Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
liza

liza

04-02-2017 om 18:22

Veilig Thuis, hulp


Li

Li

31-03-2017 om 09:21

klacht

lijkt me nu inderdaad niet handig. Je hebt ze bijna van je afgeschud n ze hebben geen hele rare dingen gedaan (nou ja, eigenlijk wel natuurlijk, maar niet meer dan ze altijd al doen).

Fijn dat het goed gaat tussen jou en man. Jullie vinden vast wel een oplossing, jullie zijn creatief genoeg! Misschien een woonhuis in Nederland en een vakantiehuis in Letland? Er zijn veel gezinnen die het ongeveer zo doen.

Ik snap dat ook niet

Waarom mensen uit zoveel landen, waar meer ruimte is, grotere huizen etc. naar Nederland willen komen, dat zo dicht bevolkt is; en dan ook nog in het dichtstbevolkte gedeelte willen wonen, de randstad. Er zijn genoeg plekken in Nederland waar veel meer ruimte is dan daar, maar iedereen trekt daar naartoe.
Ja, de huizen zijn duur als je wil kopen, dus als je je kind een ander of groter huis wil bezorgen zul je daarvoor moeten werken, om het geld te verdienen. Ik heb al eerder gezegd: ook dat is goede zorg.
Je pleidooi voor een eigen budget voor ouders is voor een groot gedeelte in Nederland al opgelost: je krijgt kinderbijslag en het kindgebonden budget. als je dat vertaalt naar Lets inkomen is dat een riante bijdrage. In Nederland is het voldoende om je kind te kleden en naar een clubje te laten gaan.
De kosten van professionele zorg zijn erg hoof, het uurtarief voor mensen die werken is hoog. Vandaar dat er hier voor gekozen wordt om dat gemeenschappelijk te betalen (als iedereen een beetje betaalt is het nog te doen) via de belastingen, zodat de mensen die het nodig hebben die zorg zonder extra kosten kunnen krijgen. Dat is een politiek besluit over hoe je de samenleving wil inrichten. Ik kan er goed mee leven (heb wel kritiek, maar die kritiek blijft binnen dit systeem).
Jouw voorbeeld van de buren met hun eigen taal laat zien, dat niet de taal de belangrijkste oorzaak is van de komst van VT. Er zijn andere oorzaken geweest. Daarover hoor ik je weinig.
Als mensen naar Nederland komen kunnen zij met gezinshereniging vrouw en kinderen over laten komen. Dat geldt niet voor oude ouders, ook niet voor broers, zussen, ooms en tantes. Zou je dat wel willen? dan zou de woonproblematiek nog groter zijn, want om ouders in te laten wonen heb je grotere woningen nodig, zoals we die vroeger hadden op het platteland. Hoe zie je dat voor je? Er zou ook meer geld nodig zijn voor de zorg, met name gezondheidszorg. Zou je dat uit de algemene middelen willen laten komen (iedereen meer belasting betalen) of zouden mensen dat zelf moeten gaan betalen? Denk je dat mensen daar het geld voor hebben als ze inkomen hebben uit een ander land, zoals Letland?
Als je een partner in een ander land vindt en besluit om naar dat andere land te gaan zitten er pijnlijke consequenties aan vast, zoals het achterlaten van je familie en bekenden. Veel mensen ondersteunen hun ouders vooral financieel, door geld over te maken, zodat ouders in hun eigen land medicijnen en andere ziektekosten kunnen betalen.
We doen ons best om mensen uit andere landen zo goed mogelijk ter zijde te staan. Ze krijgen een woning, met huurtoeslag, een zorgverzekering, met zorgtoeslag, kinderbijslag en kindgebonden budget voor hun kinderen en minstens een basisinkomen van ongeveer duizend euro (iets meer voor echtparen). Letland is iets minder vriendelijk voor immigranten. Daar is de uitkering voor mensen met een status gehalveerd, van 256 euro naar 139 euro per maand voor een gezin. Als je alles goed geregeld hebt krijg jij zo'n bedrag op dit moment nog vanuit Nederland alleen al voor je kind, aan kinderbijslag en kindgebonden budget.
Ja, 'we' maken ons zorgen over de ontwikkeling van kinderen (alle kinderen). Ja, we zorgen ervoor dat professionele hulp aanwezig is als kinderen daarmee ondersteund worden in hun ontwikkeling. Ja, er gaat wel eens iets fout en soms gaat er teveel fout. Maar in jouw situatie zie ik niet dat er echt teveel fout is gegaan. er is een melding gedaan door ambulancemedewerkers, zij hebben niet de mogelijkheid om dingen zelf uit te zoeken; er is een onderzoek gedaan; de uitkomsten daarvan zijn aan je gemeld, daaruit blijkt dat er geen ernstige problemen zijn, alleen een paar zorgelijke punten, waarvoor advies gegeven is.
Je besluit om definitief in Letland te blijven verbaast me niet. Ik weet niet aan wie je je voorwaarden voor een terugkeer wil voorleggen, maar ik denk dat je toch zelf de eerste zult moeten zijn om te zorgen dat er aan die voorwaarden kan worden voldaan. Letland hoort bij de EU, dus er is vrij verkeer van personen. Je oude vader kan altijd meekomen. Dat hier slechts een halve kamer voor hem beschikbaar is, na verkoop van zijn huis, dat is zo. Ik zou ook graag een veel groter huis willen met heel veel grond eromheen. Maar net als je man trekt het mij niet om daarvoor naar Letland te veerhuizen.

