Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
liza

liza

04-02-2017 om 18:22

Veilig Thuis, hulp


Triva

Triva

20-07-2017 om 19:52

Tsjor

Ok sorry, je eerste zin daarna duidde daar niet op en toen las ik over het tegendeel heen in de tweede zin.

liza

liza

04-08-2017 om 11:38

nieuwe woonplek

Nieuwe woonplaats is idd. groter. Kind heeft idd. betere slaapplaats. We allemaal hebben ietsjes bewegingsruimte. Zelfs een kleine tuin waar kind kan buiten eigene spullen neer zetten. Nu maar tot sept. afwachten, laten dat (naam verwijderd door forumbeheer) heeft langs gekomen. Tussendoor, elk kind in Nederland zou kunnen meer tijd besteden met eigene moeder. Het is erg gezond als ze ook wereld ontdekken en niet alleen in speeltuin zitten. Het liefst in een natuur: in zomer bonen zaaien, zonnebloemen planten, aardbijen plukken, dieren en insecten leren kenne. Vogels. Ze voeden. Leren lief zijn voor ze Benamingen, zijn groei ei levensritme. Dorpsleven, dorpskinderen, dorps-spelen leren kennen. In dat betreft is eigenlijk hele onze familie mee eens... En dan terug naar een stad, waar handen moeten schoon zijn en mag niet in een splas springen. De thema is meer of min over. (100-1000 jaar geleden was vanzelfsprekend dat kinderen dichtbij natuur veel van een jaargang had geleerd wat helaas door urbanisatie weggespoeld is.)

liza

liza

08-09-2017 om 19:21

Op een helf van een september...

Het is nu helft van september. We hebben niks gehoord van onze VT ambtenaar degene beloofte om ons nog herhalend te blijven inspekteren. Alweer een vraag, wat nu? Zelf contact nemen en ze vragen toch langs te komen of blijven af wachten tot ze op een mooie dag zonder waarschuwing alweer achter de deur staan? Gelukkig is verhuizen af.
We hebben in Letland een fantastische zomer had waar kind kon op volle gang met dorp en natuur mee leven. Ik ben een mantelzorger voor operatie meegemaakte vader geworden en kind heeft een flinke huis als een erftenis gekrijgen. Het is te doen dus. Nog afwachten dus. Heb in fb forums wel met andere moeders in contact gekomen degene verklaren als van een mond: Nee, niet in elk gemeente is CB verplicht, en niet in elke gemeente word ouders gedwongen om kraamzorg op volle maat in piep kleine woonruimte in duwen zoals het bij ons gebeurd en nee, niet bij elk kleine ongeluk is normaal, dat ambulance medewerker meteen melding doet tegen een moeder van een kleine kind. "Vloer was vis en kind slaapt samen met moeder." Het is dus waarschijnlijk echt een Leiden-ding geweest. Ook heb onderzocht, hoe situatie in Baltische landen is. Nee, ook hier is niet verplicht om per ce huisarts of kraamzorg dienst in huisomgeving hebben en ook hier is niet verplicht om vaccineren op volle gang of ook hier meldt ambulance niet per ce kinderbescherming bijzonders niet voor vieze vloer. Misschien als moeder kind slaat of zo. Maar zeker niet voor vieze vloer. Iedereen voor wie heb deze verhaal verteld blijft me verbaasd te kijken. Het is gewoon stap te ver, dat onze verhaal wat hier normaal genomen is. Afwachten duurt lang, heb van zomer niet veel fotos gemaakt dus niet veel bewijs dat zij hier veilig is. Geen voorbereidingen. Afwachten afwachten afwachten.

liza

liza

08-09-2017 om 19:25

wat voor?

Mijn theorie: Onder het mom van etnische schoonmaak of Wilders club hebben zorgwerkers elk excuus geprobeerd om te gebruiken om ons so ver te krijgen dat ik met kind zou toch vertrekken en niet in NL kunnen blijven. (Jonge moeders zijn van dat kant makkelijke hap om te manipuleren.)

