Dendy Pearson
28-12-2013 om 16:43
Vuurwerk, ja of nee?
Zo, we hebben de discussies over Zwarte Piet en de kerstbuffetten op school gehad, laten we het eens over vuurwerk gaan hebben
Ik heb vorig jaar voor het eerst voor 25 euro aan vuurwerk gekocht, vooral op verzoek van dochter die nu 11 is. Eigenlijk vind ik het wel zonde van het geld, maar eerlijk is eerlijk, we hebben er een hoop plezier mee gehad. Het was ook gezellig op straat, een hoop kinderen van haar leeftijd die ook rotjes hadden. En natuurlijk een aansteeklont en een veiligheidsbril. Dit jaar heb ik weer besteld.
Nou las ik net op het nieuws weer iets over een algeheel verbod en ik moet zeggen dat ik daar toch wel voor ben. Het scheelt natuurlijk enorm in opruimkosten en gewonden.
Kopen jullie vuurwerk en wat vinden jullie van zo'n verbod?
Dendy
Knurf
06-01-2014 om 07:35
winterzonnetje
'Die van mij zeurde om 1.00 uur al weer om een bakje eten, dus het hele trauma heeft wel geteld 1 uur geduurd. Valt mee te leven lijkt me!'
Helaas ben jij niet het middelpunt van het heelal, of de maat der dingen. En jouw huisdieren ook niet, dat blijkt maar weer. Je kunt elk argument apart gaan ontleden tot iets wat in jouw (!) ogen best meevalt (en gewoon lekker de argumenten overslaan waar je geen tegengas op kunt geven). Maar het feit blijft dat veel Nederlanders het vuurwerk zat zijn.
Enne, mijn katten waren de 30e al van slag, dat is heel wat meer dan een uurtje.
Dalarna
06-01-2014 om 07:55
Fio
Ik vind het voor alcohol wel zin hebben al is het niet slim geweest dat ze geen overgangssituatie hebben gecreëerd. Ik vind het prima dat over een jaar of 2 het normaal is dat je onder de 18 geen alcohol kunt kopen en vooral niet in het openbaar en in de horeca kunt bezitten.
Ik vind het ook logisch dat je thuis mag drinken als dat thuis mag daar heb ik niet zo'n probleem mee.
Het roken op straat kun je niet verbieden (alleen op die plekken natuurlijk waar niemand mag roken zoals een schoolplein, al zijn ze daarmee verder in België!) maar het scheelt toch al heel wat dat je als 13 jarige niet zomaar de winkel in kunt om sigaretten te kopen. Thuisbezorgen voor die groep lijkt mij wel een brug te ver overigens
Dalarna
06-01-2014 om 08:29
Kaaskopje
-(Ik vind de opmerking 'google even... ' trouwens zo gewoon, dat ik nogal verbaast ben dat je daar zo'n punt van maakte.)-
Nee dat ben ik niet met je eens, zeker niet als iemand iets stelt en vervolgens alleen maar zegt dat het 'uit de eerste hand is' en dat je maar even zelf moet googlen voor meer uitleg en bewijs.
Wie stelt moet bewijzen en als iemand er dan meer van wil weten zet je de directe link neer of je kopieert het bedoelde stukje met een link. Het is mij te vaak gebeurd dat ik er tijd in ging stoppen en vervolgens werd er gezegd dat het niet om dát stukje ging.
Het is voor de ander veel eenvoudiger om zelf te googlen want die persoon weet wat er gezocht wordt en hoe het er uit ziet. Overigens was de eerste verwijzing een heel stuk onduidelijker dan de tweede.
Ik vind dat 'google even' eigenlijk niet meer gebruikt mag worden in discussies. Vroeger riep je toch tijdens een discussie ook niet: zoek maar even op in de encyclopedie? Dan pakte je zélf de encyclopedie en zocht je het zélf even op als je er al eentje voor handen hebt.
Fiorucci
06-01-2014 om 09:45
Dalarna
Oh nee, juist voor 13/14 jarigen blijkt het helemaal geen brug te ver, maar een oplossing. Als je het 06 nummer hebt, bel je, meer hoef je niet te doen. Het nummer rouleerde onder vrienden van mijn zoon destijds, juist toen ze die leeftijd hadden.
troelahoep
06-01-2014 om 10:01
lekkere discussie hoor
... volgens mij kunnen we er beter mee stoppen. Er worden steeds maar weer dezelfde argumenten bij gehaald.