Tsjor

Suggestief Tsjor

"Jouw voorbeeld van de buren met hun eigen taal laat zien, dat niet de taal de belangrijkste oorzaak is van de komst van VT. Er zijn andere oorzaken geweest. Daarover hoor ik je weinig."

Er is maar een reden waarom de buren niet met VT te maken hebben gehad. Zij hadden niet de situatie met de ambulance in een net niet al te schoon huis vanwege weekendvisite.

En dan hangt het ook nog van de persoon af die de melding doet of die het van belang vind. Het is een zeer subjectief systeem waar jij nu wiskunde en logica van probeert te maken. Ik snap je echt niet.

Je suggestie doet me ernstig vermoeden dat je je ingelaten hebt met dit werk danwel medewerkers die je nu toch vooral goed wil praten.

Klachten

In heel incidentele gevallen heeft er wel eens een kind een schadevergoeding gehad. De rechtzaken tegen de kinderbescherming, of melders, verlies je. Iedereen mag een zorgmelding doen, zelfs een valse, want men vind dat dit laagdrempelig moet kunnen. Men meent daarmee kindermishandeling te kunnen voorkomen en bestrijden.
Je kunt uiteraard wel altijd gebruik maken van de klachtenregeling van de instelling, bijvoorbeeld de organisatie van de ambulance. Ze hebben vaak een eigen klachtenregeling, die kun je volgen. Ook kan er een evaluatieformulier komen na afloop waarin men je gestandaardiseerd naar je ervaringen vraagt.
Helaas worden er geen conclusies aan verbonden. Veel mensen vullen die ook niet in omdat je tot de kinderen 18 jaar zijn, afhankelijk blijft en men kan altijd weer opnieuw met een klacht komen die je in de vernieling helpt. Dus dan wordt je wel voorzichtig.
Je kunt ook het initiatief nemen tot een brief, een mail of een gesprek.
Ik heb zelf de melders opgebeld na een jaar om te vertellen wat ze aangericht hadden en om een gesprek aan te vragen om dit te evalueren.
Echter men was zo versteend met de hakken in het zand dat men nog steeds diep medelijden had met de meldster die overtuigd was dat mijn dochter misbruikt was, die had zo in angst gezeten. Daar was geen doorkomen aan.

Target

Target

01-04-2017 om 15:17

eens met Tsjor, eerder gelezen en gezegd

"Jouw voorbeeld van de buren met hun eigen taal laat zien, dat niet de taal de belangrijkste oorzaak is van de komst van VT. Er zijn andere oorzaken geweest. Daarover hoor ik je weinig."(citaat Tsjor)

Er is maar een reden waarom de buren niet met VT te maken hebben gehad. Zij hadden niet de situatie met de ambulance in een net niet al te schoon huis vanwege weekendvisite."(reactie AnneJ)"

Het gezin was al eerder onder de aandacht, namelijk tijdens de zwangerschap. Ik heb geen fut dit terug te lezen, maar er werden steeds meer dingen duidelijk, zoals ik al aangaf, dat dit niet alleen om die melding ging, dat er al eerder zorgen en schulden waren die vergoeilijkend werden weggepoetst of luchtig overheen gepraat alsof dat heel normaal was. (geval: de hele wereld is gek behalve ik).
Zelfs haar man wil dat ze zich meer aanpast en die kent haar toch wat beter dan wij.

