Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
liza

liza

04-02-2017 om 18:22

Veilig Thuis, hulp


Target

Target

09-03-2017 om 18:10

Heel veilig idd

Ben je nu echt serieus na dat rampengebeuren met haar vader?
En dan wil ze nog evt een operatie van een gebroken heup tegenhouden?
Ik ga het steeds beter begrijpen. Er is zelfs een naam voor.

Hier in Nederland ook zulke tempverschillen trouwens.
Ik denk dat er hier in Nederland een vader woont die zijn kind kwijt is.

liza

liza

10-03-2017 om 19:07

Helaas...

Helaas was operatie tijd verschoven. Hert wachttijd deed zwaar de feit dat we had net 1 mens in familie zijd van mijn man verloren vanwege het heup operatie. Kon niet pas na operatie wakker meer worden. Maar het is andere geval. Gewoon wel gevoelens, dat oh, het moet goet gaan, het moet goed gaan. We weten dus nog steeds niet, wanneer word mn vader dan opereerd. Arts zei dat ze doen het echt als het kan, het omstandigheiden daarvoor goed zijn. MISSCHIEN vandaag s avonds. Ik tel uren om naar ziekenhis te bellen. Dus we weten nog steeds niet over hoe en wat en blijven gewoon af wachten. Tussendoor vo tijd met hele familie telefonisch contact gehouden. (Van beide kanten.)Ook de skype lijn is open. We zijn bij grootoma geweest. We hebben met haar hetzelfde hobby, lapjesdekken maken. Wil voor mn man een grotere maat trui breien maar is niet gelukt. Zij weet adviesen, wat om te doen dat het zou beter in een vorm blijven. Grootoma maakte kennis met kleine. Oom maakte kennis met kind. Het is afgesproken, welk kinderen in het familie waar wonen en wanneer ongeveer ontmoeten dat onze kind zou ook kunnen daar op juiste tijd komen om samen te spelen. (Bijvoorbeeld was bekend dat op 2015 was in totaal 6 meisjes in onze familie geboren. Het is best logisch dat op bepaalde moment gaan ze ook samen spelen.) Als ik mijn oma het verhaal van VT vertel, vraagt zij... nou kijk hier rond... wat is je mening... als ze zou hier binnen komen, zou ze hier schoon vinden of rommelig? (Ik zeg niet dat het volgens het standaarden, wat net heb geleerd, nogal zeer en zeer rommelig is.) (Het is zelf gebouwde huis. Niks Euro. Ze hebben wel door hele huis doosjes met wegwerpdoekjes en afvalbak, en electrische contakten doen uitstekend. Maar het indruk. Geen IKEA. Zelf geleerde timmermanswerk. Losse decoratieve spulletjes overal, bolletjes wol, ramen gevuld met potjes met tomatenplanten wat moet uitgeplant worden. Open kasten waar kind naar boeken toe kan, niet direct fris stofgezuigd.) Zij zegt: "Het kaliumbermanganaat ja, dat is inderdaad een fijne spul! Met dat kan je je elk water ontsmetten. Geen ziektes komen zo bij. Zij geef wel door, dat het ongeluk vanaf begin als een veilig klonk. Het aantal van stof, wat in een kleine glas-vles enorm klein is. Zon stof is speciaal in zon kleine aantal verkocht om zeker zijn dat mensen zou niet daardoor zelf beschadigen. Over VT komissie, dat vertel ik ook. Over strenge komissies heeft zij wel een iets gehoord. "Maar dat zijn deze Europese hoge standaarden..." Zij is wel mee eens, dat als het kinderbescherming systeem van Nederland ons controleert, en als ambtenaren goed werken dan waarschijnlijk krijgen we controle ook hier over de vloer. Of ook andere extra controles, als ze zou dat belangrijk vinden. Ik neem automatisch schoonmaakspullen en voor zekerheid doe 2x schoonmaak voor we weg gaan om problemen te voorkomen En zou nog doen maar met kind moet nog gespeeld worden, luiers gewassen. Oma heeft ook nieuwe stofzuiger, net gekocht. Het is te doen. (Voor de moment we weg gaan wordt het allemaal hetselfde. Kind heeft daar al flink rond gerend.) Kind heeft buiten met kinderen gespeeld. En in een locale dorpwinkel. Het is een plaats met kleine cafe waar vaker moeders met kinderen blijven zitten en communiceren. Thuis aagekomen, net met man besproken. Maak serieuse actieplan om hier nog ruimtes in "zeer hygienische orde" te brengen. Het gaat alweer spaargeld kosten. Wat ik merkte, het komissie gaf vanaf begin veel aandacht aan vloer van de gang. Het eerste indruk. Dus voor het eerst, ga ik hier veel mogelijk poging doen juist om gang opniew vris en Europees mogelijk te maken. Geen experimentjes, mooie tapijt en frisse deurmat daar is al een nette afvalbak, nieuwe gordijnen. Man heeft veel werk en kan nu niet ons komen te bezoeken wat wel jammer is. Dus een een gezin die ooit zat in een woonkamer om samen lekker bal spelen met elkaar... of we kon toch s ochtens een beetje knuffelen... dus nu niet meer... we zitten voorde schremen van skype. Het doorlopende algemene activiteit is kind maksimaal stimuleren aan nieuwe woorden te leren. Gebruik technieken, gevonden op paginas van logopedie websites en wat oma en ma me hebben geadviseerd. CB medewerker gaf ook paar mijnpalen, wat kind moet al kennen. (Of zij kan al brengen wat ik vraag of op een juiste figuur wijzen als ik woord zeg.)

