hans persoon
25-09-2008 om 16:32
Waarom voor een kind kiezen?
hallo
Ik wou mij eens luidop afvragen wat de reden is om een kind te nemen..
Ik vind het de dag van vandaag onverantwoord om nog een kind te nemen.
Als je ziet dat de kinderen de dag van vandaag al genoeg problemen hebben(depressie,onhandelbaar gedrag,zich moeilijk kunnen aanpassen enz..)
Spreek uit eigen ervaring zoals nog velen.
Ik denk vanuit mijn standpunt gezien dat mensen voor kinderen kiezen voor dat voor ZICHZELF doen(het kind is er nog niet dus kan hij niet mee beslissen)
Akoord er zijn gelukkige kinderen ook maar dit weet je niet van opvoorhand,verijk je leven door een kind te nemen maar achteraf als het ouders is blijkt het niet te worden wat je in gedachten had
Het komt hier op neer:je word op de wereld gezet krijgd een schop in je kont en trek je plan maar..de levens vraag is niet moeder waarom leven wij? maar:waarom heb je mij op de wereld gezet?
Ben lid bij foster parents en steun een kind,ik pleit voor adoptie omdat er genoeg ouderloze kinderen rondlopen.
Iedereen maakt maar kinderen aan de lopende band
Als we zo doorgaan zat het hier rap vol zitten.
De natuurlijke drang om voort te planten is passé we zijn met genoeg..
Stop met aan jezelf te denken en adopteer een kind
Akkoord een kind van JEZELF is anders maar als het ouder word moet het toch zijn eigen weg.. en dood gaan we allemaal.
Beter een kind te verzorgen dat er toch al is..
Weet dat ik een zwartkijker ben of is het realiteit?
Is deze gedachtengang verkeerd?
Ben gewoon eens nieuwschierig wat anderen voor reden hebben om een kind te nemen..want ik snap er niks van
groeten hans
reina
30-09-2008 om 07:14
Idd wil
" Er is eten genoeg, voor iedereen, maar de verdeling is oneerlijk. " Inderdaad! Herman van Veen maakte daar ooit een mooi liedje over.
trijntje71
30-09-2008 om 10:08
Sociaal economische status is van invloed
als sociologe toch even reageren. De sociaal economische achtergrond speelt een rol bij het krijgen van een X aantal kinderen (en is iets anders dan wel of niet intelligent zijn). Daarnaast speelt sociale mobiliteit een rol.
In landen waar het opleidingsniveau of het inkomensnivea sterk stijgt, zie je de trend dat gezinnen kleiner worden. En daarnaast is er ook nog zoiets als 'mode' en omgeving. Zo zie je in bepaalde kringen hier in NL steeds meer 3/4 kindsgezinnen. In de Elsevier stond daar onlangs nog een heel leuk artikel over.
juno
30-09-2008 om 13:25
Eten
Koeien worden vol gespoten met hormonen zodat ze meer vlees op hun botten krijgen, fruit en groente wordt genetisch gemanipuleerd om sneller te groeien. etc.
Ja hoor, er is eten genoeg!
Lieuwkje2
30-09-2008 om 13:46
Juno
dat gebeurt allemaal omdat wij het graag allemaal zo goedkoop mogelijk willen hebben. Niet omdat er niet genoeg is.
Lieuwkje.
Manda Rijn
30-09-2008 om 20:53
Toch raar
als je zo anti mens bent, niet lullig bedoeld maar het is eigenlijk best verstrekkend. Het moet misschien dan een opluchting zijn dat je zelf vroeg of laat deze te volle aarde zal verlaten ? Ik neem aan cremeren ? Ik wil graag in zoveel mogelijk stukjes worden verdeeld en ben dus donor, wellicht is dat een opluchting voor je Jons, scheelt weer ruimte op de begraafplaats.
wil40
30-09-2008 om 22:12
Eten ,juno
Is er zelfs te veel in verhouding met de prijs. Daarom worden hele ladingen eten gewoon doorgedraaid en weggegooid. Idd,zoals Lieuwkje schrijft, omdat de prijs hoog moet blijven.Koeien moeten snel groeien en veel vlees produceren omdat de runderlap anders te duur wordt bevonden en niet verkocht.