Ook heb ik mijn zorgen eerder geuit dat het Liza niet om een vakantie ging (die ook bij VT al duidelijk was, dus gepland en geen vlucht zoals Liza deed voorkomen hier)en dat ze daar zou blijven.
Ook genoemd dat als vader kwaad wil, hij het zo op kinderontvoering kan gooien.
En kijk, naief kunnen al die voorspellingen niet genoemd worden. Liza schermt met vlucht, maar ging op vakantie en doel was niet 2 maanden, dat was het excuus.

Ook een hippieleven moet je hier gewoon betalen.
Mijn Poolse collega's bij mijn vorige werk kwamen ook van een koude kermis thuis.
Nederlanders zeuren altijd over geld, vertelde er mij eentje en hij snapte niet waarom, maar vond ons maar over het paard getilde zeurpieten.
Totdat hij hier daadwerkelijk kwam wonen en Nederland fijn, maar geen paradijs bleek en hij zich aan regels moest houden, waar hij niet boven de wet stond. In Nederland krijg je zomaar 800 euro als je niet werkt! Wat een Walhalla en dan zeuren ze nog ook! Tja, hij was even vergeten dat het leven in Nederland duur(der) is en je het hier amper mee redden kan.
Daar waar hij daar 350 euro verdiende en 450 euro aan lasten had, verdiende hij hier 1450 en zag dat alles opging aan zijn vaste lasten (en marihuana enz). Er viel niets te sparen en naar huis gaan met een dikke zak geld kon hij dus wel vergeten. Wakker worden, surprise!

Financien Target

Dat Liza niet goed in beeld lijkt te hebben dat het leven hier duurder is dan in Letland (is dat wel zo?) is toch geen reden om VT de macht over de omgang met je kind en je gezin te geven?

Eens met Tsjor

AnneJ ik zie het voorval meet de buren anders: de buren staan ' onder toezicht' van het IND vanwege de verplichte voorleesmedwerker.
Als het in dat gezin fout gaat, zal die verplichte medewerker van IND bij VT aan de bel trekken

Wat ik in de post van Liza jammer vind, is het geklaag over geld. De zin : 'laten ze het lekker zelf betalen ' zegt m.i. veel over Liza zelf. Ik lees het als een uiting van jaloezie en frustratie vanwege de te kleine woning want in Letland kan ze wel de handen uit de mouwen steken en leuke gordijnen kopen.

Verder viel mij vanochtend 7 reacties op, 7 reacties in half uur tijd op andere draadjes binnen deze rubriek. Het is niet verboden maar geeft wel aan dat hier iemand schreeuwt om aandacht. Iets wat troll- gehalte.

Oja, de opmerking hoe erg het was voor Liza's vader in de recreatiezaal te zijn met die dementen beviel ook niet erg. Mijn vader is dement, dus die opmerking is tegen het zere been.
De woorden ' vader dumpen' komt ook manipulerend over, een emotioneel beroep op de gevoelens van lezers, volstrekt onnodig.
Ik laat zodoende dit draadje verder voor wat het is.

Amsterdamse

Amsterdamse

01-04-2017 om 15:34

Gelezen

Ik heb het draadje gelezen, en ik vind het verschrikkelijk wat je doet, Liza. Je haalt gewoon je kind weg van haar vader. Met allemaal smoesjes. Je klaagt en zeurt ook nog eens. Ik heb bewondering voor je man dat hij zo geduldig blijft en meelijden met hem omdat hij zijn vrouw en zijn kind kwijt is.

En dat zogenaamde creatieve van Liza zie ik ook niet, eerder onderduikgedrag. Manipulatie is het in mijn ogen, met een hele hoop woorden de boel bedekken.