liza

liza

10-03-2017 om 19:16

wat wel goed gaat

Wat momenteel wel goed gaat... is enorme sprongen wat kind in eigene fysieke ontwikkeling mee maakt. In onze 1 mens-appartement kon zij nooit meer bewegen dan wat daar mogelijk was. In vadershuis hier, het huis is so gebouwd dat men kan door de kamers rond wandelend een rond maken. Dus zij kan non-stop blijven rond rennen en zelf nieuwe routes bedenken. Zo was het ook bij mijn grootomas huis. (Zon kamers doorlopende bouwstijl was een trend nogal in zelfgebouwde huizen ooit. Niet goed voor energierekening maar wel voor de sfeer.)Zo zie ik (en laat man zien via skype)dat kind dag bij dag een groot meister in bewegingsspelletjes is geworden. Heb iemand ooit gelezen, degene in een forum 1x zei dat kinderen van Randstad spoed mogelijk naar het platteland moeten. (Het was toen sarkastisch bedoeld maar toch.)Begin te begrijpen wat zij bedoelde.

Target

Target

11-03-2017 om 00:34

Even serieus, bedoel

Bedoel je nu dat je in Letland bij de hele familie gaat lopen schoonmaken, opruimen en dingen vervangen omdat ze vanuit dat kleine takkenlandje wel eens kunnen komen controleren?
Het is de KGB niet, denk je dat echt of snap ik er echt gewoon helemaal niets van?

Nou Target

Je leest geen kranten of je kunt het gewoon niet geloven. Ik denk dat de acties van Liza wat hyperparanoia zijn, maar de invloed van deze nationale industrie reikt verder dan de landsgrenzen.

mirreke

mirreke

11-03-2017 om 09:23

target

er zijn gevallen bekend dat kinderen in Frankrijk en Duitsland, Griekenland, België zijn opgespoord, omdat Jeugdzorg/VT daar de autoriteiten had gealarmeerd...

Niet alleen schoon

Er waren meer signalen, denk ik, die de alarmbellen lieten rinkelen: een vergiftigd kind, verhaal van moeder wellicht niet duidelijk, onbekend middel (in Nederland hoef je niets toe te voegen aan water om het schoon te laten zijn) en dan een vuil huis. ambulancepersoneel gaat niet verder op onderzoek naar wat er aan de hand is, daar zijn ze niet voor, ze hebben belangrijkere dingen te doen. Zij geven dat door aan een organisatie die wel tijd heeft om het gesprek aan te gaan.
Dat is gebeurd en afgezien van enkele adviezen is er verder niets aan de hand. De adviezen zijn niet zodanig storend dat je daarvoor het land uit moet vluchten.
De energie die Liza nu gaat stoppen in het huis van haar vader had ze mogelijk ook kunnen stoppen in de gang en de muren van haar eenpersoonsappartement. Of zelf zoeken naar een ander huis. In Nederland zijn ook genoeg dorpen, waar rondom het huis meer bewegingsruimte is dan in een eenpersoonappartement. Maar de bevolkingsdichtheid in Nederland blijft aanzienlijk hoger dan die in Letland.