Verzet je dan

en laat je niet wegjagen.

Tsjor

Info uit objectieve hoek

Het is goed mogelijk dat ze dat dossier sluiten als ze geruststellende info verkrijgen uit objectieve hoek. Denk hierbij aan een medewerker van een peuterspeelzaal. Een medewerker van een spz is in de gelegenheid te beoordelen of een kind sociaal is. Een medewerker is objectief itt een ouder. Als een ander voor je kan pleiten dat jij het goed doet, kan het boek worden gesloten.

'objectief'

'Een medewerker is objectief itt een ouder.' Flanagan, op die uitspraak zul je veel kritiek krijgen, want er zijn teveel situaties waarbij een 'professionele medewerker' van alles signaleert en interpreteert, zonder de situatie goed te kennen, en daarbij grote inschattingsfouten maakt.
Als het dossier gesloten wordt zou dat ook meegedeeld moeten worden.
Ondertussen kun je altijd zelf om het gesprek vragen en zelf aangeven dat je nu, na de verhuizing, van de spanning over hun interventiemogelijkheid af wil.

Tsjor

Meerdere ogen

Vanuit het oogpunt van een vt-team gezien, zullen ze een beroep doen op bronnen die geen binding hebben met de ouders maar het kind wel lang gezien kunnen observeren in een speelse omgeving, om te zien of er problemen zijn.

Wij waren ook niet blij met de beschuldiging aan ons adres. We snapten dat men maanden later contact opnamen met de nieuwe school om te horen of kind problemen en zorgen kende, of het altijd op tijd kwam, of het respect had voor de docenten etc. Allemaal vragen terwijl wij, de ouders, al hadden aangegeven dat kind op die school aangenomen was en het goed ging. De info van de ouders telt niet, de info van derden wel. Dat zijn de meerdere ogen voor een vt.

Als een dossier nog niet gesloten is, kan dit verklaard worden door het ontbreken van bevestiging van derden dat het nu goed gaat omdat moeder en kind uit zicht waren.
Er is 'rook' dus kan er mogelijk ook een vuur zijn. VT vertrouwt niet op ouders die aangeven dat de rook voorbij is.want stel dat de kreet brandmeester te vroeg geroepen is.

Liza kan natuurlijk een gesprek aan gaan. Maar dan loopt ze het risico dat men gaat zeuren om de scholing van hun kind. Haar opmerking over de etnische schoonmaak en de Wilders-club komt niet geruststellend over. Haar boosheid verraad zo dat het lijkt of ze de situatie ontkent terwijl de VT daar toch een ander beeld van heeft. Praten met Vt heeft pas zin als ze kalm over komt.

Ze kan het ook laten dood bloeden, geen acties ondernemen, vertrouwend op haar goede zorg. Zolang er geen verdere meldingen binnen komen, is dit geen urgente situatie.

Liza, Hecht niet te veel waarde aan een melding dat het gesloten is; je gegevens staan in een systeem en zijn met een druk op de knop zo te voorschijn. Laat het los en focus je op je kind. Een Vt laat zich niet zeggen wat te doen.

Target

Target

09-09-2017 om 11:15

sorry hoor

"Mijn theorie: Onder het mom van etnische schoonmaak of Wilders club hebben zorgwerkers elk excuus geprobeerd om te gebruiken om ons so ver te krijgen dat ik met kind zou toch vertrekken en niet in NL kunnen blijven. "

Sorry hoor, maar elke keer als iemand het ergens niet mee eens is en weigert de hand in eigen boezem te steken dan is het een etnische schoonmaak. Of dan ineens ben je jong en te manipuleren. Ik vind dat zo'n zwaktebod, dooddoener of hoe je het ook wilt noemen. Je bent notabene op een gepland zomerbezoek bij je familie geweest, maar nu het je uitkomt noem je het vluchten. Dat is pas het manipuleren van feiten.

