 300m2? Da's geen tuintje, da's een landgoed!
Maar ja, ik woon in Amsterdam, dan is een tuin van 40m2 al mooi...

Groeten,

Temet

Roos

Roos

02-10-2008 om 10:07

Tja

Als je alle troll opmerkingen eruit haalt, zoals ik wil goede genen doorgeven en mensen met een lagere intelligentie nemen meer kinderen, zit er ook wel wat in de opmerkingen van Juno. Het is toch ook gewoon zo dat de wereld overbevolkt is? En dat mede daardoor er zoveel vervuiling is? En om kinderen te nemen als pensioenvoorziening is een beetje vreemd. Zoals Juno terecht opmerkte kan je dan aan de gang blijven, want onze kinderen moeten dan dus ook allemaal weer meer kinderen nemen. Maar keuzevrijheid in het aantal kinderen dat je wilt krijgen is een onaantastbaar mensenrecht, daar moet m.i. ook niet aan getornd worden. Maar daarom is het nog niet zo slecht om er eens over na te denken.
Roos

Roos en guinevere

De reacties worden ook vooral veroorzaakt door de manier waarop Juno het onder heel veel nicks al jaren brengt. Dat ze nu min of meer normaal schrijft, is voor mij geen reden om er dan maar wel serieus op in te gaan.

Waar het om gaat

Het gaat er niet om dat Juno ervoor gekozen heeft om ruim te leven, maar dat ze haar keuzes op wil leggen als de enige goede aan de rest van de wereld. Ze heeft geen flauw idee wat dat zou betekenen voor de wereld. Er is niet genoeg bewoonbare plek dat we allemaal zo ruim kunnen leven. Bovendien is allemaal uit elkaar wonen verschrikkelijk inefficiënt. Denk aan de sttokkosten van flats of een vrijstaand huis. Denk aan alle comunicatienetten die aangelegd moeten worden, alles wat vervoerd moet worden en weer brandstof e.d. kost. We zijn voor het milieu minder belastend als we hier en daar op een kluitje zitten dan als we allemaal verspreid zouden wonen.
Juno (en Hans , die inmiddels vertrokken is) vinden dat als je meer dan één kind wilt, je die maar moet adopteren. Maar aan de andere kant is ze niet bereid om de meer dan gemiddede ruimte die ze inneemt te delem met anderen. Er zijn vast ontzettend veel mensen in benarde huissituaties uit de derde, tweede en eerste wereld, die graag op haar stukje grond erbij zouden willen wonen als ze dat beschikbaar stelt. Of ze zou een dozijn kinderen moeten adopteren, zodat die mee kunnen genieten van haar ruimte. Mondiaal gezien als je mensen weghaalt van plaatsen waar de druk op de natuur te groot wordt en bijv. woestijnvorming veroorzaakt en neerzet op plekken zoals Juno's grond in Canada, die nog wel wat mensen kunnen hebben help je mee aan de verbetering van het wereldmilieu. Veel meer dan op je krent blijven zitten en roepen tegen bevolkingen die toch al in de richting van uitsterving zitten dat ze nog harder moeten uitsterven.
Ook voor de één kindpolitiek vanwege het milieu kun je vraagtekens zetten. Grote gezinnen zijn per persoon minder belastend voor het milieu dan enigskindgezinnen, dus je zou ook kunnen stellen dat mensen alleen minstens drie kinderen moeten krijgen of anders maar geen. Voor het milieu natuurlijk.
Ik wordt een beetje kriegel van mensen zoals Juno die de keuzes die toevallig goed in un eigen straatje pasten uitroepn tot universeel voorbeeld voor het milieu. Dat is hypocriet. Je kunt wel leuk zeggen dat je gekozen hebt om het bij één kind te laten, maar kennelijk vond je dat best. Je had geen verschrikkelijke hunkering naar een tweede zwangerschap, je hebt je geen enorme opofferingen moeten getroosten om dit te doen voor het milieu. Het komt je gewoon goed uit. Fijn voor je, maar gaat het niet de anderen opleggen.
Doordat ik in een warm land woon heb ik verschrikkelijk lage stookkosten. Goed voor het milieu, maar dat ga ik ook niet aan iedereen die in Nederland is gebleven opleggen. Vanwege de grote van ons gezin wonen wij krap, leen we spaarzaam en consumeren we minder per persoon dan de gemiddelde westerling. Goed voor het milieu, dus zullen we dat iedereen maar opleggen?
Mensen zonder rijbewijs kiezen voor de fiets of openbaar vervoer. Veel beter voor het milieu. Zullen we de auto als persoonlijk bezit maar afschaffen? iedereen met het openbaar vervoer, ook jullie daar in Canada ook al betekent dat dat er hoogsten één keer in de maand een busje in de buurt komt.Of wat denk je van het afschaffen van vliegreizen voor personen. Er zijn veel mensen die nooit van hun leven vliegen, waarom jij dan wel? je weet toch dat het ontzettend slecht voor het milieu is?
Iedereen doet op zijn of haar manier zijn best om het milieu te sparen, maar laat wel iedereen daarin een eigen keuze maken.
Groetjes jessica

reina

reina

02-10-2008 om 11:04

Ternet (ook ot)