Tsjor

AnneJ en Mirreke

De verhalen die ik ken over mensen die achtervolgd worden in het buitenland gaan altijd over verhalen van mensen waarbij de rechter een OTS heeft uitgesproken. Dat is hier niet aan de hand. Kennen jullie andere verhalen?

Tsjor

mirreke

mirreke

11-03-2017 om 12:12

tsjor

Ik vond dit: in 2009 zijn vragen gesteld aan de minister. Daarop zijn hier antwoorden gegeven:
https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwi1nNOxpM7SAhUHvhQKHanRBAUQFggaMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.rijksoverheid.nl%2Fbinaries%2Frijksoverheid%2Fdocumenten%2Fkamerstukken%2F2009%2F07%2F13%2Fgezinnen-die-naar-het-buitenland-verhuizen-om-de-jeugdbescherming-te-ontvluchten%2Fdjj-5607906b.pdf&usg=AFQjCNGS0DU5UKU5vAWxuJAhLeSXYmOBsQ&sig2=peEXBdXMiQiV59bN4m37sQ&bvm=bv.149397726,d.d24

Hier:

4. De overdracht van zorg
In reactie op vragen van de fracties: SP en VVD
Wanneer een gezin verhuist naar het buitenland ten tijde van een raadsonderzoek of een ondertoezichtstelling dan is overdracht van zorg een aandachtspunt voor de professional: de gezinsvoogdijwerker of de raadsonderzoeker. Afhankelijk van de ernst van de zaak zal de gezinsvoogdijwerker of raadsonderzoeker actie ondernemen om de zaak bij de autoriteiten in het buitenland onder de aandacht te krijgen. De mate waarin wordt gewerkt aan overdracht kan aldus variëren, echter wel op basis van een professionele afweging van de hulpverlener.

Het kan dus zijn dat, als er een raadsonderzoek is gestart, de hulpverlener wel contact opneemt met de lokale jeugdzorgvariant van het land waar je verblijft. Vraag is of een onderzoek kan worden opgestart als je in het buitenland verblijft, op familiebezoek bijvoorbeeld.

Verder: je hebt gelijk, de (bekende?) verhalen waarbij bijvoorbeeld kinderen werden terugontvoerd gaan over gezinnen waarbij de rechter betrokken was.

Target

Target

11-03-2017 om 12:16

Ach anne

Dan zou ik geen kranten lezen..Kom met beter geschut. Ik heb al eerder genoemd: kijk uit dat je niet als ontvoerder van je kind te boek komt staan.
Liza had niets te vrezen als ze niet haar families huizen, maar haar eigen huis had opgeknapt.
Er wordt steeds meer duidelijk aan het hele verhaal.
Opsporing in het buitenland is bij gevallen als ontvoering, of wat Tsjor noemt, onttrekking aan een uitspraak van de rechter.
Heb je gelezen hoe Liza reageert op de heupoperatie? Vind je dat logische reacties? Hyperparanoia is een understatement, Liza doet precies waar ik bang voor was. Het kindje rent nu? Dat had ze hier buiten ook geleerd. Daar heeft een 1-kamerwoning niets mee te maken. Dan wil ze nog hulp bij het zoeken van een woning.
De gemeente moet overal buiten blijven en is bijna de maffia, behalve als ze Liza vooruit helpen.
Ik neem aan dat haar man zelfstandig kan denken en weet wat er nodig is voor een grotere woning.
Het rammelt aan alle kanten maar de balans slaat vanzelf een keertje door.

Target

Target

11-03-2017 om 12:42

Duidelijk

PS: ik begrijp de schrik, ook zeker als Nederland je onbekend is v.w.b. gewoontes. Maar het is TS die het uit de klauwen laat lopen.