Angela67

Angela67

09-09-2017 om 13:15

àha

zou Liza's 'theorie' een variant van Godwin worden? https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin
gr Angela

liza

liza

20-09-2017 om 10:50

het niews! onze verhaal gaat dus door

Had mijn man op skype vandaag s ochtends en hoorde dat onze verhaal door gaat. Ambtenaar (naam verwijderd door forumbeheer) komt niet naar ons, hij is ziek. Onze dossier is overgenomen door iemand anders. Ik kreeg haar-hun naam nog niet opgeschrijven. We hebben met man besproken hoe we gaan bezwaar samen in dienen. Tussendoor heb ik ook thuiswerk gedaan, wat eigenlijk betekent een rommelige omgeving? Hoe zitten dan uit andere kamers en omgevingen pas na drukke speeldag? Netjes? Van mijn onderzoek lijkt dat de beeld overal of hoe veel lukte om in youtibe clips te vinden, overall rommelig is. Dus mijn vraag is, hoe dat kon als een argument gebruiken om melding te schrijven. Als daar andere aspecten waren, waarom waren ze niet ter discussie gebracht. Over rommelige kinderomgevind, dat klopt, het is steeds rommelig bij ons. Heb zelfs een zeer rommelige kinderdag-systeem gevonden wat erg leuk is! Forest kindergarten – ing. k; Waldkindergarten – sk. k; Friluftsbarenhage, Naturbarenhage. Zou interessant zijn om te horen, wat jullie vinden daarvan. Het is een film gemaakt daarover. Als we in oktober in Leiden komen, en als daarvoor een tijdstip is, gebruik ik de mogelikheid om deze film in locale Vrijplaats te presenteren. Hoe verder met leven? Persoonlijk ben ik niet motiveerd en voorbereid nog jaar of jaren onder begeleiding-controle van Veilig Thuis te leven. Het is nog steeds onduidelijk wat ze wensen en in lange besprekken waar ik-we moeten rapporteren, hoe veel keer per dag doen we was, waar ik moet demonstreren hoe veel woorden kind al weet of van welk stof naai ik mijn luiers voor mijn kind, daar kan ik echt niet tegen. Vind het gewoon intimiderend. Als we terug zijn, krijgen we hopelijk kans om een ambtenaar van Veilig Thuis te bespreken. Hoplelijk wordt het een besprek over hoe om bezwaar indienen niet hoe "vroutje moet leren zelf netjes dragen en als moet, kind toch af en toe laten zien."

liza

liza

20-09-2017 om 10:55

Verder: een steungroep en een film

Pas na bijna 1 jaar schrijven voor deze forum en met dank voor steun van jullie, wordt nu een webpagina-webgroup gelanceerd, een steungroep van Leiden voor vrouwen degene onterecht Veilig Thuis melding hebben gekrijgen. Iemand voelt dat ze mensen bij zijn verhalen een luisterende oor kunnen geven zoals ze in deze groep hebben so fijn gedaan, het zou daar mogelik zijn maar ook zou mogelik zijn op een kaart brengen, hoe veel dan eigeinlijk zon "spontane meldingen gebaseerd op iemands maag gevoel" geschrijven worden, wat is de gevolg. (Zou in eind van deze maand al hopelijk de adress publiceren.) Ook is er een fijne niews, er is in Letland een funds degene thematische documentaire films financieel ondersteund, zo kunnen we over onze verhaal ook een film maken! Al voorhand op zoek voor een geluidsman.

Niet logisch Liza

Jij denkt nog dat je op grond van argumenten, rommelige huizen is normaal en juist ontwikkelend, van deze mensen af kunt komen.
Maar zo zit dat niet. Ze zijn niet gevoelig voor argumenten en elk argument kunnen ze weer aangrijpen om jou zwart te maken: moeder wil dat we haar 'rommel' normaal gaan vinden. Eindeloos.
Deze mensen willen zich nuttig voelen en graag blijven helpen en in jou hebben ze een mooi slachtoffer: van alles valt er op te merken dat niet gemiddeld is: buitenlandse, thuismoeder, alternatieve gang van zaken.