Ik ben een tuinliefhebber, dus ik ben er ook heel blij mee, hoor en ook voor Almere is het lang niet gek , maar mijn ouders wonen bijv op de veluwe en daar is het een heel normaal formaat

Tinus_p

Tinus_p

02-10-2008 om 11:22

Dichtbevolkt

Juno:
"In nederland heb je geen kilometers ongerepte natuur zoals hier. En 16 miljoen mensen in een landje kleiner dan Lake Ontario, dan heb je per persoon niet veel vierkante meters. Hoe meer mensen hoe groter de vervuiling is toch logisch!"
Eh, nee. Twee grote ecologische rampgebieden zijn Australie en vooral IJsland, terwijl het dichtbevolkte Japan er ecologisch veel beter voorstaat.

Hoe is het met reistijd juno?

Moet jij niet een enorm eind met de vervuilende auto naar je werk, de bossen uit richting werkgever ? of werk je niet ?

juno

juno

03-10-2008 om 00:27

Manda

Ik gebruik de auto 1 keer per week, ik werk thuis.

juno

juno

03-10-2008 om 13:37

Sandraaaa

Ja.

-Wendy-

-Wendy-

03-10-2008 om 15:04

Juno

Maar die ene keer per week ga je wel met je slurpende Jeep, toch?

mirreke

mirreke

03-10-2008 om 15:06

Klopt niet juno (canadese statistiek)

Births
2006
Previous release

The total fertility rate, or the average number of children per woman, increased from 1.54 in 2005 to 1.59 in 2006. Although this was the highest total fertility rate since 1996, it remained well below the replacement level of 2.1 children per woman.

In 2006, the number of births in Canada was up 3.6%, the largest annual increase since 1989. Women are having children later in their reproductive years.

For four consecutive years, the number of births increased in Canada. In 2006, there were 354,617 births, up 12,441 from 2005. (link: http://www.statcan.ca/Daily/English/080926/d080926a.htm)
Enne, cijfers PER GEZIN in canada: In 2006 is de gemiddelde gezinsgrootte bij een 2-ouder gezin 3,1 kind, bij een een-ouder gezin is dat 2,5. (link: http://www40.statcan.ca/l01/cst01/famil40.htm).

Overigens is het voor het voortbestaan van een land en de economie vrij belangrijk dat een bevolking zichzelf in stand kan houden. Dar red je niet met immigratie. Tevens is het voor het voortbestaan en de groei van de economie in armere landen weer van belang dat het geboortecijfer aldaar afneemt. Die 16 miljoen nederlanders met hun armzalige geboortecijfer van ongeveer 190.000 per jaar maken het verschil niet bij al dan niet overbevolking op mondiaal niveau. En laatst las ik trouwens ook dat Engeland (dus niet groot brittanie als geheel, maar het deel dat England heet) inmiddels een hoger bevolkingscijfer per vierkante kilometer heeft dan NL.
Eigenlijk had jij niet naar Canada moeten gaan, maar gewoon hier in NL moeten blijven, op een klein flatje blijven wonen en geen kind moeten nemen. Dan leef je naar je eigen instelling. Behoorlijk hebberig hoor, 15 hectare grond. Als ik dan kijk naar al die sloppenwijken waar de mensen met complete gezinnen op twee vierkante meter wonen... Tssss.

Miepje

Miepje

03-10-2008 om 17:13

Tja,

als ik depressief zou zijn zou ik het ook onverantwoord vinden om kinderen op de wereld te zetten. Ik begrijp daarom ook niet waarom Hans deze discussie opstart, want 1 van de redenen waarom velen hier op OOL kinderen hebben is omdat ze een positieve kijk op het leven hebben... en dat kan Hans zelf ook wel bedenken!