Het vervolg

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/zoontje-moniek-en-arjan-werd-direct-na-geboorte-uit-huis-geplaatst

De youtube video doet het niet Liza. Maar dit is wat ik er nog over heb gevonden.
Baby Martina die direct na de geboorte werd afgenomen werd na een paar jaar pleeggezin bij oma Tallie geplaatst, wat dus ook al direct had gekund zou je denken.
Arjan en Moniek hebben inmiddels nog een kind, een zoontje en ondanks hun verzoek of dat desnoods dan ook maar bij oma Tallie mocht zijn, is dit kind op een geheim adres geplaatst. Ondanks dat de gezinsvoogd had beloofd dat ze het een half jaar aan zouden kijken.
Blijkbaar ging het wel goed met Martina bij oma Tallie en de ouders die daar of in hun eigen huis twee dagen voor haar mochten zorgen.
Arjan en Moniek maken bezwaar dat problemen uit het verleden hen aangerekend blijven worden, maar ook dat zorgen over de toekomst bepalend zijn terwijl ze niet de kans krijgen om te laten zien dat ze wel voor hun kinderen kunnen zorgen.
Ouders met een vergelijkbaar niveau van verstandelijke beperking mogen wel hun kinderen zelf verzorgen.

De persoon van Liza

Dat je het niet met Liza eens bent wil toch niet zeggen dat VT zich dwingend met haar gezin mag bemoeien?
Na vaststelling dat de schoonmaak en het aanmelden voor eerste hulp niet fout is geweest van Liza had men de zaak verder met rust moeten laten.
Het verder naar boven halen van gewenste aanpassingen legt teveel ongewenste druk op een gezin. En zorgt ook niet dat de persoonlijkheid van Liza verandert. Integendeel versterkt het de paniek van Liza en zorgt voor meer achterdocht en angst dat haar tot terugtrekking bij haar vader leidt.
Wat heeft haar dochter hieraan gehad? Niets! En voortdurende bemoeienis van VT gaat hier ook niets positiefs voor het kind in brengen, integendeel.

Amsterdamse

Amsterdamse

01-04-2017 om 15:58

AnneJ, jouw eeuwige strijd tegen VT, daar waag ik me niet aan, want dan word ik overstelpt met linkjes en voorbeelden van jou. En daar heb ik helemaal geen zin in. Ik weet wat je mening is, ik denk er genuanceerder over, ook omdat ik hele andere ervaringen heb. Niet persoonlijk maar met zeer nabije familie.

Het jammere alleen is dat Liza zich laat meeslepen door de hetze. Of wellicht laat meeslepen, want handig is het wel.

Normaal Amsterdamse

Daarom kan VT en consorten nog steeds om zich heen grijpen tot je er zelf teveel last van krijgt, dan is Leiden in last.
Ook bij zeer nabije familie kun je je afvragen of VT niet meer schade aanbrengt dan goed doet en wat hier dan wel de wettelijke kaders zijn.
Maar als het om andere mensen gaat heb je altijd al twijfels over de opvoeding en meent dan dat ingrijpen terecht is, terwijl je niet ziet dat de hulp dan juist niet op gang komt en de maatregelen het gezin verder schade toebrengen.
Mensen willen wel geholpen worden als het maar hulp is en geen dwang. Dat zou een uiterste moeten zijn en dat is het nu niet. Het is nu regel.

Amsterdamse

Amsterdamse

01-04-2017 om 16:43

Je gaat te ver AnneJ

Met je walgelijke suggestie hoe eea bij mijn familie is gegaan. Je.hebt.echt.geen.idee.

Gevoelig Amsterdamse

Ik snap dat het gevoelig ligt, ingrijpen heeft altijd gevolgen, en er is ook een omgeving die er mee te maken heeft. En meekijkt en er zo wat van vind.
Ik heb geen idee van de situatie van jou familie, en als dat daar prima loopt, des te beter, maar ik heb wel een idee van de structurele inzet van dit soort organisaties. En dat zal ook in het geval van je familie niet veel afwijken.
En anders kun je hier altijd nog een verhaal neerzetten waarin je medewerkers van VT prijst met een goed voorbeeld hoe ze dat voor elkaar krijgen.
Want dat gebeurt uiteraard ook, tegen de stroom in.