Ik wens je heel erg veel sterkte. Ik zou proberen mijn klep te houden en er nog maar een vraag uit te persen: ik wil u vragen om ons verder met rust te laten. We hebben niets misdaan, zie de afsluitbrief, en verdienen uw doorgaande bemoeienis niet en vinden uw aanwezigheid ongewenst.

En anders een advocaat in de arm nemen en naar de kinderrechter en hopen dat die het met je eens zal zijn dat dit op moet houden.

liza

liza

20-09-2017 om 11:07

Over een "forest kindergarden"

Forest kindergarten – ing. k; Waldkindergarten – sk. k; Friluftsbarenhage, Naturbarenhage https://en.wikipedia.org/wiki/Forest_kindergarten

Echt een aanrader voor alle rommel-liefhebbers! Dat is wat ik zelf erg sterk een voorstaander ben aaltijd geweest. (Kind laten wennen met weeromstandigheiden, bloot-voet laten lopen, creatif leren omgaan met natuuromgeving.) We hebben dat nu hier in Letland voor hele zomer erg intensief gedaan, en dat echt werkt! Kind is pas 2 jaar oud maar herkent bloemen, planten, bepaalde insecten, bomen. Zij ziet de bos niet als een decoratieve bijvoering voor "normale leven" maar als iets gewoons.Ook helpt het flink geld te sparen, veel van chinese plastic of waldorf-speelgoed of binnenruimte speelgoed heeft in bos-omgeving duizend alternatieven, wat kan ook geplukt worden, thuis meegebracht worden. We hebben net op laatste boswandeling bijvoorbeeld onder een grote denneboom terecht gekomen, daar 25! Lactarius deliciosus tegen gekomen, mee genomen, op een pan gezet en opgegeten met aardappels daarbij. Paar paddenstoelen liet we achter voor slakken dat ze zou ook een plek hebben om in te wonen.Het is een mooie documentaire film over dat opvoedingsstrategie gemaakt, hopelijk lukt het in Nederlands te vertalen en presenteren.(Veilig Thuis zou dat misschien niet leuk vinden maar het meest van forest kindergarden-stijl instanties zijn gebaseerd op ouders eigene vrijwilligerswerk, iets wat in jaren 50 in nederland onder een naam van kinderspeelgroep oorspronkeijk was.)

Walden

http://www.debezigebij.nl/boeken/walden/

Dit soort natuurliefhebberij is verdacht voor de overheid. Je wordt er maar burgerlijke ongehoorzaam van, een hippie, een tegendraadse denker. Een zelfdoener.

Li

Li

20-09-2017 om 12:35

Ik snap helemaal wat je bedoelt Liza, maar ik houd dit soort opvoedmethodes ver van scholen en instanties. Die snappen hier niks van en willen dat je je kind traint als een hondje. Veel knikken en meepraten en ondertussen fijn je eigen ding doen, dat is het beste. Het gaat er namelijk niet om dat je ze bekeert tot de juiste opvoedmethode, maar dat je van ze af komt. Dat moet je doel zijn.

liza

liza

20-09-2017 om 23:23

de steungroep voor slachtoffers open!

De steungroep voor slachtoffers van VT, moeders, targets van false meldingen voor Kindermishandeling is nu open.

https://steungroep-vt-valsemelding.blogspot.com

De droom is, we kunnen uit vinden, wie zijn de grootste klachtindieners in het regio Leiden, Zuid-Holland. Ook proberen we flinke sociale profilatie doen, wie ze zijn en hoe zijn ze gemotiveerd. (Gebeurt het wel eens gratis iets.)