Er is genoeg voor iedereen. Dat is juist het stekende als je programma`s ziet over een hongerend Afrika. De mensen daar hebben het aan hun regering te danken dat ze niets te eten hebben. Afrika ligt een paar uur vliegen verderop, veel mensen lijden honger en hier worden de suikerbieten doorgedraaid. De regering daar koopt liever geweren en ander oorlogstuig.Net zoals in de tweede wereld oorlog in ons eigen Nederland. De mensen leden honger. Er kwam geen transsport over de grenzen. De Duitsers lieten niemand binnen. Maar in andere landen aten ze gewoon door, er was eten genoeg.
juno
01-10-2008 om 01:13
Eten
Hoe meer mensen des te meer er geproduceerd moet worden, is toch logisch?
reina
01-10-2008 om 07:12
Nee juno
Hoe meer mensen luxe willen (en daarbij reken ik ook te veel eten), hoe meer er geproduceerd moet worden. En ja, 2 eten meer dan 1, maar er is genoeg voor alle 2 als ze het maar eerlijk verdelen.
Jessicah
01-10-2008 om 09:59
Luxe is veel meer dan eten
De grootste luxe op het ogenblik is ruimte in de zin van oppervlakte die je in beslag neemt. Iemand die in een flat woont neemt relatief zeer weinig oppervlakte in, omdat het gedeeld wordt met vele ndere bewoners. Mensen die in een vrijstaand huis wonen met grote tuin of zelfs veel grond er om hen wegen veel en veel zwaarder. Als iedereen dat zou doen zou de woonbare oppervlakte van de aarde bij lange na niet genoeg zijn.
Eigenlijk is Juno verschrikkelijk egoistisch bezig, aangezien ze met een klein gezinnetje ontzettend veel grond in beslag nemen en dus statistisch gezien verschrikkelijk luxe leven. Je kan wel leuk roepen dat je door één kind te nemen iets aan de bevolkingsgroei doet en ecologisch leeft, maar als je daarvoor in de plaats veel meer grond dan gemiddeld per pesoon in beslag neemt ben je toch niet verantwoord bezig, want je verdeelt de beschikbare ruimte niet eerlijk.
Ik heb er niet zoveel zin in om minder kinderen te moeten krijgen zodat de Juno's van deze wereld ruim kunnen leven.
Groetjes Jessica
juno
01-10-2008 om 14:27
Jessica
Hier is het normaal om zo ruim te leven omdat er genoeg ruimte is.
Wij leven juist klein hier als je vergelijkt met anderen want de meeste mensen hier hebben 15 hectare of meer grond.
Genista
01-10-2008 om 14:43
Asociaal
Dus je moet alle beschikbare ruimte maar zoveel mogelijk in beslag nemen, Juno? Natuurlijk is het leuk om zo'n grote tuin te hebben, maar als jullie het met 250 vierkante meter af konden en al jullie buren ook, dan was er een stuk meer ruimte voor bos.
Guinevere
01-10-2008 om 14:46
Bos
Maar wie zegt dan dat Juno op haar hele terrein een gazonnetje met tegels heeft? Wie weet is de helft van haar tuin wel een wild bosgebied met struikgewas e.d. Daar zit ook een hoop dierenleven in hoor, trouwens in mijn tuintje ook.
Jessicah
01-10-2008 om 14:51
Redeneren volgens je eigen straatje
Het is interessant Juno dat als het je uitkomt je wel ineens op locaal ipv mondiaal niveau gaat redeneren.
Jouw HIER is het nornmaal om zo ruim te leven omdat er genoeg ruimte is is eenzelfde redenering als mijn HIER is het geoorloofd om zoveel kinderen te krijgen als je wil, omdat de bevolkingsgroei ver onder het vervangingsniveau zit.
juno
01-10-2008 om 14:58
Genista
Het is hier geen nederland! Denk je nu echt dat men op 15 hectare grond een mooi tuintje aan gaat leggen. Meid dat is veel te veel werk en veel te duur. Nee, het zijn juist mooie wilde natuurgebieden. Er is hier zoveel ruimte en natuur dat je al die beschikbare ruimte niet eens in beslag kunt nemen. We komen hier om in de bossen en hebben echt geen ruimte meer nodig voor bossen!
Genista
01-10-2008 om 15:02
Mondiaal
Zoals Jessicah al zegt, je moet natuurlijk wel mondiaal denken. Dat jullie toevallig bos genoeg hebben voor Canada, is geen reden om de ruimte dan maar niet te gebruiken voor nog meer bos, want mondiaal komen we duidelijk te kort.
juno
01-10-2008 om 15:31
Natuur
Wees blij dat er hier nog zoveel echte wilde natuur is, was er in nederland vroeger ook. En natuurlijk worden hier ook bossen gekapt om suburbs te bouwen,echt vreselijk, en zo moet de natuur altijd wijken voor de mens........