Persoonlijk lijkt me dat ILLEGAAL vuurwerk, het woord zegt het al, al verboden is. Met illegaal vuurwerk gebeuren de meeste ongelukken. Met gewoon vuurwerk, mits je het op de juiste manier gebruikt (en ja: ik lees wel de bijsluiter van drogisterijwaren) is er niks aan de hand. Je kunt bezig blijven met het verbieden van alles.... straks zijn we gezellig een 'Brave new world' (BRRRR!)
Ik vind dit soort discussies echt betuttelend en pretbedervend (net als de zwarte pietendiscussie).
Met alle dingen, die onjuist worden gebruikt, of het nu vuurwerk, alcohol, drugs, geneesmiddelen, snoeischaren, boormachines of wat dat ook zijn, gaat er wel eens wat mis.
En stel je voor dat je maar een dag in het jaar alcohol mag gebruiken, dan loopt vast ook gigantisch uit de hand!
Hombre
06-01-2014 om 10:12
Je bent een rund als je meer kapot maakt dan je lief is.
"Bovendien vergelijk je appels met peren, want alcoholmisbruik is allang verboden (en het afsteken van vuurwerk nog niet)."
Ik wist niet dat alcoholmisbruik verboden was. Hooguit de combinatie van alcohol met andere potentieel gevaarlijke handelingen (besturen van een auto, bijvoorbeeld).
Daar zit 'm wel een groot deel van het probleem. Iedereen weet dat auto's besturen gevaarlijk is. Daarom moet je er 18 voor zijn en een rijbewijs halen en is de combinatie met alcohol streng verboden.
Explosieven afsteken is minstens even link. Maar dat gebeurt met nieuwjaar massaal door dronken en/of minderjarigen en niemand heeft er ooit een bewijsje voor te hoeven halen.
Dan zie je dus dat jochies van 14 (of ze beschonken waren weet ik niet) hard knallende kogels die bedoeld zijn om recht de lucht in te schieten (die dingen vliegen een endje en knallen dan hard, in militaire termen heet zoiets een RPG, rocket-propelled grenade) plat op een muurtje leggen en aansteken, zoals een collega vertelde. Die knallen dan midden tussen de mensen als er niet iemand optreedt en het hele zootje RPG's van die kinderen afpakt (maar wie durft dat nog?).
Kinderen zijn (uit de aard der zaak) onverantwoordelijk. Dronken mensen zijn (uit de aard der zaak) onverantwoordelijk. Daarom is het afsteken van vuurwerk met nieuwjaar (waar beiden rijkelijk vertegenwoordigd zijn en handhaving van regels bijna onmogelijk is) onverantwoordelijk.
Knurf
06-01-2014 om 13:21
euh Dalarna
'Nee dat ben ik niet met je eens, zeker niet als iemand iets stelt en vervolgens alleen maar zegt dat het 'uit de eerste hand is' en dat je maar even zelf moet googlen voor meer uitleg en bewijs. '
Wat had je dan verwacht? Dat ik een bandopname klaar heb liggen van het gesprek met een van de leden van de werkgroep die het vuurwerkbesluit heeft opgesteld?
Jij wilt blijkbaar harde bewijzen, die kun je alleen halen uit stukken van kamenvergaderingen en uit de toelichting op de AMvB. En die kun je vinden als je zoekt op Vuurwerkbesluit.
Als je wilt dat ik die teksten voor je ga samenvatten en in hapklare brokken overhandig, moeten we eerst even praten over mijn uurloon. Dat is weliswaar mijn dagelijks werk, voor wethouders en directeuren die geen zin hebben om zelf in de materie te duiken. Maar ik ben, voor zover ik weet, niet bij jou in dienst.
Dalarna
06-01-2014 om 17:17
Knurf
Wie heeft het over bandopnamens en samenvatten? Ik heb het over tekst kopiëren en plakken of een link geven inclusief paginanummer. Je kunt het ook overdrijven zeg!