Mooi

Hopelijk gaan er veel ouders/moeders zich melden op je website Liza.
Ik zou wel een verwijzing link doen naar de stichting KOG. Want verhalen is mooi, en steun elkaar is ook mooi, maar echte hulp is soms hard nodig.

https://www.igz.nl/Images/Basisset%20kwaliteitsindicatoren%20ziekenhuizen%202014_tcm294-360795.pdf

Voorheen kon je ziekenhuizen ook vergelijken wie er meer of minder zorgmeldingen deed. Helaas is die indicator in de kwaliteitsbeoordeling afgeschaft.

"De indicator signalering van kindermishandeling is vervallen, onder meer omdat de ziekenhuizen nu de grootste groep aanvragers van adviezen zijn bij het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) en een van de belangrijkste groepen vormen bij het aantal meldingen van kindermishandeling aan het AMK."

Anders kon je nog zien waar je je kind met iets meer kans op veiligheid naar toe kon brengen.

Maar prima om bij te houden wie er vaker aan zorgmelding doet, kun je die beter vermijden.

Rommel en paddenstoelen

Eerlijk gezegd, krijg ik wel een beetje medelijden met je man. Heeft hij het voor elkaar gekregen dat jullie in een grotere woning wonen zodat het kind niet in rommel leeft, begin je aan thuiswerk en is het nieuwe huis wederom een rommelige boel waardoor de kans op sluiten van dossier vertraging kan oplopen.

En,
Nu begint Liza ook weer aan een andere hobby; paddenstoelen uit het wild plukken. Daar is VT wel heel huiverig voor ant stel je voor dat het kind een verkeerde paddenstoel plukt en in de zak stopt waarna die ook genuttigd wordt. Welke moeder neemt nou zo'n risico. Vertel VT alsjeblieft niet over je nieuwe hobby!

liza

liza

26-09-2017 om 16:12

niews- ontwikkeling

Voor vandaag dus had VT medewerker (degene zich niet voorgestelde, gewoon een medewerker) gelooft dat komt langs. Mijn man had alle vergaderingen geannuleerd, zat thuis om te wachten. Kwart over afgesproken tijd belde mens op om te zeggen dat zij toch niet komt en begon telefonisch ondervraag: of vaccinaties van kind nu gemaakt zijn en of voor kind kinderdagverblijf is geregeld. Geen woord over bezwaarschrift. (Geen woord ook wat om te doen, volgens mij hebben we een serieuse probleem, de afsluitbrief wat (naam verwijderd door forumbeheer)had geschrijven was vol van schreefdelen wat door emirisch onderzoek op geen enkele manier door 2 korte bezoekjes zou had kunnen uitgevonden zijn.)Medewerker heeft dus nu een nieuwe afspraaktijd gegeven. 9 oktober. Wat mij intereseert, of ik mag deze ontmoeting filmen. Omdat het gaat door en om financies krijgen om 1 jaar te kunnen filmen documentaire film over dat onderwerp heb ik een korte stuk van gefilmde materiaal nodig, waarover dat gaat. Mag ik filmen op een afspraak van VT? Probeer daar nog daarover bellen. Ook alweer dat vaccinatieonderwerp. Van alle mogelijke instanties heb ik gevraagd, is gezegd, vaccinaties zijn vrijwillig, ze kunnen NIET gedwongen worden door VT. Maar toch was het bijna 1ste vraag van mn man kreeg. In het stijl "laten jullie dat nu netjes af prikken en ik zorg dat het komt goed met jullie." Het filmavond-discussieavond met 2 documentaire films over alternatief opvoede zijn aan het voorbereidingsfaze. Waarschijnlijk schreef ik overzicht pas als dat 9de okt. ontmoeting af is. Wensen jullie fijne herfst en zonnige dagen om toch tijd vinden om naar het bos te gaan. Het is erg mooi en rustgevend daar.

Jackie

Jackie

26-09-2017 om 21:21

filmen

Volgens mij mag je niemand zonder toestemming filmen. Dus je kan het aan de VT-medewerker van te voren telefonisch vragen of bij binnenkomst vragen, voor het filmen begint. Het eerste is wat netter.