Target

Target

01-04-2017 om 17:18

Ik krijg nergens de indruk

dat Liza ook maar iets geholpen wil worden.
Sterker, ze heeft continue heel warrig haar verhaal klaar en dat verhaal verandert steeds van feiten.
De aanwezige extra ogen komen steeds verder terug in beeld en dat zegt mij dat zij wel aardig goed is in dingen omdraaien en anders voordoen dan het in werkelijkheid is, alleen de feiten komen vanzelf in beeld, want niemand houdt dat vol.

Maar goed, in Letland is alles beter en groter, vandaar dat vader smeekte om naar huis te mogen? Het feit dat ze weinig aandacht voor (de rol van) haar man als vader en echtgenoot laat zien vind ik heel apart en vader is denk ik niet sterk genoeg en laat zich ompraten. Het is zij en haar kind.

AnneJ ik deel je fixatie niet en ga daar ook niet in mee. ipv VT kun je je ook afvragen wat voor schade moeder kind toebrengt met haar manier van leven en het kind haar vader onthouden. Hoe blij ze was dat opa meteen met Goethe op de proppen kwam bij een kind van nog geen 2. Een rolmodel. Echt, vader uit beeld en over zwijgen en dit dan vertellen. Er klopt helemaal niets van, helemaal niets.

Mag je vinden Target

Een mening hebben over iemand is nog geen rechtvaardiging voor ingrijpen.

Schadelijk

Dat men meent op grond van dit soort, als bovengenoemde, subjectieve meningen te kunnen vaststellen dat Liza schadelijk is voor haar gezin en dat daar ingegrepen dient te worden, is juist het grootste probleem van de inzet van VT en dergelijken. Maar tegelijk begrijp je waarom ouders die er zelf geen last van hebben, dat goedkeuren dat andere ouders dat wel gebeurt.

Goedkeuren???

Ik heb zo vragen bij de info die Liza ons geeft. We hebben gewoon een andere kijk op de situatie. Dat betekent niet dat ik de inzet terecht vind. En wat als jij er helemaal naast zit? Jij ken het huishouden toch ook niet?

Target

Target

01-04-2017 om 18:26

Anne

Ook jouw mening is enkel gebaseerd op jouw ervaring en de informatie die Liza hier geeft.

Ik heb de schade die zij zou aanbrengen in vragende vorm gesteld, daar was geen vaststelling bij.
Dat was een reactie op jou omdat je zei dat dit schadelijk was of kon zijn en kind er geen baat bij heeft.

Jij gaat uit van meestal fout en soms goed. Ik van het omgekeerde.

En of en hoe of vanuit welke positie ik met VT te maken heb (gehad) weet je natuurlijk gewoon helemaal niet.

Amsterdamse

Amsterdamse

01-04-2017 om 18:31

Balk en splinter

Er is tot nu toe helemaal niemand geweest die het ingrijpen van VT bij Liza goedkeurt. Dat kan ook niet, want wij kennen de situatie niet.
Alleen jij AnneJ, jij weet heel zeker dat ingrijpen niet nodig is. Bij Liza niet en bij mijn familie niet. Jij bent degene die conclusies trekt, op basis van wat, van alleen tekst. Iets met splinter en balk.
Want je gaat al uit van allerlei eigen vooronderstellingen. VT die ingrijpt bij mijn familie? Waar lees jij dat? Ik heb alleen geschreven dat we te maken hebben gehad met VT.
En nee, natuurlijk ga ik het verhaal hier niet op een openbaar forum zetten! Iets met privé enzo. Jij hebt daar namelijk helemaal niets mee te maken. Het idéé alleen al, dat ik dat zou doen. Of wilde je mijn verhaal beoordelen? Dat is nog erger. Maar daar ga ik maar niet van uit.

Daar ga ik niet over Amsterdamse

Noch bij Liza, noch bij jou familielid ga ik over het ingrijpen van VT. Gelukkig maar. Liza vraagt hier om hulp en ervaringen omdat het haar overkomen is dat VT, na een melding, onderzoek ging doen.
Mijn insteek is dat er geen wettelijke grond voor ingrijpen is. Natuurlijk weet je niet alles maar ik ga echt niet uit van een rook en vuur verhaal.
Je kunt alleen maar iets met wat Liza zelf meldt en voor mij is dat genoeg. Je ziet, zoals meestal, dat na een zorgsignaal, de beer losgaat en men er van alles bijhaalt op subjectieve gronden en zaken waar echt geen wettelijke grondslag voor is. En mensen hier zijn zelf ook bereid om er een beer op los te laten. Jammer hoor. Juist daarom is het allemaal zo onuitroeibaar al ga je op je kop staan.

mirreke

mirreke

01-04-2017 om 18:37

Wat een vreemde reactie, Amsterdamse

Je schrijft zo boos en agressief...