Vind jij het echt normaal dat iemand in een discussie zijn/haar punten laat staven met 'zoek maar op in de encyclopedie'? Verder betwijfel ik je antwoord niet eens, ik vraag alleen maar hoe lang het geleden was dat deze beslissing is genomen en wat de wetten ervóór waren. Dus een jaartal en een aanduiding over hoe het voor die wet was (bijv afsteken op de hele oudjaarsdag of bijv alleen om 12 uur 's nachts) maar blijkbaar is dat al teveel voor jou?
winterzonnetje
06-01-2014 om 18:34
knurf
"Helaas ben jij niet het middelpunt van het heelal, of de maat der dingen. En jouw huisdieren ook niet, dat blijkt maar weer. Je kunt elk argument apart gaan ontleden tot iets wat in jouw (!) ogen best meevalt (en gewoon lekker de argumenten overslaan waar je geen tegengas op kunt geven). "
Ik vind dit een beetje een flauw argument. Volgens mij reageren we zo'n beetje allemaal vanuit ons eigen referentiekader en eigen ervaringen. Dus dit is een beetje de pot verwijt de ketel. Ook jij gaat niet op argumenten in die je niet kunt weerleggen, of die je onzinnig vindt of die je niet aanspreken. Ook jij reageert vanuit jezelf. Je hebt hier meerdere malen verkondigt geen last te hebben van alcoholisten maar wel van vuurwerk. Dat is jou perceptie en gaat om jou persoonlijke ervaring.
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik weet dat vuurwerk verboden gaat worden, ik vind dat heel jammer omdat ik zie hoe mijn kinderen genieten van vuurwerk afsteken.
Dalarna
06-01-2014 om 20:29
Winterzonnetje
'Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik weet dat vuurwerk verboden gaat worden, ik vind dat heel jammer omdat ik zie hoe mijn kinderen genieten van vuurwerk afsteken.'
Ik denk dat een deel van de Amerikanen precies hetzelfde zegt als het gaat om het verbieden van wapens....
Kaaskopje
06-01-2014 om 21:06
Winterzonnetje - huisdieren
Ik heb ook nooit zo'n probleem gemaakt van vuurwerk wat de katten betreft. Sommige dingen neem je voor lief. Maar er zijn toch dingen die ik zielig vind. Zo durfde onze oudste, inmiddels overleden kat, vorig jaar niet meer naar buiten en dat is ook niet meer goedgekomen. Terwijl deze kat áltijd buiten wilde zijn als het weer dat een beetje toeliet. Het tumult van het hedendaagse vuurwerk is té heftig voor huisdieren. Het is gewoon een beetje apart wat er gebeurt in Nederland. Een vredelievend land wordt voor zo'n 14 uur omgetoverd tot oorlogsgebied. En daarvoor zit je al in opstootjes waarin af en toe een granaat over straat gegooid wordt, om de beeldspraak van oorlog maar even voort te zetten.
Ik geloof niet dat ik vind dat vuurwerk opvallend aanzet tot agressie. Natuurlijk heb je altijd raddraaiers waar je beter geen ruzie mee moet krijgen. Dat zijn dezelfde (bij wijze van spreken) die je normaal ook al intimideren met dreigtaal. Vuurwerk zet wel aan tot kwajongensstreken. En die kwajongensstreken nemen steeds schadelijker vormen aan. Was het vroeger nog een rotje waar je je lens van schrok, nu is het zo'n 'bom' die vlak voor je neus wordt afgestoken en de tegels aan je muur doen rammelen. Heb je de pech om direct naast een speelpleintje te wonen, dan ben je mooi zuur, want dat zijn de ideale plaatsen om lekker los te gaan. En omdat ik toch heus een stijgende lijn zie in de heftigheid van het vuurwerk, hou ik mijn hart vast voor komend jaar. Ik hoop dus dat er voor die tijd ingegrepen wordt. Een volledig verbod zal het vast niet worden, dus ik ben benieuwd wat dan wel.
winterzonnetje
06-01-2014 om 21:12
zie de link van nu.nl vandaag.
http://bin.snmmd.nl/m/m1mxe5qafrgw_std640.jpg
Leuke nieuwe discussie, het oliebollenverbod..... Ik ben voor!
winterzonnetje
06-01-2014 om 21:30
kaaskopje
Ik ben het voor het grootste gedeelte met je eens. Het zware vuurwerk is voornamelijk illegaal vuurwerk en maakt te veel herrie. Ik verwacht ook geen vuurwerkverbod volgend jaar, ik verwacht ook nog geen aanpassing aan wetgeving qua tijden dat je mag afsteken. Op langere termijn verwacht ik dit wel. Ook op Europees niveau zijn afspraken niet zo snel gemaakt. Ik denk eerlijk gezegd dat er komend jaar niet zoveel zal veranderen.
