Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
hans persoon

hans persoon

25-09-2008 om 16:32

Waarom voor een kind kiezen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
hans persoon

hans persoon

26-09-2008 om 21:22

Rafelkap

Kan je het niet aan?

hans persoon

hans persoon

26-09-2008 om 21:24

Emma b

IK en MIJN komt iets teveel voor in je tekst

Kinderen

"De mens is arrogant, denkt te heersen en leven op de wereld te zetten waar er geen zijn wil.."

Op welke feiten is die veronderstelling gebaseerd?

Dat jij de behoefte niet hebt om kinderen op de wereld te zetten betekent niet dat de rest van de mensheid (met kinderen) arrogant is.

De drang om zich voort te planten heeft niets te maken met man of vrouw zijn. Beide geslachten willen zich voortplanten.

"Vele van mijn leeftijd genoten willen geen kinderen omdat ze de wereld niet mooi genoeg vinden.."----> kinderen maken de wereld mooier, rijker, warmer. De wereld is mooier met kinderen. Mijn leven is enorm veranderd door de komst van mijn kinderen. Ik ben zielsgelukkig met hen (ja, we hebben ze omdat WIJ ze wilden)

"Je hebt de realiteit en kan daar positief of negatief naar kijken." Inderdaad! 1x raden wat jij doet?

Nog even over adoptie: kiezen voor een adoptiekind doe je ook omdat je zelf wilt, simpel. En dan maakt het geen biet uit of je een pleegkind, adoptiefkind of een biologisch kind hebt.

Prima dat je een kind in Uganda steunt, geweldig zelfs!! Ik ben zelf penningmeester van een stichting voor weeskinderen in Kinshasa en steun hen uiteraard financieel. Weet heel goed hoe zwaar het leven voor een kind kan zijn. Maar je moet geen appels met peren vergelijken Hans. De keuzemogelijkheden voor mijn kinderen zijn vele malen groter als die van mijn weeskinderen. De toekomst voor mijn kinderen is veel zonniger dan die van mijn weeskinderen. De leefomstandigheden voor mijn kinderen zijn veel beter dan die van mijn weeskinderen.

Maakt het feit dat ik niet een van die kids geadopteerd heb (maar zelf 3 kinderen heb gekregen) mij en anderen onverantwoord? Welnee! Er zijn ook mensen die zeuren dat het onverantwoord is om meer dan 1 kind te nemen.

Jij wilt niet dat een eventueel toekomstig kind van jou niet net zo ongelukkig is als jij... Dat heb je zelf in de hand Hans. Helemaal zelf. Want je kunt kiezen, je hebt de keuze om wat van je leven te maken. Je hebt de keuze om je (negatieve) instelling te veranderen of aan te passen..

Succes!

koentje

koentje

26-09-2008 om 22:46

Misschien hans,

moet je toch eens aan je ouders vragen, waarom ze toendertijd besloten hebben een kindje te willen. (Ik zou niet weten waarom dat kwetsend zou kunnen zijn. Wel als je dat op een agressieve toon zou vragen...)

Misschien kom je erachter dat er gewoon zuivere motieven zijn voor de keuzes die mensen maken.
Je kunt motieven om wel kinderen te willen egoistisch noemen, maar je kunt ook 'geen kinderen willen' als egoistisch noemen.('Je wilt zeker alles voor jezelf houden, geen tijd hoeven besteden aan anderen')
Maar waarom toch zo oordelen over een ander?
Je kunt elkaar toch gewoon respecteren in de keuzes die je maakt?

Een kind is geen huisdier.

Je NEEMT een hond.

Je KRIJGT een kind.

tonny

tonny

26-09-2008 om 23:22

Hans persoon is verdwaald...

hoe ben je eigenlijk op OUDERS online verzeild geraakt? Wij zijn met ons allen al jaren op de 'verkeerde' weg in jouw ogen...
Ik vind het heel triest te merken dat je zo somber in het leven staat.

Ben zelf moeder van vier oprecht gewenste kinderen, die alle vier veel plezier en voldoening in hun leven hebben én geven. Kinderen betekent toekomst, het leven doorgeven, vertrouwen, uitdaging, ontdekkingen,kwetsbaarheid, vreugde, groei, ontwikkeling...en noem maar op!
Zodat 'we' een goed leven mogen hebben.

Tonny

Moes

Moes

26-09-2008 om 23:40

Hans persoon

Wil je alsjeblieft een cursus Spellen gaan volgen? Of weet je, draai lekker mee in een basisschool, kun je gelijk zien waarom kinderen geen 'aparte menssoort' zijn, maar 'gewoon' mensen. Misschien verandert je vraag daardoor! Succes, groeten van Moes.

O gatsie, moes

Nu gaat de draad weer verder over de spellingskwaliteiten van een poster. Lekker belangrijk.

Emma b.