En ook onduidelijk, eerlijk gezegd.

En...

Het kost een vermogen, het gaat ten koste van echte deskundige hulp, en uiteindelijk helpt het kinderen niet, laat staan dat het mishandeling voorkomt. Een onsje minder zou juist veel beter zijn.
Signaal niet bevestigd dan op houden daarmee en niet zelf een beer loslaten. Dat is zeer schadelijk en ondermijnt de zelfredzaamheid van gezinnen juist.
Hulp en advies is primair vrijwillig en niet gedwongen.
En daar moet je onderscheid in houden. Ga je vrijwillig naar de SEH dan is het van de gekke dat je er in 9 van de tien beschuldigingen met een valse beschuldiging uitkomt.

Amsterdamse

Amsterdamse

01-04-2017 om 18:44

Wat

Wat begrijp je er niet aan Mirreke?

Onterecht

Op elke 100 verdenkingen waren er 92 onterecht. En die gaan allemaal de Liza route. Daarna zijn er 8 'terecht' dwz bemoeienis blijkt het gevolg. Liza dus. Dan weet je nog niet in welk geval een kind 'echt' mishandeld is en gered door ingrijpen van VT.

Lente

Lente

01-04-2017 om 20:36

Liza is een perfect persoon

Elke kritische noot richting Liza wordt in de kiem gesmoord door AnneJ. Dit is een persoonlijke strijd geworden.

VT zit fout en daarmee is er geen ruimte om een kritische opmerking te plaatsen richting Liza. Wel jammer want meestal onderscheidt dit forum zich in de open kritische noot naar topic starters of andere deelnemers. Dat kan juist zo verhelderend werken.
De kritische opmerkingen richting Liza gaan niet over VT maar over haar vreemde beoordeling van de Nederlandse maatschappij, vol oordelen en onwetendheid over het sociale systeem.

Ik zie voor Liza wel een voordeel. Haar geschreven Nederlands gaat duidelijk vooruit

liza

liza

01-04-2017 om 21:18

relatie afgezegd...