Roefel
08-01-2014 om 15:07
mamahippie
Legaal vuurwerk was verantwoordelijk voor meer dan de helft van alle letsels bij vuurwerkslachtoffers. Vorig jaar was dat ruim eenderde. Illegaal vuurwerk zorgde wel voor veel ernstiger verwondingen en vier keer zo veel ziekenhuisopnames als legaal vuurwerk.
van de site nos.nl
wie beweert dat illegaal voor meer verwondingen zorgt?
Knurf
08-01-2014 om 15:11
winterzonnetje
'Je hebt hier meerdere malen verkondigt geen last te hebben van alcoholisten maar wel van vuurwerk. Dat is jou perceptie en gaat om jou persoonlijke ervaring'
Klopt. Maar ik ben niet tegen een verbod op alcohol (dat jij belangrijk lijkt te vinden), en jij wel tegen een verbod op vuurwerk(dat veel andere mensen belangrijk lijken te vinden).
Het voordeel van een vuurwerkverbod is dat ook al het illegale vuurwerk sneller wordt opgespoord. Geen discussie meer over legaal of illegaal, gewoon alle vuurwerk eruit.
troelahoep
08-01-2014 om 16:34
roefel
okee, met illegaal vuurwerk gebeuren de meeste zware ongelukken. Ik geloof dat de huidige discussie voornamelijk gaat over het al dan niet toegenomen vuurwerkgeweld, waar zwaar illegaal vuurwerk grotendeels verantwoordelijk voor is. Met rotjes of een duizendklapper ontzet je geen voorgevel, wat iemand hier suggereerde dat er gebeurd was.
winterzonnetje
08-01-2014 om 18:38
knurf
"winterzonnetje
'Je hebt hier meerdere malen verkondigt geen last te hebben van alcoholisten maar wel van vuurwerk. Dat is jou perceptie en gaat om jou persoonlijke ervaring'
Klopt. Maar ik ben niet tegen een verbod op alcohol (dat jij belangrijk lijkt te vinden), en jij wel tegen een verbod op vuurwerk(dat veel andere mensen belangrijk lijken te vinden).
Het voordeel van een vuurwerkverbod is dat ook al het illegale vuurwerk sneller wordt opgespoord. Geen discussie meer over legaal of illegaal, gewoon alle vuurwerk eruit.
Ik snap je niet. Je verweet mij dat ik mezelf als uitgangspunt neem in deze discussie. Ik geef terug dat jij hetzelfde doet (en de meeste hier.) Maar dat is blijkbaar OK omdat jij niet tegen een drankverbod bent en ik wel tegen een vuurwerkverbod. Ik snap hem echt niet. Mag ik wel mezelf als uitgangspunt nemen als ik wel voor een vuurwerkverbod ben? Zo van ik heb last gehad van het vuurwerk, twee huilende kinderen omdat ze 1 meter afstonden van iemand die onwijs illegaal vuurwerk afstak en te veel gedronken had. Ik vind daarom dat alle vuurwerk afgeschaft moet worden. Dan is mijn eigen ervaring wel een geldig argument?
Stel je voor dat ik en de paar anderen die hier graag het particulier vuurwerk wilde houden het met je eens was geweest. Dan had de discussie hier maar heel even geduurd. Dan waren we het braaf allemaal met elkaar eens geweest.
Knurf
08-01-2014 om 19:22
'Stel je voor dat ik en de paar anderen die hier graag het particulier vuurwerk wilde houden het met je eens was geweest. Dan had de discussie hier maar heel even geduurd. Dan waren we het braaf allemaal met elkaar eens geweest.'
Pfff, had even gezegd dat je alleen discussieert om het discussieren. Dan was ik snel klaar geweest met je bijdragen.
Knurf
08-01-2014 om 19:25
enne
'Ik snap je niet. Je verweet mij dat ik mezelf als uitgangspunt neem in deze discussie. Ik geef terug dat jij hetzelfde doet (en de meeste hier.) Maar dat is blijkbaar OK omdat jij niet tegen een drankverbod bent en ik wel tegen een vuurwerkverbod. Ik snap hem echt niet.'
Je mag altijd van jezelf uitgaan. Van de overlast die je ervaart, of juist de lol. Wat irritant is, is als je jouw lol aan anderen oplegt. Dat jij een uurtje paniek bij je kat prima vindt, is jouw zaak. Maar verplicht anderen niet om datzelfde te vinden ('Valt mee te leven lijkt me!').
Voor jou valt daar blijkbaar mee te leven. Voor mij niet.