De ervaring dat kinderloze stellen egocentrisch zouden zijn, deel ik totaal niet. De kinderloze stellen die ik ken zijn juist gek op kinderen, alleen willen ze zelf niet. Leuk bij een ander zullen we maar zeggen. Maar kinderen mogen komen logeren en dan hebben ze de tijd van hun leven. Juist denk ik vaak:"Wat zouden jullie leuke ouders zijn geweest...hahaha". Hier een kinderloos echtpaar die zelfs een oppaskindje hebben!En een stel waar alle neefjes en nichtjes gaan logeren. En een stel die werken in Afrika op een school. En een vrouw die werkt in India, in een weeshuis. Vindt ze echt niet egocentrisch. Leiden gewoon een totaal ander leven. Ontwikkelingshulp doen, daar kom ik niet aan toe. Moet hier aan ontwikkeling doen. Zij hebben daarvoor juist de kans. Juist omdat ze geen kids hebben kunnen ze dit werk doen.Egocentrisch? Zeker niet.

Maja

Maja

27-09-2008 om 10:21

Niet nieuwsgierig, gelijk willen hebben

Ik ben het met Xsara eens, Hans wil niet dingen van ons weten, hij wil gelijk hebben.

Goed motief

Hans:"Want heb schrik dat als ik zelf kind neem het ongelukkig word zoals ik."
Ik ken meer mensen die dit besluit op die grond hebben genomen en ik kan het alleen maar respecteren. Ik vind het een goed motief. Het wordt bizar als je dit motief projecteert op anderen. Er zijn namelijk ook een heleboel (de meerderheid zelfs) gelukkige mensen die en gelukkige kindertijd hebben gehad en die ervan overtuigd zijn hun kind dat geluk te kunnen geven.
Mij is dat tot nog toe gelukt met twee exemplaren. Zelfs mijn overtuigd kinderloze vrienden vinden ze leuk en zien het geluk dat van ze afstraalt.
Gelukkig maar.
Groet,
Miriam Lavell

reina

reina

27-09-2008 om 12:34

Inderdaad

"Want heb schrik dat als ik zelf kind neem het ongelukkig word zoals ik" In jouw geval mag je jouw keus dus zeker maken, maar 'ik hoop dat mijn kinderen net zo gelukkig worden als ik', dus ik koos anders dan jij!

Dirkje

Dirkje

27-09-2008 om 13:38

Hans en projectie

Hans, blijkbaar sta je zelf als niet gelukkig mens in het leven. Dat is jammer. Lijkt me ooik iets om hulp bij te zoeken, want het leven duurt gemiddeld genomen een dikke 75 jaar en het zou echt doodzonde zijn om de rest van je leven ongelukkig door te brengen.
Dat je zelf geen kinderen wil krjgen omdat je je ongelukkig voelt in het leven, is een legitieme reden voor jou. Alleen kun je jouw ongeluk niet projecteren op alle kinderen die geboren zijn of nog geboren gaan worden. En ook niet op hun ouders of ouders to be. Jouw ongeluk kan dus niet de reden zijn dat anderen geen kinderen willen krijgen. Ieder maakt eigen keuzen op grond van eigen overwegingen en wat er in het eigen leven speelt.
Daarnaast klinkt het inderdaad niet alsof je werkelijk nieuwsgierig bent naar de beweegredenen van anderen. Je staat namelijk wel klaar met veel oordelen over mensen die anders kiezen dan jij zou doen. Jammer.
Maar ik blijf zeggen: zoek hulp om wat aan dat ongelukkige gevoel te kunnen doen.
groet,
Dirkje

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2008 om 13:59

Onverantwoord

Ik vind het de dag van vandaag onverantwoord om nog een kind te nemen. ===
Ik vind het vandaag de dag ónverantwoord om te stoppen met kinderen 'nemen'. Wil je je eigen soort uit laten sterven of zo? En als niemand meer kinderen krijgt omdat dat ouderwets is valt er ook niets meer te adopteren. En wie dan toch nog waagt kinderen te krijgen worden met de vinger nagewezen. Een onverantwoorde druiloor.
Je wilt kinderen of niet. Je voelt die behoefte of niet. Bij sommige mensen kun je je afvragen of ze eraan zouden of hadden moeten beginnen. Misschien ben jij zo iemand. Als je een erg negatief beeld van de wereld of van je zelf hebt kun je beter eerst in het reine komen met jezelf voor je aan kinderen begint. Maar zeggen dat de wereld beter af is als we er maar helemaal mee stoppen is toch raar?

juno

juno

27-09-2008 om 14:24

Drang

Mensen met een lagere intelligentie hebben meer die natuurlijke drang om veel kinderen te maken dan mensen met een hogere intelligentie.........