Jezelf geruststellen Target

Begrijpelijke reactie Target. Je stelt jezelf gerust om te bezweren dat het jouzelf niet kan overkomen. Liza heeft het aan zichzelf te wijten.
Je wil gewoon niet geloven hoe 'random' zo'n contact kan zijn. En ik geloof onmiddelijk dat de persoonlijkheid van Liza meer tunnelvisie oproept, maar dan heb je niet door dat jezelf ook mogelijk niet matcht mocht je geselecteerd worden met zo'n jeugdbeschermingstype.
Ondanks dat ik zelf de rechtzaken gewonnen heb, heb ik het als een zeer random zaak ervaren. Het deed er niet echt toe wie ik was en hoe ik me gedroeg. Ik had mazzel met de kinderrechter.

Target

Target

11-03-2017 om 13:05

Anne

Kijk hoe ik het ook breng, ik word door jou afgeserveerd en ik heb geen zin je tegen te spreken want ik ken je oorlogspad.

Beroepsmatig heb ik veel inzicht in gezinsproblematiek in mijn omgeving. Ik zie gezinnen of leden daarvan voor/tijdens/na inmenging van VT.
Ik zie daar ook het goede dat VT kan betekenen. Maar jij hebt besloten dat het je levensmissie is ze zwart te maken zodra je de kans krijgt door je eigen ervaring, hoe (on/)terecht ook. Daar valt niet mee te praten want je leidt aan dezelfde tunnelvisie die je hen verwijt.

Liza meent door eigen onderzoek, en ik denk dat ze heel intelligent is, allerlei dingen anders te moeten doen. Dat is niet zo'n ramp, we doen allemaal van alles naar eigen inzicht, maar ze is af en toe onveilig en chaotisch en eigenwijs bezig. Het gaat dan niet om het verschil in zindelijk maken of het verschil in een potje olvarit en zelf koken.

Goed doen Target

Dat er ook goede zaken voort kunnen komen uit zo'n dwangmatig contact is geen rechtvaardiging voor de rechteloosheid waar je ouders en kinderen in brengt met dit meldsysteem. Omdat jij vind, subjectief vastgesteld, dat Liza zich 'onveilig' gedraagt.
Dat is, terecht volgens Sven Snijer aangemerkt, 'hulpverlening' met een pistool tegen je hoofd. Dat hoort niet in een rechtstaat thuis.

Er was geen pistool

AnneJ, dat pistool haal jij erbij en jij vertelt Liza dat dat op haar gericht is.

Tsjor

Mirreke

' ten tijde van een raadsonderzoek of een ondertoezichtstelling' Precies. Er loopt nu geen raadsonderzoek en er is geen sprake van een OTS. Liza hoeft dus niet bang te zijn dat iemand van VT bij haar in Letland komt kijken of het huis van haar vader schoon is. Ze kunnen het geld wel beter besteden.
Maar het is goed dat ze het schoonmaakt, natuurlijk.

Tsjor

Target

Target

11-03-2017 om 14:02

ervaring

Jij met jouw ervaring bent net zo subjectief, want jouw ervaring is die van anderen weer niet.

Jij hitst haar op en voedt haar gedachtes, onbegrip en onzekerheid en dat vind ik nog steeds heel kwalijk.

Subjectief

Helaas is mijn ervaring geen incident maar een structurele kwestie waar je vanaf wil.
Je kunt mensen natuurlijk ook adviseren om te geloven dat ze met een eerlijke, rechtvaardige, hulpbiedende organisatie van doen hebben. Of niet reageren en mensen geen bevestiging bieden van de rechteloze ervaring die ze gewoon doormaken. Er komen mensen naar jou huis die op grond van subjectieve oordelen, jou gaan instrueren wat je zou moeten veranderen in je leven. En je weet niet wat ze gaan doen als je dat niet opvolgt, want dat is onvoorspelbaar en ze hebben wel alle macht.