Fiorucci
08-01-2014 om 20:07
mamahippie
Die ontzette gevel is een feit, hier in de stad,bij maar liefst vijf huizen naast elkaar, met een vuurwerkbom...
winterzonnetje
08-01-2014 om 22:34
knurf
"Je mag altijd van jezelf uitgaan. Van de overlast die je ervaart, of juist de lol. Wat irritant is, is als je jouw lol aan anderen oplegt. Dat jij een uurtje paniek bij je kat prima vindt, is jouw zaak. Maar verplicht anderen niet om datzelfde te vinden ('Valt mee te leven lijkt me!').
Voor jou valt daar blijkbaar mee te leven. Voor mij niet"
Volgens mij is dat discussie voeren, argumenten voor en tegen aanvoeren. En soms is dat misschien even slikken en soms tref je iemand die het met je eens is. Ik relativeer de overlast die huisdieren van het vuurwerk ervaren, daar kun je het mee eens zijn of niet. Maar jij maakt er een persoonlijk verwijt naar mij van. Ik verplicht jou tot niets. Persoonlijk vind ik het meest leerzame als mensen het niet met me eens zijn, daar scherp je je mening aan. Vandaar mijn zin over stel dat je hier alleen tegenstanders van vuurwerk hebt.
Knurf
09-01-2014 om 09:19
Ik verplicht jou tot niets
'Valt mee te leven lijkt me'
Met die zin denk je voor anderen, en impliciet verplicht je anderen dus tot wel jouw standpunt.
troelahoep
09-01-2014 om 09:42
eens met winterzonnetje
afgezien daarvan dat ik toevallig ongeveer hetzelfde standpunt over vuurwerk heb, ben ik het eens met winterzonnetje, dat Knurf hetzelfde soort argumenten gebruikt.
Maar hoort het ook bij discussiëren dat je koste wat kost je aan je eigen standpunt houdt? Persoonlijk zou ik het heel jammer vinden als er niet meer particulier vuurwerk afgestoken mag worden. Ik vind echter ook dat ik weet even niet meer wie een punt heeft met de opmerking dat vuurwerk gevaarlijk is in handen van kinderen en mensen met teveel alcohol op. Misschien moet er maar een verbod op vuurwerk komen op plaatsen waar het misgaat anders. Of, zoals in Almere: daar krijgt 'de jeugd' een nieuwe voorziening omdat er minder schade is veroorzaakt door vuurwerk dit jaar. Daar heeft de gemeente gezegd dat al het geld dat niet hoeft worden uitgegeven aan herstel van vernielingen, op een leuke manier kan worden besteed aan de jeugd. Vind ik wel een goede eigenlijk.
In mijn omgeving ervaar ik echt nul overlast en ook met de vuurwerktroep achteraf valt het heel erg mee. Eigenlijk ruimt iedereen z'n eigen rommel wel op hier, en in mijn woonplaats geen meldingen van serieuze vernielingen. Ik zou het zonde vinden dat 'brave burgers' zoals die er zijn in mijn omgeving geen plezier meer mogen hebben van vuurwerk, omdat ergens in een grote stad iemand een halve straat opblaast met een bom.
en tja: als ik zelf een hekel zou hebben aan vuurwerk zou mijn perceptie wel anders zijn. Een vriendin van mij heeft in haar jeugd een keer iets vervelends meegemaakt met vuurwerk en in haar beleving wordt zij nu nog achtervolgd door rotjesgooiende jongens. Mijn ouders waren vroeger ook altijd tegen vuurwerk, dus ik was toen ook bang voor jongens met rotjes. Ik heb pas op mijn 23ste ofzo zelf vuurwerk afgestoken en sindsdien ben ik het steeds leuker gaan vinden. En voilá: die rotjesgooiende jongens zijn ineens geen bedreiging meer. Er heeft nog nooit één een rotje achter mij aan gegooid, vroeger niet en nu ook niet.
Zelf drink ik nauwelijks alcohol en ik gebruik geen drugs, dus ik zie daar ook de lol er niet van in, maar daarvan ervaar ik ook wel eens overlast. En alcoholmisbruik veroorzaakt ook heel veel ellende en kost de maatschappij veel geld. Het verschil is dat dat meer verspreid over het jaar is en de overlast niet zo geconcentreerd is als met vuurwerk en oud&nieuw.