Target

Target

26-09-2017 om 22:59

Tip site

Zet die site om in Engels of correct Nederlands maak gebruik van kopjes en spaties.
Het doel van je site vind ik onduidelijk, zowel hier als op je site.
Het is rommelig, slordig en onoverzichtelijk en zo ga je ook daar niet bereiken wat je hier niet bereikt.
Het is niet netjes dat je de naam van die persoon hier noemt trouwens.
Ik hoop niet dat je laatste zin een hint was naar al die domme onwetende ouders overal.

Markat

Markat

26-09-2017 om 23:29

Nederlands

Ik heb ook even op je site gekeken, ik lees hier al langer mee. Ik zie aan je taalgebruik dat je een intelligent persoon bent (grote woordenschat, kennis van specifieke uitdrukkingen). Maar de taal op je site moet echt 'vertaald' worden in correct Nederlands. Vind iemand die je daarbij helpt.

liza

liza

27-09-2017 om 10:25

aan marakat

bedankt! we zal het doen! Het vraag is ook hoe groep zou eigene doelgroep te kunnen bereikenen. Moeders met beschuldiging in kindermisbruikt zetten zelf niet een daarop wijzende bord op een nek.

liza

liza

27-09-2017 om 17:51

uiteindelijk

Uiteindelijk heeft mijn man een tijd gevonden en hun versie van bezwaarbrief geschrijven tegen afsluitbrief van VT. We gaan niet nog piketeerden met posters voor de kantoor van Leidse VT maar als de steungroep voor moeders daarvoor voorbereidingen doet, is het ook zeer vaarschijnlijk. Wat mn man uiteindelijk op papier had gezet (hij zou zelf een schrijver moeten noemen maar bij hun, shcrijven duurt altijd lang, hij krijgt een writersblock en wat dan ook...) Wij zijn van mening dat (naam verwijderd door forumbeheer) zich in zijn schriftelijke eindrapport schuldig maakt aan valsheid in geschrifte, smaad en laster. Valsheid in geschrifte is een ernstig misdrijf volgens de Nederlandse normen en waarden, in casu het Wetboek van Strafrecht.

Wij verzoeken VT om per direct ervoor te zorgen dat alle copieën van het eindrapport van (naam verwijderd door forumbeheer) die verspreid zijn naar samenwerkende instanties teruggetrokken, danwel vernietigd worden. Dit om te voorkomen dat er een echoput van fake nieuws en laster ontstaat in de diverse zorgdossiers over ons gezin.

Wij zullen een tuchtrechtelijke procedure starten bij het College van Toezicht van SKJ om het gedrag van (naam verwijderd door forumbeheer) onafhankelijk te laten toetsen, en zonodig ons bovengenoemd verzoek aan VT kracht bij te zetten. Wij hopen dat deze tuchtrechtelijke procedure leidt tot een eenduidige, formele disciplinaire maatregel tegen (naam verwijderd door forumbeheer)

Wij zullen geen formele klacht indienen tegen VT, omdat we ook heel goede ervaringen hebben met deze organisatie, en we de verdere afhandeling van de onterechte melding door ambulancepersoneel over een zogenaamd 'ernstig vervuilde woning' normaal willen kunnen afhandelen zonder hier extra druk op te zetten. Onze klacht betreft specifiek de in onze ogen onprofessionele, arrogante, hypocriete, op leugens gebaseerde en vooral extreem contraproductieve handelswijze van (naam verwijderd door forumbeheer), die ons gezin veel onnodige 'immateriële schade' heeft toegebracht.

liza

liza

27-09-2017 om 17:54

goede ervaringen

... persoonlijk snap ik niet welk soort van "goede ervaringen" heeft hij... zoals hij in de brief schreeft maar goed, misschien is het voor geval(len) wat nog komen. Persoonlijk ga ik mn man overtuigen dat we zou toch naar Letland te gaan emigreren...

