Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Alison

Alison

13-11-2016 om 22:21

Vernoemen kleinkind


Tijgeroog

Tijgeroog

19-11-2016 om 17:45

Triva

Nee, m'n man heeft er vier. En moet soms nadenken wat die zijn, hij geeft er niet veel om. Maar als ik wel graag meerdere namen had gegeven was hij daar ook zo in meegegaan.

twee namen

Mijn kinderen hebben zo'n standaard achternaam dat twee voorletters echt wel handig is.
Ik ben zelf soort vernoemd naar mijn oma. Mijn oma had een nogal ouderwetse naam, een van de vele varianten op Maria. Mijn naam die helemaal niet op de hare lijkt is ook een variant van Maria. Mijn oma was er tevreden mee.

Tuinstoel

Tuinstoel

23-11-2016 om 15:15

Bij mijn man in de familie gingen ze gewoon de apostelen af. Wel zo makkelijk.

Zo van: onze zoon heet Petrus Jacobus Maria, maar we noemen 'm die er niks mee te maken heeft, hooguit zelfde beginletter.

En daar hebben ze meer zonen van.

Ach ja, ieder zijn keuze... (maar niet de mijne).

En hier

Ik baalde altijd dat ik maar 1 voornaam had die ook nog eens met de letter i begon. Zo'n zielig streepje op de post.
Dat was ook de reden dat onze dochters 2 voornamen hebben.
Mijn broer en ik zijn niet vernoemd, bewust niet. Mijn ouders zagen een naamzieke oma bij oudere kleinkinderen en wilden dat niet.
Onze dochters zijn ook niet vernoemd. Mijn vader zegt alleen wel eens gekscherend dat alle letters uit zijn voornaam in de eerste en tweede voornaam van onze oudste zitten .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.