Niet

Ze hebben niet alle macht, ze hebben niet meer macht dan de rechter toelaat.
Je mag mensen best wel waarschuwen, maar jij gaat veel verder dan dat. Op basis van jouw inbreng kunnen mensen niet anders, dan denken dat ze niet binnen de landsgrenzen moeten blijven, waar zo'n kwalijk, gevaarlijk en willekeurig systeem zijn ronde doet langs de huizen, om kinderen weg te halen.
Er zijn meer dan genoeg verhalen over hoe het anders kan aflopen. Mijn eigen verhaal is daar een van. Jouw verhaal ook (dankzij de kinderrechter). Het andere verhaal op het forum over veilig thuis, ingeschakeld door school, idem dito. en zo zijn er nog veel meer.
Voor mij is de belangrijkste vraag: hoe help je ouders als ze hiermee te maken hebben. Niemand vertelt hen dat het een eerlijke en rechtvaardige organisatie is, dat is absoluut niet aan de orde. Je kunt wel kijken naar wat de reden is, wat de mogelijkheden en rechten van ouders zijn en wat de snelste weg is om er weer van af te komen. Als je dat allemaal niet wil doen en alleen maar gilt dat het een gevaarlijke organisatie is die de meest enge dingen doet, dan help je mensen absoluut niet.

Tsjor

Triva

Triva

11-03-2017 om 17:54

tsjor

'De energie die Liza nu gaat stoppen in het huis van haar vader had ze mogelijk ook kunnen stoppen in de gang en de muren van haar eenpersoonsappartement.'

Ze bewoont in Nederland een drie-kamerappartement met een woonkamer, een slaapkamer en (momenteel) een werkkamer voor haar man.

Randstad

Voor de Randstad is dat ruim. Maar er zijn hele volksstammen die gewend zijn aan meer ruimte voor een gezin.

Tsjor

liza

liza

11-03-2017 om 18:17

verder...

Verder weten we nu hier dat het ongeluk van opa van onze kind (degene waar hij had op ijs gevallen)en toch ambulance bellen... is nu in finale. Man is geopereerd. Ik had twijfels over of volle narcose goed is voor mens in hogere leeftijd en ze had idd spinaasanesthesie gedaan in plaats van volle. Het operatie is goed gegaan en duidelijk dat we vanaf nu vaker in Letland tijd gaan besteden met kind. Vanwege vader, vanwege we een huis hier gaan waarschijnlijk erften, vanwege dat hier niemand in onze huis binnen heb gedwongen. Omdat so kind betere kontakt met familie kan maken. Het was in het begin een verhaal over ons en VT... Kind staat centraal. So zeggen ze. So zeggen we. Maar als een koppel is degene van 2 landen komt... betekent dat het "centraal" betekent... en wat het betekent... wat is dat centraal, nou dat zijn we waarschijnlijk hier aan het ontdekken. Bijvoorbeeld kwam uit dat rechten van moeder in Lets systeem zijn anders.. wist zelfs niet. Had altijd een droom dat uiteindelijk zou toch een kans ooit krijgen om NL nationaliteit aanvragen dus had nooit bemoeid met vergelijken. Schijnt dat mama degene in Let. ingeschrijven is, kan hier zorgverzekering krijgen. Het is niet verplicht. Als in Let vrouw heeft bevallen, geldt een regel, dat eerste 3 jaar pas na geboorte krijgt vrouw een automatisch gratis zorgverzekering. (Voor zelf en voor kind.) En dat onafhankelijk van of vrouw werkt of niet. Ook van het laatste werkplek mag zij niet weggestuurd worden. Elk vrouw degene gaat naar dat 3 jaar vakantie, heeft ook recht om baan te behouden en voor 1,5 eerste jaar moet ook werkgever haar haar salaris door betalen. Mijn zus vroeg me, "Heyy, maar het kind van jullie is nog niet 3, heb je al je gratis zorgverzekering geregistreerd?" "Nee, ik mag niet, ik ben nog steeds in NL ingeschrijven. Daar is zorgverzekering te betalen verplicht voor iedereen." (Alweer een nogal bitere en bizare ervaring... Toen ik in achterkamer van man lag...zwanger, niet kunnen werken meer... gezondsklachten, dagen lang in een bed, minder en minder inkomst en dan pas in einde helemaal nul... en toch eigene laatste sentjes naar Zorg en Zekerheid gebracht door alle die maanden. "Ma, kan je me geld lenen, mijn zorgverzekering-rekening is binnen gekomen." Waarom hebben ze geen vrijstelling? Afgezien hoe intensief ze later deel willen nemen in opvoeding maakt het een sterke contrast. Toen ik zwanger was, was niemand geinteresseerd wie ik ben, of ik overleef, kan ik nog alle die rekeningen betalen en die mooie gratis boeken en formulieren. Beginnen twijfels. "Ben ik stom of so, waarom had ik niet in Letse systeem gaan bevallen waar vrouwen wel dat niet hoeven doen en wel gesteund worden..." Had met man daarover maar hij zei ook, dat momenteel is te vroeg om iets te gaan doen. Volgens NL systeem, mens degene geen zorgverzekering betaalt krijgt een boete 300 eur en daarna nog incasso. Niet elk vrouw lukt werken om dat af te betalen tijdens het zwangerschap. Gaan ze echt pas na bevallen dan deurwaarder eigene woning leeg laten trekken en haasten naar een schoonmaak baan meteen pas na kind geboren is om toch dat af te betalen? Het zou verklaren waarom in onze achterhoekdorp, toen ik met kinderwagen elk dag rond liep, nergens andere mamas kon zien zomaar in het midden van de dag rond vandelen. Ze waren op het werk? En ik wandelde met wagentje. Misschien daardoor was ook zon koude relaties binnen de dorp ontstaan?