Dalarna
09-01-2014 om 11:15
vuurwerkcd
Volgens mij heb ik het al eerder gevraagd maar heeft iemand zijn huisdier ooit getraind met een vuurwerkcd? Dus eerst zachtjes opzetten, wachten tot je dier weer ontspannen is en dan uit. De volgende dag weer ietsje harder opzetten, wachten tot het dier ontspannen is en dan uit etc?
Nils
09-01-2014 om 13:41
Vuurwerkcd
Een vriendin van mij heeft haar poes aan deze training onderworpen met het gevolg dat het arme beest nog veel langere tijd geleden heeft, maar nu tijdens de trainingsperiode (vanaf oktober). Tijdens de jaarwisseling was ze zo lamgeslagen dat ze geen last van het beest hadden. Maar de lijdensweg is dus alleen maar langer geworden...
troelahoep
09-01-2014 om 13:44
harde muziek dan?
nu dit zo langskomt, herinner ik mij van een kennis die altijd de top 2000 hard aanzette voor de hond. Ik weet niet hoe het ging met het uitlaten van het beest, maar voor in huis hielp het wel geloof ik.
Knurf
09-01-2014 om 16:20
harde muziek
'herinner ik mij van een kennis die altijd de top 2000 hard aanzette voor de hond. '
Nou, dan moet die muziek wel erg hard staan, als je de knallen wilt overstemmen! De knallen hier waren zo hard dat ik de telefoon niet eens hoorde overgaan.
Volgens mij horen honden en katten beter dan mensen, dus harde muziek maakt de stress misschien alleen maar erger.
winterzonnetje
09-01-2014 om 18:43
knurf
"Ik verplicht jou tot niets
'Valt mee te leven lijkt me'
Met die zin denk je voor anderen, en impliciet verplicht je anderen dus tot wel jouw standpunt."
Nee knurf, ik verplicht jou tot niets. Je haalt een zin uit mijn betoog en formuleert vanuit daar een persoonlijke aanval. Dat heeft niets meer met discussiëren te maken.
"Je mag altijd van jezelf uitgaan. Van de overlast die je ervaart, of juist de lol. Wat irritant is, is als je jouw lol aan anderen oplegt. Dat jij een uurtje paniek bij je kat prima vindt, is jouw zaak. "
Weet je de norm hier verschuift. Er zijn zoveel tegenstanders van particulier vuurwerk dat je bijna aso bent als je er wel van geniet. Dat is wat je hier doet knurf.
winterzonnetje
09-01-2014 om 18:48
mamma hippie
"en tja: als ik zelf een hekel zou hebben aan vuurwerk zou mijn perceptie wel anders zijn. Een vriendin van mij heeft in haar jeugd een keer iets vervelends meegemaakt met vuurwerk en in haar beleving wordt zij nu nog achtervolgd door rotjesgooiende jongens. Mijn ouders waren vroeger ook altijd tegen vuurwerk, dus ik was toen ook bang voor jongens met rotjes. Ik heb pas op mijn 23ste ofzo zelf vuurwerk afgestoken en sindsdien ben ik het steeds leuker gaan vinden. En voilá: die rotjesgooiende jongens zijn ineens geen bedreiging meer. Er heeft nog nooit één een rotje achter mij aan gegooid, vroeger niet en nu ook niet. "
Ik denk dat je gelijk hebt. Je ervaringen/ ideeën vormen voor een deel de last die je ervaart.
Knurf
09-01-2014 om 19:47
welnee winterzonnetje
'Er zijn zoveel tegenstanders van particulier vuurwerk dat je bijna aso bent als je er wel van geniet. Dat is wat je hier doet knurf.'
Euh, ik doe niks hoor. Ik heb jarenlang vuurwerkshows mogelijk gemaakt, dus waarschijnlijk heb ik meer ervaring met vuurwerk dan wie dan ook hier op dit forum. Natuurlijk mag iedereen die geniet van vuurwerk, dat uiten. Hier, op het forum, of waar dan ook. Maar vervolgens ontstaat er een soort verongelijktheid, waardoor het lijkt alsof de liefhebbers niet meer mogen genieten. Jij bent degenen die reageert alsof je aangevallen wordt. Alsof mensen die consumentenvuurwerk willen afschaffen jou van je laaste pleziertje in je leven willen beroven.
Ik houd van een mooie vuurwerkshow. Uitgevoerd door mensen die er verstand van hebben. Ik weet te veel over de risico's, ook van legaal vuurwerk, om te kunnen genieten van opgeschoten pubertjes met hun knalvuurwerk. En ik heb last van de herrie met oudjaar. Lekker puh.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.