Ecologische voetafdruk

Twee canadese onderzoekers hebben berekend dat er per persoon 1,6 hectare grond ter beschikking is om op te leven, van te eten, en te produceren en afval te verwerken. Als je zoals Juno met z'n drieën op 15 ha grond zit neem je dus meer dan 3 keer zoveel ruimte in per persoon als waar je eigenlijk recht op hebt en dat is dan nog alleen maar de woonplek. Voor leven en aankoop van produkten (je hebt in ieder geval een auto en een pc en andere apparaten, die je niet zelf gefabriceerd kunt hebben) benut je nog ander oppervlakte van de aarde. Een vliegreisje naar Nederland hakt er ook in. Daar kun je in Nederland 1 jaar en in Zuid-Italië zelfs twee jaar flink van stoken en dan heb je de terugtocht nog. Hoe ecologisch je verder ook kan leven stomweg door de oppervlakte en de afstand tot familie nemen jullie meer dan je aarde-deel.
Ik vind dat verder geen probleem hoor, als ik het kon zou ik ook graag op 15 hectare wonen. Maar begin niet te blaten dat anderen hun kinderwens moeten inperken vanwege het milieu zonder je rust en ruimte te willen inleveren voor hetzelfd doel. Das hypocriet.
groetjes jessica

juno

juno

03-10-2008 om 20:47

Wendy

Jeep??? Nee we hebben een bmw, niet eens zo groot.

juno

juno

03-10-2008 om 20:49

Mirreke

15 Hectare??? Meid eerst eens even beter lezen!!
Dus jij vind dat je alles maar vol moet bouwen, ook hier in canada zodat er geen natuur overblijft?

juno

juno

03-10-2008 om 20:51

Jessica

IK WOON NIET OP 15 Hectare!!!!!!!! Ook voor jou, beter lezen voordat je iemand hypocriet noemt!!!!

-Wendy-

-Wendy-

03-10-2008 om 20:53

Juno

In een ander draadje raadde je iemand ooit een Jeep aan. Gezien jouw opvattingen verbaasde me dat nogal. Vandaar.

juno

juno

03-10-2008 om 20:55

Jessica

Wat voor doel????

juno

juno

03-10-2008 om 22:58

Wendy

Dat wil nog niet zeggen dat ik erin rij. Die grote SUV's/pickups zijn hier trouwens bijna helemaal uit, iedereen verkoopt ze voor kleinere auto's.

MRI

MRI

04-10-2008 om 00:22

Ach juno

Hoepel toch op naar een forum in je eigen land. Het is in Nederland toch allemaal zo klote? Waarom dan al die oeverloze discussies voeren? Kan me toch niet voorstellen dat je wil dat we allemaal daar naartoe verhuizen? Nou en hier zijn wij niet meer blij met jou dussuh: moevuh in je suffie op je 15 ha, toch?

MR

reina

reina

04-10-2008 om 08:08

Voorstel voor juno(ot)

Open een nieuw forum: 'Parents Online'. Kun je met al je mede-Canadezem afgeven op de landen waar jullie vandaan komen en dan kunnen discussies op dit forum over de onderwerpen gaan die men opstartte ipv over het verschil Canada-Nederland, want jouw standpunt is hier inmiddels bekend en te bekeren zijn we kennelijk nie, dus spaar je de moeite.

Juno

Je woont veel ruimer dan gemiddeld, het doet er niet toe hoeveel ha dat precies is. De 1,6 ha die per mens beschikbaar is is voor het grootst gedeelte nodig voor productie van wat je nodig hebten slechts enkele tientalle vierkante meters per persoon voor woonoppervlakte.
Jij bent degene die iedere keer roept dat mensen van alles moeten doen en laten voor het milieu van de aarde, vooral minder kinderen nemen, omdat dat jouw toevallig goed uitkomt, maar je bent niet bereid om er zelf iets aan te doen op een ander vlak of naar argumenten te luisteren, waarom het verschil maakt in welk deel van de wereld je woont.
Om je een duidelijker voorbeeld te geven: Er zijn teveel geiten op de wereld. Ze zijn verantwoordelijke voor de oprukkende woestijnvorming in vele delen van de wereld. Onze aarde kan zoveel geiten niet aan. Ga jij nou daarom van je geit afzien? Dat is er tenslotte eentje minder op de aarde en alle beetjes helpen. Of ga je uitleggen dat de impact van een geit in het groene Canada heel wat anders is dan de zich snel vermenigvuldigende geiten in Afrika, ook al eten die beesten per geit minder groen dan jouw geit.
Jessica

*zucht*

Ik sluit me volledig aan bij Reina en MariaRosa en stel voor dat Juno ophoudt met klieren, zeuren, schreeuwen, ongenuanceerd zijn en blaten. Deze discussie is de zoveelste die om Juno draait. Jammer van het forum! Jammer van de onderwerpen waar het om draait, jammer dat het op deze manier moet gaan. Juno zou wijzer moeten zijn en zich niet meer moeten mengen in discussies op OO. Geen hond doet het hier goed, dus waarom toch steeds weer die confrontatie opzoeken? Met welk doel bezoek je eigenlijk OO Juno?