Nu is de tijd om terugreis naar NL te plannen. Ik vroeg me en man dan af, waar is garantie dat als ik op grond stap, alweer een melding van VT of dergelijk niet mee moeten maken. Dat ik durf echt niet meer in Nederland te wonen (als ik elk dag van mijn leven met beschuldingingen van zorgsysteem risceer...) Man vroeg, wil je zeggen dat je wil niet mij samen verhuizen naar een nieuwe appartement? (Hij hoopte echt dat we komen terug van Let en verhuizen samen en gaan lekker samen wonen en het word leuk...)Ik zei, nee, als we komen dan maar voor paar dagen. Ik wil dat we blijven waar we zijn, in onze huis- in vaders huis. Het minst hier kan niks mis gaan. Mijn man werd wel boos. Hij zette skype af. Wat het wel betekent, het wordt geen gezinsleven meer. Zelf vind, beter geen gezinsleven maar ook geen VT beschuldigingen dan wel gezin maar zeer angstige gezin waar alles moet lopen volgens dictatuur van een nare instelling... Het zou wel te doen zijn als man zou een beetje assertiviteit tonen maar het gaat maar door. Hele leven draait aan zorginstellingen... ze systematisch te bezoeken en zijn vragenlijsten te voldoen. Mijn man zelf ziet zelf als iemand die soort van "thuisbegeleider" of mijn persoonlijke "zorgcoach" is... " Hij vooral zorgt dat ik alles netjes en op tijd af maak. Toen we skypebesprek had, deed mij man al zorgen...als je terug komt, let op dat je op tijd komt dat je zou op tijd kind naar Consultatiebureau kunnen brengen, he... heb je al een afspraak gemaakt met ze? Doe dat vroeg, ze zeker willen kleine zien. Let op, misschien is wijs dat je zou een mail naar je huisarts opsturen en uitleggen, waarom ben je met kind daar al so lang niet geweest... "Kijk, als je mail stuurt en zegt dat je vader een ongeluk had, misschien accepteren ze als een excuus en is het niet erg"... Als ik mijn man met directe vragen confroteer: "heyy, waar is garantie dat op een van deze zorgbezoeken ik alweer door dat vragenlijst als niet een melding van VT zou krijgen?" Zegt hij, nee daar is geen garantie, gewoon krijg dat astublief niet, ik ben echt zat van dat zorgcontrole. "Dus je zegt, je wil niet meer in NL wonen?" Ik zeg "Nee, dat is zeer onweilig...". Voel al nu zwaar gestrest als denk over in Ranstad op onze bankstel zitten... en niet proberen te denken over volgende horde van ambtenaren en wanneer ze alweer komen bij ons. Geen zin in. Denk mijn man niet blij werd om dat te horen. Hij zette skype af. Het is gewoon zware dilemma: of samen wonen in Ranstad en vol tijd target zijn voor VT of ik blijf met kind in Letland maar dan heb ik het minst een duidelijke garantie dat niet iedereen ziet mij alleen als een "potentiele kindermishandelaar." En voor kind is hier even goede omgeving en even goede kinderactiviteiten. Pas na gebeurtenis is enorm tekort van vertrouw geweest... en hier voel ik wel veilig... niet iedereen in Letland durft in huis van een vrouw met kind in te komen, zonder een beetje respectvolle gedrag te tonen en nare opmerkingen gaan doen. Het communicatiecultuur is anders. Mensen gebruiken nogsteeds dank je wel en astublieft. Vermoeden geen nare dingen van een lucht. Wat kan gebeuren als ik voor VT openbaar maak dat we niet in plan hebben om terug te komen? VT kan in principe het dossier over geven naar Letse kinderbescherminginstelling en ik zou ze verder graag hier aanspreken dan "op een volgende ronde." Maar dan zou ik met ze ook besprek hebben over wat denken ze over dat soort van meldingcultuur en wanneer krijgen we schadevergoeding. (Mijn leven, waarschijnlijk ook leven van onze kind word hier afgebroken.) Doe dus voorbereidingen om dat nu af te wachten. Hoe is met mijn man, ik voel erg erg sorry voor hun. En deze geberutenis nam onze kans af om in leven volwaardige leuke gezinsleven te genieten. In andere hand, als moeder ga ik nooit meer in een omgeving wonen waarvan ik zeker weet dat het alleen vernedering levert en we in principe al niet meer gezin zijn maar een donor voor zorginstellingen of wat daar ook bij hoort. Het maakt wel boos. Zal in komende maanden veel mogelijk daarover schrijven en informatie delen dat zon incidenten plaats vinden.

Target

Target

01-04-2017 om 22:14

Told you so

Man is boos betekent relatie klaar.
Als man niet luistert naar zijn manipulatieve en dominante eigengereide partner dan smeert ze 'm met zijn kind.
Liza heeft wat ze wilt.
Schiet mij maar lek. Je moet je helemaal kapot schamen.
Was je mijn partner dan gaf ik je aan bij een nog fijnere instantie: de politie.

anneJ

Ik laat je sneer naar mij toe maar even liggen. Je zit op je stoompunt. Wel verbaast het me dat je het steeds hebt over 'ingrijpen' terwijl er helemaal geen sprake is geweest van 'ingrijpen'. Er is een onderzoek geweest en daaruit zijn conclusies getrokken en een van die conclusies luidt dat er niet verder ingegrepen hoeft te worden (om het maar even in die termen te houden). Maar om jouw eigen stoom op orde te houden blijf je praten over 'ingrijpen'.

Tsjor

Mirreke

Ik ben ook heel benieuwd naar het antwoord van jou op de vraag van Amsterdamse. Wat begrijp je niet? zoals je hebt kunnen lezen heeft Amsterdamse iets heel summiers aangegeven, ze heeft groot gelijk dat ze geen verdere details geeft. Vervolgens legt AnneJ daar volop allerlei verhalen en conclusies overheen, die gebaseerd zijn op 'ingrijpen' en die kant nog wal raken, aangezien AnneJ helemaal niets weet van de situatie waar Amsterdamse over praat. Daar is Amsterdamse terecht boos over, heel boos zelfs. Wat begrijp je dan niet?

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.