mirreke

mirreke

11-03-2017 om 18:42

Liza, nu overdrijf je echt!

Als je een laag inkomen hebt, heb je in Nederland recht op zorgtoeslag. Als je teveel verdient niet, maar dan verdien je ook genoeg om een zorgverzekering te betalen. Je kind is gratis meeverzekerd. Dus dat zijn de kosten ook niet. En dat niet 3 jaar lang, maar 18 jaar lang.

Liza, je bent nu echt heel erg aan het overdrijven: in Nederland werken wel veel vrouwen, maar pas na het zwangerschaps en bevallingsverlof. Als je baby 3 maanden is ga je pas aan het werk. Verder werken in Nederland de meeste vrouwen parttime of ze werken samen met de vader parttime. Nederland is een van de landen waar ouders en kinderen het gelukkigst zijn, wijzen (internationale!) onderzoeken uit.

Ik vraag me wel af hoe oud je bent. Je komt op mij erg onwetend en naïef over. Je man ook trouwens. Hebben jullie je dan echt niet verdiept in hoe het werkt in Nederland? Zwanger zijn en bevallen?

Als je zelfstandige bent in Nederland, heb je ook recht op bevallingsverlof en een zwangerschapsuitkering. Heb je dat allemaal niet gedaan dan? Niet uitgezocht? Ben je niet zelf naar de belasting gestapt om dat na te vragen? Heeft je man dat niet voor je gedaan?

En heb je ook niet uitgezocht hoe het gaat in je eigen thuisland? Weet je dat nu pas?

Wieke

Wieke

11-03-2017 om 18:56

Ziektekostenverzekering

Liza, als je in Letland blijft, houd dan goed in de gaten of jij (en je kind) og wel bij een Nederlandse ziektekostenverzekering verzekerd kan/moet zijn of in Letland. Die regels zijn ingewikkeld. Het hangt samen met in welk land je je werk verricht en waar je woont.

vlinder72

vlinder72

11-03-2017 om 18:58

Vreselijk land

Fijn voor je dat je dit vreselijke land kunt verlaten. Ik wens je veel plezier in Letland.

Misschien wel een goed idee om voordat je terugkomt of naar een ander land verhuist je te verdiepen in dat land. En open te staan voor andere ideeën en levensvisies. Je huidige aannames zijn volstrekt van de zotte en met dit soort vooroordelen over andere moeders maak je geen vrienden (wellicht verklaart het ook de koude relaties in het dorp waar je woonde).

Li

Li

11-03-2017 om 19:08

ach weet je

Liza staat natuurlijk erg onder druk van haar familie nu. Die praten haar aan dat alles beter is in Letland, zodat ze zal blijven om voor Opa te zorgen. Bied daar maar eens weerstand aan, als je net een nare ervaring hebt gehad in dat vreemde Nederland.