Dirkje

Dirkje

27-09-2008 om 14:45

Tssss juno,

waar baseer je dat nu weer op?
Dirkje

Guinevere

Guinevere

27-09-2008 om 14:59

Hans persoon

Beste Hans, het lijkt me echt het beste als je naar een psycholoog gaat met je ongelukkige gevoelens. Je hebt duidelijk weinig plezier in het leven en dat is jammer. Ik begrijp niet wat je verder hier wilt, als je alleen "medestanders" wilt vinden, zit je op een Ouders-forum behoorlijk op de verkeerde plek.
Ik zit niet in een onnadenkende schulp trouwens, en heb ook "adoptiekinderen" in het buitenland.

Guinevere

Guinevere

27-09-2008 om 15:18

Opleiding

het is natuurlijk wel zo dat mensen met een hogere opleiding later en minder kinderen nemen, misschien bedoelt Juno dat?

steffie G

steffie G

27-09-2008 om 15:29

Wij voor later!

we hebben nu 6 kinderen al op de wereld gezet, zodat ze later heerlijk voor ons kunnen zorgen Goed idee, vind je niet !!! Even een investering, maar ooohhh, het rendement!!
groeten Steffie

juno

juno

27-09-2008 om 15:39

Voor later?

Voor later, wat een onzin! Je woont niet in een derde wereld land, of wel?
En later.........misschien is er wel geen later voor jouw kinderen met die hoge wereld overbevolking. Dankzij mensen die er maar op los fokken zonder erbij na te denken!

Bastet

Bastet

27-09-2008 om 15:44

Juno

Je trapt er met open ogen in,op de kast!
Bastet

juno

juno

27-09-2008 om 15:58

Waar trap ik in?

reina

reina

27-09-2008 om 16:24

Juno

Wat heerlijk dat ik nu weet veel intelligenter te zijn dan mijn vrienden en familieleden die 4 kinderen hebben, ik heb er maar 2. Meid, wat een heerlijke onzin!

reina

reina

27-09-2008 om 16:29

Juno

Snap je nou echt niet waar je intrapt Niet erg intelligent, je hebt zeker veel kinderen Sorry, kan het even niet laten....

Moes

Moes

27-09-2008 om 17:29

Will40 en juno

Ik heb niet alleen een opmerking gemaakt over spellen, maar ook over het topic. Lees je daar zó gemakkelijk overheen? Jammer. En Juno: brrr... ik vind jouw ideeën heel eng. Mag ik dat zeggen? Zo gemakkelijk als je mensen in een hokje plaatst en intelligentie koppelt aan aantallen kinderen/drang om kinderen te maken/te nemen/te krijgen/whatever...

Koppel dán liever intelligentie aan 'kunnen spellen' of zo... . Ik weet het hier ook niet meer hoor; ik kom niet meer terug. Het voelt helemaal niet als een vraag-antwoord-draadje of een open-discussie-draadje... Ik kan het niet zo goed uitleggen (en toch maar twee kinderen), het voelt gewoon niet goed hier. Sterkte voor iedereen die deze discussie zo serieus neemt; knap. Toedeloe, groeten van Moes.

Bastet

Bastet

27-09-2008 om 17:48

Wahahaha

I rest my case..)
Bastet

juno

juno

27-09-2008 om 18:53

Denk

Als ik kijk naar de collega's op de universiteit dan hebben ze allemaal 1 of 2 kinderen en de meeste hebben er eentje. Kijk ik naar de niet zo hoog opgeleide mensen hier op het platteland dan hebben die bijna allemaal 3 of 4 kinderen. Intelligente mensen denken nu eenmaal meer na, ook over het aantal kinderen en de overbevolking.

Aantal kinderen

Eigenlijk raar dat we 3 of 4 kinderen al veel vinden. Het gemiddelde is geloof ik anno nu 1,3 kind. Is dat dan weinig? Ik heb èèn kind, is dat weinig? Twee is normaal en 3 is veel? Hahaha, grappig eigenlijk. Dus slimme mensen hebben èèn kind, redelijk intelligente mensen hebben 2 kinderen en domme mensen hebben 3 kinderen of "zelfs" nog meer? Weer wat geleerd vandaag. ( terwijl ik al zo slim ben met èèn kind!)Ahum...

Hahahaha!

Interesante stelling Junootje. Ik vraag me af welke intelligentie jij toedicht aan echtparen die een drie- of meerling hebben gekregen.

Wij kregen een tweeling (we hadden al een kind) Stel dat een van de tweeling zich had gesplitst en wij dus een drieling hadden gekregen? Was ik dan ineens minder intelligent geworden omdat ik van 1 naar 4 kinderen zou gaan?

Ik moet er smakelijk om lachen en vind je bijna vermakelijk. Komt zeker door die goede genen..

Juno

Dan heb jij vast heel veel kinderen. Een stuk of 25? Goh mens wat ben jij dom!
Lieuwkje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.