Geen speld tussen te krijgen

'Persoonlijk ga ik mn man overtuigen dat we zou toch naar Letland te gaan emigreren...' Wat er ook gebeurt, wat mensen ook zeggen, alles drijft in deze richting, er is geen speld tussen te krijgen.
Ik hoop dat je man dan net zoveel tijd met zijn kind kan doorbrengen als jij, paddestoelen plukken, de bloemetjes leren kennen etc.

Ik ben geen fan van je opvoedingswijze. Je wilt vooral terug, terug naar 100 jaar geleden, terug naar je eigen jeugd, terug naar je land van herkomst. Je leeft achteruit in plaats van vooruit. En dat legitimeer je op het leven van je kind. Maar de toekomst van je kind ligt vooruit.

Als man zou ik erg balen: zoveel gedaan voor vrouw en kind, zoveel energie erin gestopt, zoveel tijd, zoveel voor over gehad, en dan toch wat vooraf al gegeven was. De beslissing om naar Nederland te gaan was jouw beslissing, maar je krijgt het niet voor elkaar om ook maar iets te begrijpen van de andere cultuur waarin je bent gaan wonen. Je mag dan wel intelligent zijn, slim ben je niet.

Tsjor

Einde

Alles wijst erop dat VT het dossier echt definitief wil sluiten. Het feit dat iemand de afspraak telefonisch afdoet bijvoorbeeld. Dat er al een afsluitingsrapport is geschreven etc.
Natuurlijk kun je alle aandacht van VT vast blijven houden door terug te komen op je bezwaarschrift, door zelf fouten te maken (naam van medewerker noemen bijvoorbeeld), door te gaan filmen en als dat niet mag daar weer boos over te worden etc. etc.
Vaccinatie is niet verplicht en dat kan ook je antwoord zijn: sorry, maar vaccinatie is niet verplicht in Nederland. Wat betreft het kinderdagverblijf etc., ja, je wil je kind helemaal voor jezelf houden en daar kunnen vraagtekens bij geplaatst worden. Een moeder is niet per definitie heilig. Enige zelfreflectie, besef dat er nog meer invloeden zijn die ook goed zijn voor je kind etc., dat is wel belangrijk voor je kind. Een kind isoleren van de omgeving (inclusief de vader) is een kritiek punt. Daarmee houd je de aandacht wel vast. Als je echt van VT af zou willen zou ik mijn kind opgeven voor een of twee dagdelen kinderopvang of peuterspeelzaal of een andere vorm van kontakt met andere kinderen en mensen.
bespreek met je man die twee punten, zorg dat je een rustige reactie kunt geven en volg eht advies van AnneJ op: 'Ik zou proberen mijn klep te houden en er nog maar een vraag uit te persen: ik wil u vragen om ons verder met rust te laten. We hebben niets misdaan, zie de afsluitbrief, en verdienen uw doorgaande bemoeienis niet en vinden uw aanwezigheid ongewenst.'
Maar ik denk dat je VT graag aktief wil houden in je leven om je eigen slachtofferrol te kunnen blijven doorvoeren, een machteloos slachtoffer van een naar systeem, waarvoor je omwille van je kind met je kind moet 'vluchten'.

Tsjor

Puber

Lisa, je doet me erg denken aan mijn puber die ook alle (in mijn ogen) onschuldige vragen als een persoonlijke aanval opvat.

Alleen al je reactie op de vraag of je dochter alle inentingen heeft gehad... ("ik heb alle instanties gevraagd en blablabla"). Je blijft echt ruzie zoeken, ik kan het niet op een andere manier zien.