Stop er in hemelsnaam mee Juno, kappen, want je gedrag komt de meeste forummers de keel uit. Wat mij betreft wordt Juno de toegang tot OO geweigerd. Helaas ben ik geen forumbeheerder.

mirreke

mirreke

04-10-2008 om 13:52

Juno, 15 hectare?

Dat schrijf je toch echt zelf: "Het is hier geen nederland! Denk je nu echt dat men op 15 hectare grond een mooi tuintje aan gaat leggen. Meid dat is veel te veel werk en veel te duur. Nee, het zijn juist mooie wilde natuurgebieden. Er is hier zoveel ruimte en natuur dat je al die beschikbare ruimte niet eens in beslag kunt nemen. We komen hier om in de bossen en hebben echt geen ruimte meer nodig voor bossen!"
Wat me opvalt is dat je niet op het inhoudelijke argument ingaat... Je woont gewoon veel te ruim naar mondiale maatstaven. Dat is volgens jou argumentatie absoluut niet te verantwoorden, dus doe daar dan wat aan, of stel je standpunt bij. Maar je wilt volgens mij helemaal geen inhoudelijke discussie, maar gewoon wat roepen en vervolgens kicken op de aandacht die je krijgt.

juno

juno

04-10-2008 om 14:08

Overbevolking

'Denk je nu echt dat men op 15 hectare grond e.......'
Er staat MEN, en niet ik!

Ik woon niet te ruim, ik woon juiist klein hier. En weet je wat wiij kopen stukken natuur om te beschermen. En niet alleen hier maar ook in zuid america. Maar jullie willen natuurlijk dat al die mooie natuur verwoest wordt zodat er huizen kunnen komen. Nou, sorry, ik werk daar niet aan mee.
Verder heb ik niks fouts gezegd, Het is een feit (google eens of lees eens de krant!!) dat de wereld ovebevolkt. Maar het is dus duidelijk een taboe voor jullie, daarom waarschijnlijk dat ontkennen van dit feit.

mirreke

mirreke

04-10-2008 om 14:09

Alweer 15 hectare

Ik zie nu idd dat je schrijft dat de meesten dat hebben, en jij niet. Maar hoeveel heb je dan wel, want dat heb ik in de gauwigheid niet kunnen ontdekken...

mirreke

mirreke

04-10-2008 om 14:13

Je leest niet goed juno

Je leest niet wat ik zeg. Je roept wat en bent vervolgens verontwaardigd dat niet iedereen ja en amen zegt. Jouw redenering klopt niet. Als in Nl ineens niemand meer kinderen krijgt is de aarde daar absoluut niet mee geholpen. Maar jij stelt dat het wel zou moeten. Als ik dan stel dat jij jouw overvloed aan ruimte dan maar moet opdelen, dan heb je daar geen zin in. Want die mooie natuur moet toch blijven.
En dat is precies wat we hier eigenlijk bedoelen, je kunt niet in algemene bewoordingen spreken, want zo werkt het niet.

juno

juno

04-10-2008 om 14:20

Mirreke

De aarde is er misschien niet mee geholpen maar nederland wel...........

Jujube

Jujube

04-10-2008 om 15:20

Expres

Ik heb lekker expres, om Juno een (ecologische) hak te zetten, drie kinderen geworpen. In Nederland. En ik spoor mijn kinderen zoveel mogelijk aan om later ieder minimaal 4 kinderen te produceren. In Nederland. Speciaal om Juno dwars te zitten. Als ik het woord 'Juno' hier thuis uitspreek vallen mijn kinderen aan mijn voeten en kwelen; "Natuurlijk, mama, minstens vier, en als we ze zelf niet kunnen krijgen adopteren we er een paar uit Canada."
Maarre, even zonder dollen; waarom gaan mensen nou toch steeds serieus op dit soort dingen in?
Groet,
Jujube

Jade

Jade

04-10-2008 om 15:37

Juno: "De aarde is er misschien niet mee geholpen maar nederland wel..........."

Volgens mij wil je gewoon dat alle Nederlanders verdwijnen, want als er geen kinderen meer geboren worden dan is het op den duur afgelopen met ons.

Ach nou ja, tot die tijd zul je het toch met ons moeten doen, al woon je niet hier (*ThankTheLord*). Dan kun je lekker blijven katten, heb je wat te doen in den wildernis.......

Jujube: ik begrijp ook niet waarom men serieus op Juno ingaat. Ze emmert maar door over overbevolking etc. en luistert niet naar anderen. Maar ach, Juno laat me lachen in dit soort draadjes.......het is net een cd die blijft hangen.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.