Manda Rijn
01-10-2008 om 15:35
Ja maar
waarom zit jij dan die natuur in de weg daar in Canada, zonde voor die bossen dat jij daar met je huis zit.
Het is echt niet logisch wat je zegt, raar om te zien dat je het niet op jezelf betrekt.
wil40
01-10-2008 om 15:42
Canada/juno
In Nederland krijgen we gemiddeld nog geen 1,5 kind. Dus we houden ons keurig aan de wens van Juno. Maar hoeveel kinderen krijgt een Canadees stel gemiddeld? Het is maar "Nederland is te druk, Nederland is te vol". Doen ze in Canada wel het nodige om de overbevolking tegen te gaan? Juno???? Wel prachtig hoor Juno, al die ongerepte natuur. Ik ben het met je eens dat er in het verleden veel natuur verdween voor huizen. Tegenwoordig wordt er meer nagdacht. We doen ons best, ook in Nederland.
juno
01-10-2008 om 15:55
Manda
Ik zit de natuur niet in de weg. Mijn tuin is vooral bos en wild en ik hou het zo wild mogelijk door er bijna niks aan te doen. Wat wil je dan Manda dat ik stukken van mijn tuin verkoop zodat ze er huizen kunnen bouwen en ik wat minder tuin heb??
wil40
01-10-2008 om 16:16
Klopt juno
Ik heb ook het èèn en ander over Canada zitten lezen. Het gem. aantal geboortes per 1000 inwoners is 11,9. Canada bestaat voor het grootste gedeelte uit immigranten. Het land was natuurlijk van de Indianen. Maar ja, we moeten toch ergens wonen hè? En dan doen we "landjepik". Dus in "ons"land of in jullie Nederland is niet helemaal aan de orde toch? In Nederland vind je het te druk, misschien heb je gelijk. Maar we kunnen ook emigreren en ergens anders de natuur verpesten. Al die immigranten moesten wel een huis....
Manda Rijn
01-10-2008 om 18:00
Nog een keer ja maar
waarom heb je er niet voor gekozen om helemaal geen kinderen te krijgen ? Dat had die "average number of children at home per family" weer wat naar beneden gehaald !
juno
01-10-2008 om 18:33
Hierboven
Hierboven heb ik geschreven waarom ik een kind op de wereld heb gezet.
Piedjee
01-10-2008 om 20:52
Tja, waarom een kind?
Iemand moet toch de goede genen doorgeven? Woorden van Juno herself!
Guinevere
01-10-2008 om 21:26
Stop
Stop nou even mensen, jullie slaan een beetje door. Ik heb Juno vandaag in deze draad werkelijk niets vreemds horen zeggen. Ik wou dat ik zo'n tuin had als Juno.
Manda Rijn
01-10-2008 om 22:00
Guinevere
dat ben ik niet met je eens, daarom reageer ik. Ik vind het heel tegenstrijdig wat ze zegt verder trekt ze hele domme conclusies.
Ik gun ieder levend wezen, dus ook Juno, het beste. Dus ook die mooie tuin in Canada. Dat is het punt niet.
juno
02-10-2008 om 04:10
Overbevolking
Hier zijn alleen de steden dichtbevolkt daartussen is niks alleen maar natuur.
In nederland heb je geen kilometers ongerepte natuur zoals hier. En 16 miljoen mensen in een landje kleiner dan Lake Ontario, dan heb je per persoon niet veel vierkante meters. Hoe meer mensen hoe groter de vervuiling is toch logisch!
reina
02-10-2008 om 07:17
Onzindiscussie
Deze discussie kan eeuwig duren, Juno kiest voor rust om zich heen, anderen niet. Ik denk dat het in de Canadese steden ook niet erg rustig is en als je door de Flevopolder rijdt vraag je je af waar alle Nederlanders zijn... Natuurlijk heeft Canada veel ongerepte natuur, vast heel prachtig, en hebben we dat hier niet. Klopt, so what, Juno is daar gelukkig, ik zou er niet naar toe willen ( heb geen rijbewijs, de bus rijdt er vast niet elke 7 minuten ). Ieder zijn keus, maar Juno, accepteer ook dat anderen een andere keuze maken dan jij gedaan hebt. Blijkbaar heb jij een rottijd in nederland gehad en projecteer jij dat op het land ( psych van de kouwe grond), er zijn echter heel veel mensen, zoals ik, die hier gelukkig zijn en blij met bijv alle sociale voorzieningen , m'n tuintje van 300 m2 en m'n buren die direct naast me wonen en geen kilometers verderop. Jij daar blij, wij hier, okee toch?