liza

liza

13-10-2017 om 17:46

het zeer veilige zorg gaat door vol.1

Dus hebben we in september in Letland een kaarte gekocht on thuis te komen. In begin van oktober. Het was op hetselfde tijd terwijl de ambtenaar van VT telefonisch mijn man door gaf dat ze wel een thuibezoek willen bij ons doen. Op deze keer wou we vantevoren weten wanneer ze komen. En ze zei dat ze ook willen komen terwijl we al terug zijn "om zeker zijn dat het inderdaad goed gaat met ontwikkeling van kind." Het was weer een maandag. (Alle 4 keer VT heeft onze huis bezocht waren maandag om 10 uur.) We had op vrijdag beland. We had alle voorbereidingen gedaan dat de reis zou niet mis gaan. Een avond vantevoren naar het vliegveld gekomen. (Wie weet, of de treinen so vroeg s ochtends gaan of is vertraging.) Ik had een copie van het passpoort van mijn man mee waarop hij had ook handmatig geschrijven dat hij akkoord is dat hun dochter reist met haar mama. Al 3 dagen voor VT bezoek dus waren we beland. We kon spullen uit de dozen op eigene plekken zetten. Kind kon even oudere speelgoed ontdekken en naast huis staande speelplaatsen te bezoeken. (Het zijn 6 hiernaast, in totaal.) Als regel zijn ze leeg, ca. 100 percent van locale kinderen gaan naar kinderdagverblijf, zijn ouders werken voltijd. Nauwelijks ouders te zien degene zelf tijd met eigene kind besteden. Wel soms omas. De stress van aankomende bezoek van VT was op lucht al 3 dagen van te voren. Kritisch hadden we op deze keer met man hele huis doorgekijken. Wat ze zou kunnen vinden, wat ze zou kunnen niet leuk vinden. Wat ze zou kunnen willen zien etc. Kwesties zoals, of ze dat hygienisch vinden dat we onze schoenen zonder scoenenkast direct op een rij van een ingangs vloer laten staan? Of het okee is dat kind momenteel de allerkleinste kamer van hele huis had gekrijgen. Het was voornamelijk omdat daar was een zeer mooie lamp op het plafon geinstalleerd maar in andere kamer was zon gewone leelijke lamp. Vragen zoals of moeten we laten zien dat de kind ook aparte eigene hanger voor har kleren in gang heeft. We had voornamelijk dat nog niet afgemaakt. Stress voor 3 dagen. Genieten van zeer blije kleine. Blij voor nieuwe omgeving. Speelgoed. Speelmaatjes. Op maandag 9 okt ben ik om 5 uur wakker. Ik stofzuig nog maals hele huis. Op 30 over 9 stofzuig ik nogmaals hele huis. (Tussendoor is daar al wat stofjes hier en daar gevallen.) Mijn man zegt al "je heeft geen redenen om bang te zijn, hou nu eens op!" Kind krijgt wegwerp luier aan. (Stel, de komissie zit op onze bankstel en ze zien hoe zelfgemaakte katoenen-ontwerp van mij toevallig gaat lekken. Onhygienisch, dat kan dus niet. Pampers aan en punt.) Wat meer? Anton gilt op een moment: "je naaimachine, je naaimachine!" Ik zet het weg. Het is zeer duidelijk een gevaarlijke voorwerp en hoort niet in een speelruimte van een kind. Op tijd komen binnen 2 zeer lieve dames, goeduitziende, zonder uniform, zo jaren 30 oud. (Of ze zelf kinderen hebbben? Schat dat wel, of het minst een van ze heeft wel.) Ze stralen positiviteit uit terwil ze in onze woonkamer komen en achter de tafel zitten. (Ze nemen geen schoenen af! Kunt u vorstellen, ze nemen geen schoenen af! Pas na alle dat stofzuigen zie ik hoe iemand met mooie hakken maar wel van de straat op onze glasperlenspiel stapt.) Doen ze dat wel eens overal? Hetselfde merkte ik ook bij kraamzorg en andere instantie-medewerkers degen bij ons binnen zijn gekomen. Geen enkele heeft schoenen af genomen. (In andere culturen zou daar een nette discussie in het gangetje bij horen. Als mens binnen komt, zou hij meteen gaan eigene bootjes parkeren en huiseigenaar zou moeten hoofd schudden "nee nee, niet af, niet af, het is een rommeltje hier.")

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.