Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Nicky

Nicky

27-12-2014 om 21:36

Vuurwerk gedoe


Evanlyn

Evanlyn

06-01-2015 om 10:26

Je vergeet de oranje vlaggetjes nog.

Barvaux

Barvaux

06-01-2015 om 10:29

ja klopt

Ze slaan zo vaak door... waar geen vuurwerk of tv mag gaan ze over op alcohol

Tink

Tink

06-01-2015 om 11:25

pfffff

Ik ben elk jaar weer blij als het voorbij is, dat vuurwerk, en iedereen al zijn vingers nog heeft.

Wij steken zelf nooit wat af, hoogstens sterretjes. Dit jaar waren mijn jongste 3 kinderen (13, 11 en 7) nog even buiten kijken toen mijn man en ik al binnen waren. Met de nodige waarschuwingen natuurlijk.
Gaat er zo'n pipo hier in de straat rotjes afsteken, veel te dichtbij. Oudste zoon waarschuwde, en ze wilden net een stukje verderop gaan staan toen er al 1 zo'n ding langs de hand van de jongste kwam scheren. Gelukkig alleen een rood plekje, niet eens een blaar. Maar grrrrrrrrr........ stommeling.

In de klas van oudste zoon was er 2 jaar geleden een jongen die op een haar na zijn oog is kwijtgeraakt doordat hij met illegaal vuurwerk liep te klooien. Dat heeft wel stevig indruk gemaakt toen, en dus talen ze er bij ons niet naar. (Diezelfde knul uit het stukje hierboven wilde onze kids ook nog rotjes geven maar dat hebben ze beleefd geweigerd.)

Nee hoor, afschaffen. Zet een vuurkorf op straat en dan wordt het ook heel erg gezellig samen met alle buren, zeker weten. Daar hoeft geen orentergend en levensgevaarlijk geknal bij.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-01-2015 om 19:14

Barvaux

Ik verbaas me echt over je. Normaal vind ik je zo verstandig, maar nu lijk je net een kind waar het speeltje van afgepakt dreigt te worden.

"Kaaskopje: ALS je vergelijkingen wil trekken, doe het dan goed. Wij hoeven niet bang te zijn dat die kangoeroes hier de grens over komen en dat Ierse vrouwen hier abortus komen doen is geen gevaar voor de samenleving daar."

Het ging me hier ook niet om een voor ons gevaarlijke situatie voor onze of hun samenleving (hoewel dat op persoonlijk vlak in Ierland natuurlijk wel speelt), maar om keuzes die EU-landen maken en daarbij niet kijken of ze wel op een lijn zitten met de rest van Europa. De regels van Ierland zullen inderdaad geleid hebben tot abortussen overzees, dat was vroeger met Spanje ook aan de orde. Tot voor kort waren de strenge regels wel gevaarlijk voor Ierse vrouwen. Het leven van de vrouw was ondergeschikt aan het leven van een ongeboren leven. Nu mag een ongeboren leven afgebroken worden als het leven van de moeder daarmee gered kan worden. Op zich is dit een totaal ander onderwerp, maar ook weer niet. Het gaat om mensenlevens, mensengezondheid. Verminking door vuurwerk kan ook teruggedrongen worden door de regels te veranderen. Legaal vuurwerk afschaffen, vuurwerkverkoop afschaffen. En je mag lachen omdat ik zeg dat dat al flink zal schelen.

Barvaux

Barvaux

06-01-2015 om 20:07

kaaskopje

Je doet het weer, je hebt het over dat ik een klein kind lijk wiens speeltje wordt afgepakt maar al meermaals heb ik gezegd dat het van mij zo verboden mag worden. Ik signaleer alleen de problemen die daarna kunnen ontstaan die jij vervolgens wegwuift.

Nu moet ik weer op al jouw voorbeelden over kangoeroes en abortus in gaan en daar pas ik voor, dat doe ik in andere draadjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.