Maar Liza, ik hoop dat je nu niet je huwelijk kapot aan het maken bent. Dat is niet goed voor je kind en ook niet voor jou. Want dat lijkt me belangrijker dan hoe de zorgverzekering geregeld is. In elk land zijn goede en slechte dingen.

Regelgeving

Het is heel belangrijk om goed naar de regelgeving te kijken. Dat kan echter knap gecompliceerd zijn. Vroeger had je daar maatschappelijk werk voor, nu soms ook nog, maar je merkt dat men vaak zelf ook maar van een deel op de hoogte is, ook omdat er vaak veel veranderd.
Bovendien krijg je vaak ook adviezen die gewoon niet kloppen, maar men weet het zelf ook niet goed of vind dat het nou eenmaal op de eigen bedachte manier zou moeten. Zeker met buitenlandse mensen.
Het is makkelijk om Liza even na te trappen, terwijl ze gewoon blijk geeft het niet goed te weten.

Ik zou inderdaad goed naar de verzekering kijken. Misschien zijn er regels voor als je de Nederlandse verzekering opzegt waar je aan moet voldoen om geen extra rekeningen te krijgen. Dat kan Liza haar man laten uitzoeken.

https://www.vanmontfoort.nl/nieuws/601-opinie-drang-in-de-jeugdzorg

Verder is de regelgeving in de jeugdwet gewoon gecompliceerd en niet eenduidig. Je maakt een inschatting en gaat er zo goed mogelijk mee om maar het blijft een wespennest.

Volgens oud kinderrechter mevrouw Quick-Schuijt kun je drang gewoon buiten de deur houden. Laat ze niet binnen. Dan heb je kans dat het een zaak voor de kinderrechter wordt. Echter, daar is ook niet zeker hoe dat afloopt. In 95 procent van de gevallen gaat de kinderrechter namelijk gewoon mee in de verhalen van de jeugdbescherming, dus of dat nou rechtszekerheid is?

Dus is er nu een voorstel voor een onderzoeksrechter zodat er op meer afstand afgewogen kan worden en onderzocht wat hier nu allemaal van waar is en een feit. Hopelijk gaat dat wat meer lucht geven.
Maar alleen al dat je over je kinderen op deze manier voor de rechter komt kan nogal een schok teweeg brengen.

Het is een onveiligheid die niemand voor je weg kan nemen.

Een ding is zeker

Als haar dochter met het vliegtuig naar Nederland terug keert, gaat bij de douane een lampje branden. De overheid heeft als taak elke Inwoners met een Nederlandse nationaliteit te onderhouden. Het VT heef als taak erop toe te zien dat ieder gezond en veilig is.

Liza kan haar ultieme droom beter laten varen. Ze doet er zelfs slim aan voor haar dochter de Letse nationaliteit aan te vragen. Zo kan ze haar dochter opvoeden zoals ze dat blieft. Omdat haar dochter dan niet meer onder de verantwoording van de Nederlandse overheid valt.

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

11-03-2017 om 23:12

Waar steek je je energie in?

Liza, waarom blijf je niet in Letland als het daar allemaal zo geweldig geregeld is? Je dochter heeft de Nederlandse nationaliteit, want in Nederland krijgen kinderen de nationaliteit van de vader, maar waarschijnlijk kun je voor haar ook de Letse aanvragen. Dan hoef je je niet meer te beklagen over Nederland waar in jouw ogen alles zo slecht geregeld is. Klagen over een dure ziektekostenverzekering terwijl je niet eens weet waar je het over hebt.
Het is dat ik tegen de PVV ben, maar van buitenlandse zeurpieten zou ik toch bijna PVV gaan stemmen.

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

11-03-2017 om 23:16

Wieke

Zolang iemand in Nederland staat ingeschreven of er werkt moet hij een Nederlandse zorgverzekering hebben. Dus ook als Liza een paar maanden naar Letland bij haar vader gaat logeren, moet ze gewoon betalen. Pas als ze zich uitschrijft vervalt de verplichting.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.